Kamp vs Aston Villa @Villa Park lørdag 21.2.26 kl 16 på Viasport

Started by Asbjørn, February 17, 2026, 22:25:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Ny seriekamp i emning. Mot et Villa som er helt oppe på 3.plass på tabellen selv om de 'bare' har 2-1-2 siste fem i serien - mot våre 2-2-1.

Verre er det å se på hjemmestatistikken deres (9-1-3) mot bortestatistikken vår (1-5-7).
Ser vi på antall scoringer er det rimelig LIKT, 37 på Villa totalt, 36 på oss. Men vi har sluppet inn 45 mot deres 27.

Ellers må vi opp på et høyere nivå enn vi hadde mot Birmingham, men Villa imponerte heller ikke i 3-1 tapet mot Newcastle.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

asbfjell

Quote from: Asbjørn on February 17, 2026, 22:25:49Ny seriekamp i emning. Mot et Villa som er helt oppe på 3.plass på tabellen selv om de 'bare' har 2-1-2 siste fem i serien - mot våre 2-2-1.

Verre er det å se på hjemmestatistikken deres (9-1-3) mot bortestatistikken vår (1-5-7).
Ser vi på antall scoringer er det rimelig LIKT, 37 på Villa totalt, 36 på oss. Men vi har sluppet inn 45 mot deres 27.

Ellers må vi opp på et høyere nivå enn vi hadde mot Birmingham, men Villa imponerte heller ikke i 3-1 tapet mot Newcastle.

Hjemmeresultatene til Aston Villa de seneste ukene er slett ikke mye å bli skremt av:

Everton 0-1.
Brentford 0-1.
Brighton 1-0. (Formsvake Brighton scoret sjølmål fem min før slutt).
I tillegg tapte de altså mot Newcastle i FA cupen.

Målsetningen bør være å vinnne denne. Og så får vi heller leve med det om Danny Boy dukker opp etter kampen og sier "Yezz - another good point.. osv...").

Er spent på hva vi får høre om skader på pressekomfen på torsdag. Håper at Struijk er klar igjen. Ikke fordi han er så enormt god, men han er vårt klart beste alternativ som venstre stopper. Justin kan spille i den posisjonen, men han vil jeg heller ha som høyre stopper, først og fremst fordi han har utviklet et spennende offensivt relansjonspill med Bogle. Og akkurat den kombinasjonen har den senere tiden vært et av våre giftigste angrepsvåpen.

Så med Justin som høyre stopper og Struijk som venstre, må altså Farke velge mellom "uunværlige" Rodon og den råsterke ryggmassøren fra Slovenia på den sentrale stopperplassen. Nå er det jo slett ikke sikkert at Farke tenker som meg om disse konstellasjonene, men jeg håper at han gjør det.

Regner med at Stach er tilbake mot Villa. Det er i så fall gode nyheter, for han har vært merkbart savnet. Og Gruev skal inn og dekke rom, gjøre seg spillbar (alltid!) og holde våre hjul igang.

Og så blir det vel DCL på topp, understøttet av Brenden Aaronson. Har sistnevnte vist tendenser til en liten formdupp i det siste..? Håper han slår tilbake på lørdag. Nmecha er også et alternativ her, men tviler på at Farke starter med både ham og DCL mot Villa.

Håper også at Okafor ikke har pådratt seg en hamstringskade. Okafor har nok det høyeste ferdighetsnivået av våre spillere, bare så synd at han kun viser det i altfor korte perioder. Men han kan uansett være gull verdt som impact-spiller. 

auren

Ut i fra veteranens innspill, regner jeg derfor med følgende ønsket oppstilling i 3-5-1-1:

Darlow - Justin, Rodon, Struijk - Bogle, Stach, Ampadu, Gruev, Gudmundsson - Aaronson - DCL

Et alternativ er jo en langt mer offensiv 3-4-3, men trolig for offensiv borte mot Villa:

Darlow - Rodon, Bijol, Struijk - Bogle, Stach, Ampadu, Gudmundsson - Aaronson, DCL, Okafor

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Villa er er lag vi ledet over til pause på Elland Road. At vi "sover" de første minuttene av 2. omgang, og i tillegg "sover" på en lompe av et frispark gjør at vi taper. Et av sesongens sureste tap. Viktig og ikke tape dobbelt for dem.

Kato

Jeg håper og få se oss litt i 3-5-2 med Nmecha og DCL på topp.