Kamp vs Burnley @Elland Road fredag 1.mai kl 21

Started by Asbjørn, April 26, 2026, 22:26:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bromancer

Quote from: flynn on May 02, 2026, 07:55:26
Quote from: Hawley on May 01, 2026, 23:50:33Synes Struijk får ufortjent mye tyn her inne. Han er ikke supergod, men har stort sett greid seg veldig bra. Det er jo en grunn til at han spiller hver bidige kamp. Han har bare blitt hakkekylling her inne og de minste feil blir lagt merke til og kommentert. En helt grei spiller, akkurat som Leeds 🙂

Snart 200 kamper. 14 mål. Alltid like sympatisk og oppofrende. Lagspiller med stor l. Så nært vi kommer en legende i dagens tropp.

flynn

SYnes Struijk har vært bra denne sesongen. Pasningssterk og duellstyrke i boksen vi trenger. Sliter litt med tempo innimellom. Involvert i noen baklengs ja, og han skylder oss etpar mål på offensiv dødball. Vi trenger helt klart en venstrebeint stopper til i stallen som kan pushe Pascal. Har sansen for Esteve.

Josch

Quote from: leedslife on May 02, 2026, 07:52:00Imponerende sesong.
Men vi må passe oss for sesong 2.
Vi har kommet opp med momentum, flyt og vært veldig heldig med lite skader..

Utfordrende vindu med et VM som garantert forsinker mye av flyten.

Usedvanlig lite skader og suspensjoner faktisk. Sammenliknet med Bielsas 2021/22 sesong der vi var nede på jernet.

Mulig Farkes treninger forebygger skader mer? I kamp har virkelig Leeds stått frem når det gjelder det fysiske. Fine typer er hentet inn.

Har noen spillere sonet for fem gule kort.? Jeg tror ikke.

Myhre10

Quote from: Josch on May 02, 2026, 08:58:17

Usedvanlig lite skader og suspensjoner faktisk. Sammenliknet med Bielsas 2021/22 sesong der vi var nede på jernet.

Mulig Farkes treninger forebygger skader mer? I kamp har virkelig Leeds stått frem når det gjelder det fysiske. Fine typer er hentet inn.

Ampadu har 9 gule

leedslife

Vedr Strujik;

Åpenbart at vi må få inn konkurranse der. Vi har på ingen måte sett komfortable ut da han har vært ute av laget.

For meg vår beste stopper denne sesongen.
Liker Rodon som spillertype bedre, men blir ikke overrasket om Strujik blir intr for lag over oss på tabellen.
Venstrebente stoppere er ettertraktet.

Hallgeir *

Ampadu klarte akkurat ikke å overholde grensen på fem gule før tidsfristen. Sto over en kamp, hjemme mot Man. U.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Ang. skader så mistenker jeg at vi har et godt medisinsk apparat for tiden, synes mange av spillerne kommer overraskende raskt tilbake og uten særlig formdupp.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

leedslife

Skader er sikkert ikke tilfeldig det, men suspensjoner er nok litt mer tilfeldig.
Vi har jo vært ganske forskånet mot kollektive formdupper og de viktigste individuelle spillerne i 11éren har egentlig prestert jevnt, høyt sesongen gjennom.
Kanskje med unntak av Perri der overgangen til Darlow har vært ganske sømløst.

Selv om det blåste litt på toppene i høst rundt City borte så var det jo ingenting som tydet på at vi ikke skulle gi det et go og stå sesongen ut.
To x Arsenal var en oppvisning i kvalitet og jeg synes ikke vi så veldig komfortable ut mot Brighton borte. Bortsett fra de tre kampene så har vi vært gode og vel så det mot resterende lag i divisjonen.
Til og med fått litt dårlig betalt i form av poeng - xG tabellen har oss på ca 8 plass (før runden er ferdigspilt) så mest sannsynlig etter 38 kamper så har nok den vist et ganske sannferdig bilde når vi runder av i Mai.

Klarer vi og mønstre Rodon, Ampadu, Stach, DCL neste sesong over like mange kamper med like høyt nivå er jeg spent på.
Hvordan takler vi og ikke være underdog neste sesong?
Hvordan reagerer vi når det kommer perioder på flere uker med lite poeng og kanskje et banespill der vi er underlegne?
Også har jo vært et av lagene som har prestert høyest på fysisk kapasitet - vil man kunne gå inn i en sesong 2 uten at det får konsekvenser?

Potensielt sett kan sesongen ende mid-table og med en semi i FA cupen.
Du skal ikke ha en treg sesongstart da før det begynner og ulme.
Jeg liker at listen nå er lagt høyt, men da må man også leveres deretter.

Håper det blir backet ordentlig opp i sommer og man ikke kommer i den situasjonen igjen at man tror man er langt mye bedre enn hva man er.

I tillegg har vi en spillerstall/kjerne som litt eller litt må fases ut over de neste 2-3 sesongene.
Rodon, Stach, DCL bla er vel i slutten av 20 årene.

Så skal ikke all denne pessismismen overskygge år 3 med helt uvirkelige gjennomføringer og spill.
Fantastisk og være Leedssupporter.

Gratulerer til alle. Vi har fortjent det :-)

Hallgeir *

Stach er vel 28 eller 29? Sveitseren på Sunderland er 34 og knallgod fremdeles. Hvorfor skulle alle spillere være "ubrukelige" i en alder av 31-32? Er man god nok, er man ung nok. (for å snu om på uttrykket)
Super Leeds since 1968

leedslife

Sier ikke at man er ubrukelig over 30.

Men utfasingen av kjernen i laget under Bielsa var et av de største problemene som vi ikke mestret den gang.
Da vi rykket opp var vel 90talls kjernen med bla Ayling, Cooper, Dallas, Forshaw, Bamford moden for en utfasing noe tidligere. De fleste ble jo med oss ned.

Er så og si ingen spillere idag som står bak Rodon, Ampadu, Stach, DCL.
Som lag har vel ikke Strujik overhodet hatt noen skyggespiller bak seg siste sesongene. Du kan sikkert rotere Ampadu ned i CC, men i PL tror jeg man i større grad må ha god dekning, spissferdigheter etc i hver posisjon når marginene er så små.
Tror også det ligger en utfordrende og stor jobb her hvis man ønsker og etablere klubben på øverste nivå.

Brentford, Brighton, Bmouth har jo vært fantastiske. Men det er jo flust av eksempler der lufta har gått fullstendig ut av ballongen hvis man ikke har truffet her.

Ellers enig vedr Xhaka. Og man kan jo også flette inn Pablo her som spilte en betydelig rolle for oss at vi er her vi er idag.

jaho

Quote from: Reaney on May 02, 2026, 01:34:34Bogle bør få ekstra poeng for assisten til Okafor på 2-0 målet. Virkelig klasse.

og det aller beste var vel hælpasningen fra DCL til Bogle i forkant.Snakk om å scanne medspillere og ha oversikt.

Hallgeir *

Quote from: leedslife on May 02, 2026, 14:47:44Sier ikke at man er ubrukelig over 30.

Men utfasingen av kjernen i laget under Bielsa var et av de største problemene som vi ikke mestret den gang.
Da vi rykket opp var vel 90talls kjernen med bla Ayling, Cooper, Dallas, Forshaw, Bamford moden for en utfasing noe tidligere. De fleste ble jo med oss ned.

Er så og si ingen spillere idag som står bak Rodon, Ampadu, Stach, DCL.
Som lag har vel ikke Strujik overhodet hatt noen skyggespiller bak seg siste sesongene. Du kan sikkert rotere Ampadu ned i CC, men i PL tror jeg man i større grad må ha god dekning, spissferdigheter etc i hver posisjon når marginene er så små.
Tror også det ligger en utfordrende og stor jobb her hvis man ønsker og etablere klubben på øverste nivå.

Brentford, Brighton, Bmouth har jo vært fantastiske. Men det er jo flust av eksempler der lufta har gått fullstendig ut av ballongen hvis man ikke har truffet her.

Ellers enig vedr Xhaka. Og man kan jo også flette inn Pablo her som spilte en betydelig rolle for oss at vi er her vi er idag.

Problemet med utfasing er vel vanskeligst når man har mange spillere på omtrent samme alder. Da må man kanskje ta tøffe valg med spillere som sikkert hadde holdt flere sesonger, men man bør vel ikke fase ut for mange samtidig. Som du skriver hadde Bielsa det problemet i sin tid, og det samme skjedde vel med Super-Leeds på 70-tallet.

Jeg reagerte nok mest på at du inkluderte Stach i gjengen som snart måtte byttes ut.
Super Leeds since 1968

leedslife

Får man en liten oppsummering, Asbjørn?

Du (med flere) var vel over og fikk bekreftet at dette laget skal spille PL sesongen 26/27 og?

kjella

Stach er forøvrig 27 og trolig på vei inn i sine aller beste år !! / blir ikke 28 før 15. november.

Ampudu er 25, Tanaka 27, Gruev 25, Longstaff 28. Håper veldig på Hackney fra Middelsboro (23) og kanskje må vi eventuelt da kvitte oss med Gruev eller Longstaff.

Men vi har gjennomgående en stall med bra utviklingspotensiale - men også ok rutine. Ingen utespillere over 30 / bortsett fra godgutten Byram - som vel sier takk for seg etter sesongen.