Kamp vs Crystal Palace @Selhurst Park søndag 15.mars kl. 15:00 på Vsport PL 2

Started by auren, March 10, 2026, 17:33:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

auren

5 dager igjen til sesongens viktigste kamp; borte mot Palace med Strand Larsen trolig fra start.

Palace har 3-0-2 siste 5 kamper, og spiller hjemme mot Larnaca torsdag kveld kl. 21, så lite hvile for dem.

Leeds på sin side har 0-3-2 siste 5 og kommer fra to knepne 0-1 tap på Elland Road.

Jeg vil gjerne se følgende lag som jeg tror er vårt beste lag for tiden:

Darlow - Rodon, Bijol, Struijk - Bogle, Stach, Ampadu, Longstaff, Gudmundsson - Nmecha, DCL

Tipper dog vi får se både Aaronson og Gruev fra start, kanskje også Justin (som absolutt ikke har gjort seg bort).

Denne må vi ha minst 1 poeng i, men jeg frykter dessverre tap.

Tidlig tips: 2-1 (James).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

På tide med en borteseier. Jeg mener vi trenger en til for å redde plassen. Borteseire kommer oftest ut av det blå, så hvorfor ikke nå? Stang inn den̈ne gang?

Asbjørn

...årets viktigste kamp for n'te gang - er det ikkje slik det ofte blir framstilt.

Vel, det er ni kamper igjen og alle teller. Det kan være at West Ham (hjemme mot City) og Tottenham (borte mot Liverpool) får skralt med poeng i kommende runde, men Palace er altså et lag i siget. Heldigvis med midtukekamp torsdag (men hjemme, de slipper å reise).

Men det kan altså være at stillingen vil være ganske uforandret etter runden.
Uansett, Farke prøver å fremstå som den rolige, stødige. For ham er de tre neste seriekampene bonuskamper, det er de seks siste som er sentrale for ham (slik han fremstiller det).
- perhaps it's a season where you need one or two more points more than normal but we need seven to nine points, that's a fact
- "In the run-in it's not like all three teams will win at least five games.  "For me, the 'crunch-time' period of the season is the last six games. We have all the chances in the last six games to win the seven to nine points we need, but three games where we could win points before. "We have Crystal Palace away (March 15), a home game against Brentford (21st) and Man United away (April 13) to ease the pressure.
"All that we have shown so far gives me lots of confidence and lots of belief in the group.  "I'm confident we have more than enough to win the points in the end."

https://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/daniel-farke-says-next-four-games-can-ease-pressure-on-leeds-uniteds-crunch-time-5623469

De omtalte seks siste er altså Wolves, Bournemouth, Burnley, Tottenham, Brighton og West Ham (serie).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Farke har tydeligvis ikke fått med seg at West Ham rykket ned i 2003 med 42 poeng. Da berget Bolton plassen med 44 poeng. Tror vi kommer til å se noe tilsvarende denne sesongen.