Kamp vs QPR @Loftus Road lørdag 15.3.25 - kl. 13:30 på LUTV

Started by Asbjørn, March 13, 2025, 14:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Meslier 7 - En strålende redning, suspekt med beina. Men lite hjelp fra stopperne.
Bogle 8 - Av de beste hos oss. Scorer et viktig mål, ofte spillbar. Sliter med kant helt ute av det.
Strujk 3 - Aldri sett han verre, med og uten ball En viktig blokk, ellers totalt ute av det.
Rodon 5 - Fikk aldri kontroll i lufta mot et fysisk lag, ikke spesielt god.
Firpo 7,5 - Ofte spillbar, offensiv og god venstreback. Scorer et viktig mål.
Rothwell 4 - Elendige dødballer hele veien, masse balltap. Svak kamp, en ordentlig kampleder hadde huka han av.
Tanaka 7 - Sloss godt, er fysisk sterk. Men også feil der.
Aaronson 2 - Leverte assist til QPR, og haugevis med tapte dueller. Korrekt revet av til pause.
James 3 - Involvert i ett mål, ut over det elendig. Klippekort. Ufattelig at han spiller 90 min.
Piroe 4 - Involvert i endel oppbyggende, foran mål var han aldri. Tung og treg. 5-6 innlegg foran blank kasse uten spissen tilstede.
Solomon 8 - Eneste som truer, må være blind når man tar han av. Kampen over da han gikk ut.
Gnonto 7 - Frisk pust, spesielt første del av omgangen.
Ramazani - Leverer 0 på ti minutter.

Farke 1 - Elendig laguttak når det lyser behov for friske bein. Kampen skriker fysikk, likevel spiller Aaronson. James enda dårligere enn i det siste, og spiller med klippekort. Korrekt bytte i pausen, men det var vel det eneste han gjorde riktig i dag. Å ta ut Solomon er en skam fra benken når James får fortsette. Personlig mener jeg han er en elendig kampleder. Berges av gode spillere, men han velger å ikke bruke halvparten av dem. Har ingenting i Premier League å gjøre, det har han vel bevist tidligere. 2 bytter i en veldig svak kamp, forstå det den som kan.

Eriksen55

Quote from: Kato on March 15, 2025, 15:22:41Kan ikke forstå kampledelsen til Daniel Farke, aldri gjort. Overlever på at han har beste 11eren. Rykker vi opp så kommer han bli lekt med i Premier League. Latterlig å ta av Solomon og beholde James på. Alt av momentum forsvant med Solomon av. Nesten så man ikke tror han ser kampen.

Rykker vi opp bør Farke få feire i 1 uke før han takkes av. Knappe 20 poeng på 2 sesonger i PL. Den omstendelige spillestilen blir slukt i PL.

Bromancer

Gir bort poeng igjen. Utrolig frustrerende at vi nok en gang tukler det til for oss selv med hårreisende tabber av egne spillere. QPR er et møkkalag, ferdig snakka. Hva Aaronson gjør i dette laget forstår jeg lite av. De siste månedene har han vært fryktelig dårlig. Kroner verket i dag med målgivende blindpasning til motstanders beste angrepsspiller.

Det er en vits at han får starte alle kampene uansett hvor ræva han er. Få ham på første fly ut i første overgangsvindu sammen med det franske hologrammet og Bambi. Farke får ikke et fnugg av kred fra meg for å ta ham av til pause. Han skulle aldri ha startet kampen.

Hvorfor tar Farke av Solomon??? Vår klart beste angriper i dag, forstår godt at han var forbanna. Det ble jeg også.

Med forrige sesongs serieavslutning friskt i minne føler jeg at dette er i ferd med å glippe.

raggen

vi er for feige og må tørre og gå for det.. gnonto med ok innhopp men synes det er rart at ikke joseph får sjansen. han er mere fysisk og qpr kjørte knokkelkamp og vi klarer ikke få til vårt spill da. men farke viste tydeligvis at han var fornøyd med 1 poeng.. JEG ER IKKE D >:(
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Quote from: HåvardK on March 15, 2025, 15:29:18Hva synes folket om kapteinen vår?
Det var på ingen måte bra, men det blekner i forhold til den sentrale trioen med Rothwell, Brenden og Tanaka.
Det kan ikke være akseptabelt på dette nivået.
Vi får virkelig håpe Ampadu er raskt tilbake.
Jeg sier det igjen - det trengs uhorvelige store summer investert inn i lagidrettens viktigste lagdel.
Vi kan ikke gjøre samme feilen som fra siste tiårene fra Luke Murphy til null investeringer her under Bielsa.
Det er på tide at klubben tar sentral midtbane alvorlig. Vi har brukt milliarder på vinger og 10ere, men vekslepenger sentralt.
Det holder ikke.

Ellers enig med Fantasyland. Vi skal ta med oss 1 poeng mtp historien her samt hvordan vi klarte å rote det til for oss i førsteomgang:-)

Kato

Leeds Live leverer følgende børs i dag:

Struijk 7
Rothwell 8
James 8

I all videste verden.

Fantasyland

Quote from: Bromancer on March 15, 2025, 15:43:29Gir bort poeng igjen. Utrolig frustrerende at vi nok en gang tukler det til for oss selv med hårreisende tabber av egne spillere. QPR er et møkkalag, ferdig snakka. Hva Aaronson gjør i dette laget forstår jeg lite av. De siste månedene har han vært fryktelig dårlig. Kroner verket i dag med målgivende blindpasning til motstanders beste angrepsspiller.

Det er en vits at han får starte alle kampene uansett hvor ræva han er. Få ham på første fly ut i første overgangsvindu sammen med det franske hologrammet og Bambi. Farke får ikke et fnugg av kred fra meg for å ta ham av til pause. Han skulle aldri ha startet kampen.

Hvorfor tar Farke av Solomon??? Vår klart beste angriper i dag, forstår godt at han var forbanna. Det ble jeg også.

Med forrige sesongs serieavslutning friskt i minne føler jeg at dette er i ferd med å glippe.

Enig første del av posten, men at det er i ferd med å glippe med 1 tap på siste 19 er drama av en annen dimensjon. Vi henter opp 2-0 på en middelmådig dag. I fjor ble vi slakta 4-0 på en bane vi har slitt noe helt enormt på. QPR fansen sier dette var noe helt annet enn de har vist siste kampene og var fornøyd med innsats og vilje. Det er ikke noe automatikk og vinne en early kickoff borte mot et krigerlag. Pause nå så kjører vi på de siste kampene. Meget viktig og ikke tape denne

leedslife

Quote from: Kato on March 15, 2025, 16:06:42Leeds Live leverer følgende børs i dag:

Struijk 7
Rothwell 8
James 8

I all videste verden.

Tror ikke han har respekt for fotballen som fag.
Noen gir Zidane 9er for finalen mot Leverkusen. Han gir Rothwell 9 mot Milwall...

Hallgeir *

Graham Smyth i YEP:

Meslier 7, Bogle 7, Rodon 6, Struijk 6, Firpo 7, Rothwell 6, Tanaka 6, Solomon 7, James 7, Aaronson 2, Piroe 6

Gnonto 8
Super Leeds since 1968

Bromancer

Quote from: Fantasyland on March 15, 2025, 16:09:59
Quote from: Bromancer on March 15, 2025, 15:43:29Gir bort poeng igjen. Utrolig frustrerende at vi nok en gang tukler det til for oss selv med hårreisende tabber av egne spillere. QPR er et møkkalag, ferdig snakka. Hva Aaronson gjør i dette laget forstår jeg lite av. De siste månedene har han vært fryktelig dårlig. Kroner verket i dag med målgivende blindpasning til motstanders beste angrepsspiller.

Enig første del av posten, men at det er i ferd med å glippe med 1 tap på siste 19 er drama av en annen dimensjon. Vi henter opp 2-0 på en middelmådig dag. I fjor ble vi slakta 4-0 på en bane vi har slitt noe helt enormt på. QPR fansen sier dette var noe helt annet enn de har vist siste kampene og var fornøyd med innsats og vilje. Det er ikke noe automatikk og vinne en early kickoff borte mot et krigerlag. Pause nå så kjører vi på de siste kampene. Meget viktig og ikke tape denne

Jeg skrev jeg føler, kall det gjerne drama men denne filmen har jeg sett før. 5 poeng på de fire siste der vi har vært direkte svake i to av dem og middelmådige i de to andre gir meg en følelse av at ting glipper.

Kato

Quote from: Bromancer on March 15, 2025, 16:50:49

Jeg skrev jeg føler, kall det gjerne drama men denne filmen har jeg sett før. 5 poeng på de fire siste der vi har vært direkte svake i to av dem og middelmådige i de to andre gir meg en følelse av at ting glipper.

Kanskje denne gang landslagspausen kommer fint på. At vi får justert inn en liten formdupp.

auren

Quote from: Kato on March 15, 2025, 16:57:00

Kanskje denne gang landslagspausen kommer fint på. At vi får justert inn en liten formdupp.

Forrige sesong ledet vi utrolig nok frem til landslagspausen. Avsluttet sesongen med 1-1-4. Det er vel ganske mange av spillerne som skal på landslagsoppdrag nå. Mye reising, tunge bein, dårlig treningshverdag. Men vi har heldigvis en relativt enkel run in, og Sheff Utd møter Burnley i tredje siste kamp. Kommer til å bli jevnt og spennende...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rd1

Vi ser dessverre reprisen fra i fjor, og klassisk Leeds. Som å se et bilkrasj i saktefilm.

Burnley, Sheffield U direkte opp. Sunderland vinner Play off med 1-0 mot oss.
"Who needs Cantona??"

leedslife

Quote from: auren on March 15, 2025, 17:22:10
Quote from: Kato on March 15, 2025, 16:57:00

Forrige sesong ledet vi utrolig nok frem til landslagspausen. Avsluttet sesongen med 1-1-4. Det er vel ganske mange av spillerne som skal på landslagsoppdrag nå. Mye reising, tunge bein, dårlig treningshverdag. Men vi har heldigvis en relativt enkel run in, og Sheff Utd møter Burnley i tredje siste kamp. Kommer til å bli jevnt og spennende...

auren

Enig i dette over auren,

Men tet er også en psykologisk faktor.
Det er voldsomt mye på spill.

Se resultatene generelt i siste 10 kamper forrige sesong.
Se Sunderland nå. Hektet fullstendig av. Det vil være flere poengtap for alle topp 3 neste 3-4 rundene.

Forskjellen på første omgangen og andre omgangen mot Milwall forrige runde er det beste eksempelet på at dette sitter først og fremst i hodet.

Cherry

Quote from: Hallgeir * on March 15, 2025, 16:35:00Graham Smyth i YEP:

Meslier 7, Bogle 7, Rodon 6, Struijk 6, Firpo 7, Rothwell 6, Tanaka 6, Solomon 7, James 7, Aaronson 2, Piroe 6

Gnonto 8

Merkelig... Strujic en svak 3èr, Rodon 4, og James 3èr fra meg.

Neo

Quote from: rd1 on March 15, 2025, 17:24:57Vi ser dessverre reprisen fra i fjor, og klassisk Leeds. Som å se et bilkrasj i saktefilm.

Burnley, Sheffield U direkte opp. Sunderland vinner Play off med 1-0 mot oss.

Tror dessverre du har rett, @rd1 !

Formkurven vår siste fire er direkte svak. 5 av 12 på disse er 7 meget kostbare tapte poeng.

Og det er åpenbart at siste sesongs PL-lag vet hva det dreier seg om, når innspurten drar seg til.
Burnley er bunnsolide og rykker direkte opp.
Sheffield United har vært der oppe hele tiden, og plukker jevnt og trutt sine nødvendige poeng.

Vi er dessverre nok en gang blitt shaky når det nærmer seg oppløpet.
Ingen erfaring og ingen typer i laget som evner å heve nivået når det drar seg til. Tvert om; - de faller bare igjennom...
Play off er bare å glemme.

Som så mange har nevnt før; "- vi har jo den desidert beste stallen i divisjonen".
Og januarvinduet lot vi (les: Farke) passere i den erkjennelsen.

Vel, om ikke Farke klarer få opprykk med det utgangspunktet, så er dette siste sesong for ham.

Kan aldri tenke meg eierne er fornøyd med nok en sesong på dette nivået, og det samme bla-bla om høyest poengsnitt og 90-poenggrensen nådd to år på rad...

Så kan man si det er 8 matcher igjen, og vi har det i egne hender.
Vel, vel... hørt den før.

Tillater meg å "rante" litt nå.
Er forbannet skuffet etter de mange poengtap i det siste.
Og over gjennomsnittet bekymret for hvordan denne sesongen - også - ender.

Kato

Tror det ble slått fem innlegg bak QPRs firer foran blank kasse. En gang var det en Leeds-spiller i nærheten, Junior Firpo. På dette nivået har vi jo klasse med Bogle/James og Firpo/Solomon til å serve legg på legg. Men ingen der inne til å score tap-ins som Gary Lineker.

Hawley

Til det kjedsommelige, vi mangler en toppspiss uansett om Piroe har putta en del. Vi mangler en spiller som avgjør sånne kamper mot møkkalag som QPR - et forferdelig lag! Men det sier jo også litt om oss, dessverre

leedslife

Jeg er forsåvidt enig i at man skal være kritisk til manglende kvalitet også foran mål. Spesielt mot Pompey var det skjebnesvangert, men;
Vi har snart scoret 80 mål. Vi ligger vel ca på 2 mål pr kamp.
For noen uker siden var vi det laget i ligaen som slapp til færrest sjanser på mål pr kamp i ligaen.
Alikavel har vi sluppet inn det dobbelte av Burnley.
De tre siste målene vi har sluppet inn har vi nærmest gitt vekk. (At man på dette nivået kan stå så alene å slå innlegg som på 2-0 idag trodde ikke jeg var mulig i 2025)
Ville heller stilt spørsmålstegn rundt de defensive ferdighetene i laget. Igjen møter vi et fysisk robust lag som vi ikke får strekt ut på større flater.
Kjernen i laget som burde stått opp har vært helt totalt fraværende i min bok.
Alt for soft. To omganger mot Pompey som var langt under pari. Første omgangen mot Millwall var nesten like ille og det som leveres idag er igjen alarmerende.
Piroe er vel den av samtlige utespillere som har færrest touch på ballen. Det forteller jo alt om hvor utrolig svake vi er i posession. Forrige uke var 34 år gamle Pack som ble 2 nummer for store for Tanaka og Gruev, idag var det 35 år gamle Coldback som utduellerte og hadde fullstendig kontroll sentralt over den andre konstellasjonen vår - Tanaka / Rothwell.
Altså et lag uten deres klart viktigste og beste spiller i Field.
Hva i all verden er det som skjer?

Hawley

Jeg prøver å være objektiv, og da mener jeg at Leeds by far har det beste laget og den beste troppen. Det sies jo også av alle eksperter. Derfor burde vi på dette tidspunktet i sesongen hatt en klar ledelse. Det har vi utrolig nok ikke. Sitter m følelsen av at Farke ikke er en topp manager. Han er grei nok, men mangler mye taktisk. Det er mest fordi vi har gode spillere og ikke pga Farke vi leder. Mulig vi er for kravstore, men mener faktisk at vi allerede nå burde vært langt foran lag to og tre.

Hallgeir *

Quote from: Hawley on March 15, 2025, 20:22:21Jeg prøver å være objektiv, og da mener jeg at Leeds by far har det beste laget og den beste troppen. Det sies jo også av alle eksperter. Derfor burde vi på dette tidspunktet i sesongen hatt en klar ledelse. Det har vi utrolig nok ikke. Sitter m følelsen av at Farke ikke er en topp manager. Han er grei nok, men mangler mye taktisk. Det er mest fordi vi har gode spillere og ikke pga Farke vi leder. Mulig vi er for kravstore, men mener faktisk at vi allerede nå burde vært langt foran lag to og tre.

Omtrent sånn ser jeg også på Farke. Poengmessig peaker han jo alle (?) tidligere Leeds-managere. Men stallen må utnyttes bedre enn det han har fått til.

Ramazani var knallgod før han ble skadet. Etter at han kom tilbake har han knapt fått 10 minutter som innbytter per kamp. Da forblir man kamprusten og en svekkelse av laget når man slipper til. Gnonto har lidd omtrent samme skjebne, uten å ha vært ute med skade. Litt ute av form kanskje.

Hadde Farke turt å starte med en av dem av og til og heller tatt dem av ved pause dersom det ikke fungerte, hadde vi til enhver tid hatt fire vinger med kamperfaring.

Må si meg enig i at Farke har taktiske mangler som gjør at han fort faller gjennom i PL.

Super Leeds since 1968

Dylan

Quote from: leedslife on March 15, 2025, 19:22:44Jeg er forsåvidt enig i at man skal være kritisk til manglende kvalitet også foran mål. Spesielt mot Pompey var det skjebnesvangert, men;
For noen uker siden var vi det laget i ligaen som slapp til færrest sjanser på mål pr kamp i ligaen.
De tre siste målene vi har sluppet inn har vi nærmest gitt vekk. (At man på dette nivået kan stå så alene å slå innlegg som på 2-0 idag trodde ikke jeg var mulig i 2025)
Ville heller stilt spørsmålstegn rundt de defensive ferdighetene i laget. Igjen møter vi et fysisk robust lag som vi ikke får strekt ut på større flater.
Alt for soft. To omganger mot Pompey som var langt under pari. Første omgangen mot Millwall var nesten like ille og det som leveres idag er igjen alarmerende.
Piroe er vel den av samtlige utespillere som har færrest touch på ballen. Det forteller jo alt om hvor utrolig svake vi er i posession. Forrige uke var 34 år gamle Pack som ble 2 nummer for store for Tanaka og Gruev, idag var det 35 år gamle Coldback som utduellerte og hadde fullstendig kontroll sentralt over den andre konstellasjonen vår - Tanaka / Rothwell.

Therese Johaug er 36 år.....

Hawley

Det bør jo gå bra når jeg ser hvilke lag vi har igjen, men føler meg ikke trygg og det burde jeg vært. Burde nok absolutt rullert litt mer, ikke mye, men litt, samt byttet før - skjønner ikke greia m å vente til 70.minutt. En svakhet- tvangstanke(?)Veldig synd at Ampadu ble skadd. Tror vi hadde hatt 5-6 poeng ekstra, minst

viking

Quote from: Dylan on March 15, 2025, 21:21:01
Quote from: leedslife on March 15, 2025, 19:22:44Jeg er forsåvidt enig i at man skal være kritisk til manglende kvalitet også foran mål. Spesielt mot Pompey var det skjebnesvangert, men;
De tre siste målene vi har sluppet inn har vi nærmest gitt vekk. (At man på dette nivået kan stå så alene å slå innlegg som på 2-0 idag trodde ikke jeg var mulig i 2025)Jeg er 65 !!

viking

Quote from: viking on March 15, 2025, 23:34:31
Quote from: Dylan on March 15, 2025, 21:21:01
De tre siste målene vi har sluppet inn har vi nærmest gitt vekk. (At man på dette nivået kan stå så alene å slå innlegg som på 2-0 idag trodde ikke jeg var mulig i 2025)Jeg er 65 !!

Jeg er 65

Myhre10

Quote from: Hawley on March 15, 2025, 18:55:00Til det kjedsommelige, vi mangler en toppspiss uansett om Piroe har putta en del. Vi mangler en spiller som avgjør sånne kamper mot møkkalag som QPR - et forferdelig lag! Men det sier jo også litt om oss, dessverre

Vi leder, scorer mest mål, har best målforskjell, har 1 tap siste 21 og har en spiss som var nr.1, men nå er nr. 2 på toppscorerlisten! Det sier jo også litt om oss, heldigvis 😉 At vi var dårlige i dag er jeg derimot helt enig i

Forever Whites

Quote from: Kato on March 15, 2025, 16:06:42Leeds Live leverer følgende børs i dag:

Struijk 7
Rothwell 8
James 8

I all videste verden.

Bekrefter nok at de "ratingene" du legger ut helst burde kommet på trelags papir slik at de kunne brukes til noe nyttig?  ;)
Medlem 94237

rd1

Quote from: Myhre10 on March 16, 2025, 00:08:25
Quote from: Hawley on March 15, 2025, 18:55:00Til det kjedsommelige, vi mangler en toppspiss uansett om Piroe har putta en del. Vi mangler en spiller som avgjør sånne kamper mot møkkalag som QPR - et forferdelig lag! Men det sier jo også litt om oss, dessverre

Vi leder, scorer mest mål, har best målforskjell, har 1 tap siste 21 og har en spiss som var nr.1, men nå er nr. 2 på toppscorerlisten! Det sier jo også litt om oss, heldigvis 😉 At vi var dårlige i dag er jeg derimot helt enig i

Har du vært Leeds supporter mer en 2 timer? Kollapsen er igang. This is Leeds United.
"Who needs Cantona??"