Skrevet av Emne: Målsetningen for denne sesongen?  (Lest 5054 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Målsetningen for denne sesongen?
« på: August 17, 2006, 18:40:42 »
Mulig jeg ikke har fulgt godt nok med i timen – men har Bates og Blackwell uttrykt noen klar  målsetning for DENNE sesongen?

Det har festet seg et inntrykk av at målsetningen er opprykk til Premier League, men det er mulig dette inntrykket er basert på forventningene fra oss supportere – samt uttalelser fra Blackwell og Bates fra i fjor.

Festet meg bl.a. ved en uttalelse fra styreformannen i Coventry, som etter salget av Gary McSheffrey til Birmingham tidligere denne uka, roet supporternes gemytter med å si noe sånt som at: ’Vi har en TREÃ…RS plan for å klare opprykk til Premier League – salget av McSheffrey gir oss det nødvendige handlingsrom til å bygge et lag for å klare dette’.

Legger ikke opp til en ny subjektiv diskusjon om vi er gode nok til å rykke opp i Premier League iår (og ikke minst holde oss der...), men om hvilke kortsiktige og langsiktige målsetninger som settes for klubben fra offisielt hold i Leeds United.

Hadde Leeds fortsatt vært et aksjeselskap ville det ha eksistert en eller annen langsiktig forretningsstrategi/-plan som man hadde forsøkt å styre virksomheten etter. Noen som har sett spor av noe slikt fra Bates?



midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Karl Hot Shot

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #1 på: August 17, 2006, 19:01:15 »
Ken Bates har tidligere uttrykt at målsetningen for sesongen 2006/2007 er å rykke opp til Premier League. Kevin Blackwell har naturligvis ikke vært så tydelig. Han har ikke det i seg som manager som skal til for å ta et lag til opprykk, og det så vi særlig tydelig på Millennium Stadium 21. mai 2006.
 

Dennis

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #2 på: August 17, 2006, 19:04:07 »
Uten at jeg er noen ekspert på dette (skal først begynne å studere økonomi te uka [:D] ) så tror jeg Bates har en veldig sunn økonomisk strategi for Leeds. Dessuten virker han som en type som ikke glemmer det sportslige, til tross for at han vil bygge økonomien opp igjen.

Salget av Hulse er på ingen måte noe krisesalg, som vi har hatt så mange av tidligere. Det er heller ikke et salg som var 'for godt til å kunne si nei til'. Jeg mener det var en blanding. Hulse var god i perioder, men hadde dårlige tider også, og jeg synes spillet ble veldig banalt når han var aleine på topp.
Vi hadde veldig mange (gode) spisser og det betyr også en god del lønn. Da vi fikk opp til det tredobbelte for Hulse, så var det en deal som var veldig bra for oss!
Samme med Walton vil jeg si. Mannen kom ikke til å få kamper for oss, derfor er en halv mill (som kan bli til en hel) meget bra.

Alt i alt tror jeg Bates' filosofi er en god blanding av sportslig og økonomisk 'suksess'. Ingen av delene skal, eller vil, ta overhånd i forhold til den andre.
Vi har i år, sagt nei til bud på våre beste spillere (i alle fall etter ryktene) og det er første gang på årevis som vi i det hele tatt har kunnet gjøre det!

Framtida er lys, folkens!

Edit: Jeg vil si meg uenig i Karl i uttalelsen om evnene til Blackwell. Jeg tror ikke motivasjonsfaktor bør ligge hos manageren i en slik kamp, den burde spillerne klare å finne sjøl. Kanskje var det uprofesjonelle spillere som sviktet? Som alltid har ment siden da. (les: Liam Miller) Og hadde Derry skåret på den store sjansen og Hulse fått en av de to straffene han skulle hatt i en og samme situasjon, kunne terminlista sett veldig forandret ut.

Marching On Together!
« Siste redigering: August 17, 2006, 19:06:53 av Mr Kaizer »
Marching on together!

veteranen

  • Gjest
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #3 på: August 17, 2006, 20:09:23 »
Ã… kunne formidle en klart definert målsetning, er ikke Blackwell sterkeste side. Asbjørn ga oss ett godt eksempel på dette, da han viste til at Blackwell, under Norges-oppholdet sommeren 2005, først fortalte at målet for sesongen var opprykk, for så kort tid seinere meddele at målsetningen for sesongen var å havne på den øvre tabellhalvdel! [:o)]

Bates har vel vært ganske så klar på at dette er sesongen vi skal "gjøre det". Hva Blackwell måtte mene, er vel mer uklart, både for han selv og oss andre...

Når jeg tenker meg om, så tok nok hb (helt ufrivillig!) Blackwells tenking og formidling helt på kornet da han introduserte den språklige selvmotsigelsen "garantert muligens"! [:)]

Jon R

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #4 på: August 17, 2006, 20:14:49 »
Blackwell har vel ved flere anledninger uttalt at den klare målsetningen denne sesongen, er opprykk! At han samtidig påpeker at det er mange om beinet og at dette blir tøft, er ingen selvmotsigelse. [:)]

Jon R.
Jon R.

GeirO

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #5 på: August 17, 2006, 20:22:37 »
Tipper Blackwells målsetning er å beholde jobben, men han kan jo ikke offentligjøre det.
MOT

Sverre

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #6 på: August 17, 2006, 20:32:27 »
Bare for å blande meg litt i diskusjonen, så har vi et intervju med Blackwell i T.P.N. nr. 135 som nettopp er ute.  Her uttaler Blackwell seg ganske så klart om målet for sesongen.  "Målsetningen er fortsatt fremgang i forhold til de to foregående sesongene".  Jeg synes dette er et rimelig klart mål.

Han ville selvsagt ikke sette OPPRYKK i fete typer, men målet er klart nok.  Dersom Leeds havner på en 3. eller 4. plass er det en viss fremgang, men så lenge vi kom til finalen i Play-Off i vår, så er jo kun opprykk virkelig fremgang.

Dessuten er det vel også litt slik at alle managere forsøker å dempe forventingene foran sesongen.  Leste for eksempel at Bryan Robson i W.B.A. ville være fornøyd om laget nådde Play-Off, mens jeg ennå ikke har sett en eneste manager i divisjonen som sier at "Vi skal ta en av de to første plassene."  Det kan ofte være litt forskjell på hva man sier utad og hva man holder innenfor Thorp Arch' 4 vegger. [:)]

John Carver var også rimelig klar i sine uttalelser, men fallhøyden for ham - sammenlignet med Blackwell - er ikke særlig stor.  Om vi tar 4. plassen og taper en ny Play-Off finale igjen til våren, vil det neppe få særlige konsekvenser for Carver...
« Siste redigering: August 17, 2006, 20:33:48 av Sverre »
 

veteranen

  • Gjest
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #7 på: August 17, 2006, 21:20:44 »
quote:
Originally posted by Sverre

Bare for å blande meg litt i diskusjonen, så har vi et intervju med Blackwell i T.P.N. nr. 135 som nettopp er ute.  Her uttaler Blackwell seg ganske så klart om målet for sesongen.  "Målsetningen er fortsatt fremgang i forhold til de to foregående sesongene".  Jeg synes dette er et rimelig klart mål.

Han ville selvsagt ikke sette OPPRYKK i fete typer, men målet er klart nok.  Dersom Leeds havner på en 3. eller 4. plass er det en viss fremgang, men så lenge vi kom til finalen i Play-Off i vår, så er jo kun opprykk virkelig fremgang.

Dessuten er det vel også litt slik at alle managere forsøker å dempe forventingene foran sesongen.  Leste for eksempel at Bryan Robson i W.B.A. ville være fornøyd om laget nådde Play-Off, mens jeg ennå ikke har sett en eneste manager i divisjonen som sier at "Vi skal ta en av de to første plassene."  Det kan ofte være litt forskjell på hva man sier utad og hva man holder innenfor Thorp Arch' 4 vegger. [:)]

John Carver var også rimelig klar i sine uttalelser, men fallhøyden for ham - sammenlignet med Blackwell - er ikke særlig stor.  Om vi tar 4. plassen og taper en ny Play-Off finale igjen til våren, vil det neppe få særlige konsekvenser for Carver...


Hvis vi blir nummer tre ligaen, f,eks 2 poeng bak lag nr to, og taper knepent i play-off finalen, så har Blackwell sine "målsetningsord" i behold i forhold til deg, Sverre.
Men han vil ikke ha sine ord behold "overfor" Jon! For jeg går utfra at Jons henvisninger til klare uttalelser fra Blackwell, om at opprykk er målet, er noe Blakwell må ha sagt i det offentlige rom, og ikke noe som han sa til Jon i en fortrolig samtale, der det var meningen at innholdet skulle bli værende innenfor de fire vegger i Valdresgata! [:)]

Men uansett, vi vet jo alle at det er Ken Bates' målsetninger som gjelder for denne klubben. Så det enkleste Blackwell kan gjøre (kanskje han har gjort det?), er å stikke hodet innom Bates's kontor og spørre: "Hvilke målsetninger har vi denne sesongen, Ken?" [:)]
« Siste redigering: August 17, 2006, 21:27:00 av veteranen »

Sheridan

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #8 på: August 18, 2006, 00:00:33 »
Vi kjenner jo alle 3 årsplanen.
Bates vil ha Leeds opp nå.
Blackwell ønsker forsterkninger - men må nøye seg med lånte spillere.
Opprykk? Det skal holde jævlig hardt tror jeg.

« Siste redigering: August 18, 2006, 00:01:33 av Sheridan »

lojosang

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #9 på: August 18, 2006, 00:49:58 »
I fjor sa vel Blackwell at de hadde ett internt mål, og et han ville gå ut med offentlig.
Sier man "i år skal vi rykke opp" i mediene har motstandermanagerene en enkel oppgave i sin pep-talk.

"I dag spiller vi mot det laget som 'skal rykke opp', folkens."
Blir noe a la Job Done, blir det ikke det, da?

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #10 på: August 18, 2006, 01:31:40 »
quote:
Originally posted by lojosang

I fjor sa vel Blackwell at de hadde ett internt mål, og et han ville gå ut med offentlig.
Sier man "i år skal vi rykke opp" i mediene har motstandermanagerene en enkel oppgave i sin pep-talk.

"I dag spiller vi mot det laget som 'skal rykke opp', folkens."
Blir noe a la Job Done, blir det ikke det, da?


You got it, man!

Mht Blackie og den lettere "forvirring" hans mange uklare "målsetninger" kan skape...

Jo, der ér et poeng i det veteran-Asbjørn (Eriks uttrykk [^]) uttrykker. Men det er tross alt flere veier til Rom...

Ikke alle er like verbalt flinke, "gode i media" så og si.

Men man kan "lede an" på andre måter. Blackie virker å være en arbeidsmaur av de sjeldne. (Carver-intervjuet i seneste TPN er et eksempel, men jeg husker dette inntrykket også fra da han var nyansatt og han fløy rundt til alle mulige arenaer etter arbeidstid på jakt etter spillere - og ikke minst han fikk alle andre med seg i samme jakten... Carver trekker fremdeles frem denne "egenskapen" ved trenerteamet på Elland Road..).

Engasjementet smitter. En ser at her er det en kar som vil noe. Som jobber målbevisst "for saken."

Carver i alle fall vil tydeligvis "være med på laget" [:)]

...men jeg sier ikke at dette vil lede oss all the way..

Men kanskje, kanskje...

Spillet forrige lørdag gjør meg fortsatt håpefull foran den kommende sesongen.



Next animal that he did meet  Had wool on his back and hooves on his feet
Eating grass on a mountainside so steep  "Ah, think I'll call it a sheep"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #11 på: August 18, 2006, 01:40:25 »
quote:
For jeg går utfra at Jons henvisninger til klare uttalelser fra Blackwell, om at opprykk er målet, er noe Blakwell må ha sagt i det offentlige rom, og ikke noe som han sa til Jon i en fortrolig samtale, der det var meningen at innholdet skulle bli værende innenfor de fire vegger i Valdresgata! [:)]



Dette har jeg da lest et eller annet sted. Siden jeg ikke finner noe om dette på den off siden, har jeg trolig lest det i noe jeg har skrevet selv. Nei forresten, her fant jeg det. [:)] http://www.luscos.com/forum/post.asp?method=Edit&REPLY_ID=93507&TOPIC_ID=6004&FORUM_ID=5

Jon R.
« Siste redigering: August 18, 2006, 01:41:45 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #12 på: August 18, 2006, 01:46:17 »
quote:
Originally posted by Jon R



Jeg skal innrømme at det var litt klasse over dette sitatet/denne siteringen [:D][:D][:D] (-i ren Asle Rafdalstil) [8D]



Next animal that he did meet  Had wool on his back and hooves on his feet
Eating grass on a mountainside so steep  "Ah, think I'll call it a sheep"

B.Dylan
« Siste redigering: August 18, 2006, 01:46:49 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Carl Fisker

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #13 på: August 18, 2006, 02:07:09 »
Jeg stusset veldig over KB's uttalelser da jeg leste intervjuet. Et sted siteres at han på at målsetningen er fortsatt fremgang i forhold til de to siste sesonger. Et annet sted sier han at målet er å bli blant de 6 beste. En 6. plass kan vel ikke i seg selv karakteriseres som noen fremgang i forhold til siste sesong. Det eneste som vil oppfylle hans første siterte uttalelse er opprykk, enten direkte opprykk eller opprykk via play-off.
Jeg tror Blackwell har et enormt stor press på seg, om han takler det gjenstår å se. Sannsynligvis vil noe drastisk skje med Leeds' manager dersom ikke laget er i opprykksposisjon allerede i månedsskiftet september/oktober.
quote:
Originally posted by Sverre

Bare for å blande meg litt i diskusjonen, så har vi et intervju med Blackwell i T.P.N. nr. 135 som nettopp er ute.  Her uttaler Blackwell seg ganske så klart om målet for sesongen.  "Målsetningen er fortsatt fremgang i forhold til de to foregående sesongene".  Jeg synes dette er et rimelig klart mål.

Han ville selvsagt ikke sette OPPRYKK i fete typer, men målet er klart nok.  Dersom Leeds havner på en 3. eller 4. plass er det en viss fremgang, men så lenge vi kom til finalen i Play-Off i vår, så er jo kun opprykk virkelig fremgang.

Dessuten er det vel også litt slik at alle managere forsøker å dempe forventingene foran sesongen.  Leste for eksempel at Bryan Robson i W.B.A. ville være fornøyd om laget nådde Play-Off, mens jeg ennå ikke har sett en eneste manager i divisjonen som sier at "Vi skal ta en av de to første plassene."  Det kan ofte være litt forskjell på hva man sier utad og hva man holder innenfor Thorp Arch' 4 vegger. [:)]

John Carver var også rimelig klar i sine uttalelser, men fallhøyden for ham - sammenlignet med Blackwell - er ikke særlig stor.  Om vi tar 4. plassen og taper en ny Play-Off finale igjen til våren, vil det neppe få særlige konsekvenser for Carver...

« Siste redigering: August 18, 2006, 02:07:57 av Carl Fisker »

veteranen

  • Gjest
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #14 på: August 18, 2006, 02:15:54 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
For jeg går utfra at Jons henvisninger til klare uttalelser fra Blackwell, om at opprykk er målet, er noe Blakwell må ha sagt i det offentlige rom, og ikke noe som han sa til Jon i en fortrolig samtale, der det var meningen at innholdet skulle bli værende innenfor de fire vegger i Valdresgata! [:)]



Dette har jeg da lest et eller annet sted. Siden jeg ikke finner noe om dette på den off siden, har jeg trolig lest det i noe jeg har skrevet selv. Nei forresten, her fant jeg det. [:)] http://www.luscos.com/forum/post.asp?method=Edit&REPLY_ID=93507&TOPIC_ID=6004&FORUM_ID=5

Jon R.




Glimrende! [:D]

veteranen

  • Gjest
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #15 på: August 18, 2006, 02:48:00 »
Det er ingen tvil om at Blackwell er en meget hardtarbeidende mann. Og når vi tenker over hvilke arbeidsforhold han har hatt i Leeds, så er det vel akkurat disse utholdene sliteregenskapene klubben har hatt mest bruk for de siste to-tre årene.

Først var det tiden men Krasner-regimet, der det knapt nok var mulig å planlegge noe som helst. Så kom Ken Bates. Jeg vet at Bates har mange tilhengere her inne, og selvsagt er vi alle glad for at han berget klubben fra det sikre økonomiske havari. Men hvis noen av det dere tror det er enkelt å være manager når Bates er eneveldig klubbhersker, så bør dere tro om igjen! Jeg er overbevist om at Bates blander seg i Blackwells arbeid, langt mer enn det som normalt ville vært naturlig for en styreformann.

Dette ligger til Bates natur. I Chelsea ble han i større grad nødt til å forholde seg til andre mennesker. I Leeds har den egenrådige og eksentriske mannen full kontroll, med alt det fører med seg på godt og vondt. Jeg føler meg sikker på at Bates' overivrige innblanding ofte fører til både frustrasjon og irritasjon hos Blackwell. Dette vil før eller seinere komme for en dag, sann mine ord!

Jon R

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #16 på: August 18, 2006, 03:16:36 »
quote:
Originally posted by veteranen

Ã… kunne formidle en klart definert målsetning, er ikke Blackwell sterkeste side. Asbjørn ga oss ett godt eksempel på dette, da han viste til at Blackwell, under Norges-oppholdet sommeren 2005, først fortalte at målet for sesongen var opprykk, for så kort tid seinere meddele at målsetningen for sesongen var å havne på den øvre tabellhalvdel! [:o)]
 


Slik reglene er idag, er det nærmest umulig å rykke opp fra nedre tabellhalvdel. Det er nok dette Blackwell sikter til. Altså ingen selvmotsigelse, bare en presisering. [:)]


Jon R.
« Siste redigering: August 18, 2006, 03:18:05 av Jon R »
Jon R.

Erik_

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #17 på: August 18, 2006, 03:18:15 »
quote:
Originally posted by Carl Fisker

Jeg stusset veldig over KB's uttalelser da jeg leste intervjuet. Et sted siteres at han på at målsetningen er fortsatt fremgang i forhold til de to siste sesonger. Et annet sted sier han at målet er å bli blant de 6 beste. En 6. plass kan vel ikke i seg selv karakteriseres som noen fremgang i forhold til siste sesong. Det eneste som vil oppfylle hans første siterte uttalelse er opprykk, enten direkte opprykk eller opprykk via play-off.


Ja.

Hvis det er setningen om at 6. plass er "minimum før denne sesongen" du sikter til, kjære Fisker. Så sier han jo ikke at målet i seg selv er en 6.plass, eller... og skulle det være et annet sitat du hentyder til. Så er det så vidt meg kjent at for å kunne komme til Play-Off finalen via semien, nok å kunne komme seg på 6.plass i serien, som minimum.

Men hvis vi skal se oss blind på det da, så skulle han vel strengt tatt ha sagt at målet i år er en 4.plass. Da det er det eneste som kan være fremgang fra i fjor, hvis opprykket ryker, sånn tabellmessig. Er det det du mener at han burde ha satt som minimum Carl, eller er det direkte opprykk som jeg tror? (Og han helt sikkert har som et "maksimum" mål)

Eventuelt kunne han kanskje sagt at målet er Play-Off med opprykk.

Men ærlig talt, det synes jeg nesten er unødvendig å nevne.

Og når han i tillegg blir spurt om hva han føler nå i etterkant av finaletapet:
"Det svei... Foran 50.000 Leeds-suportere i Cardiff var det rett og slett ikke riktig"

Dette sitatet sier meg mer om årets målsetning, enn tusen ord.
« Siste redigering: August 18, 2006, 03:24:05 av Enrique »

veteranen

  • Gjest
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #18 på: August 18, 2006, 03:34:35 »
quote:
Originally posted by lojosang

I fjor sa vel Blackwell at de hadde ett internt mål, og et han ville gå ut med offentlig.
Sier man "i år skal vi rykke opp" i mediene har motstandermanagerene en enkel oppgave i sin pep-talk.

"I dag spiller vi mot det laget som 'skal rykke opp', folkens."
Blir noe a la Job Done, blir det ikke det, da?
Jokke for LUSCOS!



Finnes det virkelig noen som i sin villeste fantasi tror at det har noen betydning for motstanderenes tenningsnivå, om Blackwell sier at vi går for opprykk, eller at han proklamerer at en play-off-plass er tilfredstillende!?!

Det er både greit og sympatisk at dere strekker dere langt for å forklare og rettferdiggjøre Blackwell's noe uklare formuleringer, men strekk ikke denne godviljen så langt at dere ender opp med å fremstille dere selv som litt ubegavede!

Og du, Lojo, er jo en gluping, så hvorfor late som noe annet? [:)]
her, Asbjørn, her har ikke den godeste Lojo "got" noe som helst. Og det skjønner nok også du, bare du får tenkt litt om! [:)]


veteranen

  • Gjest
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #19 på: August 18, 2006, 03:41:53 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by veteranen

Ã… kunne formidle en klart definert målsetning, er ikke Blackwell sterkeste side. Asbjørn ga oss ett godt eksempel på dette, da han viste til at Blackwell, under Norges-oppholdet sommeren 2005, først fortalte at målet for sesongen var opprykk, for så kort tid seinere meddele at målsetningen for sesongen var å havne på den øvre tabellhalvdel! [:o)]
 


Slik reglene er idag, er det nærmest umulig å rykke opp fra nedre tabellhalvdel. Det er nok dette Blackwell sikter til. Altså ingen selvmotsigelse, bare en presisering. [:)]Jon R.




Brukte du ikke feil smiley her, Jon ?
Burde du ikke brukt denne: [:I] ?
Eller kanskje denne: [:o)] ?

[:D]

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #20 på: August 18, 2006, 03:46:52 »
quote:
Originally posted by veteranen
her, Asbjørn, her har ikke den godeste Lojo "got" noe som helst. Og det skjønner nok også du, bare du får tenkt litt om! [:)]




Jada, og det tente f.eks. ikke Leedsspillerne noe som helst at Billy Davies kom opp med job done...

Psykologi, min gode mann, psykologi...

[:I]

Neida, Asbjørn, det betyr selvfølgelig ikke så mye for motstanderlagene om Blackie sier "øvre halvdel" eller "playoff"...

Men med en gang han uttrykker "skal rykke direkte opp" kan enhver manager (selv om vedkommende bare når Boothroyd til knehasene) bruke dette for alt hva det er verdt foran kampen mot Leeds:
Sé her gutter, denne klubben tror de har rykket opp allerede *stort glis* Vi skal jammen vise de, skal vi ikke?

Om derimot Blackie er litt mer moderat i sine "opprykksambisjoner" (utad) oppnår han både mindre press (utenfra) for spillerne sine og mindre backlash fra bl.a. sine egne supportere i "mindre gode perioder" av sesongen.

Tror nok ikke Boothy heller i starten var så veldig offentlig i sine opprykksambisjoner, utad, annet enn for å gi folk en good laugh, that is...

Senere derimot hadde han resultater å vise til. Lettere da...

« Siste redigering: August 18, 2006, 04:37:11 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

m-erikse

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #21 på: August 18, 2006, 03:55:13 »
Mener å huske at Bates sa etter play off finalen,at neste år er ikke vanskligheterfra tidligere år noen unnsyldning lenger.Tror ikke Blackie har noen jobb i Leeds uten opprykk.Når det er sagt synes jeg ikke Bates har klart sin del av denne jobben med å skaffe de forsterkninger som trengs.
 

Tom S

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #22 på: August 18, 2006, 04:03:44 »
Målsetjinga for Leeds United denne sesongen er opprykk.

Problemet er berre at det er ca. 6-8 andre klubber med same målsetjing og det er kun 3 som når målet sitt. Det gjenstår å sjå om Leeds United er ein av dei heldige/dyktige.

Heia Leeds!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Peter7

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #23 på: August 18, 2006, 04:32:13 »
Holder de fleste nøkkelspillerne seg noenlunde skadefrie i år, kan dette bli bedre enn fjoråret - hvis en skal dømme etter spillet så langt.

Vi bør derfor holde fast på målsettingen om opprykk dette 3. året, og da helst direkte opprykk (optimistisk, men ...).

Det må imidlertid gjøres mye før neste sesong om det ikke skal bli direkte nedrykk igjen, men da er vel økonomien bedre - når vi slipper å betale lønn til spillere vi ikke har lenger.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

veteranen

  • Gjest
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #24 på: August 18, 2006, 06:18:55 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by veteranen
her, Asbjørn, her har ikke den godeste Lojo "got" noe som helst. Og det skjønner nok også du, bare du får tenkt litt om! [:)]




Jada, og det tente f.eks. ikke Leedsspillerne noe som helst at Billy Davies kom opp med job done...

Psykologi, min gode mann, psykologi...

[:I]

Neida, Asbjørn, det betyr selvfølgelig ikke så mye for motstanderlagene om Blackie sier "øvre halvdel" eller "playoff"...

Men med en gang han uttrykker "skal rykke direkte opp" kan enhver manager (selv om vedkommende bare når Boothroyd til knehasene) bruke dette for alt hva det er verdt foran kampen mot Leeds:
Sé her gutter, denne klubben tror de har rykket opp allerede *stort glis* Vi skal jammen vise de, skal vi ikke?

Om derimot Blackie er litt mer moderat i sine "opprykksambisjoner" (utad) oppnår han både mindre press (utenfra) for spillerne sine og mindre backlash fra bl.a. sine egne supportere i "mindre gode perioder" av sesongen.

Tror nok ikke Boothy heller i starten var så veldig offentlig i sine opprykksambisjoner, utad, annet enn for å gi folk en good laugh, that is...

Senere derimot hadde han resultater å vise til. Lettere da...



Proklamasjoner, internt eller eksternt, har selvsagt liten verdi i seg selv, hvis de ikke er bygget på velfundert plan og meningsfylt innhold.

Det viktigste er selvsagt at lederen (manageren) har en gjennomtenkt plan for å realisere et ambisiøst mål, basert på det han mener er potensialet i de ressursene han har tilgjengelig. Deretter må han, gjennom klar og inspirerende formidling, dele sine tanker, ideer og målsetninger med sine medarbeidere/spillere, og få disse til å tro det han selv tror på. Dette er god psykologi!

La merke til at du endret/utfyldte innlegget ditt etter en stund. Vil tro at det var etter at du kom til å tenke på Watford. Det er det jeg har sagt flere ganger, Asbjørn: du er best når du får tenkt deg om![:)]  Men denne gang har du dessverre ikke tenkt deg om lenge nok. For du skriver at offentligheten neppe fikk vite om Watford's opprykksplan før seinere i sesongen. Vel, la oss late som at du har rett, og la oss si at motstanderene fikk vite om disse "hemmelige" planene i desember. Hvordan forklarer du da at de var best fra og med januar? Jeg kan gi deg forklaringen på hvorfor "offentligjøringen" av deres planer ikke hadde noen negativ innvirkning på deres prestajoner: De hadde utviklet en kollegtiv klokketro på det de holdt på med, og derfor spilte det ingen rolle hva utenforstående måtte tro og mene!

Vil gjerne stille et spørsmål til dere som er medlemer (f,eks Erik og B-m) og sympatisører (f,eks Asbjørn og Jon) av Blackwells-Vitner: Hva er det som får dere til å tro at den mannen er dyktig på formidling internt, når han ofte fremstår som uklar og selvmotsigende eksternt?
« Siste redigering: August 18, 2006, 06:20:19 av veteranen »

Erik_

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #25 på: August 18, 2006, 07:52:34 »
quote:
Hva er det som får dere til å tro at den mannen er dyktig på formidling internt, når han ofte fremstår som uklar og selvmotsigende eksternt?


Det blir jo nesten umulig for meg å svare utfyllende på dette når jeg gjentatte ganger har utdypet at jeg ikke synes han er selvmotsigende. Det er det andre som har "funnet" ut etter egen uatorisert forskning. Og som jeg er dypt uenig i. Og det står jeg for.

At noen har helt andre meninger angående dette, er greit for meg. Men jeg har enda ikke sett noe godt bevis på dette. Og nei, selv ikke det Asbjørn fikk høre om vinkling angående målsetning, er godt nok for meg. Kall meg sta, medlem i Blackwells Vitner eller bare dum(dristig).

Det kan godt hende jeg tar fryktelig feil. Men jeg tror ikke jeg gjør det. Jeg er jo "hellig" overbevist om at Blackwell har en stor plan for klubben, at han prøver å tilpasse seg enhver situasjon, tenker, lærer og bruker hjelp fra sine medarbeidere. Men at han gjør dette internt. Og bruker kløkt i media, og det er her jeg tydeligvis ser med gangsyn... så jeg tar på meg brillene.[8D]

Men det betyr ikke at jeg er sikker på at han greier målsetningen sin om opprykk. Til det er det for mye som kan skje ennå. Små tilfeldigheter. 2.plass hadde vært målet mitt, og det er nok helt sikkert Blackwells håp og mål også... men det ville ha vært særdeles dumt av meg å ikke ta til takke med 6.plass og opprykk. Hvis det er det som skal til...

Hvis jeg får legge til:
quote:
Det viktigste er selvsagt at lederen (manageren) har en gjennomtenkt plan for å realisere et ambisiøst mål, basert på det han mener er potensialet i de ressursene han har tilgjengelig. Deretter må han, gjennom klar og inspirerende formidling, dele sine tanker, ideer og målsetninger med sine medarbeidere/spillere, og få disse til å tro det han selv tror på. Dette er god psykologi!

Det er akkurat dette jeg mener vår manager er så flink til. I allefall den første linjen. Resten blir for meg bare noe jeg tror han er. I og med at jeg aldri har møtt han eller vært spiller under. [:)]
« Siste redigering: August 18, 2006, 08:08:33 av Enrique »

lojosang

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #26 på: August 18, 2006, 15:50:16 »
quote:
Originally posted by veteranen
Hvordan forklarer du da at de var best fra og med januar? Jeg kan gi deg forklaringen på hvorfor "offentligjøringen" av deres planer ikke hadde noen negativ innvirkning på deres prestajoner: De hadde utviklet en kollegtiv klokketro på det de holdt på med, og derfor spilte det ingen rolle hva utenforstående måtte tro og mene!



Svaret er vel snarere at når en Watford-manager uttaler at han går for opprykk er første refleks å få mannen i intensiv terapi med tung medisinering for at kontakt med virkeligheten igjen skal oppnås.

Leeds er en fallen storklubb som er sterkt mislikt i resten av England (i hvert fall liker vi å tro det hver gang FA straffer oss for at en spille har samla 40 gule på en sesong, eller når en dommer dømmer straffe mot oss). Så DA blir reaksjonen "vi skal knekke de arrogante jævlene som de lusene de er."

[:D]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Jon R

Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #27 på: August 18, 2006, 16:12:40 »
Jeg slutter meg til Enriques gode innlegg og tilføyer: Jeg er ikke veldig opptatt av hva Blackwell sier og ikke sier i det offentlige rom. Historien taler på sett og vis for seg selv. [:)]

1. Han bygget et lag nesten fra grunnen av
2. Han gjorde det med begrensede ressurser.
3. Han ledet klubben til play off finale i Cardiff på under to år.

Jeg spør: Er dette mulig kun gjennom " hardt arbeid" ( allerede en klisje) , hvis mannen ikke har evne til å formidle sine planer og visjoner til spillergruppen og støtteapparatet rundt?  [:I]

Jon R.
« Siste redigering: August 18, 2006, 16:15:59 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #28 på: August 18, 2006, 23:11:28 »
quote:
Originally posted by lojosang

quote:
Originally posted by veteranen
Hvordan forklarer du da at de var best fra og med januar? Jeg kan gi deg forklaringen på hvorfor "offentligjøringen" av deres planer ikke hadde noen negativ innvirkning på deres prestajoner: De hadde utviklet en kollegtiv klokketro på det de holdt på med, og derfor spilte det ingen rolle hva utenforstående måtte tro og mene!



Svaret er vel snarere at når en Watford-manager uttaler at han går for opprykk er første refleks å få mannen i intensiv terapi med tung medisinering for at kontakt med virkeligheten igjen skal oppnås.

Leeds er en fallen storklubb som er sterkt mislikt i resten av England (i hvert fall liker vi å tro det hver gang FA straffer oss for at en spille har samla 40 gule på en sesong, eller når en dommer dømmer straffe mot oss). Så DA blir reaksjonen "vi skal knekke de arrogante jævlene som de lusene de er."

[:D]

Jokke for LUSCOS!



Du er en morsom mann, Lojo. Og måten du er morsom på forteller meg at du også er en gluping! [:)]

veteranen

  • Gjest
Re: Målsetningen for denne sesongen?
« Svar #29 på: August 19, 2006, 00:27:26 »
quote:
Originally posted by Jon R

Jeg slutter meg til Enriques gode innlegg og tilføyer: Jeg er ikke veldig opptatt av hva Blackwell sier og ikke sier i det offentlige rom. Historien taler på sett og vis for seg selv. [:)]

1. Han bygget et lag nesten fra grunnen av
2. Han gjorde det med begrensede ressurser.
3. Han ledet klubben til play off finale i Cardiff på under to år.

Jeg spør: Er dette mulig kun gjennom " hardt arbeid" ( allerede en klisje) , hvis mannen ikke har evne til å formidle sine planer og visjoner til spillergruppen og støtteapparatet rundt?  [:I]

Jon R.



Erik skriver mye bra han, Jon. Men når han sier at han ikke er enig med oss som mener at Blackwell til tider formulerer seg både uklart og selvmotsigende, så kan han for meg like gjerne skrive: "Jeg er ikke enig med dem som sier at Kåre Willoch er tynn i håret!". [:)]

Så til spørsmålet ditt: "Er det mulig å få til såpass gode resultater som Blackwell har hatt i Leeds, bare ved hjelp av hardt arbeid?" Nei, selvsagt ikke. En må også kunne veldig mye fotball - og det kan Blackwell! Kombinert med grundighet og hardt arbeid kan man oppnå mye.

Men Blackwell mangler, etter min mening, det "lille ekstra" - det geniale. Han mangler disse egenskapene som går på å få spillerene til å yte det nødvendige ekstra når det virkelig gjelder. Han mangler den tøffheten som skiller de hederlige sliterene fra vinnerene. Og husk: når jeg snakker om tøffhet, så tenker jeg ikke på ting som å fortelle media at en nettopp har truet en spiller med fyken hvis han ikke slutter å gjøre tabber på banen. Dette er ikke ekte tøffhet! Dette er en type "tøffhet" som bunner i et behov for å fortelle omverdenen at "nå er jeg blitt en tøffing!" Spill for galleriet, kaller jeg dette! Og en sånn oppførsel vil, i det lange løp, uungåelig føre til interne konflikter og tap av tillit og autoritet.

Ekte tøffinger har ikke behov for å "bruse med fjæra" for offentligheten, men bruker heller sin indre styrke og sikkerhet til å bygge opp sine spillere, og får dem til å yte maksimalt i de avgjørende faser. Jeg tviler ikke på at Blackwell har indre styrke (det man ha, for å være manager i vår klubb!), men denne styrken må også kombineres med klokskap og stor innsikt i menneskers psyke. Dessverre tror jeg ikke at Blackwell har nok av disse nødvendige egenskapene...

Og at han ikke er en stor tenker - og derfor heller ikke en stor taktikker! - har jeg fortalt dere uttalige ganger før. Men jeg er altså standhaftig og ubeskjeden nok til å skrive det enda en gang! [8D]