Skrevet av Emne: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut  (Lest 13622 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

sindre12

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #60 på: Juli 07, 2006, 01:49:50 »
ha er ikje så sørens god som vi vil ha ann.sell enn for 1mill er det greit
Beckford 4 England!

Per-Stian

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #61 på: Juli 07, 2006, 02:27:25 »
Sal av eigenproduserte og nesten uprøvde unggutar e i prinsippet ein "fy-sak". Må dog leggje t at Walton knapt har fått sjansen, og når han har spelt harkje eg fått hakeslepp. Han e sikkert ein solid spelar som ikkje har funne "sin" posisjon på bana endå. £500.000 e sjølvsagt latterleg lågt for eit stortalent, men forstår viss han ønskjer å spele førstelagsfotball ein annan stad.

Lukke t vidare, Walton. Eg ska halde eit godt auge t deg i Charlton[;)]

Jon R

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #62 på: Juli 07, 2006, 02:33:46 »
Sakens kjerne:
 
* I beste fall selger vi bare en habil squadplayer.

* I verste fall selger vi en fremtidig stjerne som kan dominere kamper i PL og som er verdt det mangedobbelte innen et par sesonger.

* Walton tjener ikke store penger og kan ikke selges utfra argumentasjonen om å slanke lønnsbudsjettet.

Kanskje blir han en stjerne, kanskje blir han det ikke. Uansett ser det ut til at vi er villige til å selge han for en så lav sum at vi har nesten alt på å tape. Hadde vi snakket om store penger, kunne jeg forstått det, men ingenting tyder på at slikt er tilfelle. [B)]

* I tillegg selger vi en local lad. Et symbol på at byen Leeds fortsatt fostrer gode fotballspillere. For byens supportere er dette en hjertesak, noe Smith saken er et godt bevis på.

* Vi selger noe så sjeldent som et box to box spillertalent med målscorer egenskaper. Han har stor løpskapasitet og er i stand til å dekke store flater. Uferdig javel, men Walton viste i en alder av 17 år at han også kan skape ting for andre, med målgivende innlegg og pasninger. Stopperen Walton har jeg aldri sett, men uansett har vi her en spiller med verdifulle all round egenskaper.  

I sum: Uforståelig og utilgivelig og gi fra seg Walton uten kamp. Shame on you Blackwell, shame on you Bates. [V]

Jon R.
« Siste redigering: Juli 07, 2006, 02:40:42 av Jon R »
Jon R.

auren

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #63 på: Juli 07, 2006, 03:13:45 »
quote:
Originally posted by Tom S

For at Leeds United skal forsterke stallen denne sommeren må Blackie skaffe midler ved å selge unna nokre spillere og frigjere midler på lønningsbudsjettet.
Kanskje er Walton eit (nødvendig) offer i denne samanheng? (heller Walton enn Killa!)

Det er tydelig at det er mange meininger om Walton sine egenskaper, men det er likevel eit faktum at dei som følger gutten kvar dag på treningsfeltet og i kamp ikkje har funne han god nok til å få prøve seg på a-laget. Eg regner med det er ein grunn til dette, i tillegg har det vesle eg har sett av han ikkje vert imponerande.

Eg trur ikkje dette salget betyr noko for ambisjonane til Leeds United. Om Walton blir eller ikkje ser eg ikkje som avgjerande for verken kommande sesong eller framtidige. Det som er viktig no er å behalde stammen i laget (les; Killa, Derry, Hulse og Cressy), i tillegg til å forsterke laget spesielt på midtbana.

Eg trur "vi" overdriver viktigheten/konsekvensen av dette salget, og set det heilt ut av perspektiv når vi samanliknar med salget av bl.a. Batty.
Eg plasserer dette evt salget i bås med Whelan, SI Johnson og Woods.


WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



Her er jeg uening. Whelan beviste paa oeverste nivaa at han var en spennende og talentfull spiss da han ble solgt til Coventry. Det er faktisk den merkeligste og mest idiotiske beslutningen en manager for Leeds har gjort saa lenge jeg har fulgt dem (siden 1990). Selge et tilsynelatende stort talent og erstatte han med Ian Rush og Mark Hateley (paa laan). Da var det kortslutning i toppetasjen til Wilco.

Naar det gjelder Si Johnson og Woods har de knapt spilt noen kamper for Leeds United. Og de har ikke overbevist i det hele tatt. Blir dermed like feil aa sammenligne disse to med Walton som Walton med Batty.

Men over til det eventuelle salget. Jeg har aldri vaert imponert over Walton i de knappe ti kampene jeg har sett han spille. Og i mine oeyner er han ikke saerlig mer verdt enn 500 000 pund. Men jeg liker dog ikke at et talent av hans kaliber selges naar prisen er saa lav. Da ville jeg heller Healy og eventuelt Blake og faatt inn et par millioner.

Men sakens problem er vel at KB er ganske desperat etter penger, og at han ikke har faatt noen bud paa spillere som kanskje sto foran Walton i transfer koeen. Han begynner kanskje aa faa daarlig tid til aa signere de spillerene han i utgangspunktet ville ha, og dermed takker ja til dette tilbudet fra Charlton. Jeg vet ikke.

Uansett saa er det trist aa miste en local lad. Bare Killa igjen nu...

auren, som fortsatt savner Batty...[:(]

Leeds
Till
I
Die!
« Siste redigering: Juli 07, 2006, 03:17:05 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

MrK

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #64 på: Juli 07, 2006, 16:37:21 »
forstod aldri den sammenligningen med Grindheim og FHK - som på den tiden vel var tilsv. norsk 3. divisjon!!!

Poenget er, som mange andre påpeker, unngå å "gi bort" unge lovende spillere. Hvis Charlton anser Walton som en mann for fremtiden så finner jeg det rart at KB ikke gjør det samme.
I VM nå har flere eks. Leeds spillere vært med og i troppen - av de unge som er "gitt bort" vil jeg nevne Lennon og Carson.
Selv om Svennis har tatt ut så mangt så har vel spesiellt Lennon gjort seg bemerket og det var ikke en god transfer. Frykter at Walton blir det samme.

Skal Leeds overleve i toppen over tid så MÃ… en skape egne spillere, ikke skusle de bort til Spurs, L'Pool og Chelski for nickles and dimes!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Geir Magne

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #65 på: Juli 08, 2006, 00:29:23 »
Skal vi være ærlige? Walton er en treg midtstopper som ikke har playmaker-egenskaper til å være kreativ på midtbanen. Selv om han er en local lad, blir han aldri noen toppspiller.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

MooCow

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #66 på: Juli 08, 2006, 04:09:14 »
Enkelt og greit Blackwell har vel ikkje sett han som god nok til anna enn i beste fall innbyttar, og hvis ein premier league klubb byr og fyren vil reisa....... Vel klart manageren sel han. Enkel matematikk.


BERGH

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #67 på: Juli 08, 2006, 05:47:55 »
Hei alle sammen, KB mener han får penger for en spiller som ikke var delaktig ifjor og heller ikke vil være bra nok denne sesongen.
DEt betyr penger inn og ingen svekkelse iforhold til fjor.

Vi må selge for å få inn nye og vi vet at midtbane spillere trenger vi.

Får vi inn gode midtbane spillere så vil forsvaret og agriperne bli gode.

Sååååååå enkelt er det
 

Førde

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #68 på: Juli 08, 2006, 07:03:51 »
...Greit at Leeds selge, men da må dei få INN nye spillere og ! midtbane!

marching On Together, Leeds !
Marching On Together

Henning

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #69 på: August 26, 2006, 04:12:28 »
og der har walton scora for ipswich, på straffe. der scorte dei igjen, denne gang ein annan

Thomas

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #70 på: August 26, 2006, 04:24:22 »
Skulle akkurat til å si det. Ikke verst at han blir satt til å ta straffene deres.


DON REVIE

Læshy

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #71 på: August 26, 2006, 05:49:44 »
<3 SIMON WALTON <3

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no