Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 54 Guests are viewing this topic.

Josch

Quote from: Blank_File on September 02, 2025, 11:35:56Støttes. Det var jo slik i januar også. Men jeg tviler på det gjør noe med motivasjonen for Farke. Jeg håper bare ikke presset blir så stort at han sprekker. Det er på mange måter Farkes siste sjanse på dette nivået også.

Denne sesongen handler nå om å holde tett bak for å overleve og ikke håpe på trylling i angrep slik vi har blitt vandt til.

Ut fra det Leeds har kjøpt (og det jeg har sett på tre kamper) så blir det ikke  flust med scoringer denne sesongen.

I forrige sesong hadde lagene på plassene 12, 13, 14 og  15 disse antall scoringer  / poeng.

Mål    Poeng
12. Palace        51      53
13. Everton      42      48
14. West Ham  46      43
15. Man Utd    44      42

Jeg tror vi vil ligge her et sted på scorede mål. Da blir vi avhengig av å holde tett bakover.
Alt under 50 poeng er normalt en nedrykkskamp, men disse lagene ble reddet av tre tabelljumboer tidlig i sesongen. Noen her som tror Leeds scorer over 50 mål?

raggen

Kan godt være vi klarer oss frem til januarvinduet med det vi har men vi har sett så langt at vi skriker etter ofensiv kraft og kreativitet. det oser jo ikke mål av dette laget akkurat. håpet er jo at DCL kan finne formen og være skadefri men om det er det de har satset på så er det ganske villt
Forever Leeds United!!!!!!!!

Killa

Quote from: raggen on September 02, 2025, 13:07:51Kan godt være vi klarer oss frem til januarvinduet med det vi har men vi har sett så langt at vi skriker etter ofensiv kraft og kreativitet. det oser jo ikke mål av dette laget akkurat. håpet er jo at DCL kan finne formen og være skadefri men om det er det de har satset på så er det ganske villt

Jeg for min del har også visse forhåpninger til Okafor i tillegg til DCL - men det høres det ut som jeg er nesten alene om her inne...
Klubben må jo ha tro på han når de har betalt såpass mye, eller var det en handel kun i ren desperasjon fordi de ikke fikk tak i noen andre..? Jeg tror han kan bli en aldri så liten positiv overraskelse - vet ikke hvorfor men all negativiteten her inne gjør nok at jeg leter etter noe positivt. Må tilstå jeg blir litt deprimert av at så mange svartmaler situasjonen så totalt. jeg orker ikke det. Og satser på Okafor som høstens lille trøst! :D

asLeeds

Quote from: Killa on September 02, 2025, 13:19:53
Quote from: raggen on September 02, 2025, 13:07:51Kan godt være vi klarer oss frem til januarvinduet med det vi har men vi har sett så langt at vi skriker etter ofensiv kraft og kreativitet. det oser jo ikke mål av dette laget akkurat. håpet er jo at DCL kan finne formen og være skadefri men om det er det de har satset på så er det ganske villt

Jeg for min del har også visse forhåpninger til Okafor i tillegg til DCL - men det høres det ut som jeg er nesten alene om her inne...
Klubben må jo ha tro på han når de har betalt såpass mye, eller var det en handel kun i ren desperasjon fordi de ikke fikk tak i noen andre..? Jeg tror han kan bli en aldri så liten positiv overraskelse - vet ikke hvorfor men all negativiteten her inne gjør nok at jeg leter etter noe positivt. Må tilstå jeg blir litt deprimert av at så mange svartmaler situasjonen så totalt. jeg orker ikke det. Og satser på Okafor som høstens lille trøst! :D

Denne Støtter eg Killa. MOT
DALHEIM WHITES

auren

For å være positiv:

1) Vi har 10 nye spillere! Det tar tid å spilles sammen / samhandling. Det offensive er vel også det som er vanskligst å få til å flyte
2) Selv om vi har kun puttet 1 mål, har vi tross alt spilt mot Arsenal og Newcastle, to lag som kom topp fire forrige sesong. Og mot Newcastle produserte vi faktisk flere farligheter enn dem!
3) Når Okafor og DCL spiller seg inn i laget vil vi se ut som et annet lag enn i de tre første kampene.
4) Det er ikke mot lag som Arsenal og Newcastle vi skal ta poengene denne sesongen. Vi har tatt 3/3 poeng mot lag som forventes å komme midt på tabellen. Neste er Fulham!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Killa

Quote from: auren on September 02, 2025, 13:41:31For å være positiv:

1) Vi har 10 nye spillere! Det tar tid å spilles sammen / samhandling. Det offensive er vel også det som er vanskligst å få til å flyte
2) Selv om vi har kun puttet 1 mål, har vi tross alt spilt mot Arsenal og Newcastle, to lag som kom topp fire forrige sesong. Og mot Newcastle produserte vi faktisk flere farligheter enn dem!
3) Når Okafor og DCL spiller seg inn i laget vil vi se ut som et annet lag enn i de tre første kampene.
4) Det er ikke mot lag som Arsenal og Newcastle vi skal ta poengene denne sesongen. Vi har tatt 3/3 poeng mot lag som forventes å komme midt på tabellen. Neste er Fulham!

auren

Jeg ser også for meg Gnonto i første-elleveren framover - det er vel mulig å prøve han på høyrekanten eller mer sentralt? Ut fra det jeg har sett så langt trur jeg han bør være med.... James derimot er jeg mer usikker på. Tror det kan bli mer moro utover høsten enn det mange her spår - på tross av skuffelsene i går!

Tom

Flott at flere kommer med positive innlegg her i dag. Var litt tungt i går mtp at det ikke kom inn noe offensivt skyts. Hadde gjerne sett at vi hadde klart å hente en "boksåpner", synes først og fremst det er en kreativ kraft dette laget trenger. Nå ble det ikke slik og da får vi håpe at vi har såpass bra defensiv trygghet at vi likevel klarer å være konkurransedyktige. Husker at vi under George Graham endte på 11.plass med målforskjellen 28-38:) En midtbane med Stach, Longstaff og Ampadu er ikke noe noen ønsker å møte. Og en annen liten ting; Calvert lewin har de seneste årene vært linket til både Arsenal, Newcastle, Man U med flere. Hadde han vært under kontrakt hadde vi sannsynligvis måtte bladd opp 25-30 mill pund for han slik prisene er i dag. Hvis vi også hadde betalt, la oss si , 10 mill pund for Nmecha så er jeg ganske sikker på at oppfatningen blant supporterne hadde vært at vi faktisk har forsterket angrepet også. Plutselig er også Okafor bedre enn hva mange her inne tror. Og skulle det likevel vise seg at vi er for tynt besatt så er det ikke såå lenge til januar.

Kickthemdown

Happy clapperne er «out in force» i dag. Gøy. Hvis man tror at dagens spillerstall berger plasser er man vanvittig lite på ballen om hvordan de andre bunnlagene i PL har forsterket seg. Jaja - klapp videre dere.

https://youtu.be/LjgOr1t0t3I?si=utfJvOOWBY3m2uTu

Denne fra Ger gir en bra oppsummering av gårsdagens fiasko. Gyabi har forlatt oss, uten at Leeds never det selvfølgelig..

Killa

Quote from: Kickthemdown on September 02, 2025, 15:01:42Happy clapperne er «out in force» i dag. Gøy. Hvis man tror at dagens spillerstall berger plasser er man vanvittig lite på ballen om hvordan de andre bunnlagene i PL har forsterket seg. Jaja - klapp videre dere.

Denne fra Ger gir en bra oppsummering av gårsdagens fiasko. Gyabi har forlatt oss, uten at Leeds never det selvfølgelig..

Jeg tar gladelig i mot merkelappen "happy clapper" - det blir mye artigere med en optimistisk innstilling.
Sikkert en del her som tenker at sånne som meg er grenseløst naive - samma det. Jeg har tenkt å kose meg med hvert eneste poeng vi kaprer utover høsten jeg :)
Det sagt så er også jeg litt skuffet og litt bekymret i dag - men velger å ikke la det prege meg alt for mye.

GaryMac

Quote from: Barry on September 02, 2025, 11:03:14
Quote from: Killa on September 02, 2025, 10:47:52Stephen Taylor sier vi kommer til å hente en freebie eller to - hvem er det han kan ha i tankene mon tro?
Er det noen oversikt over aktuelle targets som kan hentes nå?
Sjekk Transfermarkt og free agents der. Ikke mye interessant å hente der. Det minst uspennede er kanskje Christian  Eriksen, hvis man er på jakt etter en 10'er. Kreativ spiller, usikker på om fysikken holder mål med den intensiteten som kreves. Har han riktig profil ift det Leeds-ledelsen jakter? og vil vi ha en ex scum-spiller?
Neppe..

Link
https://www.transfermarkt.com/statistik/vertragslosespieler
Var inne på transfermarkt og kikket på centre forwards. Ville nok gått for han karen her : https://www.transfermarkt.com/isaac-success/profil/spieler/295331
Det MÅ jo bli bra  ;D

ingve1960

Veldig bra killa, er sååå enig. Liker også tom og auren.
Sytegjengen fokuserer som vanlig på den ene vi ikke fikk og svartmaler hele overgangsvinduet, jeg også ville hatt en ny pablo eller superspiss men mener vi har hatt et veldig bra vindu etter forholdene, det samme mente de i plstudio i går.
Minst 4 direkte forsterkninger,,perri,,gudmundson,,stach,,longstaff.
Bijol bornouw, jj, okafor trenger tid.
Dcl, nemecha med skadehistorikk men kan bli knallbra.
Når vi husker måten farke formet laget etter kaos i preseason i fjor  har jeg trua..MOT

Lucas the Kop Cat

peacock

Jeg så en oversikt som plasserte oss på 8./9. i net spending.
Men, 0 i inntekt på solgte spillere! Det påvirker vel noe.
Utrolig at vi ikke klarer å selge noen av de overflødige, men sender de på lån.
Men, kan det stemme at vi ikke får noe for Gyabi og Greenwood?

auren

Quote from: peacock on September 02, 2025, 18:40:34Jeg så en oversikt som plasserte oss på 8./9. i net spending.
Men, 0 i inntekt på solgte spillere! Det påvirker vel noe.
Utrolig at vi ikke klarer å selge noen av de overflødige, men sender de på lån.
Men, kan det stemme at vi ikke får noe for Gyabi og Greenwood?

Gyabi på lån og Greenwood gikk vel for 4 millioner euro tror jeg.

Edit: Gyabi ble "solgt", men Hull kan ikke betale for transfers. Dealen er visst slik at hvis Hull selger ham videre er Leeds sikret en del av summen:

Leeds secured a significant sell-on clause, possibly up to 50%, for any future sale of Gyabi, reported The Yorkshire Evening Post.

Recouping Costs:
The sell-on clause provides Leeds with an opportunity to recover some of their initial £5 million outlay if Gyabi is sold by Hull in the future.

Future Profit:
While Hull City acquired Gyabi, Leeds will profit from the move if he performs well and is sold on at a higher price.

auren

Milou

Quote from: Killa on September 02, 2025, 15:41:30
Quote from: Kickthemdown on September 02, 2025, 15:01:42Happy clapperne er «out in force» i dag. Gøy. Hvis man tror at dagens spillerstall berger plasser er man vanvittig lite på ballen om hvordan de andre bunnlagene i PL har forsterket seg. Jaja - klapp videre dere.

Jeg tar gladelig i mot merkelappen "happy clapper" - det blir mye artigere med en optimistisk innstilling.
Sikkert en del her som tenker at sånne som meg er grenseløst naive - samma det. Jeg har tenkt å kose meg med hvert eneste poeng vi kaprer utover høsten jeg :)
Det sagt så er også jeg litt skuffet og litt bekymret i dag - men velger å ikke la det prege meg alt for mye.

Eg støtter denne, men samtidig er det klart at Leeds ikkje kan ha lykkast med alle mål i dette vindauget i og med at Farke har vore ganske klar på at det har blitt jobba med å få inn forsterkingar på topp.

Likevel er dette eit komplisert puslespel og ikkje så enkelt som i eit fotballmanager spel at ein identifiserer kandidatar med riktige attributtar og byr nok pengar til at dei kjem. Det er like viktig å finne spelarar som passar inn og bidrar positivt til eit godt miljø i spelargruppa, og eg trur det var der det gjekk galt sist vi var i PL.

Eg er først og fremst glad for at vi ikkje endte opp med eit pannikkjøp siste dag for det er betre å ikkje kjøpe nokon enn å kjøpe "feil" spelar. Kampen for å overleve blir nok tyngre i og med at vi ikkje har fått styrka stallen slik vi ville, men er langt frå umuleg og det er grunn til optimisme når ein ser på korleis vi har framstått i dei to heimekampane så langt.

Asbjørn

Genuinely hearing that club is working on a free transfer behind the scenes due to the fan backlash...🤣🤣😳😳👀👀
Keep the pressure on....✍️✍️
@lufc
https://x.com/Waccoe1919/status/1963184026753081846

...flere av svarene handler om Mitrovitch:
Alexander Mitrovitch the one they are looking into. Saudi window doesn't close until 12th September. Any deal for him will only happen if contract is terminated to make him a free agent, like Bamford. Wages big issue. On £400k per week in Saudi. Huge cut needed if this happens.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Brownhill dukker stadig opp med TT som kilde.
?

Leeds United have emerged as a strong contender to sign midfielder Josh Brownhill, with Farke's project appealing to the free agent midfielder.

[@TEAMtalk]

Ville vært en fantastisk signering.

TK20

Quote from: leedslife on September 03, 2025, 15:37:43Brownhill dukker stadig opp med TT som kilde.
?

Leeds United have emerged as a strong contender to sign midfielder Josh Brownhill, with Farke's project appealing to the free agent midfielder.

[@TEAMtalk]

Hvordan kan det ha seg at han er free agent? Var jo supergod for Burnley i fjor.

Asbjørn

Quote from: TK20 on September 03, 2025, 15:52:40Hvordan kan det ha seg at han er free agent? Var jo supergod for Burnley i fjor.

Kontrakten gikk ut, nektet å skrive ny. Takket nei til flere gode tilbud, som Wolves, Southampton og Leicester. Man trodde han ventet på lukerativt tilbud fra Saudi  Arabia..

https://www.outlookindia.com/sports/football/burnley-captain-josh-brownhill-leaves-as-free-agent

https://eflanalysis.com/transfers/josh-brownhill-shuns-championship-record-deal-from-leicester-city/
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: leedslife on September 03, 2025, 15:37:43Brownhill dukker stadig opp med TT som kilde.
?

[@TEAMtalk]

Fra i går:
🚨 Al-Shabab have reached an agreement with English midfielder Josh Brownhill! 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

Free transfer on a 2-year deal — just waiting on the green light from the SPL's Financial Sustainability Committee, per
@ariyadhiah_br
 ⚪️⚫️
https://x.com/Saudifutbol/status/1962954678293168210
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Legger antagelig hodet på huggestabben her, men jeg er skeptisk til hvor realistisk det er å håpe på 2-3 supersigneringer på free transfer nå. 8)

Asbjørn

Quote from: HåvardK on September 03, 2025, 17:21:19Legger antagelig hodet på huggestabben her, men jeg er skeptisk til hvor realistisk det er å håpe på 2-3 supersigneringer på free transfer nå. 8)
Heldigvis for deg er det få hjem med hoggestabber nå for tiden. :)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

The Athletic skal jo kunne presentere en 'nøytral' liste på det herrane. :)

The Athletic have ranked all 155 PL summer transfers in ascending order....here's where they ranked ours

147) Sebastiaan Bornauw
144) James Justin
136) Lukas Nmecha
133) Dominic Calvert-Lewin
126) Noah Okafor
94) Sean Longstaff
92) Lucas Perri
64) Gabriel Gudmundsson
51) Jaka Bijol
17) Anton Stach

Top 10 were
10) Caoimhín Kelleher
9) Jorgen Strand Larsen
8) Viktor Gyökeres
7) Jack Grealish
6) Hugo Ekitike
5) Alexander Isak
4) Adrien Truffert
3) Rayan Cherki
2) Estevao
1) Joao Palhinha

Funker DCL vil han avansere kraftig. For vår del tenker eg GG vil ranke nærmere Stach (som var veldig bra i pre season men nå må vise det i serien også). Også Nmecha vil avansere om skadefri og om han blir brukt. Okafor er også en som kan forsere denne listen. Longstaff er overraskende lavt...

https://x.com/LUFCDATA/status/1963280418922193042
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Småflaut når jeg ikke har hørt om navnene nr. 1-4 på lista  :-[

Men er alt for dedikert til Leeds at jeg gidder å følge med på så mange andre lag. Ser jo sjelden/aldri PL så lenge ikke Leeds er involvert.

auren

lufc80

Quote from: auren on September 03, 2025, 20:16:24Småflaut når jeg ikke har hørt om navnene nr. 1-4 på lista  :-[

Men er alt for dedikert til Leeds at jeg gidder å følge med på så mange andre lag. Ser jo sjelden/aldri PL så lenge ikke Leeds er involvert.

auren

Haha, akkurat samme her. Aner ikke hvem de er, eller hvor de spiller (hverken klubb eller posisjon på banen).

Asbjørn

Quote from: lufc80 on September 03, 2025, 20:36:51
Quote from: auren on September 03, 2025, 20:16:24Småflaut når jeg ikke har hørt om navnene nr. 1-4 på lista  :-[

auren

Haha, akkurat samme her. Aner ikke hvem de er, eller hvor de spiller (hverken klubb eller posisjon på banen).
Må bare melde meg i samma gjenget. Hørt navnene men vet minimalt om de.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

LOL, Buonanotte - dårlige rådgivere? :o

Facundo Buonanotte does NOT make Chelsea's UEFA Champions League squad, just days after saying:

"It's a great step in my career. I'll get the opportunity to play in the Champions League for the first time, which will be a great challenge."
https://x.com/falsewinger/status/1963283186525622280
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Asbjørn on September 03, 2025, 21:36:24LOL, Buonanotte - dårlige rådgivere? :o

Facundo Buonanotte does NOT make Chelsea's UEFA Champions League squad, just days after saying:

"It's a great step in my career. I'll get the opportunity to play in the Champions League for the first time, which will be a great challenge."
https://x.com/falsewinger/status/1963283186525622280

Hele denne overgangen stinker. Både sportslig sett og det faktum at Chelsea neppe kan ha behov for ham eller bruke han noe særlig. Her må det ligge ugler i mosen. Stoler ikke et sekund på at Chelsea har noble hensikter. Har jo vært en del digre overganger mellom disse klubbene siste årene, har det ikke?

auren

GeirO

I alle fall en liten gjeng som er fornøyd med at det ikke kom nye offensive spillere mandag. Nevner i fleng DCL, Nmecha og Piroe.

Og regner vel sannsynligheten for å få inn noen offensive spillere på free transfer som vi er fornøyd med som like stor som at vi i mai feirer vårt første PL-mesterskap....
MOT