Kamp v Manchester United @ Elland Road 4/1-2026 kl 1330 på Viasport

Started by Killa, January 02, 2026, 11:01:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leedslife

Det er jo store sko og fylle med Bogle, Rodon, Ampadu og Longstaff ute.
Absolutt godkjent.

Sett i ettertid kunne kanskje Tanaka kommet inn litt tidligere.

Brenden så ut som en spiller som spiller på et langt høyere nivå enn nedre del av tabellen.
Får håpe det fortsetter nå.

Cherry

Greit resultat, med mange slitne kropper i dag. Husk vi mangler Rodon og Ampadu, så mener totalt sett så er 1-1 ok.
Vi trenger litt mer kvalitet fra benk, men godt fightet av de som spilte.
Aaronson, Bijol og Okafor var gode- stort spm ved Perri som gjør mye rart.

Johnnyj

Quote from: leedslife on January 04, 2026, 15:37:45Det er jo store sko og fylle med Bogle, Rodon, Ampadu og Longstaff ute.
Absolutt godkjent.

Sett i ettertid kunne kanskje Tanaka kommet inn litt tidligere.

Brenden så ut som en spiller som spiller på et langt høyere nivå enn nedre del av tabellen.
Får håpe det fortsetter nå.

Brendan er fortsatt frustrerende å se på, løper seg mye fast og glemmer å løfte blikket.

Men har en enorm motor og dekker mye rom. Var god i dag

Kato

Syns Brenden Aaronsson har tatt mange steg. Sterkere, litt raskere, vant også i lufta i dag.  Beskytter ballen bedre, og løper noe helt enormt. Banens beste spiller, og en spiller i stor utvikling. Lucas Perri derimot, hva er det vi har kjøpt bakerst?

Bromancer

Så litt slitent ut i dag, preget at vi har 3 mann fra 1. elleveren ute. Samlet sett må man vel være fornøyd med 1 poeng kampen sett under ett, men det er helt utrolig jævelig irriterende at vi er en keeper i ingenmannsland fra å ta alle 3.

HåvardK

Quote from: Lucas the Kop Cat on January 04, 2026, 15:37:27
Quote from: TK20 on January 04, 2026, 15:33:38Tanaka snudde det for oss etter innhoppet. Gnonto not so much. Humørspiller?
Tror ikke humøret til Gnonto det er noe å si på, men han har jo ikke fått så mye spilletid denne sesongen å spille seg i form på.
Syns ikke han var så ille. Kort tid, innbytterpuls og lite kamptrening spiller inn. Har fortsatt trua på Willy.

Kato

2,5 dager hvile mot 4,5 dager betyr mye. Leste en plass at man trenger 72 timer restitusjon for å være 100% klar.

Blank_File

Quote from: Dylan on January 04, 2026, 15:31:51Vi spiller uavgjort mot "selveste" Men U, og nesten ikke kommentarer på forumet. Er det ikke mer å skrive når vi gjør de bra enn når vi er dårlige og taper? Vi er riktignok ikke medgangssupportere, men alikevel.....
Kan det tenkes at folk konsentrerte seg om kampen? :)

Bromancer

Quote from: Dylan on January 04, 2026, 15:31:51Vi spiller uavgjort mot "selveste" Men U, og nesten ikke kommentarer på forumet. Er det ikke mer å skrive når vi gjør de bra enn når vi er dårlige og taper? Vi er riktignok ikke medgangssupportere, men alikevel.....

For min del klarer jeg ikke å skrive noe som helst underveis i kamper, må ha en halvtime på å lande etter kamp så skjelvinga gir seg  ;)

leedslife

Quote from: HåvardK on January 04, 2026, 16:09:58
Quote from: Lucas the Kop Cat on January 04, 2026, 15:37:27
Quote from: TK20 on January 04, 2026, 15:33:38Tanaka snudde det for oss etter innhoppet. Gnonto not so much. Humørspiller?
Tror ikke humøret til Gnonto det er noe å si på, men han har jo ikke fått så mye spilletid denne sesongen å spille seg i form på.
Syns ikke han var så ille. Kort tid, innbytterpuls og lite kamptrening spiller inn. Har fortsatt trua på Willy.
Enig også må vi ta med at han har hatt noen veldig gode innhopp i desember

leedslife

Det heatmapet til Stach i dag.
Tror nok han bar den midtbanen vår.

@squawka (får ikke lagt inn bilder)

Blank_File

Tatt hvile og nøkkelspillere ute i betraktning, så er jeg tilfreds med ett poeng. Ikke fornøyd, men tilfreds. Det var en anledning til å felle Scum som vi neppe får igjen på en stund, så det er synd vi ikke fikk brukt den.

Noen punkter jeg merket jeg meg i dag:
- Veldig merkbart at ikke Rodon og Ampadu spilte kampen i dag. Spesielt sistnevnte da jeg flere ganger så at Gruev sto og lurte litt på hva han skulle finne på, også ble det rom for Scum å bruke.
- Veldig merkbart at ikke Nmecha er elendig i de posisjonene han fikk i denne kampen. Han ser ut til å funke bedre i midten, men der er jo DCL untouchable nå og er bedre enn Nmecha i alle deler av spillet.
- Brenden Aaronson har virkelig tatt steg, og i dag var det egentlig bare det faktum at han fremdeles er for lite muskuløs igjen å irritere seg over. Det viktigste som er blitt bedre er sluttproduktet. Det langt sjeldnere jeg irriterer meg over valgene nå enn tidligere.

Vi kunne virkelig trengt et par forsterkninger i januar. Jeg tviler på at vi får det.

Manager

Quote from: Lucas the Kop Cat on January 04, 2026, 14:17:25
Quote from: Joe Jordan on January 04, 2026, 14:16:46Syns første 45 har vært ok. Brannfakkel: Er Perri egentlig bedre enn Meslier?
Ja

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Meslier er MYE bedre i en mot en situasjoner. Like dårlige i feltet begge to, men Perri er LITT bedre med bena. Bare å jakte etter en ny keeper.

rd1

Solid prestasjon igjen. Uavgjort er greit nok, men liiit mere nøyaktig mot slutten så hadde vi tatt tre poeng.

Flere gode i dag med Aaronson som begynner å se bra ut og stigende kurve.

Piroe hadde et godt innhopp, veldig nære mål i dag.

Synes Perri og Gruev er for svak på dette nivået.

Bare 3 dager til neste. Da er midtbanesjefen vår tilbake! Tror fort vi tar poeng da også!
"Who needs Cantona??"

auren

Sitter på delte følelser etter kampen. Isolert sett godkjent med ett poeng, hadde tatt det før kampen. Med tanke på at Ampadu og Rodon var ute, samt at vi hadde over 2 døgn mindre hviletid, gjorde at jeg var svært usikker på hvordan laget ville fremstå. Men surt å ikke vinne når man leder 1-0, og har et par saftige på slutten ved Okafor og Piroe. I tillegg hadde vi flere muligheter til å spille oss til store sjanser på tampen, men Nmecha gjorde mange dårlige valg med ballen. Samtidig kunne vi fort fått en baklengs selv, og satt med frykten på slutten av kampen at vi kunne tape.
Merket at denne kampen betydde mer enn tre poeng. Ekstra nervøs og engasjert i dag. Kjekt med slike hatoppgjør, og det var en ganske god kamp med en intens nerve og god stemning på tribunen.

Vi nekter å tape og er nå 8 poeng foran nedrykk. Før disse 4 tøffe lampene var jeg livredd for at WH skulle ta oss igjen, nå har vi nærmest begravet dem bak oss. Ekstremt imponert av Farke og gutta!

MOT! 🤍💛💙

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dylan

Quote from: Bromancer on January 04, 2026, 16:20:47

For min del klarer jeg ikke å skrive noe som helst underveis i kamper, må ha en halvtime på å lande etter kamp så skjelvinga gir seg  ;)
Ser den!

Dylan

Quote from: Blank_File on January 04, 2026, 16:19:38
Kan det tenkes at folk konsentrerte seg om kampen? :)
Jeg tar det poenget, sitter litt i glasshus her.

leedslife

Tanaka kan gjerne starte på onsdag.

Trygg og konstruktiv i posession da han kom inn.
Aggressiv uten ball og virket ganske komfortabel selv om han kom inn på et tidspunkt der det ble ganske åpent.

auren

Når jeg sitter alene hjemme og ser kamp, synes jeg det er kjekt å poste litt på forumet underveis. I dag satt jeg på pub, og da rekker man som regel bare en sitrap i pausen.

Det er uansett noe koselig og nostalgisk ved å tenke tilbake på League One-tiden, da «alle» var på forumet, hørte på kamp og pratet i vei underveis. Det var tider, det! Ikke fordi vi lå der vi lå sportslig, men forummessig var det skikkelig gode tider. Savner litt den følelsen – å «prate» kamp sammen mens den pågår.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

Mange fine innlegg her etter kampslutt, men gjengs over er vi alle kanskje litt skuffet over at det ikke ble seier.  Jeg mener Perri gjør en blemme for oss og bidrar til den utligningen, og vi stod opp fortsatt bra som en enhet etter 1-1. Det var Leeds som presset siste 5-10 min av kampen og kunne avgjort.
Igjen viser vi at vi er blitt et lag som er vanskelig å slå, selv om det nå er blitt mange uavgjorte for oss. Hyggelig å se Brenden Aaronsson for tiden, han blomstrer og er i god form.  Bijol fremstår også som en klippe der bak, Bournaw overrasker positivt. Gabbi gjør en god figur på backen...JJ ikke helt det samme som Bogle, men han har spilt klart færre 90-minuttere.  Gruev mangler det offensive genet - Stach er det fortsatt noe uforløst over..tror det egentlig bor mer i ham, håper det kommer med enda flere kamper. 
Så man slår seg til ro med dette poenget, men det var virkelig en mulighet som glapp, å kunne slå Scum på hjemmebane.  Vi møter de på OT seinere, og da har de flere av de bedre spillerne tilbake. God luke ned til 18.plassen - og vi møter flere lag under og rundt oss på ER seinere i sesongen, så det ser oppløftende ut med tanke om å kunne klare oss.  Onsdag venter nok en tøff kamp borte mot N`castle...
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

raggen

sitter og igjen med følelsen av at dette var kampen vi kunne ta scum,men slik ble det ikke. følte vi ikke spilte slik vi pleide og mulig scum gjorde det vanskelig for oss men føler ikke vi var like direkte som vi pleier. føler og gnonto og piroe burde kommet innpå tidligere selv om ikke noen av de imponerte men de mangler jo kamptrening.
Men alt i alt. 1 poeng lengre unna nedrykk men lang vei å gå enda
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

Quote from: Kato on January 04, 2026, 19:20:21Farke sjeldent klar på at det var en keeperblemme.
Equaliser
Normally I don't speak about mistakes but obvious Lucas comes off his line, if he stays on there he doesn't score. If that happens, we win this game. We win together we lose together.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Det var dessverre et dødsfall under kampen i dag ..  :(

Leeds United is devastated to confirm that a supporter sadly passed away following a medical emergency ahead of today's game.
The thoughts of everyone at the club are with the family and friends of the supporter at this exceptionally difficult time.
Super Leeds since 1968

Milou

Eit godkjent resultat i ein kamp vi ikkje spelte opp mot vårt beste, sannsynlegvis prega både av kort restitusjon etter Liverpool-kampen og at vi manglar Ampadu. Som vanleg syns eg likevel kritikken blir vel hard både mot enkeltspelarar og laget. Første omgang var under pari, men vi er betre i andre omgang og syns vi var nermast seieren.

Eg syns Gruev gjer nok ein god kamp, men ein fullgod erstattar for Ampadu er han ikkje. Elles er Aaranson best for oss, og alle dei 3 bak (med Bijol hakket best) + Gudmunsson er også vedlig gode. Justin skuffar etter ein god kamp sist, og både Stach og Okafor har spelt betre kampar. Perri må ta skulda for målet, men å kalle han for klart dårlegste keeper i PL er for drøyt.

Bromancer

Quote from: Milou on January 04, 2026, 20:55:32Eit godkjent resultat i ein kamp vi ikkje spelte opp mot vårt beste, sannsynlegvis prega både av kort restitusjon etter Liverpool-kampen og at vi manglar Ampadu. Som vanleg syns eg likevel kritikken blir vel hard både mot enkeltspelarar og laget. Første omgang var under pari, men vi er betre i andre omgang og syns vi var nermast seieren.

Eg syns Gruev gjer nok ein god kamp, men ein fullgod erstattar for Ampadu er han ikkje. Elles er Aaranson best for oss, og alle dei 3 bak (med Bijol hakket best) + Gudmunsson er også vedlig gode. Justin skuffar etter ein god kamp sist, og både Stach og Okafor har spelt betre kampar. Perri må ta skulda for målet, men å kalle han for klart dårlegste keeper i PL er for drøyt.

Tja... han er keeperen med lavest redningsprosent i ligaen så man har vel en viss ryggdekning for den påstanden.

https://www.fotmob.com/leagues/47/stats/season/27110/players/_save_percentage/premier-league-trophies

Hawley

Quote from: Bromancer on January 05, 2026, 10:22:56
Quote from: Milou on January 04, 2026, 20:55:32Eit godkjent resultat i ein kamp vi ikkje spelte opp mot vårt beste, sannsynlegvis prega både av kort restitusjon etter Liverpool-kampen og at vi manglar Ampadu. Som vanleg syns eg likevel kritikken blir vel hard både mot enkeltspelarar og laget. Første omgang var under pari, men vi er betre i andre omgang og syns vi var nermast seieren.

Tja... han er keeperen med lavest redningsprosent i ligaen så man har vel en viss ryggdekning for den påstanden.

https://www.fotmob.com/leagues/47/stats/season/27110/players/_save_percentage/premier-league-trophies

Perri har vel nå bevist at han ikke er en toppkeeper, men tror kanskje han er litt bedre enn Darlow - vet ikke? Uansett så kan det vel nesten beskrives som et lite bomkjøp, føler jeg. Det er ekstermt viktig med en god keeper!