Kamp vs Burnley @Turf Moor mandag 27.1.25 kl 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, January 23, 2025, 17:03:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Storkamp på gang!

Nr 3 på tabellen mot nr 1. Leeds har 3-2-0 siste fem (10-4) mot Burnleys 2-3-0 (6-0). De har ikks sluppet inn mål siste sju kamper. Totalt i serien har de sluppet inn 9 på 28 kamper, mot våre 19. Men vi har scoret 53 der de har scoret 36.
I høst sklei Solomon og Burnley vant 1-0.

Leeds møter nå de tre andre i Top Four i løpet av de neste seks kampene så med rett utfall kan mye av sesongen være gjort.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Allerede NÅ (derav laging av ny tråd) har Farke mandagskampens pre match press conference.

Farke on team news
Everyone came through yesterday without any problems I hope all players are available next Monday. I expect to have the same group available.

Struijk? A rescan was very good, the tendon was not involved. He is already doing individual stuff outside. Perhaps back in team training in the next week, so it looks good.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Gode nyheter om Struijk. Tipper laget mot Burnley blir det samme som de to siste kampene. Men ikke meg imot at Joseph starter på topp. Piroe har vært svært lite involvert  i det siste og jobber ikke akkurat sokkene av seg.

Ekstremt imponerende det Burnley har foretatt seg defensivt. Det har vel aldri skjedd før i Championship-historien at et lag har sluppet inn 9 mål på 28 kamper? Det nekter jeg å tro. I tillegg har de kun sluppet inn maks ett mål i kampene. Dette blir derfor en beintøff batalje, men det forundrer meg heller ikke om vi putter mer enn 1 mål bak Burnley. Trafford blir dog vanskelig å overliste, "håper" ikke vi får straffe.

Tidlig tips: 1-2 (Aaronson og Bogle).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on January 23, 2025, 17:03:03Storkamp på gang!

Nr 3 på tabellen mot nr 1. Leeds har 3-2-0 siste fem (10-4) mot Burnleys 2-3-0 (6-0). De har ikks sluppet inn mål siste sju kamper. Totalt i serien har de sluppet inn 9 på 28 kamper, mot våre 19. Men vi har scoret 53 der de har scoret 36.
I høst sklei Solomon og Burnley vant 1-0.

Leeds møter nå de tre andre i Top Four i løpet av de neste seks kampene så med rett utfall kan mye av sesongen være gjort.

Mener å huske at Sheffield United ikke hadde sluppet inn mål på sine ni siste kamper før de møtte Leeds? Tror uansett at kampen mot Burnley blir en målfattig affære. 1-0,0-1,0-0
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: auren on January 23, 2025, 17:23:26Ekstremt imponerende det Burnley har foretatt seg defensivt. Det har vel aldri skjedd før i Championship-historien at et lag har sluppet inn 9 mål på 28 kamper? Det nekter jeg å tro. I tillegg har de kun sluppet inn maks ett mål i kampene. Dette blir derfor en beintøff batalje, men det forundrer meg heller ikke om vi putter mer enn 1 mål bak Burnley. Trafford blir dog vanskelig å overliste, "håper" ikke vi får straffe.

Farke on Burnley's defensive record
Credit to Burnley, it's outstanding what they've done to have conceded such a small amount of goals at this stage of the season. We're still ambitious to be even better. We're attacking minded, scored a lot of goals. Even more important than best defence is perhaps best goal difference. I know it's difficult to create chances and score goals against Burnley. Our offensive players have to fire on all cylinders. It's definitely something I'm looking at. Solid defensive behaviour will always be the basement in football for success. We are on a good path, second best defence. Best would be even better.
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Helt ufattelig uflaks at vi stod med 1 poeng fra Burnley hjemme og Sunderland borte i høst.
Ok det Burnley har gjort, men ikke i nærheten av toppnivå vårt.

Vi bør komfortabelt plukke 3 på Turf Moore. Og 3 når Sunderland kommer om noen uker.

0-2  Bogle og Piroe

Reaney

Dette er kampen som ikke må tapes. Jeg vil være veldig fornøyd med uavgjort. Da opprettholder vi avstanden til Burnley. At Leeds vinner og er 6 poeng foran Burnley er ikke Leeds slik jeg kjenner laget etter 53 år som supporter. Derfor anser jeg det som lite trolig. Men måtte det for en gang skyld skje et "under".

Asbjørn

Quote from: Reaney on January 23, 2025, 22:16:54At Leeds vinner og er 6 poeng foran Burnley er ikke Leeds slik jeg kjenner laget etter 53 år som supporter. Derfor anser jeg det som lite trolig. Men måtte det for en gang skyld skje et "under".
Husker ennå det uvirkelige da DOLs gutter begynte å vinne nesten alle kamper.
Hva skjer, liksom  :o
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Morsom tid med uttallige bragd kamper. Men at DOLs gutter (les PL's beste mannskap) ikke vant et eneste trofe er en av mine største skuffelser som Leeds supporter.

GeirO

Vinner Burnley vil det være fire lag med 57-59 poeng. Hyperjevnt!
MOT

TK20

Jeg håper Firpo og Gruev starter på bekostning av Byram og Rothy.

auren

Quote from: GeirO on January 25, 2025, 10:52:51Vinner Burnley vil det være fire lag med 57-59 poeng. Hyperjevnt!

Da må Sunderland også vinne. Men det bør de jo hjemme mot Plyten.

auren

GeirO

Quote from: auren on January 25, 2025, 11:01:19
Quote from: GeirO on January 25, 2025, 10:52:51Vinner Burnley vil det være fire lag med 57-59 poeng. Hyperjevnt!

Da må Sunderland også vinne. Men det bør de jo hjemme mot Plyten.

auren
Jøss. Sunderland vant ikke. Ikke fullt så jevnt, da.
MOT

Hawley

Slår vi Burnley, så kan vi stikke av. Det kan roe nervene litt. Tror faktisk vi vinner denne hvis ikke Burnley parkerer bussen fullstendig

Asbjørn

Eg tenker vi kan klare å holde Burnley målløse. Da er det opp til oss å klare å score...
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Det vil være litt typisk Leeds å ikke klare å benytte seg av denne sjansen til å skaffe seg litt avstand til de som følger nærmest. Før kampstart er jeg fornøyd med et uavgjort resultat.
Super Leeds since 1968

Kato

Seier her så begynner det å ligne noe. Jeg mener vi må ha 12-15 poeng 1. april for at jeg skal være trygg. Slår vi Burnley har vi plutselig halvparten av det vi trenger.

stian

Det er ikke noen vill gjetning at dette kommer til å være en kamp mellom to lag som ønsker å være gjerrige og satse på kontringer. Vi bør ha spillere med fart nok til å skape noe på de få overgangene som kommer, men denne kampen lukter 0-0 lang vei.

GeirO

Ofte er fotball helt uforutsigbar og følger ikke statistikk.
La meg tippe: Burnley 4 - Leeds 5
MOT

morten1966

Vårt toppnivå er  bedre enn Burnley. Vi burde vunnet hjemme hadde det ikke vært for at Solomon snubla...og at Burnley har en god keeper. Mener å huske vi var ganske så overlegene i banespillet der vi også misbrukte mange store sjanser. Vi har fått i gang vingene våre nå. Er faktisk optimist om ikke det glipper bak da....

sportcarl1

Quote from: TK20 on January 25, 2025, 11:00:57Jeg håper Firpo og Gruev starter på bekostning av Byram og Rothy.
Hoppas inte Firpo startar. Sista 21 matcherna Byram startat noll förluster. Burnley hemma när vi torskade startade Firpo

Hallgeir *

Quote from: sportcarl1 on January 26, 2025, 17:30:22
Quote from: TK20 on January 25, 2025, 11:00:57Jeg håper Firpo og Gruev starter på bekostning av Byram og Rothy.
Hoppas inte Firpo startar. Sista 21 matcherna Byram startat noll förluster. Burnley hemma när vi torskade startade Firpo

Men var det Firpo sin skyld?
Super Leeds since 1968

auren

baste

Matchday, kampen sees på nattevakten...om det lar seg gjøre.
Tror på minst U i dag.
MOT  ;)

Mitt tips; 1-2

Cherry

I dag skal vi kanskje måle taktikkeri` mellom Farke og Parker......gjør man endringer som skal
"demme opp for/ passe denne kampen"?

Bytter KAN være veldig avgjørende utover i denne kampen, som statistisk blir veldig jevn.
Burnley er svært displinerte, har KUN utrolige 9 - NI - innslupne mål etter 28 kamper!!!

En dødballkamp?

Reaney

Typisk Leeds å tape i kveld. Derfor kommer jeg til å feire uavgjort som om det var en seier. Men selvsagt ikke om vi leder og Burnley utlikner på tampen. Med uavgjort i denne runden har vi opprettholdt avstanden til både Burnley og Sunderland og økt forspranget med ett poeng til Sheffield United. Det er virkelig ikke gæernt.

auren

Quote from: Reaney on January 27, 2025, 17:15:26Typisk Leeds å tape i kveld. Derfor kommer jeg til å feire uavgjort som om det var en seier. Men selvsagt ikke om vi leder og Burnley utlikner på tampen. Med uavgjort i denne runden har vi opprettholdt avstanden til både Burnley og Sunderland og økt forspranget med ett poeng til Sheffield United. Det er virkelig ikke gæernt.

Tror nok mange føler det slik i kveld Reaney. Det er jo litt typisk Leeds å tape slike kamper. Imidlertid slo vi både Ipswich og Leicester hjemme og borte forrige sesong, og vi slo Sheff Utd hjemme denne sesongen, så vi har nå vist under Farke at vi også kan vinne viktige kamper. Joda, vi tapte play off finalen, og rotet bort en sikker seier mot både Sunderland og Hull.

Første målet vinner i kveld. Jeg håper vi ikke er for offensive og heller lar Burnley styre litt, slik at vi kan ta dem på kontra. Spillerne er nok sugne på å revansjere det unødige tapet sist. Særlig Solomon. Uavgjort lever vi jo greit med, så presset er mest på hjemmelaget.

auren

Asbjørn

Quote from: auren on January 27, 2025, 18:05:54Første målet vinner i kveld.
Denne er nok vesentlig i kveld. Scorer vi først vinner vi som regel under Farke. Og bare i 5 av 28 kamper har vi ikke scoret - en av dem mot Burnley. Tror ikke Burnley kommer til mange sjansene mot oss. Er de gode på dødball (jeg aner ikke).
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Dette skriver Eirik Aase:

Denne runden har man spart den beste godbiten til slutt. Mandag kveld er det nemlig klart for en deilig toppkamp mellom Burnley og Leeds United på Turf Moor. En kamp mellom serieleder Leeds United som topper tabellen med sine 59 poeng, og et Burnley-lag som ligger på 3. plass med 56 poeng. Begge topplagene fikk en gavepakke tidligere denne runden da tabelltoer Sheffield United tapte overraskende hjemme mot Hull City fredag kveld, før Sunderland enda mer overraskende ga bort poeng hjemme mot Plymouth Argyle. For Leeds sin del vil en seier kunne skaffe de en luke ned til playoff-plassene, mens Burnley vil gå opp på direkte opprykksplass dersom de vinner mandag kveld.

Burnley kommer til denne kampen fulle av selvtillit etter 15(!) seriekamper på rad uten tap. Scott Parker har gjort dette Burnley-laget til et kollektiv som er svært vanskelig å hanskes med. Det er Burnley-lag som sjelden sprudler offensivt, men som samtidig slipper til svært lite bakover på banen. Etter 28 spilte kamper har The Clarets bare sluppet inn 9 mål. Jeg har aldri noensinne sett et Championship-lag som har vært like gode defensivt som det Burnley har vært denne sesongen. Bare to ganger har Burnley gått av banen uten poeng denne sesongen, men samtidig har hele elleve kamper endt uavgjort. Flere av disse uavgjort-kampene har endt 0-0. I midtuken tok Burnley en sterk 5-0 seier borte mot Plymouth Argyle, og i den kampen ledet Burnley med fem mål allerede til pause. Hjemme på Turf Moor har Burnley 6-7-0 denne sesongen og 15-4 i målforskjell. De har fortsatt ikke tapt denne sesongen på eget gress, men de var svært nær ved å gjøre det i forrige hjemmekamp. Da spilte de nemlig 0-0 mot Sunderland, og gjestene fra Wearside misset to straffespark i sluttminuttene.

Leeds United er også i strålende form foran mandagens toppkamp. Hvittrøyene har ikke tapt noen av sine ti siste kamper i serien, og går inn i denne kampen som serieleder. I midtuken tok de en kontrollert 2-0 seier over Norwich City, mens Sheffield Wednesday ble slått hele 3-0 forrige helg. Daniel Farkes gutter har bare 19 baklengsmål denne sesongen, og det er egentlig meget imponerende. Hadde det ikke vært for Burnleys spinnville defensive tall denne sesongen, ville man nok snakket mye mer om hvor gode Leeds faktisk har vært bakover på banen denne sesongen. Ser man nærmere på tallene bak resultatene (som for eksempel avslutninger mot og xG mot), så er det faktisk Leeds som har vært mye bedre defensivt enn Burnley denne sesongen. Det skulle man ikke tro med tanke på antall baklengsmål de to lagene har. Foran mandagens kamp har Leeds 5-6-2 på bortebane, hvor de ikke har tapt noen av sine fire siste.

Da lagene møttes på Elland Road tidligere denne sesongen endte det med 1-0 seier til Burnley. Luca Koleosho scoret et tidlig mål for Lancashire-klubben, mens det var Leeds som trakk i trådene resten av kampen. Leeds presset kraftig på for et utligningsmål, men på en eller annen måte klarte Burnley holde unna.

Vurdering: Dette blir en spennende toppkamp! Det er to sterke kollektiv som barker sammen på Turf Moor, og det må kunne sies at det først og fremst er deres defensive kvaliteter som har imponert mest denne sesongen. Jeg tror på en jevn og tett affære, hvor det mest sannsynlig ikke blir mange målsjanser. Jeg ser ikke bort fra at det er marginer som kommer til å avgjør her, men jeg klarer ikke plukke en vinner. Jeg setter et kryss i midten, og blir ikke overrasket dersom det faktisk ender uten mål her.

Tips: Uavgjort.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Jeg håper Leeds lærte av Sunderland i Burnleys forrige hjemmekamp. De spilte seg gjennom godt nok til at Burnley måtte lage to straffespark. Selvsagt vil jo da Trafford finne på noe for å få Piroe/Ampadu (eller hvem det nå blir..) ut av rytme, men håper Leeds har snakket om at detmå de ikke la skje. La ham styre med sitt, vi skal bare få ballen inn i kassa.
Tell me  Tell me

Dylan