Kamp vs Arsenal @Elland Road lørdag 31.01.26 kl 16 på V sport PL

Started by auren, January 30, 2026, 17:40:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

auren

Quote from: Kato on January 31, 2026, 18:08:59Mot Arsenal er det bare å parkere bussen, og kjøre kontringer. Vi er sjanseløse mot etablert forsvar. Avkledd taktisk i to kamper.

Det var vel det vi prøvde på i første omgang. Ikke vits å parkere bussen på 0-2 i andre omgang. Hadde vi klart å få 1-2 i den gode perioden vår etter hvilen kunne ting sett helt annerledes ut. Men vi var jo ikke i nærheten av å skape noen kvalifiserte sjanser dessverre...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Isaac Johnson
@isaacjohnsonLL
Farke on GK transfers:

"Our board knows my feelings what we should do. I won't speak in public about my opinions. Sadly I can't answer that honestly."

auren

Myhre10

Quote from: Myhre10 on January 31, 2026, 17:56:25
Quote from: Neo on January 31, 2026, 17:53:34Beksvart i dag.
Kjipt at målforskjellen mot de andre i bunnen utjevnes.

Eneste lyspunkt i kveld må være at Chelsea høvler over West Ham om ikke lenge....

West Ham har vært gode i det siste, og Chelsea med tøff kamp i CL så tror ikke denne blir enkel 🤔

0-1 Bowen

Kato

Quote from: auren on January 31, 2026, 18:34:54Isaac Johnson
@isaacjohnsonLL
Farke on GK transfers:

"Our board knows my feelings what we should do. I won't speak in public about my opinions. Sadly I can't answer that honestly."

auren

Han sier vel her at han skriker etter å få keeper inn. Sånn sett greit at eierne fikk se hvor kritisk den posisjonen er hos oss.

auren

Perri var visst ikke keeperen Farke ville ha, så nå tipper jeg han er ganske frustrert!

auren

Blank_File

Grusomt skuffa. Forventa ikke noe annet enn tap, men likevel grusomt skuffa. Vet ikke hva vi skulle gjort annerledes heller. Vi forsøkte å parkere i første, og det funket ikke, fordi vi aldri vant dueller eller klarte å ta en kontring. Starten av andre omgang ble det forsøkt noe nytt, som forsåvidt funket, men så er likevel bare Arsenal så mye bedre enn oss at de kan gjøre tre bytter med stjernespillere som endrer det nye kampbildet og snur alt igjen og punkterer kampen. Hvis West Ham også vinner nå, så er det jammen meg en viktig kamp til helga...

Myhre10

leedslife

Har sett mange mesterlag opp gjennom tiårene.
Den invincible gjengen var jo imponerende med et lass av individuell kraft som kunne blåse motstandere av banen.
Men bortsett fra Mourinhos Chelsea kan jeg ikke huske så mange lag som har et slik komplett register.
Veldig overrasket over den dødballkraften og ikke minst den voldsom sterke kjernen tvers gjennom 11éren.

Over to kamper synes jeg nesten vi har sett ut som små barn og det reflekterer jo ikke de andre kampene denne sesongen.
Vi er nok i overkant vonde og møte - spesielt hjemme der vi har skapt en voldsom energi på ER.

Kato

Farke er langt klarere enn man skulle tro på pressekonferansen. Sier jo alt når han sier at han ikke kan si noe. Det må keeper inn.

Blank_File

Quote from: Kato on January 31, 2026, 19:27:39Farke er langt klarere enn man skulle tro på pressekonferansen. Sier jo alt når han sier at han ikke kan si noe. Det må keeper inn.
Hvor ser dere dette?

Kato

Goalkeeper transfer:

"Our board knows my feelings what we should do., I won;t speak in public about my opinions. Sadly I can't answer that honestly."

Eirik

Keeper har vi snakket om i hele år, og nå MÅ det skje noe. Stefan Ortega går til Forest for £500k, den overgangen må vi bare kuppe! Syns egentlig vi er godt forspent sentralt på midten, men hvis Farke mener Gruev er vår nest beste der... Da må vi ha følere ute etter en makker til Ampadu.

Håper og tror at det ikke blir noe problem mot Forest på fredag, og at vi endrer fra 5-4-1 til 5-3-2. Aaronson, Ampadu og Stach på midten, med Gnonto (eller Okafor) på topp med DCL. Den kampen må angripes!

leedslife

20 min på JSL idag. Da er han matchfit og klar til Fredag!

Kickthemdown

Quote from: leedslife on January 31, 2026, 21:01:4520 min på JSL idag. Da er han matchfit og klar til Fredag!
Farke stiller nok i en defensiv 5-3-1-1 formasjon uansett.

raggen

var gutter mot menn idag men er likevel utrolig skuffet. Synes vi var fopr defensive og ikke like mye fremoverrettet som vanlig. er jo det som er trusselen vår. og HVORFOR kan ikke piroe få sjansen i 2 spann med dcl eller bak 2 spisser.. de gangene han får sjansen er som ensom spiss og der er han hjelpesløs
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Quote from: Kickthemdown on January 31, 2026, 21:14:02
Quote from: leedslife on January 31, 2026, 21:01:4520 min på JSL idag. Da er han matchfit og klar til Fredag!
Farke stiller nok i en defensiv 5-3-1-1 formasjon uansett.

Synes egentlig approachen vår er ganske offensiv. Vi skaper langt flere sjanser enn rivalene i bunn, vi tester motstanderens keeper mer og vi scorer flere mål.

Ser jo at veteranen fremhevet Gruev for noen uker siden. Jeg synes for all del at han har hatt sine bidrag og har balansert oss godt, men blir fortsatt ikke helt solgt på han. Synes kanskje Farke blir litt for defensiv her til tider.

Føler meg ganske sikker på at han hadde kjørt JSL og DCL fra start. Så hadde spørsmålet blitt hva han hadde gjort med Brenden, Longstaff, Gruev.

Okafor må jeg si meg svært tvilende til. Nesten overrasket over at han ikke har fått mer hassle når man ser hva andre spillere får til tider.
Snart 26 åring som spiller som en 17 åring.
For all del. Det er jo noe der. Steg, rykk, uforutsigbar i 1v1.
Han er jo en av veldig få i stallen som kan skape noe ut av ingenting.

Cherry

Arsenal er pt ett av verdens beste lag, det ser man også på DEN benken' de kan rullere fra i dag.
De var og er ett mye bedre lag enn oss.
Arteta «tok ut» både Aaronson, DCL og Stach av kampen, og brodden av oss fremover.
Unner Farke virkelig ett par forsterkninger innen tirsdag, de fleste rundt oss har forsterket i januar.

Kato

Quote from: Cherry on January 31, 2026, 22:06:26Arsenal er pt ett av verdens beste lag, det ser man også på DEN benken' de kan rullere fra i dag.
Arteta «tok ut» både Aaronson, DCL og Stach av kampen, og brodden av oss fremover.
Unner Farke virkelig ett par forsterkninger innen tirsdag, de fleste rundt oss har forsterket i januar.

Det verste var hvor sjanseløs DCL var. Stopperne eide han fullstendig. Da ble det ingenting rundt han. Aaronson prøvde innimellom, mutters alene. Spist opp. Stach den eneste som periodevis var på nivå med Arsenal-spillerne. Selv Ampadu så ut om en småguttespiller. 95% av alle pasninger fra midtbanespillerne var hjemover. Totalt sjanseløs i etablert spill. Kunne spilt hele helga mot Arsenal uten å score. Tror de hadde slått oss med tomt mål.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Kato on January 31, 2026, 22:13:43
Quote from: Cherry on January 31, 2026, 22:06:26Arsenal er pt ett av verdens beste lag, det ser man også på DEN benken' de kan rullere fra i dag.

Det verste var hvor sjanseløs DCL var. Stopperne eide han fullstendig. Da ble det ingenting rundt han.

Han hadde to armer rundt seg hele kampen med dommerens velsignelse.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

TK20

Denne står jeg av ganske greit, merker jeg. On to the next one.

Gordon McUseless

Når Arsenal setter inn bl a Ødegård, Eze og Jesus fra benk, mens vi starter med Gruev, så skjønner en at det er langt igjen til Royal Albert Hall.

leedslife

De har vel knust Bayern, Atletico, Inter og Villa bla denne sesongen, men verst gikk det ut over oss.
Gode gamle 9-0 over to kamper og svært lite skudd mot mål.

@JCooper
Today was the first time on record since 2013-14 that Leeds conceded more goals (4) than they had shots (3) in a home league game. #lufc

@lufcdata
Leeds have now lost our last seven league games against Arsenal by a mammoth aggregate score of 24-5.

It continues to be their longest ever winning run against the us. Absolutely despise playing them. They're just far too good a side.

Godt vi har gjort oss ferdig med dem på en stund.

Vi kan vel si vi vant slaget på tribunen ihvertfall.

Mikel Arteta on whether Leeds can stay up: "I think so.

"What they've done is very smart. They can play different ways. Amazing stadium with a beautiful atmosphere.

"It's that atmosphere that makes it unique and a special place to play." #lufc

Vi tar med oss det vi får.

Sydhagen

Litt bekymret etter 2 omg mot Everton, og kampen i dag. Er det en trend? Er spillerne slitne?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hawley

Kato

Quote from: Sydhagen on January 31, 2026, 23:16:06Litt bekymret etter 2 omg mot Everton, og kampen i dag. Er det en trend? Er spillerne slitne?

Vi kan jo ikke være slitne. Arsenal spiller dobbelt så mange kamper som oss. Stort sett en uke mellom hver kamp.

Hallgeir *

Quote from: Kato on January 31, 2026, 23:22:56
Quote from: Sydhagen on January 31, 2026, 23:16:06Litt bekymret etter 2 omg mot Everton, og kampen i dag. Er det en trend? Er spillerne slitne?

Vi kan jo ikke være slitne. Arsenal spiller dobbelt så mange kamper som oss. Stort sett en uke mellom hver kamp.

Nei, vi kan ikke skylde på det, men det kan ikke Arsenal heller. Spilte med fullt B-lag siste CL-kamp. Havertz fra start i den kampen, resten var vel reserver.
Super Leeds since 1968

Josch

Quote from: Hallgeir * on January 31, 2026, 23:32:41
Quote from: Kato on January 31, 2026, 23:22:56

Nei, vi kan ikke skylde på det, men det kan ikke Arsenal heller. Spilte med fullt B-lag siste CL-kamp. Havertz fra start i den kampen, resten var vel reserver.

Både Everton og Arsenal fikk noe ut av byttene sine i 2. omgang og påvirket kampen. Kvalitet på benk har mye å si de siste 30 min. Og selvsagt coachens bytter. Vi har tross alt spilt mot Moyes og Arteta.

Cannavaro

Det er nok bare å legge seg flate og si at Arsenal er mye bedre enn oss. De har et lag som har spilt sammen lenge, en god stamme i laget, fra keeper til angripere. Forsvarsrekka til Arsenal er vel noe av det beste i PL - gode duellspillere som har også har høyde. Midtbanen med Rice som motor, løper mye hver kamp, og har smartness i seg. Særlig dødballer har jo også Arsenal utmerket seg de siste sesongene, det fikk vi smake på. Arsenal er også flinke i press spill, god balanse i å presse høyt vs. lavt.  I første del av kampen var Leeds aggressive og gjorde det vanskelig for Arsenal med å komme igang med sitt eget spill, det funket en liten periode. Og mål preger kamper, 0-2 før pause der var forferderlig å se på....
Farke må ha en god treningsuke nå, og dersom vi får til en signering eller to (har mine tvil) så kan det være en "boost" kanskje....fredag er det en mye viktigere kamp mot Nottingham, som MÅ vinnes...og skogvokterne spiller også en viktig kamp idag mot Palace.
For vår del er det bare å psyke seg opp for siste del av sesongen, februar til mai blir nå den viktigste perioden dersom vi skal klare å holde oss i PL. Det å ha en motivert og klar spillertropp, og gjerne med minst mulig skader blir utrolig viktig i denne perioden.
MFLU - Miracles For Leeds United

Reaney

VI kan skryte Arsenal opp i skyene til krampa tar oss. Men de kommer fra et hjemmetap mot et utskjelt "Scum" og for to uker siden klarer Nottingham 0-0 hjemme mot dem. Mens vi blir rundspilt og fillerista.
Kan svare på. Hva er det Nottingham gjør som ikke vi klarer?

peacock

Quote from: Reaney on February 01, 2026, 10:00:59VI kan skryte Arsenal opp i skyene til krampa tar oss. Men de kommer fra et hjemmetap mot et utskjelt "Scum" og for to uker siden klarer Nottingham 0-0 hjemme mot dem. Mens vi blir rundspilt og fillerista.
Kan svare på. Hva er det Nottingham gjør som ikke vi klarer?

Hver kamp lever sitt eget liv. Fotball er ikke matematikk.