Kamp vs Newcastle @St James Park 7.1.26 kl 2115 på Viasport

Started by Asbjørn, January 04, 2026, 19:32:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

leedslife

Quote from: Gordon McUseless on January 09, 2026, 22:29:55
Quote from: leedslife on January 09, 2026, 17:35:13Voldsomme tall.

Leeds covered 123.4 kilometres on Wednesday night versus Newcastle - the furthest distance covered by a team in a Premier League game this season and the most by a team in a defeat in the last six seasons. It wasn't for a lack of effort... #lufc

@jcoooper
Kan det være at vi løper skjorta av oss hele kampen og så er vi for slitne på slutten at vi ikke holder helt inn??
Det forteller kanskje at vi burde ha litt flere ballspillere i laget som kunne gjort at vi ikke må jage hele tiden.
Tror vi sammen med City løper mest og sprinter mest.

Tror du har rett. Mer individuell kvalitet inn, mer erfaring.

Uten og ha sjekket veldig grundig tipper jeg vi ligger i bunn hva gjelder lønn, stallverdi etc,

Distance covered;

Dette var første halvdel av sesongen basert på Opta;

Top 5 teams: 1. Man City, 2. Arsenal, 3. Leeds, 4. Newcastle,

Individuelt så har du faktisk Xhaka inne på topp 3.
Det er jo knapt til og tro. For et comeback i PL for han. For en impact i allés spillets faser.

stian

Imponerende stats når det gjelder iktensitet og arbeidsinnsats. Men det krever sitt, både innad i kampene og over tid. Det er åpenbart at vi både må bytte tidligere og rullere på laget for å kunne opprettholde dette over tid. Da er naturligvis kvaliteten på benk nøkkelen og da må transfervinduet brukes for alt det er verdt.

Kan ikke skjønne annet enn at lånemarkedet blir svaret på kort sikt. Vi har egentlig ikke råd til å gjøre et eneste bomkjøp og må bruke hvert vindu til å bygge stein på stein langsiktig. Men vi må ha inn både løpsmaskiner, målscorere og ballspillere vi egentlig ikke har råd til. Her er det bare å sette opp et «skyggelag» av benkeslitere i toppklubbene og hive seg på telefonen!

Gordon McUseless

Quote from: stian on January 10, 2026, 11:33:39Imponerende stats når det gjelder iktensitet og arbeidsinnsats. Men det krever sitt, både innad i kampene og over tid. Det er åpenbart at vi både må bytte tidligere og rullere på laget for å kunne opprettholde dette over tid. Da er naturligvis kvaliteten på benk nøkkelen og da må transfervinduet brukes for alt det er verdt.

Og når vi kjører et sånt løp som vi gjør, så blir det enda mer uforståelig at Farke ikke bytter tidligere i kampene.
Hvis det ikke snart blir en endring i dette, vil vi snart sitte igjen med en utslitt førsteellever og en frustrert benk uten kamptrening.

leedslife

Kom over i Desember at Everton og Brentford hadde brukt færrest spillere så langt denne sesongen.
Vi lå likt med Liverpool, Fulham og Tottenham like over.

West Ham og Forest toppet med flest spillere og flest minutter.

Så er det jo masse ulike faktorer her da. Trenerspsrkinger, Europa, landslagsfotball.

Xhaka f.eks som ligger som nr 2 over Distance covered /90 min har spilt langt flere minutter denne sesongen enn Stach som er blandt de som løper mest hos oss.

I tillegg kommer landslags og europeisk fotball for Silva, Andersson, Foden, Xhaka og andre med høy individuell score her, så restitusjonstiden er jo kortere for dem enn våre.
Men det er klart - City har Foden og Silva her. Så du kan jo bytte like for like. Er jo få som har den luksusen.

Så trengs jo også for all del langt flere metrics og ikke minst kunnskap og innsikt for og si om vi er fullstendig overbelastet eller om vi er balanserte mtp kapasitet, belastning, restitusjon og alt annet her.

Jeg vet ikke, men registrerer jo at det var vel åpent siste 10 mot Manu og stort sett kampen gjennom mot Newcastle.

Om det var et trenerteam og medisinskteam som tok en sjanse, eller om de ikke klarte og lese kampprogram og kampbilde overhodet har jeg faktisk ikke peiling på.

Jesse Marsch snakket jo om et utbrent lag fysisk og psykisk da han tok over for Bielsa.
Han mente de var overbelastet og utkjørt.

Selv om stallen ble større og vi gav flere minutter på flere spillere kan jeg ikke minnes et særlig mer utkonkurrert PL lag på alle fysiske aspekter som oss i sesongen etter.

HåvardK

Quote from: leedslife on January 10, 2026, 15:20:29Selv om stallen ble større og vi gav flere minutter på flere spillere kan jeg ikke minnes et særlig mer utkonkurrert PL lag på alle fysiske aspekter som oss i sesongen etter.

Virket jo som om vi sluttet med trening da Marsch overtok.