FA - Cupen 2026

Started by Hallgeir *, December 08, 2025, 20:40:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Josch

Leeds spiller kl 1730 søndag 8. mars.

asbfjell

Prioritert ønskeliste for motstander hjemme i kvartfinalen:

1. Port Vale.
2. Southampton.
3. West Ham/Brentford.
4. Chelsea.
5. Liverpool.
6. Arsenal.
7. Manchester City.

Asbjørn

Quote from: asbfjell on March 08, 2026, 19:24:30Prioritert ønskeliste for motstander hjemme i kvartfinalen:

1. Port Vale.

'The Neil Aspin derby' :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: asbfjell on March 08, 2026, 19:24:30Prioritert ønskeliste for motstander hjemme i kvartfinalen:

1. Port Vale.
2. Southampton.
3. West Ham/Brentford.
4. Chelsea.
5. Liverpool.
6. Arsenal.
7. Manchester City.

Her bør jo Arsenal være på soleklart sisteplass. Blitt rundspilt og tapt 9-0 over to kamper. To "jevne" oppgjør mot City og to knepne tap, gjør at de i min bok kommer på en like soleklar 6. plass. Ellers er jeg helt enig i prioriteringen.

Tipper vi ender opp med å spille borte mot Brentford.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: auren on March 08, 2026, 22:09:39Tipper vi ender opp med å spille borte mot Brentford.

Borte mot Chelsea dessverre - London baby....
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Quote from: auren on March 08, 2026, 22:09:39

1. Port Vale.
2. Southampton.
3. West Ham/Brentford.
4. Chelsea.
5. Liverpool.
6. Arsenal.
7. Manchester City.

Her bør jo Arsenal være på soleklart sisteplass. Blitt rundspilt og tapt 9-0 over to kamper. To "jevne" oppgjør mot City og to knepne tap, gjør at de i min bok kommer på en like soleklar 6. plass. Ellers er jeg helt enig i prioriteringen.

Tipper vi ender opp med å spille borte mot Brentford.

auren

Du resonerer logisk hvis du tenker at historien alltid gjentar seg. Jeg tenker ikke sånn.

La oss begynne med kampene mot Arsenal.
Dårlige prestasjoner med påfølgende elendige resultater. Det var først og fremst først en elendig  opptreden ved defensive dødballer, samt famlende keeperspill, som ødela for oss i begge kampene mot Arsenal. At noe sånt skal skje tre ganger på rad i en og samme sesong har jeg ingen tro på. Det finnes dårligere lag enn oss i denne divisjonen som har skapt betydelige problemer for Arsenal denne sesongen. Må vi møte dem en gang til, blir det vår tur til å lage trøbbel for dem.

Med Manchester City er det omvendt. Vi har nesten vært jevngode med dem i de to ligakampene. Men de har heller ikke hatt noen topprestasjoner i disse kampene, og det skyldes ikke kun at vi har kjempet godt i disse oppgjørene. City har et skyhøyt toppnivå inne, og jeg regner det som usannsynlig at de ikke skal klare å vise det en eneste gang på tre forsøk mot oss i løpet av samme sesong. 

Derfor vil jeg heller at vi skal møte Arsenal fremfor City, men aller helst vil jeg ikke møte noen av dem før vi må i en eventuell finale.