Kamp vs Hull @MKM Stadium lørdag 4/1 - 2025 kl 16:00 - LUTV

Started by Cherry, January 02, 2025, 13:31:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HåvardK

Quote from: samadhi on January 04, 2025, 22:56:25Dessverre en uheldig inngripen av Meslier, men for meg er missen til James enda verre.
Seriøst? Flere som deler den oppfatningen?

Hawley

Kato

Quote from: Hawley on January 05, 2025, 09:58:52Nei! Han var vel elendig på 3. målet også

Helt enig. Hva slags rekkevidde får en keeper som slenger seg som en håndballkeeper med beina først?

leedslife

Quote from: HåvardK on January 05, 2025, 09:43:57
Quote from: samadhi on January 04, 2025, 22:56:25Dessverre en uheldig inngripen av Meslier, men for meg er missen til James enda verre.
Seriøst? Flere som deler den oppfatningen?

Forstår at enkelte har et ønske om å fordele skyld på laget.
Ingentvil om at enkelte spillere pluss hovedtrener nesten alltid går igjen uansett utfall.

Men man kan jo ikke komme unna at Leeds har en stor avgjørelse og ta her.
Statistikken som bla Bjosse har supplert med her inne i flere år samt lufcdata sin konkluderende post i går taler en sterk sak vedr om Leeds har råd til å fortsette med Meslier.

Kampen i går tapes jo ikke av James eller Farke fra sidelinjen.
Det tapes av en monstertabbe som sprer usikkerhet og frykt i Leeds og som gir et stort håp og tro for poeng til et  Hull som før tabben var ferdigkjørt.
Man trenger jo ikke ha kapasiteten til Daniel Golman for å forstå det.

Leeds dominerer ligaen på de aller fleste aspekter. Uten tabbene sett skulle vi stått med 57 poeng, men allikavel er marginene så små at vi bare står med 53 poeng og 1 poeng ned til tredjeplass.

Hvis man ikke har gode nok muligheter i Januar så burde man vel i et sunt og tight konkurransemiljø henvendt seg til Darlow.
Vil tro han hadde stått for de fleste lag i denne divisjonen?

Hawley

Neo

Støtter fullt og helt kritikken som rettes i kjølevannet av denne kampen.
Som føyer seg inn i rekken av frustrasjon over tapte poeng.

At det blir fokus på enkeltspiller(e) er ikke rart, da sammenhengen mellom årsak og effekt er så entydig.
Vi taper viktige poeng på enkeltspillerens tabbe.

Vi lever godt (les: bedre) med tabben til Meslier om resultatet ble 2-5. Men når dette blir kampavgjørende tabbe, sitter toleranseterskelen mye lavere.
Som mot Sunderland.
Som forsvaret forøvrig mot Blackburn sist.
Og som vi har erfart en rekke ganger tidligere.

Jeg lever godt (les: bedre) med poengtap som følge av en motstander som spiller oss ut på egen dyktighet.
Men definitivt ikke på at vårt lag tabber seg ut på fotballens "basics" der enkeltspillere forærer dem mål og poeng.

Farke må adressere dette, og ta de riktige avgjørelser for lagets og klubbens beste.
Hva trenerteamet tenker om Mesliers posisjon skulle jeg likt å vite.
Meslier trenger i beste fall hvile og få tid til å både evaluert seg selv og sitt bidrag til laget.
Og klubben må evaluere Meslier og finne ut om han har tatt de nødvendige steg, og fremstår som riktig mann for Leeds.

At vi topper tabellen blir et ufullstendig argument.
Vi gjorde det i fjor også, og hadde en rekke set-baller til å plukke de nødvendige poeng for direkte opprykk.
Vi vet hvordan det gikk.

Og vi klamrer oss til de tradisjonelle argumentene... "..må tåle poengtap over en lang sesong", "..neste kamp snur det", "..andre lag vil også oppleve dette", "..beste tropp i ligaen", etc etc...

Fair enough; - vi er et bra Championshiplag.
Kanskje cruiser vi denne gangen inn til direkte opprykk likevel.
Men, ...likevel merker jeg den stadig mer gnagende og kjipe følelsen av et nytt "Leicester/Ipswich"-scenarie denne sesongen også.

Det mest plagsomme akkurat nå er dog mønsteret i måten vi gir fra oss poeng på. Og ei heller evner å "drepe kampen" - både ved å score mer, og å unngå altfor enkle baklengs.
Det bekymrer mer - enn optimismen og troen på at vi rykker direkte opp, dessverre.

Så minner jeg meg selv om at vi faktisk ikke tapte i går.
Det bare føles sånn.

Reaney

Enig om at Meslier spolerer kampen for oss i går. Men i de to siste kampene har vi sett en manager som dessverre ser ut til ikke å tåle presset med at vi er "top of the league".. Dette forplanter seg i spillerne også, som kjennetegnes av "høye skuldre" (les angst), tabber, svake prestasjoner og baklengsmål helt på tampen. Vi skjelver jo i buksene så fort vi får en corner i mot. Farke var så lettet etter å ikke ha tapt mot Blackburn at han i intervjuet etter kampen framstår som meget fornøyd. I går må han han selvsagt erkjenne at han er skuffet, men maler om og om igjen om at "we have a young side"...... (som er en sannhet med modifikasjoner). Hvorfor da ikke sike på 1-3 og sette inn Josh frafor en katastrofal James (som også skulle vært bytta ut mot Blackburn)? Jeg har sagt det lenge og gjentar til de kjedsommelige. Vi kan skylde så mye vi vil på enkeltspillere, men rykker vi ikke opp så er det pga. manager Daniel Farke..

leedslife

Quote from: Reaney on January 05, 2025, 11:13:45Enig om at Meslier spolerer kampen for oss i går. Men i de to siste kampene har vi sett en manager som dessverre ser ut til ikke å tåle presset med at vi er "top of the league".. Dette forplanter seg i spillerne også, som kjennetegnes av "høye skuldre" (les angst), tabber, svake prestasjoner og baklengsmål helt på tampen. Vi skjelver jo i buksene så fort vi får en corner i mot. Farke var så lettet etter å ikke ha tapt mot Blackburn at han i intervjuet etter kampen framstår som meget fornøyd. I går må han han selvsagt erkjenne at han er skuffet, men maler om og om igjen om at "we have a young side"...... (som er en sannhet med modifikasjoner). Hvorfor da ikke sike på 1-3 og sette inn Josh frafor en katastrofal James (som også skulle vært bytta ut mot Blackburn)? Jeg har sagt det lenge og gjentar til de kjedsommelige. Vi kan skylde så mye vi vil på enkeltspillere, men rykker vi ikke opp så er det pga. manager Daniel Farke..

Nå har jeg ikke lest hele Farke presseren så mulig jeg tolker dette feil.
Men vil tro hva Farke mener er at vi mangler erfaringen i individer i slike situasjoner som i går.
Det kan jo feks være kynisme, lederengenskaper, erfaring.
En Ayling-flopp i en situasjon vi er presset for de som husker den.
Kontraen kan jo være måten Bielsa kommuniserte Pablo Hernandez kvaliteter og in-game skills da vi dro ut stinget av kamper eller kom opp med løsninger da vi vant bla mot millwall i London.

Hvis ikke det kan kjøpes så må det utvikles.
Det tok den forrige gruppen ganske mange år selv om de tidlig viste at de hadde et høyt beste-nivå.

Reaney

Quote from: leedslife on January 05, 2025, 11:26:12
Quote from: Reaney on January 05, 2025, 11:13:45Enig om at Meslier spolerer kampen for oss i går. Men i de to siste kampene har vi sett en manager som dessverre ser ut til ikke å tåle presset med at vi er "top of the league".. Dette forplanter seg i spillerne også, som kjennetegnes av "høye skuldre" (les angst), tabber, svake prestasjoner og baklengsmål helt på tampen. Vi skjelver jo i buksene så fort vi får en corner i mot. Farke var så lettet etter å ikke ha tapt mot Blackburn at han i intervjuet etter kampen framstår som meget fornøyd. I går må han han selvsagt erkjenne at han er skuffet, men maler om og om igjen om at "we have a young side"...... (som er en sannhet med modifikasjoner). Hvorfor da ikke sike på 1-3 og sette inn Josh frafor en katastrofal James (som også skulle vært bytta ut mot Blackburn)? Jeg har sagt det lenge og gjentar til de kjedsommelige. Vi kan skylde så mye vi vil på enkeltspillere, men rykker vi ikke opp så er det pga. manager Daniel Farke..

Men vil tro hva Farke mener er at vi mangler erfaringen i individer i slike situasjoner som i går.
Kontraen kan jo være måten Bielsa kommuniserte Pablo Hernandez kvaliteter og in-game skills da vi dro ut stinget av kamper eller kom opp med løsninger da vi vant bla mot millwall i London.

Det tok den forrige gruppen ganske mange år selv om de tidlig viste at de hadde et høyt beste-nivå.

Farke har flere ganger snakket om imponerende 90 poeng i fjorårssesongen. Men når du er "top of the league" med 6 kamper igjen, og tar 8 av 24 poeng (2-2-4) så burde vi hatt flere poeng og sikret direkte opprykk. Med andre ord en manager og et lag som ikke tåler presset. Og etter våre to siste kamper ser jeg dessverre et mønster som er faretruende likt fjorårets.

Asbjørn

Altså, Farke er ikke perfekt og eg er SPENT på hvordan han vil klare seg (ikke minst taktisk) i Premier League, men eg oppfatter ham fortsatt som en opprykksgarantist for oss. Det er nok av pluss-sider å trekke frem, hvordan han har laget opprykksjagende lag to ganger nå til tross for at vi har solgt våre beste spillere, han har håndtert spilleroppgjør, han har klart å få oss til å score mange mål til tross for mangel på en skikkelig goalgetter på topp...

Meslier... Akkurat nå er vi nok ved en crossroads der man må ta et valg om Darlow/Cairns er tryggere valg. Ikke samme toppnivå mht rekkevidde og avgjørende redninger men ja, tryggere... Allardyce kom våren '23 i samme dilemma og valgte å droppe ham.

Jeg tror det også spiller inn at Mesliers rolle i troppen er at han er av dem med lengst fartstid nå...

Darlow står i alle fall cupkampen, så får vi se hvor man lander innen Sheffield Wednesday står for tur. Først da får vi svaret.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Reaney on January 05, 2025, 11:44:21Farke har flere ganger snakket om imponerende 90 poeng i fjorårssesongen. Men når du er "top of the league" med 6 kamper igjen, og tar 8 av 24 poeng (2-2-4) så burde vi hatt flere poeng og sikret direkte opprykk. Med andre ord en manager og et lag som ikke tåler presset. Og etter våre to siste kamper ser jeg dessverre et mønster som er faretruende likt fjorårets.
Spørsmålet blir jo da om det var manageren eller de mange unge spillerne som ikke tålte presset - i playoff-finalen handlet det jo om at Southampton scoret på sin ene sjanse, vår gikk i tverrliggeren, det var marginene som skilte kampen...
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Reaney on January 05, 2025, 11:44:21
Quote from: leedslife on January 05, 2025, 11:26:12

Farke har flere ganger snakket om imponerende 90 poeng i fjorårssesongen. Men når du er "top of the league" med 6 kamper igjen, og tar 8 av 24 poeng (2-2-4) så burde vi hatt flere poeng og sikret direkte opprykk. Med andre ord en manager og et lag som ikke tåler presset. Og etter våre to siste kamper ser jeg dessverre et mønster som er faretruende likt fjorårets.

Det forstår jeg godt han gjør.
90 poeng er imponerende med alle utskiftninger og rabalderet som var.
Hva gjelder forventninger og stå opp til det når det knyter seg til kom ikke med Farke.
Det har fulgt denne klubben i flere tiår.
Vi hadde en kapasitet fra 2018 som nærmest var klarsynt og som holdt på å knekke den koden, men til og med han ville ledere og omgivelser ha ut.
Resultatet av det så du i siste halvdel av PL.
Reisverket holder man på med nå. Så apropo mønster - så er det noe vi holder på å bryte ut av nå i stor kraft. *(altså med måten han utfordrer spillergruppa på ref presseren)

leedslife

Quote from: Asbjørn on January 05, 2025, 11:59:16Altså, Farke er ikke perfekt og eg er SPENT på hvordan han vil klare seg (ikke minst taktisk) i Premier League, men eg oppfatter ham fortsatt som en opprykksgarantist for oss. Det er nok av pluss-sider å trekke frem, hvordan han har laget opprykksjagende lag to ganger nå til tross for at vi har solgt våre beste spillere, han har håndtert spilleroppgjør, han har klart å få oss til å score mange mål til tross for mangel på en skikkelig goalgetter på topp...

Meslier... Akkurat nå er vi nok ved en crossroads der man må ta et valg om Darlow/Cairns er tryggere valg. Ikke samme toppnivå mht rekkevidde og avgjørende redninger men ja, tryggere... Allardyce kom våren '23 i samme dilemma og valgte å droppe ham.

Jeg tror det også spiller inn at Mesliers rolle i troppen er at han er av dem med lengst fartstid nå...

Darlow står i alle fall cupkampen, så får vi se hvor man lander innen Sheffield Wednesday står for tur. Først da får vi svaret.
Synes ikke det spissproblemet er så prekært.
Piroe er den spilleren i ligaen med flest målpoeng (mål/assist). (15)
Scoret tredje mest. 2 mål bak Maja som ses og ha en veldig god sesong.
Burnleys toppscorer er Brownhill med 9 mål.
Jeg tror Hamer har scoret flest for SU og soleklart flest målpoeng. Ikke i nærheten av topp 10.

I opprykksesongen til Bielsa tror jeg Bamford hadde rundt 15-16 målpoeng. Altså 1-2 mer enn Piroe nå etter fullspilt sesong.
Noen freaksesonger generelt i CC med Mitrovic for 4-5 sesonger siden som vel hadde opp mot 40 mål.
Samt type Wood for oss, Toney, Murray, Pukki som har ligget på rundt 30.

Største problemet med Piroe er misforståelsen rundt spillertype/rolle i systemet.
Så sier jeg ikke det for å kneble diskusjonen. Det er absolutt en interessant diskusjon og utvilsomt en utfordring for Farke ser man på bruken Rutter/Piroe - Brenden/Piroe.

*Unnskyld. Han er nr 2 bak Sainz. Han har 18 totalt.

auren

Vel og bra med en spiss som bøtter inn mål. Samtidig er vi nå ikke avhengig av en enkeltspiller. Spisser opplever måltørke/skader i løpet av sesongen, og da kan vi bli litt vel avhengig av den spissen, slik vi var med Summerville og til dels Rutter i fjor. Når de ikke hadde dagen vant vi ikke. Nå har vi flere strenger å spille på og målpoengene er godt fordelt på de offensive spillerne. Vi scorer vel også mer mål enn vi gjorde i fjor, så tror heller ikke det er SÅ prekært med denne spissen. Playmakeren sentralt i laget savner jeg aller mest. Så får vi se om ryktet om Buendia er reelt eller ei...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: auren on January 05, 2025, 13:50:42Vi scorer vel også mer mål enn vi gjorde i fjor,
Jaa, vi må jo fortsette sammenligningen mellom Bielsa I og II, samt Farke I og II:
Etter 26 kamper (56,5% av sesongen):
Sesongen 2024/25  15-8-3   48-19 (pluss 29)   53 poeng
Sesongen 2019/20  15-7-4   43-21 (pluss 22)   52 poeng
Sesongen 2018/19  15-6-5   44-28 (pluss 16)   51 poeng
Sesongen 2023/24  14-6-6   45-25 (pluss 20)   48 poeng

Fortsatt magisk jevnt, spesielt når man vet hvordan vi tok 3-poengere fremover i fjor)
Og ja, Joachim, vi scorer desidert mest denne sesongen. Og slipper inn færrest...

Tell me  Tell me

Dylan

stian

Quote from: auren on January 05, 2025, 13:50:42Vel og bra med en spiss som bøtter inn mål. Samtidig er vi nå ikke avhengig av en enkeltspiller. Spisser opplever måltørke/skader i løpet av sesongen, og da kan vi bli litt vel avhengig av den spissen, slik vi var med Summerville og til dels Rutter i fjor. Når de ikke hadde dagen vant vi ikke. Nå har vi flere strenger å spille på og målpoengene er godt fordelt på de offensive spillerne. Vi scorer vel også mer mål enn vi gjorde i fjor, så tror heller ikke det er SÅ prekært med denne spissen. Playmakeren sentralt i laget savner jeg aller mest. Så får vi se om ryktet om Buendia er reelt eller ei...

auren

Jeg er enig i at vi trenger tilskudd i 10-errollen og Buendia vet vi jo behersker rollen i Farkes spillestil. Men det med den klassiske 9-eren må vi få orden på, enten gjennom overgangsmarkedet eller å justere måten vi spiller på. Også mot Hull så vi flere eksempler på utmerket vingspill som ender i en flat, hard ball inn mellom keeper og backrekka. Og igjen var mønsteret at det i beste fall er motsatt ving som er på plass.

Det kan jo godt være at Piroe/Joseph skal droppe ned og være involvert i trekket før, men da må i så fall løp fra midtbanen komme inn rundt dem. Men med de situasjonene vi skaper klarer jeg ikke å fri meg fra at en «fox in the box» ville scoret mye mål for oss. Den spillertypen har vi rett og slett ikke i dag, med forbehold om t det kan løsne for Joseph eller Bamford. Jeg lurer på om det vil være verdt det å prøve seg på en spiss i januar.

Hawley

Vi har vinger som produserer drøssevis av fine inlegg, spesielt Solomon, men også tildels Bogle og James. Det mangler derimot en spiss som har evnen til å være på rett plass. Hadde vi hatt det, så ville vi hatt 10 poeng til.
Vi er også helt uforståelig elendige på defensiv dødball og har vært det i flere sesonger. Tror faktisk Meslier må ta noe av skylden her også. 3. målet i går var jo kollektiv hjerneblødning når man ser det igjen, men jeg mener Meslier burde vært på 1.ball når det er innenfor femmeteren

Kato

Rett mann inn scorer 15 mål siste halvdel av sesongen basert på all servicen man får fra begge kanter.

Hawley

Ser ut som nådestøtet for Meslier den videoen der

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Neo

Quote from: Hawley on January 05, 2025, 17:56:31Ser ut som nådestøtet for Meslier den videoen der

Når sant skal sies; - den situasjonen der kvalifiserer så definitivt for det.

Og det ligger mye i medspillernes frustrasjon over ham.
Dette kan ikke overleves i en prestasjonsgruppe som dette er.
Meslier har fått nok kamper for Leeds nå.

Hawley

Stakkars mann..tror ikke jeg har sett en så sterk og negativ reaksjon fra medspillere før på en keepertabbe. Tyder på at de er fed-up...det er kjørt nå

leedslife

Kom over denne.
Uten å ha så god kontroll over ståa i SU, men dette er forskjellen på omgivelsene og forventningene - mener nå jeg.

Difference between us and Sheffield United is they went 3 games without a win and the fans rallied round, got behind the lads and they scraped a win today, we have just gone unbeaten over Christmas, went from 3rd to 1st and then had two poor results drawing back to back games which has lead to complete meltdown, asking for manager and players to go #lufc

@kershaw

Det krever sin mann. Spesielt 1er trøya, 9er trøya bla.

TK20

Quote from: Asbjørn on January 05, 2025, 17:56:44
Quote from: leedslife on January 05, 2025, 17:51:06https://x.com/lewisdeighton17/status/1875935291657347142?s=46

Ganske talende reaksjoner ja...

Assa det var jo umiddelbart etter da. Synes ikke det er så urimelig å reagere sånn, trenger ikke ligge mer i det enn en umiddelbar reaksjon.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Vi må ikke glemme at Hullkeeperen også tabbet seg ut og forærte vårt et tredje mål.

Poenget? Synes stadig vekk jeg ser kamper der keeperen gjør en tabbe. Viser hvor vanskelig jobb det å være keeper, er. Meslier tabbet seg ut, men har vel ikke gjort så mange KLARE tabber denne sesongen? Og ikke kom drassende med denne Sunderlandkampen igjen. Ingen keepere I verden hadde tatt det målet.

Når det er sagt kan det godt være at vi bør gå for en bedre keeper enn Meslier. Jeg er ikke kjempefan av han, jeg heller. Men husk, ny keeper vil også tabbe seg ut. Som alle keepere gjør

MOT

morten1966

Quote from: GeirO on January 05, 2025, 23:29:36Vi må ikke glemme at Hullkeeperen også tabbet seg ut og forærte vårt et tredje mål.

Poenget? Synes stadig vekk jeg ser kamper der keeperen gjør en tabbe. Viser hvor vanskelig jobb det å være keeper, er. Meslier tabbet seg ut, men har vel ikke gjort så mange KLARE tabber denne sesongen? Og ikke kom drassende med denne Sunderlandkampen igjen. Ingen keepere I verden hadde tatt det målet.

Når det er sagt kan det godt være at vi bør gå for en bedre keeper enn Meslier. Jeg er ikke kjempefan av han, jeg heller. Men husk, ny keeper vil også tabbe seg ut. Som alle keepere gjør

Første målet mot Portsmouths,straffa mot Norwich som er midt i mål,Sunderland så klart er en gedigen tabbe,målet til Millwall er heller ikke umulig å ta, 2-1 målet til Swansea der han krabber, målet til Preston der han svak , målet som Blackburn får viser han heller ikke stort keeperspill så har vi alle målene som Hull fikk i helga alle tabber! Siste er jo faktisk midt i mål....   Tok meg tid til å høre på the Square Ball i dag... han fikk det der å! Han er et problem for laget! Hva andre keepere gjør av tabber kan ikke forsvare Meslier!

Reaney

Quote from: morten1966 on January 06, 2025, 10:08:54
Quote from: GeirO on January 05, 2025, 23:29:36Vi må ikke glemme at Hullkeeperen også tabbet seg ut og forærte vårt et tredje mål.

Første målet mot Portsmouths,straffa mot Norwich som er midt i mål,Sunderland så klart er en gedigen tabbe,målet til Millwall er heller ikke umulig å ta, 2-1 målet til Swansea der han krabber, målet til Preston der han svak , målet som Blackburn får viser han heller ikke stort keeperspill så har vi alle målene som Hull fikk i helga alle tabber! Siste er jo faktisk midt i mål....   Tok meg tid til å høre på the Square Ball i dag... han fikk det der å! Han er et problem for laget! Hva andre keepere gjør av tabber kan ikke forsvare Meslier!

Godt oppsummert Morten 1966

HåvardK

Kan bli en endeløs diskusjon, dette. Til det vil jeg bemerke at det finnes statistikker som analytikere bruker, slik at en kan basere seg på fakta, og ikke synsing. Bjosse77 har gjentatte ganger henvist til dette mtp Mesliers prestasjoner.