Skrevet av Emne: Alan Curbishley  (Lest 3438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lee Chapman

Alan Curbishley
« på: August 20, 2006, 03:19:14 »
Den manageren er så jævli rett mann for Leeds. Han gjør gull av gråstein, bygde jo opp Charlton fra en bakgårdsklubb til en stabil Premier League klubb med små midler. Ã… se på Leeds spille de to siste sesongene har jo vært en trist affære. Se på play-off finalen forrige sesong. Det tror jeg er den dårligste fotballkampen jeg noensinne har sett. Leeds ble voldtatt av ett middelmådig Watford der en del eks leeds-spillere(som ikke var gode nok ifølge Kevin Shitwell) og trener var sentrale. Helt forferdelig. Blackwell har gjort mye bra i å bygge opp klubben, men sånn som de spiller idag må noen andre inn å heve laget. Leeds er altfor ustabile, selger gode spillere på billigsalg, henter inn gamle ringrever? som erstattere. Er dette riktig av Kevin? Noe må gjøre snarest mulig før denne sesongen ender i en katastrofe før den allerede har begynt. Vi må ikke glemme at Leeds lenge hadde sjansen til direkte opprykk ifjor når SU sprakk, men maktet ikke å sette sjanser og score mål. avga altfor mange poeng mot dårlige lag. Se på spillet de presterer, så skjønner alle at PL-spill er fjernt fra virkeligheten med Kevin som sjef. Eller?
 

Peter7

Re: Alan Curbishley
« Svar #1 på: August 20, 2006, 03:25:48 »
[:p] Helt enig, selv om du sikkert blir slaktet av flere her på forumet.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

auren

Re: Alan Curbishley
« Svar #2 på: August 20, 2006, 03:49:06 »
SLAKT SLAKT SLAKT!

Tviler paa at Curbishley er interessert i aa trene Leeds til luseloenn. Og sparker vi Blackwell faar vi enda daarligere raad. Face it - Leeds er ikke bedre enn det de er for oeyeblikket hverken oekonomisk eller sportslig. Vi har ikke oekonomi, eller er attraktive nok, til aa hente stjernespillere.
Naa har vi spilt to gode kamper paa rad, foer denne elendige kampen. Det vil svinge i aapningen, vi faar bare haape at Fru Fortuna snart er paa vaar side.

auren, som ikke gidder aa slynge med slakteoeksa enda...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Giske

Re: Alan Curbishley
« Svar #3 på: August 20, 2006, 04:59:05 »
Kevin Blackwell har gjort en kjempejobb i Leeds hittil!! Han fortjener ros for at han har klar å bygge opp et såpass brukbart lag utifra de forutsetninger han har hatt å jobbe med. MEN: spørsmålet er om han er rette mannen til å ta Leeds et steg videre?

Klausen

Re: Alan Curbishley
« Svar #4 på: August 20, 2006, 18:12:50 »
Hvem som helst kunne bygd opp igjen laget... uheldige som vi er, var det dessverre Blackwell som tok over i sjefsstolen!

Speedy

Re: Alan Curbishley
« Svar #5 på: August 20, 2006, 18:34:27 »
quote:
Originally posted by Klausen

Hvem som helst kunne bygd opp igjen laget... uheldige som vi er, var det dessverre Blackwell som tok over i sjefsstolen!



Tåpelig utsagn Klausen. Det sier seg selv at ikke hvem som helst kunne bygd opp laget fra den tilstanden det var i. KB gjorde en kjempejobb med å skaffe spillerer, og reddet laget fra nedrykk. Det skal han ha for. Allikevel viser han såpass store begrensninger på mange områder at hans tid i Leeds snart bør være over.
 

raggen

Re: Alan Curbishley
« Svar #6 på: August 20, 2006, 19:11:14 »
blackwell må vel ha en klausul i kontrakten som bygger på suksess i år.. han kan jo ikke ta klubben til midt på treet i en sesong som bates sier vi skal rykke opp??? tror den store Bates skjønner hvor høna snart sparker og der havner blackie også etterhvert.

WE ARE SUPER SUPER LEEDS
Forever Leeds United!!!!!!!!

Tom S

Re: Alan Curbishley
« Svar #7 på: August 20, 2006, 19:50:08 »
Blackie har fortsatt min tillit.
Han har gjort ein eneormt bra jobb med Leeds United siden han overtok ansvaret.

At Leeds United ikkje har ressurser til å forsterke laget sitt på samme måte som ein del av konkurrentene er ikkje Blacke sin feil, men han må jobbe med det han har.
I tillegg er skadesituasjonen lite tilfredstillande.

Kampen mot Cardiff igår var så begredelig at sjølv eg hadde Blackie Out tanker.
Men, etter litt ettertanke kjem eg til at Blackie kan ikkje skuldast for den slette innsatsen midtbana vår gjer, og det var der vi tapte kampen igår.

Spørsmålet er også; har vi godt nok spillermateriell til å rykke opp???

Dersom det er reelt å tilsetje Curbishley, noko det seff ikkje er, så er eg einig i at vi skifter leder.
Dersom eg skal støtte Blackie Out må det vere for å få inn ein "proven manager".

We Are Leeds!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Tom S

Re: Alan Curbishley
« Svar #8 på: August 20, 2006, 20:03:35 »
Gud forby:
Former England manager Glenn Hoddle could replace Leeds boss Kevin Blackwell, should he lose his job at Elland Road. (News of the World)

Heller Blackie!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Karl Hot Shot

Re: Alan Curbishley
« Svar #9 på: August 20, 2006, 20:15:11 »
Jeg hadde gjerne sett Alan Curbishley i sjefsstolen på Elland Road. Alle som tidligere har støttet Kevin Blackwell, bør vel snart begynne å innse at han ikke er i stand til å ta oss dit Leeds United hører hjemme. Ellers satt jo Claudio Ranieri to seter bortenfor Mr. Chairman Ken Bates da Leeds United spilte mot Queens Park Rangers på Loftus Road tirsdag 8. august 2006. I England går ryktene varme om at Bates har tenkt å hente Ranieri til England som manager for andre gang. Det hadde ikke vært meg imot, selv om jeg foretrekker Curbishley. Denne gangen bør imidlertid ansettelsen av manager for Leeds United være spot on! Vi har ikke råd til flere bommer.
 

mads

Re: Alan Curbishley
« Svar #10 på: August 20, 2006, 20:18:59 »
curbs eller ranieri ville være fantiske! men tvivler på at vi er i stand til at hente dem, men man har da lov til at håbe!

Premier League i næste sæson!
 

gelderdend

Re: Alan Curbishley
« Svar #11 på: August 20, 2006, 22:50:00 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg hadde gjerne sett Alan Curbishley i sjefsstolen på Elland Road. Alle som tidligere har støttet Kevin Blackwell, bør vel snart begynne å innse at han ikke er i stand til å ta oss dit Leeds United hører hjemme. Ellers satt jo Claudio Ranieri to seter bortenfor Mr. Chairman Ken Bates da Leeds United spilte mot Queens Park Rangers på Loftus Road tirsdag 8. august 2006. I England går ryktene varme om at Bates har tenkt å hente Ranieri til England som manager for andre gang. Det hadde ikke vært meg imot, selv om jeg foretrekker Curbishley. Denne gangen bør imidlertid ansettelsen av manager for Leeds United være spot on! Vi har ikke råd til flere bommer.



Ranieri er med i et konsortium som eier QPR, så mer sannsynlig at han var der som representant for dem enn innbydt av Bates.

 

berlin

Re: Alan Curbishley
« Svar #12 på: August 20, 2006, 23:58:38 »
Ser frem til en midt på treet sesong i ccc. hvem som er manager bryr jeg meg ikke om, jeg var tålmodig sist vi var nede
og antar jeg er fortsatt er i live neste gang vi surrer bittlitt rundt toppen av pl.

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

MrK

Re: Alan Curbishley
« Svar #13 på: August 21, 2006, 00:10:00 »
At Curb har laget gull? av gråstein er litt drøyt - Charlton har blitt stabilt bra under hans ledelse men de har ikke nok til å bli topp 5 ever!
Kan være en mann for Leeds slik det er nå er det tynn suppe -
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Jon R

Re: Alan Curbishley
« Svar #14 på: August 21, 2006, 03:09:00 »
Alan Curbishly er utvilsomt en meget dyktig manager. Spørsmålet er om han vil ta jobben som manager i Leeds hvis vi sparker vår 5. manager på 4 år....

Jon R.
Jon R.

B-m

Re: Alan Curbishley
« Svar #15 på: August 21, 2006, 03:15:19 »
Hvor lang tid brukte Curbishley før Charlton ble gode?


Fant litt info om curbishley. Minner kanskje mye om leeds og Blackwell? Alle managere, gode eller dårlige, har hatt grusomme perioder. Get f**king over it.


Alan Curbishley is one of the most respected managers in the Premier League and he is regularly being touted as a future England coach. Curbishley is the second longest-serving manager in the Premiership behind Sir Alex Ferguson, having been in charge at The Valley since 1991. During this time, he has guided Charlton on an upward curve of steady improvement, and, despite some early setbacks, he has taken the club from being a languishing First Division side to a solid top-flight outfit that is capable of challenging for Europe.

Curbishley began his career as an apprentice at West Ham in 1973, followed by spells at Birmingham City and Aston Villa, before moving to Charlton. The reliable yet unremarkable midfield player was sold to Brighton by Lennie Lawrence in 1987, but returned three years later and accompanied his playing role with a position as first-team coach. When Lawrence was offered and accepted the Middlesbrough job, the 33-year-old Curbishley was appointed joint manager with Steve Gritt.

However, this was not a great time to be a Charlton fan. A string of bad results saw them plummet down what was then the First Division, partly due to that fact that they were playing their home games at West Ham's Upton Park due to refurbishments at The Valley. To make matters worse, the club was forced to sell their best player, Rob Lee, to ease financial pressures. After four seasons, the managerial duo came to an end and Gritt was sacked, with Curbishley taking on all management duties. The new Charlton chairman, Richard Murray, showed faith in Curbishley's managerial promise, and the two have since struck up a close relationship.

Since taking over sole control of the team, Curbishley has turned a struggling first-division side into an entertaining, mid-table Premiership outfit - an achievement that cannot be underestimated. After disappointment in the play-offs in 1996, he led the Addicks to the glamour and riches of the Premiership in 1998. With a young and inexperienced side, Charlton were relegated the following year, but again Murray kept faith with his young manager. This faith was spectacularly repaid, and Charlton cruised to the First Division title in style in the 1999-2000 season. This time there was to be no mistake and the team consolidated its position.
« Siste redigering: August 21, 2006, 03:20:23 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

SveinArve

Re: Alan Curbishley
« Svar #16 på: August 21, 2006, 05:37:36 »
To make matters worse, the club was forced to sell their best player, Rob Lee, to ease financial pressures.

hulse?


------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

lojosang

Re: Alan Curbishley
« Svar #17 på: August 21, 2006, 17:22:53 »
Ja, her er det jo lett å gjette hva som ville blitt sagt om Messias Curbishley i hans første sesong. For ikke å snakke om 1996, 96/97-sesongen, og nedrykket 98/99. Hans hode ville blittkrevd på et fat hver gang, og Leeds-ledelsen på denne tiden villa ha sparka ham hver gang.

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

lojosang

Re: Alan Curbishley
« Svar #18 på: August 21, 2006, 17:26:47 »
quote:
Originally posted by Klausen

Hvem som helst kunne bygd opp igjen laget... uheldige som vi er, var det dessverre Blackwell som tok over i sjefsstolen!



Javisst. Man City, Swindon, Oldham, Wimbledon. Det er mange eksempler på at lag som braser ned fra Premier League leker seg til stabilitet. At hvem som helst fikser dette. Men disse klubbene hadde jo ikke 100 mill i gjeld. Det er klart det blir lettere da! [:(!]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

rastafari

Re: Alan Curbishley
« Svar #19 på: August 21, 2006, 18:01:34 »
quote:
Originally posted by Giske

Kevin Blackwell har gjort en kjempejobb i Leeds hittil!! Han fortjener ros for at han har klar å bygge opp et såpass brukbart lag utifra de forutsetninger han har hatt å jobbe med. MEN: spørsmålet er om han er rette mannen til å ta Leeds et steg videre?



Dette er det riktige spørsmålet, og svaret et uomtvistelig Nei.
Og alternativet er ikke å kjøpe stjernesspillere, men spillere FOR framtiden. KB har dessverre ikke denne evnen.
Synes forslaget om Curbishley var fantastisk godt, men å flytte han nord for Themsen er vel umulig å få til ??!!!
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Lee Chapman

Re: Alan Curbishley
« Svar #20 på: August 21, 2006, 19:23:32 »
Jeg skjønner tankegangen til mange her, og jeg har eller aldri utrykt missnøye med Blackie. Han har gjort en fantastisk jobb i å BYGGE opp klubben, men det å utvikle den videre er noe helt annet. Her er nok ikke Blackie rette mann. Leeds er altfor ustabile, spiller ikke spesiellt bra fotball, og henter spillere som nærmer seg slutten av karrieren og selger unge og lovende spillere. Er dette riktig for en klubb som Leeds? Skal noe skje, så må det skje nå. Det er så mange om beinet nå at de klubbene som skal henge med ikke har råd til å avgi poeng hjemme mot Cardiff. fire poeng på like mange kamper er horribelt svakt av et lag som selv har satt mål om opprykk i år. Mange her snakker om spillerne, men hvem disponerer spillerne, hvem henter spillerne, hvem selger spillerne? I forhold til opprykk må noe skje, og det snarest. Er jo en grunn til at Blackwell har vært assistent i 17 år. En klubb som Leeds skal normalt sett ikke ha problemer med å skaffe seg en god manager, selv om økonomien ikke er på topp. Det er viktig å hente riktig manager, og Curbs er vant til lite midler. Vi trenger noe nytt, kjapt!
 

Runar

Re: Alan Curbishley
« Svar #21 på: August 21, 2006, 20:29:28 »
Kan ikke forstå hvordan du kan si at han har gjort en fantastisk jobb med å bygge opp klubben.... Han har jo ikke det, vi er helt avhengig av at noen kommer inn med penger om vi skal komme oss videre. Vi har lite eller ingen ungespilllere på vei igjennom og skal vi bli bedre må stallen forsterkest. Hadde KB brukte de 2 forrige sesongene til å bygge opp noe, så hadde vi vært bedre i år enn i fjor. KB gamblet på at pengene fra PL skulle holde til å sende oss opp i fjor og når vi ikke klarte det ser det for meg ut som vi kommer til å tilbringe noen år i CCC.

Det finnes to måter å skape et godt fotballlag, enten må man ha inn en pengesterk eier som vil invistere masse penger, eller så må man bygge/satse på å utvikle det som allerede finnes i klubben. Og i Leeds ville det vært mest fornuftig og satse på ungdomsarbeidet for å kunne bli en toppklubb på sikt. Jeg ramser opp PL/CL og CCC spillere som vi har produsert de siste 10 årene. Robbo, Harte, Woody, Killa, Frazer, Lennon, Jones, McPhail, Milner, Kewell, Smith, Maybury, Feeney, Carson, Walton. Samt spillere som spiller på høyeste nivå i andre ligaer som Winter, Knarvik og McMaster. Jeg sier ikke at alle disse spillerne skulle spilte for Leeds i dag, men at grunnlaget for suksess vil ligge i at man er avhengig å produsere egne spillere.

Jeg mener også at flere lokale spillere/talenter ville ført til økt oppslutning blant fansen. Selv om resultatene kanskje ikke ville vært bedre enn det de er akkurat nå.

Om det er KB som har fått beskjed om å satse på et kjapt opprykk og derfor ikke har turt å satse på å utvikle egne spillere, eller om det er noe han har valgt selv vet jeg ikke...Men jeg skulle ønske at Leeds hadde stakket ut en annen profil enn det de har valgt.

Leeds har vært suksessrike ved tre anledninger

1. Under Revie er han begynte å bygge ffra egne spillere varte i 10 år.

2. Opprykk og Seriemesterskapet under Wilko. Der Leeds brukte mye penger, rimelig kortsiktig suksess

3. 98-01 Der vi bygget en fantastisk grunnlag med egen spillere, fikk 10000 flere tilskuere på kampene våre i denne perioden, men dreit oss ut fordi ledelsen ble for utålmodig og satset for høyt.

quote:
Originally posted by Lee Chapman

Jeg skjønner tankegangen til mange her, og jeg har eller aldri utrykt missnøye med Blackie. Han har gjort en fantastisk jobb i å BYGGE opp klubben, men det å utvikle den videre er noe helt annet.