Kamp vs Portsmouth @ Fratton Park søndag 09.03.25 - kl. 13:00 på Viasport 2

Started by auren, March 06, 2025, 23:06:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Leedsfan

Quote from: Kato on March 09, 2025, 14:47:44Januarvinduet blir nok en gang å bite oss hardt.

Hvordan er det mulig å potensielt gjøre samme feil igjen? Vi trengte en 10'er for å avlaste eller benke Aaronson. Vi trengte en 9'er for å avlaste/benke Piroe, Joseph er ikke løsningen. Vi trengte også en ny keeper, vi ser igjen og igjen at Meslier for sjelden er en matchvinner, men en matchtaper.

Hvorfor spiller Farke den samme 11'eren i kamp etter kamp til de er tomme mentalt og kanskje fysisk. En god trener klarer å rullere og vinne når man har den beste stallen i divisjonen!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Dette var altså helt vanvittig surt. Portsmouth var selvfølgelig gode. De satte oss under press i store deler av kampen. Det gikk for seint med ball, men xG sier at dette var en bra bortekamp og tidenes verste dommerprestasjon frarøver oss poeng. Jeg er forferdelig skuffet og redd for timingen. Hvordan vil dette påvirke det som kommer? Tvilen sniker seg inn. Jeg skjønner ikke at Meslier skal pekes ut som syndebukk. Piroe må vel være en større bukk om vi absolutt må ha noen å skylde på. Nei svarte altså... Gruer meg til Millwall.

Kato

Quote from: Blank_File on March 09, 2025, 15:45:38Dette var altså helt vanvittig surt. Portsmouth var selvfølgelig gode. De satte oss under press i store deler av kampen. Det gikk for seint med ball, men xG sier at dette var en bra bortekamp og tidenes verste dommerprestasjon frarøver oss poeng. Jeg er forferdelig skuffet og redd for timingen. Hvordan vil dette påvirke det som kommer? Tvilen sniker seg inn. Jeg skjønner ikke at Meslier skal pekes ut som syndebukk. Piroe må vel være en større bukk om vi absolutt må ha noen å skylde på. Nei svarte altså... Gruer meg til Millwall.

Meslier hadde vært en 30% bedre keeper om han hadde vært mer offensiv i hodet. Står for langt inn i utgangspunktet, og da blir det trøbbel. Bør stå lengre ut, da henter han den. Starter nesten aldri raske kontra, tar stort sett bare safe valg. Han har 200 kamper, på tide at vi ser utvikling i den delen av spillet.

Blank_File

Quote from: Leedsfan on March 09, 2025, 15:22:43
Quote from: Kato on March 09, 2025, 14:47:44Januarvinduet blir nok en gang å bite oss hardt.

Hvordan er det mulig å potensielt gjøre samme feil igjen? Vi trengte en 10'er for å avlaste eller benke Aaronson. Vi trengte en 9'er for å avlaste/benke Piroe, Joseph er ikke løsningen. Vi trengte også en ny keeper, vi ser igjen og igjen at Meslier for sjelden er en matchvinner, men en matchtaper.

Hvorfor spiller Farke den samme 11'eren i kamp etter kamp til de er tomme mentalt og kanskje fysisk. En god trener klarer å rullere og vinne når man har den beste stallen i divisjonen!
Jeg savna Ampadu mer enn angrepsspillere.

Blank_File

Quote from: Kato on March 09, 2025, 15:48:54
Quote from: Blank_File on March 09, 2025, 15:45:38Dette var altså helt vanvittig surt. Portsmouth var selvfølgelig gode. De satte oss under press i store deler av kampen. Det gikk for seint med ball, men xG sier at dette var en bra bortekamp og tidenes verste dommerprestasjon frarøver oss poeng. Jeg er forferdelig skuffet og redd for timingen. Hvordan vil dette påvirke det som kommer? Tvilen sniker seg inn. Jeg skjønner ikke at Meslier skal pekes ut som syndebukk. Piroe må vel være en større bukk om vi absolutt må ha noen å skylde på. Nei svarte altså... Gruer meg til Millwall.

Meslier hadde vært en 30% bedre keeper om han hadde vært mer offensiv i hodet. Står for langt inn i utgangspunktet, og da blir det trøbbel. Bør stå lengre ut, da henter han den. Starter nesten aldri raske kontra, tar stort sett bare safe valg. Han har 200 kamper, på tide at vi ser utvikling i den delen av spillet.
Det er vanskelig å være uenig i, og heller ikke at han kunne ha gjort en bedre jobb på utrusingen. Men i dag syns jeg de to mest matchavgjørende øyeblikkene er bommene til Piroe og forsåvidt dommer som ikke dømmer straffe.

HåvardK

Veldig skuffet i dag. Og syns det er betenkelig at vi har mistet så mye av nivået i løpet av de to siste kampene. Tanaka, Aaronson og i dag også Bogle helt ute av det. Med Ampadu ute mangler vi ledertypene i laget, kanskje med unntak av Rodon.
Onsdagens kamp vil gi oss svar på om dette er forbigående eller starten på en kollaps, slik vi opplevde i fjor. Og til det stadig tilbakevendende diskusjonsemnet bytting og rullering: Det at Ramazani, Willy og de andre på benken ikke gir  oss all verden, har også med at de har fått for lite spilletid å gjøre. Innbytterpuls og for mye press på unge skuldre gir dem ikke akkurat noen flying start når de først kommer innpå.

Cherry

Reality- check.
Evnen til å endre kamper bør være gjennom alternativ vi har på benken- og de MÅ få sjansen tidligere i kamper som denne.
Svake prestasjoner på de få store sjansene vi hadde i dag, uvanlig av f eks Piroe - i tillegg mener jeg at Meslier SKAL holde seg på strek når situasjonen skjer fra utenfor 16' ...men det var få som presterte godt i dag.
Farke svikter også ift for sene bytter.

Josch

Jeg tror ikke det er tilfeldig at vi kun tar ett poeng mot Portsmouth denne sesong.  De er fysisk sterke og legger bevisst opp til duellspill, som passer Leeds dårlig. Vi så det på ER også.

Derfor tror jeg det var type motstander mer enn dårlig spill som gav tap i dag. Noe liknende kan skje mot Millwall på onsdag. Cup-kampen var ikke beroligende

Hallgeir *

Quote from: Josch on March 09, 2025, 16:59:06Jeg tror ikke det er tilfeldig at vi kun tar ett poeng mot Portsmouth denne sesong.  De er fysisk sterke og legger bevisst opp til duellspill, som passer Leeds dårlig. Vi så det på ER også.

Derfor tror jeg det var type motstander mer enn dårlig spill som gav tap i dag. Noe liknende kan skje mot Millwall på onsdag. Cup-kampen var ikke beroligende

Det må også tas med i betraktningen at til Millwall-kampen var det gjort 10 bytter. Kun Ampadu av de faste spilte i den kampen. Men jeg venter en vanskelig kamp nå i midtuka.
Super Leeds since 1968

leedslife

Det er så klart skuffende med tap og man forventer en reaksjon som vi har sett i de andre kampene vi har tapt poeng siste halvåret.
Tror heller ikke vi tapte idag pga januarvinduet eller at vi ikke har en 10er å bytte inn.
Synes vi egentlig stod relativt OK opp i en slik batalje, men skuffende å se hvordan vi slipper inn. Om det er mangel på kommunikasjon, en Meslier som ikke evner å time ballbanen eller en blanding er vanskelig å si, men det blir litt for enkelt. Når er Schmid på motsatt side kampens beste mann med OK redninger på Piroe og Firpo, men litt skuffet over at ikke Piroe setter den første. Litt for nonchalant som den sjansen mot Coventry for noen uker siden.
Ellers er opptakten til sjansen ganske lik det Leeds har kapitalisert stort på gjennom hele sesongen. Fantastisk kontra med James og Solomon i hovedsete.

Desverre så var det som ble levert av Gruev og Tanaka sentralt periodevis langt, langt unner pari og kanskje kampens aller største skuffelse for min del.
Man må rett og slett innse at en dyp Pack har mer ro og smartness i posession også i dette oppgjøret, som i åpningskampen.

Synes også det blir tydeligere og tydeligere hvor viktig Ampadu er i denne 11éren. Ikke bare som lagets kanskje beste spiller, men det virker som han i relasjon får mer ut av de andre spillerne. Synes vi ser tryggere ut og synes Leeds spiller korte nøkkelsituasjoner ila kampen mye bedre ut.
Idag igjen synes jeg tidvis vi ser litt kavete ut. Litt det samme man så i høst mot bla Rovers borte, Preston borte, og den ene omgangen mot Watford på ER.

Men vi går på igjen på Onsdag. Føler meg ganske sikker på at vi slår tilbake.  Alt i alt så synes jeg ikke det var så ille som mange skal ha det til her selv om jeg til en viss grad deler bekymring mtp på hvordan denne klubben har opptrådt når det har spisset seg til tidligere.

Kato

stian

Quote from: Milou on March 09, 2025, 15:07:07
Quote from: stian on March 09, 2025, 14:25:42Meslier er vanskelig å forholde seg til for stopper i situasjoner som på svoringen. Skjønner godt at Rodon er forbanna, det så ut som han ventet på at Meslier skulle komme og plukke.

Fullstendig kommunikasjonssvikt, men meiner Rodon må ta denne på sin kappe. Han kan ikkje vente på Meslier når Meslier veljer å stå på strek. Meslier burde nok komme ut der, men det ser ut som Rodon kunne ha plukka den enkelt og han må forhalde seg til det valet Meslier gjer, og ikkje omvendt.

Synes det ser ut som Meslier gjør en bevegelse ut, men ombestemmer seg. For meg virket det som Rodon slakket litt av for ikke å gå i samme duell som Meslier signaliserer at han er på vei inn i. Rodon er allerede på etterskudd, og det skal han jo helst ikke være, men jeg mener vi nok en gang ser svakheter i besluttsomheten hos Meslier.

auren

Quote from: Kato on March 09, 2025, 18:01:53Hvordan ser det ut med Ampadu nå?

Spekulerte i at han skulle være tilbake etter landslagspausen i slutten av mars.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

skuffende kamp i og resultatmessig noe vi hadde fortjent poeng i men vi  makter ikke å sette sjansene. Pompey imponerte og kriget og presset oss ut av stilen og vi hadde ikke noe og kontre med på den spillestieln og det er litt skummelt for kan bli mange slike kamper. var mange som ikke var på og virket som om det var altfor tidlig på kvisten for flere. sto og så på og for seine i dueller og stort sett i det meste. Vi MÅ opp mange hakk men hadde fortjent poeng i denne. men en dårlig dommer og dårlig utteling foran mål så endte det med 0 poeng ::)
Forever Leeds United!!!!!!!!

Hawley

Vi har scoret mye mål, men også brent fantastisk mange sjanser. Påstår fortsatt at vi mangler en killer-nier, samt keeper

Dennis

Slapp av, dette går fint!

(sa han mest til seg selv... ::) )

Uforståelig baklengs. Meslier ser ut til å starte to ganger, men blir i boksen. Banespillet var svakt, men burde likevel klart å få med minst poeng her. Soleklar straffe som oversees. Det samme med han backens stygge takling på Meslier. Hadde holdt med gult, men at han ikke får det er merkelig. Viser bare hvor svake dommerne blir når de ikke har VAR til å redde dem, og nok et argument på å skrote hele driten. Feil kan skje, også blant dommerne, men det var for svakt. Håper ikke på så mange flere PL-dommere ut sesongen.

Piroe x 2 og Firpo skal også sette mål. De har derimot vært så farlige i det siste at man må godta at i blant går det stang ut der det burde vært sikre mål. Kred også til en strålende keeper hos Pompey og jeg kan ikke annet en å føle det var fortjent nok ettersom de har klart mest duellvilje i den kampen. Fraværet av Ampadu virker tydelig og selv om Rodon har pratet om mange ledertyper, virker vi å mangle en klar slik en når kapteinen er ute. Det er for svakt når det er andre året på rad.

Vi er sannsynligvis nr 3 ved kampstart mot Millwall og kampen etter er det QPR, på mange måter et symbol på hvordan fjorårets sesong gikk til slutt.

Game on.
Marching on together!

Asbjørn

Flott, Dennis. Vi trenger noen kalde hoder her.

Ikke det, det er forståelig at man er bekymret over hva som følger nå. Jeg er det også. Men prøver å avvente og se. Leeds-Live, The Athletic, YEP, alle poengterer at det ser annerledes ut for Leeds denne sesongen enn da det 'kollapset' i fjor.

Det er bare det at noen ganger gir dårlige prestasjoner flere dårlige prestasjoner, og så blir det en trend. Noen ganger. Andre ganger slår man tilbake umiddelbart. Det er det Leeds har gjort denne sesongen.

Men vi må gjøre det igjen.

Forrige helgs uavgjorte mot WBA burde ført til at man slo tilbake mot Portsmouth. Men lang reise og early kick off, det ble ikke slik.

Ddt viktigste fra kampen er likevel det at vi skapte sjanser - store nok sjanser til at vi burde scoret.

Vel, slike kamper kommer innimellom.

Nå gjelder det bare å slå tilbake!

Og så passer det jo fint om noen av de andre i 'Top Four' avgir pong også...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Quote from: Asbjørn on March 10, 2025, 16:23:38Flott, Dennis. Vi trenger noen kalde hoder her.

Ikke det, det er forståelig at man er bekymret over hva som følger nå. Jeg er det også. Men prøver å avvente og se. Leeds-Live, The Athletic, YEP, alle poengterer at det ser annerledes ut for Leeds denne sesongen enn da det 'kollapset' i fjor.

Det er bare det at noen ganger gir dårlige prestasjoner flere dårlige prestasjoner, og så blir det en trend. Noen ganger. Andre ganger slår man tilbake umiddelbart. Det er det Leeds har gjort denne sesongen.

Men vi må gjøre det igjen.

Forrige helgs uavgjorte mot WBA burde ført til at man slo tilbake mot Portsmouth. Men lang reise og early kick off, det ble ikke slik.

Ddt viktigste fra kampen er likevel det at vi skapte sjanser - store nok sjanser til at vi burde scoret.

Vel, slike kamper kommer innimellom.

Nå gjelder det bare å slå tilbake!

Og så passer det jo fint om noen av de andre i 'Top Four' avgir pong også...
Desverre var Portsmouth absolutt ikke laget å slå tilbake mot etter uavgjort mot WBA. Lenge siden jeg har sett et lag med slik guts og påsjekking, de ville vinne denne kampen. Tror ikke noe på at vi tok lett på kampen, slitne ben etc. Noen ganger møter vi lag som vil mer, løper mer, har en god/heldig keeper, fantastisk hjemmepublikum osv. Jeg har tro på at det er vi som er i støtet mot Millwall.

Dennis

Quote from: Dylan on March 10, 2025, 16:44:46
Quote from: Asbjørn on March 10, 2025, 16:23:38[...]
Desverre var Portsmouth absolutt ikke laget å slå tilbake mot etter uavgjort mot WBA. Lenge siden jeg har sett et lag med slik guts og påsjekking, de ville vinne denne kampen. Tror ikke noe på at vi tok lett på kampen, slitne ben etc. Noen ganger møter vi lag som vil mer, løper mer, har en god/heldig keeper, fantastisk hjemmepublikum osv. Jeg har tro på at det er vi som er i støtet mot Millwall.

Det skal de ha, her var det skikkelig god stemning gjennom TV-ruta! Det er mye preik blant 'ekspertene' om hvor fantastisk det er på Anfield, THS osv, men at Pompey borte skulle skape nostalgi til den tida jeg begynte å følge engelsk fotball (før akkurat de kom opp, men av samme typen stadion, stemning og spill) hadde jeg ikke trodd. Det i det minste var artig, selv om resultatet var kjipt.
Marching on together!