Spiller: Dominic Calvert-Lewin

Started by auren, August 15, 2025, 15:31:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: stian on April 19, 2026, 10:04:01DCL viste seg å bli en innertier i Leeds. En ting er at han har scoret et tosifret antall mål på et lag involvert i bunnstriden, men vi spiller mye bedre som lag med DCL på banen. Han vinner utrolig mange dueller i tillegg til at han beveger seg mye og smart både offensivt og defensivt.

Det at vi fikk tak i ham var godt gjort. Det at det medisinske apparatet har fått og holdt skikk på kroppen hans er godt gjort. Det at han kom gratis er nesten ikke til å tro når man sammenligner med hva andre har fått for pengene. 
August: "Her kunne vi fått Munoz og så satser vi på en spiller som knapt har spilt/scoret i PL de siste sesongene." Eg var skeptisk ja. Ikke til at han kom, men at vi måtte satse på tre skadeplagede spisser (Bamford, DCL og Nmecha).

Det var risky!

Men du verden, det har funket. Og Stian, helt enig i at det medisinske apparatet har stor del av æren her.

...samtidig, med tanke på en ny sesong: Ja, 'spiss' er blant det som måå kjøpes inn. Fortsatt for risky å satse på at det går like bra skademessig i kommende sesong...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Dominic Calvert-Lewin is the biggest underperformer of xG in the Premier League this season (-5.73)

@whoscored

Reaney

Jeg er ingen kløpper på xG, men betyr det at DCL er den som brenner flest 100% sjanser? Eller sagt på en annen måte: Den som ikke klarer å omsette klare sjanser til mål?

samadhi

Quote from: Reaney on April 19, 2026, 14:05:35Jeg er ingen kløpper på xG, men betyr det at DCL er den som brenner flest 100% sjanser? Eller sagt på en annen måte: Den som ikke klarer å omsette klare sjanser til mål?

Ja det betyr det. Men det betyr også at han er en som evner å komme til mange store sjanser.
Så bare litt udyktighet og uflaks i avslutningsøyeblikket som hindrer at han står med 20 mål og VM-billett i handa.
marching on together,
derudaf forever...