Skrevet av Emne: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut  (Lest 14366 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirO

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #30 på: Juli 06, 2006, 15:26:18 »
Om Walton er god nok tør jeg ikke helt å kommentere da jeg ikke har sett reservekampene til Leeds. På førstelaget har han jo (nesten) ikke spilt.

Det som slår meg er hans hang til å få kort med høstfarger i annen hver kamp han spiller. Synes personlig slike spillere er slitsomt i lengden. Konstant frykt for å spille med 10 mann. Kanskje det er med i vurderingen til Blackie?
MOT

Runar

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #31 på: Juli 06, 2006, 15:37:29 »
Stiller meg undrene til at enn klubb ned begrenende milder som Chalton er villig til bruke 500.000£ på et såpass ubeskrevet blad som Walton....Ihvertfall når Leeds ikke har vist noen vilje til å satse på ham de siste 12 månedene, hvorfor skal Charlton gjøre d lissom.

Det å sammenligne overgangsummen med d vi fikk for Lennon blir ikke riktig offensive spillere er mer verdt enn defensive.

Jeg er helt i mot et salg her.... Ikke nødvendigvis for at Walton er så sinnsykt talent, men fordi en kan ikke drive en fotballklubb som Leeds ved å selge det som klubben utaler er framtiden. Det gir supporterne ingenting å se Walton gå til fordel for å hente inn David Weir.
 

soumoh

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #32 på: Juli 06, 2006, 16:33:19 »
Det som er synd er at, etter salget av Walton, er Kilgallon den eneste spilleren Leeds har fått frem selv. Det er ganske enkelt tragisk. Håper at Ben Parker, Gaving Rothery og de gutta slår gjennom i år :-)

Spillere ut av Elland Road 06/07:
1) Pugh
2) Nicky Gray
3) Liam Miller
4) Jonathan Douglas
5) Ian Moore
6) Eirik Bakke
7) Jermaine Wright
8) Michael Ricketts
9) Rui Marques
We'll be back.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #33 på: Juli 06, 2006, 17:12:14 »
Dersom Charlton er interessert må jo gutten inneha talent!?!? Han er ung og lovende. Da er det ikke gunstig å selg. Jeg blir litt provosert når vi kvitter oss med spillere som "står på terskelen" til å bli noe! Hvorfor klarer ikke Blackie å lokke dette ekstra gjennombruddet frem hos de talentfulle. Synes det er flere eksempler på det; Harding og Pugh f. eks. King som ble stjerne i Watford. Det er et eller annet som skurrer her!!![:(!]
Yeboahs vitne

Kickthemdown

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #34 på: Juli 06, 2006, 17:31:09 »
quote:
Originally posted by Læshy

Greit Walton er og var et mindre talent enn Lennon, men jeg synes ikke Lennon viste så mye mer i vår første sesong i CCC. Walton var langt ifra dårlig på midtbanen, og Lennon var god på kanten. Sier ikke at Lennon var dårligere enn Walton, men sier at det ikke var så stor forskjell noen mener.



De aller fleste gjengangerne på ER sier at Walton var crap de aller fleste kamper. Taklet og kriget bra men manglet stort sett alt annet.... Ellers hadde han vel spilt i år også?

Mvh

Killa som fremdeles ikke vet om det er rett å selge....


Læshy

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #35 på: Juli 06, 2006, 17:31:31 »
Det som skurrer er at Blackwell misliker unge spillere. For meg virker dette som måten Blackwell ønsker å lede Leeds etter:

"Vi selger unna alt av unge spillere. De kan ikke hjelpe oss opp til Premier League, vi trenger rutine. Derfor kan vi selge alt ungt billig og kjøpe dyre spillere over the top som hjelper oss opp. Så når vi evt. rykker opp må vi skifte ut laget til en blanding av ungt og gammelt igjen."

Foresten er det kjekt å lese hvor mye kunskap det er her. De som sier Walton er en middelmådig attenåring som er i laget bare fordi han er egenprodusert. Dere har sikkert sett Walton i aksjon mange flere gangern enn oss andre? Eller har dere kilder innside kanskje!

Edit:
Kilgallon: Han kan umulig ha spilt så dårlig når han ble brukt så mye og tatt inn i diverse ungdomslandslag for England hvor han også har fått spille kamper. Det er vell ganske innlysende at når en Premier League klubb byr £500 000 så er spilleren god nok for Leeds United? Jeg sier ikke at vi skal hive innpå Walton nå, men gi han to-tre-fire år så er han en god stopper som sammen med Kilgallon kan bli et fryktet par i Premier League. La oss si det slik; Dere (en del av de som har postet her) tror at man må slå igjennom som sytten åring for å bli god. Kan dere da si meg hvor mange midtstoppere som har slått igjennom som gode nok for CCC/Premier League i en alder av sytten-atten år. Gjerne blir man ikke fast på laget som midtstopper før man har rundt tyve og litt til. Dette grunnet at å spille midtstopper innebærer og måtte ha enorm rutine. Derfor må vi beholde Walton, la han spille et par kamper mot lag med dårligere spisser slik at Walton kan spille på seg selvtillit og ferdigheter.

Forsvinner Simon forsvinner Walton.

<3<3 Simon Walton <3<3

« Siste redigering: Juli 06, 2006, 17:35:57 av Læshy »
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Runar

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #36 på: Juli 06, 2006, 17:34:34 »
Det er ikke rett å selge..... Walton er 18 år, og har vel bevist tilstrekkelig til at man kan si at han er et talent og har et visst potensiale..... Og når han itillegg ikke for spille på den posisjonen han behersker og har stoørst potensiale i blir det meningsløst å cashe inn 500.000£ nå kontra å gi gutten en sjanse...Midtstoppere er ikke alltid en posisjon man slår igjennom som meget, meget ung.....
 

Robert H.

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #37 på: Juli 06, 2006, 17:40:00 »
Synes det er trist at vi selger et nytt talent for småpenger, men det som nesten er verre er at endel supportere mener dette er "god butikk".

Walton var en av våre klart beste spillere sesongen 04/05. Han er en ekte local lad med en herlig innstilling. Den kampen jeg fikk se live den sesongen (hjemme mot Cardiff) var han utvilsomt vår beste spiller, så at gutten har potensiale er det ingen tvil om. Ettersom Blackwell ga han 0 muligheter forrige sesong har selvfølgelig utviklingen hans stoppet noe opp, men et stortalent er han like fullt!

Iain Dowie er en lur rev som tydeligvis har sett noe i Walton som Blackwell ikke har fått med seg. Dette er ikke så veldig overraskende for meg...

Læshy

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #38 på: Juli 06, 2006, 17:43:30 »
... og Robert H. har sett noe som de fleste norske fans ikke har sett [:)]

Kunne ikke sagt meg mer enig!

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Runar

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #39 på: Juli 06, 2006, 17:49:09 »
Er selvfølgelig vanskelig å spå framtiden til en ung fotballspiller og en fotballklubb, men man kan jo spørre seg om hvordan skal Leeds noen gang kunne kjempe i toppen dersom man ikke viser noen vilje til å satse på yngre krefter?
 

Jon R

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #40 på: Juli 06, 2006, 18:10:23 »
Som sagt: Ã… selge Simon Walton er en skandale. Dette handler om MYE mer enn å miste spilleren Walton. [V]

Jon R.
Jon R.

AndyMathie

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #41 på: Juli 06, 2006, 19:53:40 »
Nå har æ holdt mæ unna en stund så går æ inn på Newsnow og der slår det mot mæ en bølge går gjennom kroppen og æ kjenner at æ begynner å bli uvel.

Det var akkurat sånn æ følte det og fremdeles føler mæ. E helt forferdelig at dette kan skje nå. Hadde aldri trodd at vi skulle selge Walton noengang. I alle fall ikke nå når økonomien er på bedringens vei. KB sa jo også nettopp nei til å selge Killa fordi vi ikke behøver å cashe inn på unge talenter lengere. Piss i havet sier nu æ.

Fikk akkurat dejavu følesle fra den gangen min største av de største forlot oss til Blackburn for en del år siden. DAVID BATTY

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Masinga

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #42 på: Juli 06, 2006, 20:12:17 »
Har Blackwell problemer med ambisjonene? En manager med ambisjoner hadde fra første øyeblikk sagt at Walton blir i klubben og vi vil satse på ham. Problemet at Blackwell aldri har gitt Walton den nødvendige tillit (til tross for at PL-klubber ser potensialet hans). Defensive Blackwell sier bare at "vi vil ikke stå i veien for en overgang".

Jeg har mange ganger lurt på hvilken utvikling spillere har under Blackwell, særlig unge og fremadstormende. Absolutt ingenting, vil jeg si. Det var mange unge talenter i klubben da Blackwell overtok. Disse forsvinner en etter en. Kilgallon måtte slite lenge før han fikk tillit. Richardson har stagnert. Ellers kjører Blackwell med til dels aldrende spillere. Playoff-finalen viste at mange av dem sannsynligvis ikke ønsker et opprykk. Hvem ønsker å rykke opp for deretter å miste jobben? Nei, det er tryggest i CCC.

Fortsetter dette, blir Blackwell en meget dyr mann for Leeds. Ingen spillere utvikles fra egne rekker. Hele tiden må det kjøpes. Den dagen Leeds rykker opp vil dette bli enda tydeligere.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

B-m

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #43 på: Juli 06, 2006, 20:18:28 »
Walton er oppskrytt(okei bare 18år..) og ifølge mange allerede en liten superstjerne (i sitt hode). Han har ikke overbevist i en eneste kamp(Innsats, men thats it). Han klarer heller ikke å sette preg på reservekampene, en unødvendig utvisning er det eneste jeg klarer huske. Det går ikke an å sammenligne han med Batty. Nærmeste sammenligningen jeg kommer er Noel Whealen, og alle ser hvordan det gikk med han.:)

OM Walton slår for fullt til og kommer på det engelske landslaget så er jeg overbevist om at Bates og Blackie har fikset en klausul slik at vi casher inn store penger.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Klausen

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #44 på: Juli 06, 2006, 20:29:09 »
Jeg syns dette er et klassisk eksempel der spilleren tror han er større enn klubben! Han hopper på det første og beste tilbudet fra en PL klubb, bare fordi det er en PL klubb!

Runar

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #45 på: Juli 06, 2006, 20:42:25 »
quote:
Originally posted by Klausen

Jeg syns dette er et klassisk eksempel der spilleren tror han er større enn klubben! Han hopper på det første og beste tilbudet fra en PL klubb, bare fordi det er en PL klubb!



Dummeste jeg har hørt.....

Walton tror absolutt ikke han er større enn klubben..... Men når klubben ikke vil satse på han og en PL klubb vill, så er vel valget enkelt....Tror JEG ville gjort akkurat det samme som Walton gjør no....Han føler seg nok ikke ønsket i Leeds lenger.
 

Robert H.

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #46 på: Juli 06, 2006, 21:11:56 »
Hvor har du dette fra B-m? Det jeg har hørt om Walton er stikk motsatt, nemlig at han er en jordnær kar som gjør svært lite ut av seg i sosiale sammenhenger...

quote:
Originally posted by B-m

Walton er oppskrytt(okei bare 18år..) og ifølge mange allerede en liten superstjerne (i sitt hode).

veteranen

  • Gjest
Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #47 på: Juli 06, 2006, 22:22:53 »
Må si at jeg reagerer på hvordan Blackwell prøver å bortforklare denne dealen. Han sier at det ville vært urettferdig å ikke la Walton få snakke med Charlton, fordi de er en Premier-league klubb! Dermed legger han i realiteten ansvaret for beslutningen over på Waltons skuldre.

Alle spillere vet at når manageren sier: "En klubb har lagt inn et bud på deg, og du kan kan få lov til å prate med dem", så sier han i realiteten: "Vi har bestemt oss for at du kan gå!"

Hadde Blackwell vært en virkelig leder, så hadde han tatt det hele og fulle ansvaret for denne beslutningen, og ikke delvis skjøvet det over på en 18 år gammel guttunge som garantert ikke har hatt noe annet ønske enn å spille fotball for den klubben han alltid har vært en supporter av!

For Walton's del kan denne overgangen vise seg å bli en velsignelse. Det er mange spillere som er store tallenter når de er 15-16 år. Men den virkelig avgjørende fasen er mellom 16 og 22 år. Eddie Gray har i to perioder vist at han er en glimrende spillerutvikler for gutter i den aldersgruppen. På dette området har ikke Blackwell mye å vise til.

« Siste redigering: Juli 06, 2006, 23:03:43 av veteranen »

Læshy

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #48 på: Juli 06, 2006, 22:57:28 »
quote:
Originally posted by B-m

Walton er oppskrytt(okei bare 18år..) og ifølge mange allerede en liten superstjerne (i sitt hode). Han har ikke overbevist i en eneste kamp(Innsats, men thats it). Han klarer heller ikke å sette preg på reservekampene, en unødvendig utvisning er det eneste jeg klarer huske. Det går ikke an å sammenligne han med Batty. Nærmeste sammenligningen jeg kommer er Noel Whealen, og alle ser hvordan det gikk med han.:)

OM Walton slår for fullt til og kommer på det engelske landslaget så er jeg overbevist om at Bates og Blackie har fikset en klausul slik at vi casher inn store penger.



Når Walton står å snakker med seks-syv norske supportere igjennom hele andre omgang av en dame kamp på Sout Leeds Stadium. Tror du han anser seg selv som større enn klubben? Walton er kanskje den mest jordnære og rolig spilleren utenfor banen, og familien Walton har sterke bånd innad. Han ser nesten alle kampene søstra og broren hans spiller, uansett nivå. Han har også uttalt flere ganger at han ønsker å spille i Leeds United hele sitt liv og at det er hans favorittlag. Når du da så og si ikke får spille og klubben ønsker å selge deg for £500 000 til en Premier League klubb som vil ha deg. Hva bør du gjøre?

Valget er enkelt. Spark Blackwell om Walton selges!

Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Tom S

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #49 på: Juli 06, 2006, 22:58:18 »
For at Leeds United skal forsterke stallen denne sommeren må Blackie skaffe midler ved å selge unna nokre spillere og frigjere midler på lønningsbudsjettet.
Kanskje er Walton eit (nødvendig) offer i denne samanheng? (heller Walton enn Killa!)

Det er tydelig at det er mange meininger om Walton sine egenskaper, men det er likevel eit faktum at dei som følger gutten kvar dag på treningsfeltet og i kamp ikkje har funne han god nok til å få prøve seg på a-laget. Eg regner med det er ein grunn til dette, i tillegg har det vesle eg har sett av han ikkje vert imponerande.

Eg trur ikkje dette salget betyr noko for ambisjonane til Leeds United. Om Walton blir eller ikkje ser eg ikkje som avgjerande for verken kommande sesong eller framtidige. Det som er viktig no er å behalde stammen i laget (les; Killa, Derry, Hulse og Cressy), i tillegg til å forsterke laget spesielt på midtbana.

Eg trur "vi" overdriver viktigheten/konsekvensen av dette salget, og set det heilt ut av perspektiv når vi samanliknar med salget av bl.a. Batty.
Eg plasserer dette evt salget i bås med Whelan, SI Johnson og Woods.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

B-m

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #50 på: Juli 06, 2006, 22:59:57 »
quote:
Originally posted by Læshy

quote:
Originally posted by B-m

Walton er oppskrytt(okei bare 18år..) og ifølge mange allerede en liten superstjerne (i sitt hode). Han har ikke overbevist i en eneste kamp(Innsats, men thats it). Han klarer heller ikke å sette preg på reservekampene, en unødvendig utvisning er det eneste jeg klarer huske. Det går ikke an å sammenligne han med Batty. Nærmeste sammenligningen jeg kommer er Noel Whealen, og alle ser hvordan det gikk med han.:)

OM Walton slår for fullt til og kommer på det engelske landslaget så er jeg overbevist om at Bates og Blackie har fikset en klausul slik at vi casher inn store penger.



Når Walton står å snakker med seks-syv norske supportere igjennom hele andre omgang av en dame kamp på Sout Leeds Stadium. Tror du han anser seg selv som større enn klubben? Walton er kanskje den mest jordnære og rolig spilleren utenfor banen, og familien Walton har sterke bånd innad. Han ser nesten alle kampene søstra og broren hans spiller, uansett nivå. Han har også uttalt flere ganger at han ønsker å spille i Leeds United hele sitt liv og at det er hans favorittlag. Når du da så og si ikke får spille og klubben ønsker å selge deg for £500 000 til en Premier League klubb som vil ha deg. Hva bør du gjøre?

Valget er enkelt. Spark Blackwell om Walton selges!




Okei, chill han! Var bare noe jeg leste på waccoe....sorry. [B)]
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #51 på: Juli 06, 2006, 23:03:46 »
Spark Blackwell for et salg av Walton (som Bates nok styrer trådene på uansett?)

Greit at det er en opphetet diskusjon, men det blir vel litt drøyt, også fra din side, Læshy? Jeg håper i bunn og grunn også Walton blir, men han har ikke prestert noe som skulle tilsi talentet 'alle' mener han er. Selvsagt viste Lennon mer, men det kan selvsagt hende han fortsatt trenger noen år på seg.

Marching On Together!
Marching on together!

Kickthemdown

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #52 på: Juli 06, 2006, 23:08:59 »
quote:
Originally posted by Læshy

quote:
Originally posted by B-m

Walton er oppskrytt(okei bare 18år..) og ifølge mange allerede en liten superstjerne (i sitt hode). Han har ikke overbevist i en eneste kamp(Innsats, men thats it). Han klarer heller ikke å sette preg på reservekampene, en unødvendig utvisning er det eneste jeg klarer huske. Det går ikke an å sammenligne han med Batty. Nærmeste sammenligningen jeg kommer er Noel Whealen, og alle ser hvordan det gikk med han.:)

OM Walton slår for fullt til og kommer på det engelske landslaget så er jeg overbevist om at Bates og Blackie har fikset en klausul slik at vi casher inn store penger.



Når Walton står å snakker med seks-syv norske supportere igjennom hele andre omgang av en dame kamp på Sout Leeds Stadium. Tror du han anser seg selv som større enn klubben? Walton er kanskje den mest jordnære og rolig spilleren utenfor banen, og familien Walton har sterke bånd innad. Han ser nesten alle kampene søstra og broren hans spiller, uansett nivå. Han har også uttalt flere ganger at han ønsker å spille i Leeds United hele sitt liv og at det er hans favorittlag. Når du da så og si ikke får spille og klubben ønsker å selge deg for £500 000 til en Premier League klubb som vil ha deg. Hva bør du gjøre?

Valget er enkelt. Spark Blackwell om Walton selges!


Yes endelig en til [:D]

Ut med fyr'n ...

[8)]

Mvh

Killa

Tom S

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #53 på: Juli 06, 2006, 23:15:58 »
Dere kan da umulig mene at Blackie bør sparkes pga dette evt salget???

Har respekt for at enkelte meiner Blackie har gjort ein svak innsats som manager og ikkje er mannen til å føre oss tilbake til PL, men ingen kan vel med sinne fulle fem kreve Blackie sin avgang for å selge ein reservelagspiller!

Er det sola som bringer fram dette rare i folk?
[8D]


WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: Juli 06, 2006, 23:16:16 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

B-m

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #54 på: Juli 06, 2006, 23:17:45 »
Læshy, ingen spillere er større enn manageren. :)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #55 på: Juli 06, 2006, 23:20:56 »
Snakk om å treffe spikern! [:)]

quote:
Originally posted by Tom S

Dere kan da umulig mene at Blackie bør sparkes pga dette evt salget???

Har respekt for at enkelte meiner Blackie har gjort ein svak innsats som manager og ikkje er mannen til å føre oss tilbake til PL, men ingen kan vel med sinne fulle fem kreve Blackie sin avgang for å selge ein reservelagspiller!

Er det sola som bringer fram dette rare i folk?
[8D]


WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



Marching On Together!
Marching on together!

Læshy

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #56 på: Juli 06, 2006, 23:25:33 »
Kommentaren til at Blackwell bør sparkes var meget ironi. Hver gang jeg skriver en linje under resten av innlegget mitt er det som regel sarkasme i det. Dette greide jeg dog ikke å uttrykke godt nok (tydligvis).

B-M: Var ikke meningen å bli sint på deg lille gutt [:D]

Og til slutt, sarkasme delen:
B-m: Walton er større enn alle!


Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Dennis

Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #57 på: Juli 06, 2006, 23:26:58 »
Læsh, du er sjefen [:D]

Marching On Together!
Marching on together!

veteranen

  • Gjest
Re: Da er vi igang igjen, Walton på vei ut
« Svar #58 på: Juli 07, 2006, 00:16:48 »
quote:
Originally posted by Tom S

Dere kan da umulig mene at Blackie bør sparkes pga dette evt salget???

Har respekt for at enkelte meiner Blackie har gjort ein svak innsats som manager og ikkje er mannen til å føre oss tilbake til PL, men ingen kan vel med sinne fulle fem kreve Blackie sin avgang for å selge ein reservelagspiller!
Er det sola som bringer fram dette rare i folk?
[8D]


WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



Når man er styrt av sinne, er en ofte istand til å mene de utroligste ting. For da er man ofte ikke ved sine fulle fem! [:D]

ForeverLeeds