Skrevet av Emne: Favorittstempel.........not!  (Lest 2406 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mossing

Favorittstempel.........not!
« på: Juli 31, 2006, 20:43:45 »
Må si meg ganske skuffet over hva man har klart og "fått tak i" av spillere nå før seriestart på Lørdag, gitt.  Dette er jo år tre-3 av "planen om opprykk" - og enten så er manager Blackwell bare evneveik, eller så er det rett og slett ikke penger i kassen øremerket til dette, noe som jo er ganske snevertetter salget av Hulse....  I tillegg har man da fått Nicholls skadet på 1.trening (!!) og det er jo uheldig & skuffende nok.  "Fyllet" fra/i Premier League klubbene bør vel være klart nå, og en squadplayer eller to ( a`la`Mille`) bør vel være mulig........vanskelig og være optimist syns nå jeg!! En patetisk ny link akkurat nå på siden er jo denne  http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~874757,00.html   akkurat som om det blir fullt.  Nei, som man skjønner av dette innlegget, har trøbbel med og være positiv nå- men lar meg gjerne overaske......
 

Dennis

Re: Favorittstempel.........not!
« Svar #1 på: Juli 31, 2006, 20:54:48 »
Greit å være pessimist før en sesong, men la de nye spillerne få en sjanse før de blir kritisert høyt og lavt. Faktum er at de nye helt sikkert gleder seg som unger til å spille for oss!

Liam Miller derimot, var for meg en stor skuffelse. Kanskje er han ikke profesjonell nok? Kom jo fra en reservetilværelse i Manchester United, en klubb som jo (vondt som det er) er en mye større klubb enn oss. Kanskje forventet han at han var for god for å spille i CCC og for oss? Ikke veit jeg, men noen frelser var han på ingen måte på Elland Road. [xx(]

Det er klart, skal man rykke opp, kreves veldig gode spillere. Men, lagmoral, innsats og flyt i spillet er så mye, mye viktigere. Man vinner ikke trofeer med 11-enkeltspillere, noe Real Madrid har vært et godt eksempel på de siste årene.

Nå skal jeg vel igjen bli påpekt at Real Madrid og Leeds ikke er sammenlignbare, men generelt sett er vi jo det.

Om Kevin Nicholls vil gjøre enn større innsats enn Liam Miller, det er jeg bombesikker på. At han vil gjøre det bedre også! [}:)]

Jeg skal bite i meg mine forsvarende ord ovenfor overgangene våre denne sesongen, om de ikke skulle slå til, men jeg er villig til å gi de nye guttene en sjanse! Lag har tidligere gått opp uten stjernespillere, det skjedde senest i fjor i finalen i Cardiff. Og stallen vår er bedre på papiret!

Neste sesong har vi en meget tøff start, og med alle skadene vi har fått, blir det ikke enkelt å få en flying-start. Jeg blir skuffet, men ikke overrasket, hvis vi ikke er blant de 6 etter 5-6 kamper.

Og favoritter? Er vi det?

Marching On Together!
« Siste redigering: Juli 31, 2006, 20:56:58 av Mr Kaizer »
Marching on together!

mossing

Re: Favorittstempel.........not!
« Svar #2 på: Juli 31, 2006, 21:02:56 »
..mye sant i det innlegget der Mr Kaizer!  ser jo også at prisene nå faktisk "går opp igjen" på middelmåige spillere, noe som er ganske sykt!  A.Johnson fra Crystal P. til Everton for over 8£...og middelmådige Carrick (han strevde godt med og få spille i Tottenham!)for 15£........utrolig!  Skjønner da at div "trialists" kan være veien og gå, men syns dette går for TREGT!! Lag må spilles inn, folk må bli kjent osv....og det er jammen ikke mange kjnte navn som har prøvespilt i klubben vår siden sesongavslutingen. Starten blir jo utrolig viktig selvsagt, mye selvtillit spilles inn på poeng som taes i de 6-7 første kampene.......vi får bare sitte & se da vettdu`..kan ikke stort annet!
 

Dennis

Re: Favorittstempel.........not!
« Svar #3 på: Juli 31, 2006, 21:10:01 »
Det har du rett i, og overgangene til Andy Johnson spesiellt ble for meg ganske overraskende stor! Hadde han spilt i Liverpool, United eller Arsenal hadde jeg selvsagt skjønt det, ettersom de har penger til å si nei. Men fra Crystal Palace -> Everton; ja det var sykt! Carrick ble også meget, meget dyr, men han hadde da en god sesong i fjor?? Uansett, om han spiller seg til en verdi av £15mill neste år, det gjenstår å se!

Trialistene er jeg enig i. Den eneste som virkelig har et navn på balløya, må være Robbie Elliott, men han fikk ingen kontrakt. Jeg velger å tro dette var pga høyt lønnskrav, ettersom han hadde styrket den backplassen betydelig. Hayden Foxe er heller ingen helt ukjent kar, men om han hever laget veldig, det er jeg ikke den rette til å uttale meg om. Håper likevel vi signer han, om han skal ha relativt lav lønn; men IKKE på bekostning av et Killer-salg.

Vente å se, mossing, det er vi nødt til. Er ikke veldig optimist for starten med alle skadene vi har, men jeg håper selvsagt laget vil overraske meg positivt!

Og at prisene sniker seg stadig oppover igjen, etter "krakket" tidlig i årtusenet, det har du sannelig rett i, tror jeg!

Marching On Together!
Marching on together!

Peter7

Re: Favorittstempel.........not!
« Svar #4 på: August 01, 2006, 04:30:30 »
Fotball er et lagspill ... jeg synes ikke Leeds har hatt spesielt god flyt i sitt spill de gangene jeg har sett dem i det siste - dette skyldes mer manageren enn for dårlige spillere (spillere som er vraket i Leeds blomstrer jo i andre klubber - Spring, King osv).
Ligger vi i tet ved juletider er jeg overrasket. Ligger vi middels plassert - bye, bye Kevin. Favorittstempel - njet.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Cherry

Re: Favorittstempel.........not!
« Svar #5 på: August 01, 2006, 15:48:33 »
Ny kamp igjen i går kveld: 1-1 mot Grimsby........Nei, treningsresultater trenger ikke og bety mye, men det er jo greit og vinne litt da!  Ok, ok....vi henger oss ikke opp i det. Griffiths er borte, en lønning mindre & stadig penger igjen fra Hulse-salget...bør jo klare og finne ett par mann..eller hva?[:o)]Tror skaden til Nicholls ikke er noe særlig bra nytt, scanning i går- formulerer ett innlegg i dette øyeblikk om ca 3 mnd tipper jeg...leddbånd eller korsbånd.  STADIG LIKE OPTIMISTISK!  Etter seier på Lørdag lover jeg og bøye av, og vinkle neste innlegg mere smilende.....
 

lojosang

Re: Favorittstempel.........not!
« Svar #6 på: August 01, 2006, 16:27:05 »
quote:
Originally posted by Peter7
 (spillere som er vraket i Leeds blomstrer jo i andre klubber - Spring, King osv).




Et vanlig retorisk triks er å nevne alle relevante eksempler man kommer på, og så slenge på et "osv." for å gi intrykk av at eksemplene er flere enn de faktisk er. Senest sett brukt av Peter7, osv. på LUSCOS OEF. [:P]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Erik M

Re: Favorittstempel.........not!
« Svar #7 på: August 01, 2006, 18:07:56 »
Jeg er like utålmodig som de fleste og ønsker Leeds tilbake i toppen - så fort som mulig.  Leeds har en økonomisk situasjon som gradvis bedres.  Vi ser ut til å ha en formann som har tilstrekkelig tålmodighet og vilje til langsiktighet og vi har en manager som forsøker å kjøpe lurt og billig.  

Vi har nå solgt flere spillere med fortjeneste (første gang siden Rio?) og dette er spillere som ønsker å spille andre steder. Forhåpentligvis er de nye kjøpene gode.  Midtbanen styrkes ytterligere om Stone og Bakke kommer i slag.  

Vi er ingen klar favoritt, men det beveger seg i riktig retning - selv om det går langsomt.  Jeg syns det er grunn til å se lyst på sesongen.  Klubben utvikler seg, manageren og troppen får mer erfaring og utvikler seg.  Vi har en sterk tropp, kanskje uten de store stjernene.

Mye kommer til å skje i løpet av sesongen ettersom en stor del av troppen har kontrakter som utløper.  Jeg tror mer kommer til å skje i dette og neste vindu.  Noen kontrakter fornyes - andre ikke.