Skrevet av Emne: DE ANDRE LAGENE!!!  (Lest 5973 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

DE ANDRE LAGENE!!!
« på: August 04, 2006, 06:26:36 »
Etter å ha gjennomgått stallen til de fleste lagene må jeg si at dette blir beintøft! [B)]

WBA stiller med tilnærmet samme stall som ifjor. Har forsterket med bla annet John Hartson, som bør være bygget for de tøffe takene i denne divisjonen. Kontinuitet, bredde og relativ kvalitet over hele linja. Bør få favorittstempelet!

B`ham har solgt Pennant og Heskey, men forsterket i alle ledd forøvrig, bla med Jerome. Har unngått det store transferskredet ut av klubben, de også.

Norwich har forsterket med unge Croft fra Man C, men er ellers uforandret. Vil garantert få utnyttet den gode stallen bedre denne sesongen, etter et års aklimatisering i CCC.

Crystal P har solgt Johnson og Hall, men har innkassert over 12 mill £ på disse to. De vil garantert styrke stallen innen vinduet stenger.

Southampton har styrket stallen og har en av CCC mest erfarne managere. Blir sterke!

Preston: Ny manager men vil trolig være en play off kandidat i år som de to foregående sesongene.

Andre utfordrere: Derby, Wolves, S`land

De som mener at Leeds bør cruise gjennom sesongen til en direkte opprykksplass, bør revurdere målsetningen jo før jo heller! [:0]

Ennå vil mye skje de neste ukene og maktbalansen vil forandres , forhåpentlig til Leeds fordel. [:)]

For full oversikt over lagene:
http://home.skysports.com/list.asp?hlid=407548&CPID=10&clid=37&lid=4&title=Championship+season+preview

Jon R.
« Siste redigering: August 04, 2006, 06:38:24 av Jon R »
Jon R.

asLeeds

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #1 på: August 04, 2006, 06:31:03 »
rett opp=)=)=)=)
DALHEIM WHITES

Kickthemdown

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #2 på: August 04, 2006, 06:36:55 »
Jeg vil gjerne vite hvem som tror at Leeds blir å cruise gjennom denne divisjonen?! De bør få hodet sitt sjekket.... [8)]

Blir selvsagt beintøft.

Birmingham, WBA og Derby er alle før oss tror jeg..

Men hvem vet.. kanskje kanskje kan vi blande oss inn blant de...

Mvh

Killa

Jon R

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #3 på: August 04, 2006, 07:07:39 »
Våger meg på en foreløpig rating: [:p]

1. WBA
2. Norwich
3. B`ham
4. Leeds United
5. Soton`
6. Crystal P

Jon R.
Jon R.

Peter7

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #4 på: August 04, 2006, 13:24:05 »
Klarer vi, i motesetning til i fjor, å motivere oss til å slå de dårlige lagene - ikke bare de gode - så VIL Leeds cruise gjennom divisjonen.

Hvor skal jeg gå for å få hodet mitt sjekket?
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Papi

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #5 på: August 04, 2006, 16:05:06 »
quote:
Originally posted by Jon R

Etter å ha gjennomgått stallen til de fleste lagene må jeg si at dette blir beintøft! [B)]

WBA stiller med tilnærmet samme stall som ifjor. Har forsterket med bla annet John Hartson, som bør være bygget for de tøffe takene i denne divisjonen. Kontinuitet, bredde og relativ kvalitet over hele linja. Bør få favorittstempelet!

B`ham har solgt Pennant og Heskey, men forsterket i alle ledd forøvrig, bla med Jerome. Har unngått det store transferskredet ut av klubben, de også.

Norwich har forsterket med unge Croft fra Man C, men er ellers uforandret. Vil garantert få utnyttet den gode stallen bedre denne sesongen, etter et års aklimatisering i CCC.

Crystal P har solgt Johnson og Hall, men har innkassert over 12 mill £ på disse to. De vil garantert styrke stallen innen vinduet stenger.

Southampton har styrket stallen og har en av CCC mest erfarne managere. Blir sterke!

Preston: Ny manager men vil trolig være en play off kandidat i år som de to foregående sesongene.

Andre utfordrere: Derby, Wolves, S`land

De som mener at Leeds bør cruise gjennom sesongen til en direkte opprykksplass, bør revurdere målsetningen jo før jo heller! [:0]

Ennå vil mye skje de neste ukene og maktbalansen vil forandres , forhåpentlig til Leeds fordel. [:)]

For full oversikt over lagene:
http://home.skysports.com/list.asp?hlid=407548&CPID=10&clid=37&lid=4&title=Championship+season+preview

Jon R.




WBA har på papiret det beste laget, og stilller nok som favoritter denne sesongen. Men me må huske på at eit ny-nedrykka lag ofte sliter den første sesongen, spessielt mot antatt svakere lag som spiller "cupfinale" når det spiller mot dei.

Solide i dei fleste ledd. Med midtstoppere som Curtis Davies og Chris Perry, skal det bli vanskelig og score på dei. Men WBA er avhengig av at Curtis blir i klubben.

B`ham har solgt urokråka si, pluss ein ganske tung spiss. Mens dei har henta Jerome som er ganske omtala på forumet her. Også ein spennande midtstopper i Jaidi frå Bolton, Merkelig at Bolton i det heile solgte han.

Klarer desse to laga å halde fokus gjennom sesongen, ser eg på dei som favoritter til opprykk! Håper sjølvsagt at Leeds hevder seg her oppe også, men då må dei middelmodige og dårlige laga i divisjonen slås, tape minst mulig heime og jobbe knallhard mot topplaga.

Laga som eg trur havner rundt playoff er:
Leeds, Crystal Palace, Preston, Southampton og evt Sunderland.
Grunnen til usikerheten rundt Sunderland er deira elendige form i fjor, eit einaste innkjøp og ny urutinert manager. Tror de skal få det vanskelig dette året.

Nå gjenstår det bare og se gutter. I morgon braker det løst!!!

HURRA!!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Knut-

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #6 på: August 04, 2006, 16:20:45 »
Kundene til Norsk Tipping mener at Leeds er favoritt.

 1. Barnsley 62,72  
 2. Birmingham 22,40  
 3. Burnley 69,69  
 4. Cardiff 89,60  
 5. Colchester 89,60  
 6. Coventry 29,86  
 7. Crystal Palace 15,68  
 8. Derby 33,01  
 9. Hull 26,13  
 10. Ipswich 24,12  
 11. Leeds 1,50  
 12. Leicester 41,81  
 13. Luton 62,72  
 14. Norwich 48,25  
 15. Plymouth 125,45  
 16. Preston 14,25  
 17. Qpr 18,44  
 18. Sheffield W 17,42  
 19. Southampton 21,62  
 20. Southend 104,54  
 21. Stoke 26,13  
 22. Sunderland 19,60  
 23. West Bromwich 7,93  
 24. Wolverhampton 21,62  

Kanskje det er du Jon R som har tippet på Leeds og sørget for at oddsen er blitt så lav[:D]
medlem 191

Lids

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #7 på: August 04, 2006, 16:27:02 »
Noen som har kommet over noen nettsider som har tippet årets CCC?



Thomas
Thomas

Knut-

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #8 på: August 04, 2006, 16:28:56 »
Tippebladet TIPS skal ha presentasjon av lagene og rangering i dag.
medlem 191

Erik M

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #9 på: August 04, 2006, 18:12:53 »
Det blir absolutt ikke cruising, men det er det vel ingen som tror - hverken her eller i klubben.  Jeg tror likevel det er realistisk å satse på direkte opprykk.  Jeg tror muligheten er i år. Det vil muligens bli gradvis vanskeligere for hvert år som går ettersom entusiasmen blant fans, sponsorer og potensielle nye spillere vil dale for hvert år uten suksess.  En såpass stor klubb må opp for å kunne utvikle seg.

Erik M, som er helt sikker på top 6 og håper på top 2.
 

peacock

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #10 på: August 04, 2006, 18:21:20 »

tori_no

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #11 på: August 04, 2006, 18:21:36 »
 

Dennis

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #12 på: August 04, 2006, 22:13:17 »
Leeds er absolutt ikke favoritt til å vinne CCC!

Vi kan være, med mye flask og selvsagt godt spill, med blant de to som går direkte!
Men realistisk sett, må vi nok også i år\neste vår innse at det er mange om beinet og at playoff igjen er mest sannsynlig! [:(]

Men hvem hadde tro på Reading som suveren i fjor? Eller Watford opp via playoff?

Bra research, Jon R! Vurdert journalistikk? [:p]

Marching On Together!
« Siste redigering: August 04, 2006, 22:13:43 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Kickthemdown

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #13 på: August 04, 2006, 22:19:54 »
Derby på 18 plass er også rimelig laangt unna ..

Killa

rasandeokse

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #14 på: August 04, 2006, 22:39:19 »
Nettavisen er helt på bærtur. Leste C.Kamara sin vurdering av lagene. han nevner også det at salget av hulse kan ha styrket oss heller enn svekket oss. Jeg er ikke uenig i hans vurdering av dette. Satser på et fruktbart samarbeid på topp nå med 2 spisser.

http://home.skysports.com/list.asp?hlid=407732&CPID=10&clid=37&lid=4&title=Kamara's+Championship+preview

Synes det er meget rart at flere tipper de tre nedrykks lagene på de tre øverste plassene. Dette er helt hull i hodet, jeg har ikke noen statistikk på dette men tror det aldri har skjedd. West.Brom har mye erfaring fra CC beholdt samme stallen, og gjorde det best av de 3 i PL i fjor så de blir nok sterke i år også. Birmingham har et sterkt lag, men lenge siden de har spilt i CC og det er en lang omstilling noe vi så med de tre som rykket ned i fjor.. Sunderland er rett og slett for dårlig, etter å ha tapt så mange kamper som de gjorde i fjor så er ikke selvtilliten på topp heller.

Jeg er evig optimist på leeds vegne, og satser på at vi slipper play off i år og går direkte opp. Tror og Norwich blir en sterk utfordrer til direkte opprykk.

min rangering:
1. West Brom
2. Leeds
3. Norwich
4. Southampton
5. Birmingham
 

Sheridan

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #15 på: August 04, 2006, 22:39:43 »
For noen dager siden var mitt tips 4-8 (ligger i en eller annen tråd her). Står fast ved det. Og jeg pleier sjeldent å bomme med mye [8D]


veteranen

  • Gjest
Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #16 på: August 04, 2006, 23:05:03 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

Nettavisen er helt på bærtur. Leste C.Kamara sin vurdering av lagene. han nevner også det at salget av hulse kan ha styrket oss heller enn svekket oss. Jeg er ikke uenig i hans vurdering av dette. Satser på et fruktbart samarbeid på topp nå med 2 spisser.




Chris Kamara er en veldig entusiastisk kar, men han er ikke særlig objektiv. Han er veldig pro-Leeds. Dette er jo hyggelig for oss, men det hjelper oss lite når vi jakter på objektive analyser.

Når Kamara slriver at salget av Hulse kan styrke oss, så trodde jeg sekvsagt at han med det mente at midler ble frigjort til å styrke laget på andre plasser.

Men det var tydeligvis ikke det Kamara mente. Han skriver at når Hulse er borte, så kan Leeds endelig stille med et "proper partnership" på topp!?! Han trekker så frem Robbie Blake og David Dealy som et eksempel på et "proper partnership".
Vel, da velger jeg å si takk og god natt, til Chris Kamara og hans analyser!

B-m

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #17 på: August 04, 2006, 23:10:42 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by rasandeokse

Nettavisen er helt på bærtur. Leste C.Kamara sin vurdering av lagene. han nevner også det at salget av hulse kan ha styrket oss heller enn svekket oss. Jeg er ikke uenig i hans vurdering av dette. Satser på et fruktbart samarbeid på topp nå med 2 spisser.




Chris Kamara er en veldig entusiastisk kar, men han er ikke særlig objektiv. Han er veldig pro-Leeds. Dette er jo hyggelig for oss, men det hjelper oss lite når vi jakter på objektive analyser.

Når Kamara slriver at salget av Hulse kan styrke oss, så trodde jeg sekvsagt at han med det mente at midler ble frigjort til å styrke laget på andre plasser.

Men det var tydeligvis ikke det Kamara mente. Han skriver at når Hulse er borte, så kan Leeds endelig stille med et "proper partnership" på topp!?! Han trekker så frem Robbie Blake og David Dealy som et eksempel på et "proper partnership".
Vel, da velger jeg å si takk og god natt, til Chris Kamara og hans analyser!



Oj, det var rart for at alle på Waccoe irriterer seg grønt over hvor "lite leeds" Kamara er, han er overkritisk og sier aldri noe bra om leeds når han kommenterer.[:)]
« Siste redigering: August 04, 2006, 23:11:07 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

veteranen

  • Gjest
Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #18 på: August 04, 2006, 23:16:37 »
quote:
Originally posted by B-m

Sitat
Originally posted by veteranen



Oj, det var rart for at alle på Waccoe irriterer seg grønt over hvor "lite leeds" Kamara er, han er overkritisk og sier aldri noe bra om leeds når han kommenterer.[:)]



Du begynner å bli en stor gutt (mann?) nå, B-m. Og da vet du at du bør holde deg borte fra det tåpelige fjotte-forumet Waccoe!!! [;)][:D]
« Siste redigering: August 04, 2006, 23:17:13 av veteranen »

Kato

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #19 på: August 04, 2006, 23:21:36 »
Med dagens spillerstall vil jeg tro 5-9. Dessverre må jeg nesten si.
 

trosetti

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #20 på: August 04, 2006, 23:22:37 »
Rimelig "Safe" tipping dette her fra Nettavisen.. Ser ut som de har slått opp tabellen fra i fjor, og pasta inn med de nedrykkede lagene fra PL, med de opprykkede fra CCC. Derby så langt nede?

God, shave your legs, og heia Leeds United!
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

B-m

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #21 på: August 04, 2006, 23:34:53 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by B-m

Sitat
Originally posted by veteranen



Oj, det var rart for at alle på Waccoe irriterer seg grønt over hvor "lite leeds" Kamara er, han er overkritisk og sier aldri noe bra om leeds når han kommenterer.[:)]



Du begynner å bli en stor gutt (mann?) nå, B-m. Og da vet du at du bør holde deg borte fra det tåpelige fjotte-forumet Waccoe!!! [;)][:D]



ja mann!! [8D]
hehe, ja vet! Prøver trappe ned med litt fjotteri-light(OEF)!

Jeg tipper Leeds mellom 2-5 plass. Er redd 2.plassen ryker siste seriekamp! :(
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Erik M

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #22 på: August 04, 2006, 23:39:26 »
Noen nevner at laget er svekket siden i fjor.  Det er meningsløst.  Hulse er ute, men vi har fått flere interessante spillere inn - i tillegg til at Stone og Bakke ser ut til å være klare.  Er helt sikker på at Leeds blir hakket bedre og jevnere i år.  Dessuten er det sannsynlig at vi ikke får en situasjon som i fjor der ett - og delvis to lag - stikker helt i fra. Leeds har dessuten høste dessuten ett år erfaring sammen både på spiller- og ledernivå.  Alt dette peker i riktig retning.  Det som kanskje taler imot fremgang er det økende presset på hele organisasjonen.  Litt dårlig start, så begynner hylekoret igjen - ikke minst i dette forumet.
 

Svend Anders

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #23 på: August 04, 2006, 23:48:12 »
Det skjer "aldri" at de tre nedrykkslaga rykker rett op igjen. MINST ett av de faller av, om ikke flere, og jeg tror det blir Sunderland i år. Jeg tror Norwich blir beste utfordrer fra de vi møtte i fjor, og tror Cardiff kan bli en hissigpropp. Palace har jeg overhodet ikke tru på, og jeg tror heller ikke Southampton kan hevde seg helt der oppe.

Jeg vil si at min egen Leeds-optimisme har steget betraktelig de siste dagene, og jeg tror vi fortsatt vil se forsterkninger inn i løpet av august og januar. Jeg tror nemlig Bates vil bruke penger for å tjene penger (dvs rykke opp) denne sesongen. Og hvem vet hva vi kan kjøpe for £24 mill i januar?

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

peacock

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #24 på: August 05, 2006, 01:32:45 »
"Jeg vil si at min egen Leeds-optimisme har steget betraktelig de siste dagene"

???????????????????[V]
Get real! Vi signer middelmådigheter og handler i panikk, og du er optimist?[:(!]

Robert H.

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #25 på: August 05, 2006, 01:45:00 »
Det må være hardt å være SÃ… pessimistisk, peacock. CCC er en liga av middelmådigheter...

quote:
Originally posted by peacock

"Jeg vil si at min egen Leeds-optimisme har steget betraktelig de siste dagene"

???????????????????[V]
Get real! Vi signer middelmådigheter og handler i panikk, og du er optimist?[:(!]


ØBS

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #26 på: August 05, 2006, 16:34:19 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Det må være hardt å være SÃ… pessimistisk, peacock. CCC er en liga av middelmådigheter...

Sitat
Originally posted by peacock

"Jeg vil si at min egen Leeds-optimisme har steget betraktelig de siste dagene"

???????????????????[V]
Get real! Vi signer middelmådigheter og handler i panikk, og du er optimist?[:(!]



Alle som holder med Leeds er i prinsippet optimister.  Eller har ikke historien lært oss noe???

Det eneste som bekymrer meg (etter en forholdsvis lav profil på overgangsmarkedet) er Ken Bates uttalelser fra slutten av forrige sesong, som han har gjentatt flere ganger etterpå, at "målsetningen med forrige ses. var ikke opprykk, men vi ville tatt det som en bonus.  Opprykk har vi først kalkulert med sesongen 2006/07."

Legger ikke dette et ekstra og unødvendig press på spillerne og KB?  I fjor trengte vi ikke å rykke opp, så det var ikke så farlig å tape Play-off finalen.  Men i år så MÃ… vi...

Man må ha målsetninger, men dette gir ikke gutta nevneverdig arbeidsro synes nå jeg.

LUSCOS-hilsen
ØBS
LUSCOS-hilsen
ØBS

Svend Anders

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #27 på: August 05, 2006, 17:21:58 »
quote:
Originally posted by peacock

"Jeg vil si at min egen Leeds-optimisme har steget betraktelig de siste dagene"

???????????????????[V]
Get real! Vi signer middelmådigheter og handler i panikk, og du er optimist?[:(!]



Om vi har handlet middelmådigheter de siste ukene, hva har vi da gjort de to foregående sesongene?

Nei, jeg klarer ikke å være skuffet/forbanna/pessimist fordi vi ikke har hentet toppspillere fra Premiership.

Og hva tilsier at vi handler i panikk? Hvordan vet du at Westlake, Nicholls, etc ikke er solide spillere som vi har fulgt en stund? At vi henter enkelte på lån fra klubber i divisjonen over - for å dekke over skadesituasjoner - ser jeg heller ikke som panikk, men snarere kloke løsninger på uforskyldte problemer.

Westlake, Nicholls, Horsfield - og eventuelt Prutton, Reid, etc, er spillere vi bare kunne drømt om for kort tid siden.

Dessuten tror jeg det kommer flere solide spillere inn før høsten virkelig er her.

CHEER UP, LAD!

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

peacock

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #28 på: August 05, 2006, 17:46:34 »
"Og hva tilsier at vi handler i panikk? Hvordan vet du at Westlake, Nicholls, etc ikke er solide spillere som vi har fulgt en stund? At vi henter enkelte på lån fra klubber i divisjonen over - for å dekke over skadesituasjoner - ser jeg heller ikke som panikk, men snarere kloke løsninger på uforskyldte problemer."

Vel, da ser vi tingene forskjellig. Mitt syn er K.B. nærmest tar den som først blir ledig på markedet, til en pris vi kan tolerere. Det ER IKKE god politikk å hente inn mange spillere 2-3 dager før første seriekamp![:(!] Hva med å drille inn et lag? Hva taktiske vurderinger og spilleformasjoner?

lojosang

Re: DE ANDRE LAGENE!!!
« Svar #29 på: August 06, 2006, 00:59:17 »
Så det er galt av Blackwell å ta de som først blir ledig på markedet, og å hente spillere rett før seriestart er også feil? Så det er i januar-vinduet alle spillerkjøpene skal gjøres da? [:D]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav