Skrevet av Emne: That's life...  (Lest 4464 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik_

That's life...
« på: September 14, 2006, 21:15:31 »
...that's what all the people say.
You're riding high in April,
Shot down in May
But I know I'm gonna change that tune,
When I'm back on top, back on top in June.

I said that's life, and as funny as it may seem
Some people get their kicks,
Stompin' on a dream
But I don't let it, let it get me down,
'Cause this fine ol' world it keeps spinning around

I've been a puppet, a pauper, a pirate,
A poet, a pawn and a king.
I've been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself, flat on my face,
I pick myself up and get back in the race.

That's life
I tell ya, I can't deny it,
I thought of quitting baby,
But my heart just ain't gonna buy it.
And if I didn't think it was worth one single try,
I'd jump right on a big bird and then I'd fly

I've been a puppet, a pauper, a pirate,
A poet, a pawn and a king.
I've been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself laying flat on my face,
I just pick myself up and get back in the race

That's life
That's life and I can't deny it
Many times I thought of cutting out
But my heart won't buy it
But if there's nothing shakin' come this here july
I'm gonna roll myself up in a big ball and die.


Dette må være den sangen Blackwell har hørt mest på i sin periode som Leeds manager. Ikke bare refererer den til hans beretninger om "What can you do, that's life", etter forsmedelige tap av poeng. Den forteller også klart og tydelig om en mann som kjemper. Blackwell er denne mannen som kjemper og har kjempet. Han ønsker alt godt for klubben. Om enn på en annerledes måte enn det store flertallet av fansen (og nå tydeligvis spillerne) synes å mene er riktig.



Ingenting ville ha gledet meg mer enn om tidevannet hadde snudd, med deg bak roret, Kevin. Jeg er stolt over å ha kunnet være en som har støttet Kevin Blackwell, og det han sammen med de rundt seg har bygget opp. Ikke fordi det store flertallet med sine dommedagsberetninger har vært i mot deg, men fordi jeg har hatt og har tro på deg som manager. Det store aberet er at det desverre virker som tiden i Leeds ebber ut, at det ikke er noe som kan gjøres annerledes enn å få inn nytt blod. Det kan altså begynne å nærme seg tiden for å pakke sammen sakene.

Om jeg skal bli omtalt som en av "disiplene" til Blackwell, så må jeg vel være i nærheten av tvileren, som i Tomas. Og hvis "historien" gjentar seg, så vet vi jo alle hva som vil komme til å skje.

Så jeg vil takke deg for at du ga noen av oss håpet om opprykk i en play-off finale. Håpet om at laget Leeds, sakte men sikkert skulle gå opp og spise kirsebær med de store. Men tapet mot Watford og måten det skjedde på, virker å ha vært for hardt å takle. Ikke bare for fansen, men også for spillerne. For meg synes det som at spillerne, sammen med fansen har mistet troen på deg. Og det er synd. Meget synd. But that’s life i guess...

”I can't pass the ball for them. I can't score the goals.

“I can only try my best.


Og det har du gjort Kevin. Ingenting vil glede meg mer, enn om jeg kan fortsette å ha tro på deg som Leeds manager. For jeg tror ikke du har fått utført alle planene dine for klubben. Langt derifra. Du er nok desverre undervurdert, i mine øyne, av omgivelsene rundt deg. Men når både fans og spillere går i mot deg. Så er det nok over. Det skal nok for mye til for at tingene snur seg.

Jeg håper bare du ikke blir skuffet nok over situasjonen til å vente på sparken, men heller går stille og rolig ut døra når tiden er inne. Jeg trodde ikke tiden var moden for deg til å la andre ta over. Jeg trodde ikke Leeds United ville ha godt av et skifte av manager nå. Jeg tror jeg kanskje kan ha tatt feil.

Det verste er ikke å innrømme å ha tatt feil, men å innrømme at andre hadde rett. Og at man aldri skal si aldri. Ja, og så er det litt synd at Blackwell ikke kan et kløyva ord norsk da.

That's life,
that's what all the people say...
« Siste redigering: September 14, 2006, 22:15:09 av Enrique »

veteranen

  • Gjest
Re: That's life...
« Svar #1 på: September 14, 2006, 21:40:33 »
Utrolig flott innlegg, Erik! [:)]

Når det gjelder dette med å ta feil... det gjør vi alle iblant.. that's life! [:D]

Du har argumentert godt for synspunktene dine, og du har vist at du ikke er noen værhane.
Well done!

Jon R

Re: That's life...
« Svar #2 på: September 14, 2006, 21:53:42 »
Du har ikke tatt feil, Erik. Du har støttet Blackwell så lenge du har funnet grunn til det. Nå finner du ikke nok grunner til å støtte han lenger. That`s life. [:)]

PS: Tvileren av dispiplene var vel strengt tatt, Thomas. Peter utviklet seg til fornekteren. Det vil aldri verken du eller jeg bli, Enrique. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: September 14, 2006, 21:58:54 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Re: That's life...
« Svar #3 på: September 14, 2006, 21:54:35 »
Takk for flott innlegg, Erik!

Du skildrer også de tankene jeg har hatt, som Leeds og Blackwell-supporter i det siste. Blackwell støtten har for min del svunnet hen, mens Leeds supporter vil jeg alltid bli. Blackwell har gjort en suveren jobb, men nå virker det slutt.


Marching On Together!
Marching on together!

Papi

Re: That's life...
« Svar #4 på: September 14, 2006, 21:57:01 »
Dette blir nett som å gå fra grunnskole til videregåande:

Læraren sa: Takk for mange fine år, men nå må eg nok si fra meg ansvaret og overlate dere til ein annan slik at dere får den best mulige utviklinga!

Dette er vel og sette det noko på spissen, men dere skjønner tankegangen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Thomas

Re: That's life...
« Svar #5 på: September 14, 2006, 22:02:38 »
quote:
Originally posted by Jon R

Du har ikke tatt feil, Erik. Du har støttet Blackwell så lenge du har funnet grunn til det. Nå finner du ikke nok grunner til å støtte han lenger. That`s life. [:)]

PS: Tvileren av dispiplene var vel strengt tatt, Thomas. Peter utviklet seg til fornekteren. Det vil aldri verken du eller jeg bli, Enrique. [8)]

Jon R.




Han het vel strengt tatt Tomas, uten H! [:)]


DON REVIE

Erik_

Re: That's life...
« Svar #6 på: September 14, 2006, 22:17:57 »
quote:
Tvileren av dispiplene var vel strengt tatt, Thomas.


quote:
Han het vel strengt tatt Tomas, uten H!


Hehe, stemmer det. Jeg tok feil.[:)]

Jon R

Re: That's life...
« Svar #7 på: September 14, 2006, 22:31:54 »
quote:
PS: Tvileren av dispiplene var vel strengt tatt, Thomas. Peter utviklet seg til fornekteren. Det vil aldri verken du eller jeg bli, Enrique. [8)]

Jon R.

----------------------------------------------

Han het vel strengt tatt Tomas, uten H! [:)]




Tviler du på mine "fakta", Thomas? [:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 14, 2006, 22:48:46 av Jon R »
Jon R.

ragnar

Re: That's life...
« Svar #8 på: September 14, 2006, 23:06:45 »
Bra innlegg Erique. Kunne ikke sagt det bedre selv.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Ferre

Re: That's life...
« Svar #9 på: September 14, 2006, 23:15:45 »
Veldig, veldig bra innlegg.

-WE'LL BE BACK-

B-m

Re: That's life...
« Svar #10 på: September 14, 2006, 23:47:41 »
faen erik.. fikk en tåre i øyet der, mann.. :(
Flott innlegg! Sums it up....
Tror Blackwell er den som har det vondest akkurat nå, mannen er oppriktig glad i klubben og vil så gjerne. Det har ikke vært en lett jobb å ta på seg, og av og til unner jeg ikke Blackwell all driten vi har vært igjennom.
Det er nok den desidert tøffeste klubben å lede, presset har vært på han siden dag 1.
Vil alltid respektere Blackwell uansett hva. Thanks big guy!

Kanskje du bør oversette det til engelsk å poste det på waccoe :)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Lids

Re: That's life...
« Svar #11 på: September 15, 2006, 00:09:54 »
Finnes bare en Thomas - Tomas er en dum svenske [:)]

Thomas
Thomas

Erik_

Re: That's life...
« Svar #12 på: September 15, 2006, 06:12:32 »
quote:
Originally posted by Lids

Finnes bare en Thomas - Tomas er en dum svenske [:)]

Thomas


Så det du egentlig sier her Thomas. Er at tvileren Tomas er svensk?

Må innrømme at jeg helt ærlig hadde sett for meg at denne tråden kanskje hadde tatt en litt annen vending. Jeg blir selvsagt flau over ros og alt det der.... Men jeg synes B-m sa det best. Kanskje jeg skal oversette det til engelsk og poste det på Waccoe.

Etter nøye tenking, omtrent ett hundredels tenkning faktisk:
Ikke *sensurert* om jeg vil.[8D]

Det må da vel være noe i innlegget mitt som er helt bak mål?
Dette ble jo nesten litt kjedelig.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: That's life...
« Svar #13 på: September 15, 2006, 06:22:09 »
Syns godt dette kan ble en "hvor mye ros tåler Erik"-tråden vår [:)]

Det tok meg et halvt døgn fra jeg sååå tråden til jeg klarte å lese den (sier nok mest om Leedstilstanden min...[|)]) men jo'a Erik, denne klarte du godt, gutten. [:)]

Stort sett logget jeg innom utover formiddagen for å sjekke om Kenneth hadde foretatt seg noe i Monaco...

Det har jo ikke skjedd ennå.


Skal Kevin klare å snu dette skal jeg ... skal jeg... jammen ta å skrive et godt gammeldags brev til ham og gratulere ham.

Men mitt siste sånne brev er nok allerede skrevet...



I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Re: That's life...
« Svar #14 på: September 15, 2006, 06:49:12 »
Snurp igjen smella, THomas. Du maser jo som et lokkomotiv!
[:D]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Runar

Re: That's life...
« Svar #15 på: September 15, 2006, 08:25:54 »
Jeg er en av de som storstett har vært uenig med KB sine disponeringer, ikke fordi jeg har bestemt meg for å være i mot alt KB mener, men fordi min filosofi er anderledes.....

Jeg er en av de som mener at KB har ødelagt mer enn han har bygget opp de årene han har vært manager, men KB er ikke den eneste som har ansvaret for hvordan klubben drives (da tenker jeg på hvilken oppbyggnigstrategi som klubben har valgt). Styre og stell har ikke forvaltet klubben vår riktig på 5-8 år og jeg tror det er effekten av det man nå ser i at publikum har fått nok og tilskuertallet synker. En følelse av hjelpeløshet gjennomsyrer det meste av mine tanker som Leeds fan (selv i fjor når vi kjempe om opprykk)

Satsningen på "has beens" og et opprykk som kun et kortsiktig mål, har feilet 100%... Vi har i dag absolutt ingen verdi i klubben (kanskje 2,5 mill pund i Healy og Killa), men ellers så har vi vel ingen spillere andre klubber ville betalt penger for å hente. Og derfor tør nok ikke Bates å ta opp gjeld eller øke den økonomiske satsningen for om vi skulle få problemer med å betale regningene våre så finnes det ingen steder å hente en betydligsum med penger fra.

Jeg vet at dette har vært debattert opp å i mente like mange ganger som pund vi har i gjeld, men ettersom man tidlig kunne finne ut at det ville gå tre sesonger før vi hadde betalt ut gammel "moro" (tenker på x-spillere og managere) så burde etter min mening være følgene vært prioritert når man rykket ned fra PL:

1. Satse på egne spillere fra akademiet
2. Holde seg i CCC
3. Satse på ungespillere fra andre klubber
4. Skape verdi i spillerstallen
5. Holde på publikum - 3 sesonger i CCC tærer på tålmodigheten, men en lokalforanking i spillerstallen tror jeg kunne opprettholdt interressen. Så lenge publikum kan se at man bygger opp noe solid så er det "gøy" å være endel av.


Når den tredje sesongen er gjennomført skal det i følge de opplysningene vi har stå godt til med klubben økonomisk. Økonomi er mye i fotball, det så vi i fjor når vi var litt "big spenders." Da vil klubben være klar for et opprykk, økonomien ville vært bra. Spillerstallen ville ha vært ung og lovende, ikke minst kunne vi hentet 3-4 skikkelige spillere i stedet for 7-10 "has beens, eller hvem som helst."

Fundamentet etter 2 år i CCC nå synes jeg ikke aspirer til optimisme nesten uansett hvem som overta så skal et opprykk holde hardt, og selv om vi skulle klart det, så måtte vi vel stikke fingeren i jorden å handlet inn et helt nytt lag for å kunne holde oss...... Og da kan man ikke hjemme seg bak flotte strofer som "that`s life" - i fotball så bygger man sin egen lykke - og ingen suksess er gratis eller tilfeldig.
 

AndyMathie

Re: That's life...
« Svar #16 på: September 15, 2006, 16:35:09 »
Rett og slett fantastisk bra innlegg Enrique!

Runar du mener Blackwell har ødelagt mer enn han har bygd opp.

Når han tok over så var det Kelly og Bakke igjen + Duberry(men han gidder vi strengt tatt ikke ta med fra Champions League dagene). Alltså har han vært med å bygge opp et lag som kom seg til play off finalen uten andre enn Kelly.
Han har rett og slett bygd opp et helt nytt lag. Jeg er veldig glad for at han hentet inn Cresswell, Derry, Lewis, Healy, Sullivan, Hulse, Butler til og med Crainey. Han har hentet inn mange gode spillere som har vært med på å lage Leeds til et ganske bra CCC lag. Det har HAN Kevin Blackwell gjort og når du Runar sier han har ødelagt mer enn han har skapt så skjønner jeg ingenting. Tror det omtrent ikke fins fans der ute som synes det samme, bortsett fra noen få andre(H.B. og noen til jeg ikke husker navnet på).

Nå denne sesongen så trodde jeg at vi skulle forsette å bygge opp laget. Da var Stone tilbake og det var nesten som en ny signing. Så hentet han inn Kevin Nicholls, Seb Carole, Ian Westlake og sist men ikke minst Jon Douglas. Jeg tror alle disse spillerne blir meget viktige denne sesongen og fortsetter å vise at Kevin Blackwell har en virkelig god nese for spiller kjøp.
Derfor vil jeg benytte annledningen til å takke Kevin Blackwell for en fantastisk god jobb og forhåpentligvis lykke til videre.

Coventry vant 3-0 mot Norwich og det fins nok nesten ikke håp i havet vi vinner den kampen og da er KB historie.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

lojosang

Re: That's life...
« Svar #17 på: September 15, 2006, 17:13:18 »
Bah! FKH tapte nettopp 4-0 hjemme mot moss, og slo tilbake med 0-2 mot et formsterkt Bryne på Jæren. Derfor velger jeg å tro Vårherre liker meg for tiden, og det blir Leedsseier på lørdag.

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Karl Hot Shot

Re: That's life...
« Svar #18 på: September 15, 2006, 17:33:39 »
Jeg fatter bare ikke hvordan en norsk supporter kan gå inn i en så ekstrem sublimasjon til en engelsk fotballmanager helt uten resultater! Det er jo liksom ikke mora di det er snakk om her! Det er heller ikke Don Revie, med hans utrolige egenskaper som lagbygger og "familiefar" for hele Leeds United-miljøet.
 

Runar

Re: That's life...
« Svar #19 på: September 15, 2006, 18:07:48 »
quote:
Originally posted by AndyMathie

Rett og slett fantastisk bra innlegg Enrique!

Runar du mener Blackwell har ødelagt mer enn han har bygd opp.

Når han tok over så var det Kelly og Bakke igjen + Duberry(men han gidder vi strengt tatt ikke ta med fra Champions League dagene). Alltså har han vært med å bygge opp et lag som kom seg til play off finalen uten andre enn Kelly.
Han har rett og slett bygd opp et helt nytt lag. Jeg er veldig glad for at han hentet inn Cresswell, Derry, Lewis, Healy, Sullivan, Hulse, Butler til og med Crainey. Han har hentet inn mange gode spillere som har vært med på å lage Leeds til et ganske bra CCC lag. Det har HAN Kevin Blackwell gjort og når du Runar sier han har ødelagt mer enn han har skapt så skjønner jeg ingenting. Tror det omtrent ikke fins fans der ute som synes det samme, bortsett fra noen få andre(H.B. og noen til jeg ikke husker navnet på).

Nå denne sesongen så trodde jeg at vi skulle forsette å bygge opp laget. Da var Stone tilbake og det var nesten som en ny signing. Så hentet han inn Kevin Nicholls, Seb Carole, Ian Westlake og sist men ikke minst Jon Douglas. Jeg tror alle disse spillerne blir meget viktige denne sesongen og fortsetter å vise at Kevin Blackwell har en virkelig god nese for spiller kjøp.
Derfor vil jeg benytte annledningen til å takke Kevin Blackwell for en fantastisk god jobb og forhåpentligvis lykke til videre.

Coventry vant 3-0 mot Norwich og det fins nok nesten ikke håp i havet vi vinner den kampen og da er KB historie.

We are Leeds and we are proud of it!



Etter min mening har KB prøvd å byggen en pyramide av søle istedet for skikkelig materiale......

Selføgelig respekterer jeg at KB har gjort som han har gjort og ja jeg vet at det bare var han og Kelly rett etter nedrykket....Men som jeg har sagt litt over 2 år nå, så er jeg uenig i måten han har ønsket å bygge opp igjen Leeds. Og det kan se ut som strategien hans har slått feil - eller forstår du ingenting av det heller?
 

B-m

Re: That's life...
« Svar #20 på: September 15, 2006, 18:52:00 »
Spillerkjøpene til Blackwell er jeg meget godt fornøyd med. Var et menneske på waccoe som har regnet på det, dagens stall har Blackwell brukt 2 millioner pund på(når man regner med salgene). Det er veldig bra gjort å bare bruke £2 millioner på dagens mannskap. De må minst være verdt det firedobbelte idag.

Og når Blackwell har kjøpt såpass bra spillere for små summer tør jeg ikke tenke på hva han kunne fått til med LITT mere penger. Husker listen av spillerne som han hadde lainet opp 1-2 år siden(som ikke kunne komme pga finansielle). Husker Marlon Harewood var en av de.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Erik_

Re: That's life...
« Svar #21 på: September 15, 2006, 19:01:16 »
That's more like it. Der ble det nesten ikke kjedelig lenger.[:)]

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg fatter bare ikke hvordan en norsk supporter kan gå inn i en så ekstrem sublimasjon til en engelsk fotballmanager helt uten resultater! Det er jo liksom ikke mora di det er snakk om her! Det er heller ikke Don Revie, med hans utrolige egenskaper som lagbygger og "familiefar" for hele Leeds United-miljøet.


Jeg skal prøve å gi deg et svar på det, Karl. Men du gir meg litt lite å jobbe med. Selv om jeg synes du kommer med et litt nedlatende, dog velformulert innlegg. I allefall slik jeg leser det. Ingen tvil om at du besitter kvaliteter og informasjon jeg bare kan drømme om. Men deg om det.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har hatt denne "trangen" til å forsvare Blackwell. Jeg liker å tro at det ikke har vært en forsvarsmekanisme fra min side. Det er vel det du egentlig lurer på? (Jeg regner med at du med en sublimasjon ikke lurer på hvorfor jeg overfører fast stoff direkte til damp. Selv om det er kanskje det jeg egentlig har gjort her.)

For alt jeg vet, så kan han ubevisst minne meg om mora mi. Men liker å tro at det er fordi jeg som norsk Leeds supporter ønsker det beste for klubben, og har ment at Blackwell både har oppført seg og gjort ting mer riktig enn galt. Jeg liker også å observere mennesker, eventuelt prøve å høre på all informasjon jeg kan få om emnet. Hvis jeg føler det er spennende. I motsetning til deg så mener jeg også at Kevin har oppnådd resultater. (det er en personlig mening fra min side) Men at det nå virker som om det kanskje ikke er noen annen vei tilbake enn å satse andre steder, for Blackwell. Særlig nå som fans og spillere virker å være helt i mot han.

Håper det oppklarer litt. (Har en følelse av at det ikke gjør det i grunn)

Erik_

Re: That's life...
« Svar #22 på: September 15, 2006, 19:19:56 »
Takk for et flott innlegg Runar. Og jeg er tilbøyelig til å være enig med deg i en god del av det.

quote:
Originally posted by Runar

Jeg er en av de som storstett har vært uenig med KB sine disponeringer, ikke fordi jeg har bestemt meg for å være i mot alt KB mener, men fordi min filosofi er anderledes.....


Jeg hadde også sett for meg at Leeds kunne satse på unggutter, og lage et spennende lag som kunne kjempe om opprykk og kanskje ha samme stammen i PL. Men samtidig har jeg heller ikke bare prøvd å ha et ensidig syn på hvordan en klubb som Leeds bør bygges opp. Vi kan sikkert regne på det, men jeg tror det ville ha kostet klubben atskillig mer penger å gjøre det på denne måten. I allefall hvis vi skulle ha bygd opp med bedre spillere enn f.eks Simon Johnson og Dan Harding. Penger klubben neppe, eller Bates, ville ha brukt. Desverre.

Hadde forresten håpet at Simon Johnson skulle bli en hit. Men han greide vel ikke engang å få fast plass på Doncaster under David Penney?

Jeg er også for å gi unggutter sjansen. Og gi de flere sjanser enn en eldre spiller. Da det er en viktig motivasjonsfaktor. Men, jeg tror neppe Leeds United fansen hadde godtatt tre sesonger som middelhavsfarer i CCC. Selv hvor lys fremtiden skulle bli. (Det ser vi vel allerede nå)

Men jeg liker tankegangen din Runar. Og jeg ønsker jeg tar feil angående innflytelsen til fansen. Og at unggutter er måten å gjøre det på. Men jeg er heller ikke nølende med å si at det finnes flere veier til Rom. Selv de vi helst ikke ønsker å benytte oss av.

Og jeg må bare få skyte inn. Du er/var trener for noen smågutter var du ikke? Synes å huske at du var en som likte å toppe laget. Og ikke gi de unge ikke fullt så gode spillerne den samme sjansen. Jeg kan ta feil, og huske helt feil. Men det jeg vil frem til. Selv ikke en vanlig trener vil vanligvis satse på spillere han ikke har troen på. Alder eller ei. (dette var bare en tanke fra min side)

Håper Leeds en dag følger filosfien din Runar. Det gjør jeg virkelig.[:)]

Karl Hot Shot

Re: That's life...
« Svar #23 på: September 15, 2006, 19:20:10 »
Dette virket litt oppklarende.

Jeg tror ikke du forstår hva jeg føler i forbindelse med Leeds United og folka som arbeider der. Jeg prøver i hvert fall å holde følelsene mine noenlunde kontrollerte når jeg skriver innleggene mine her inne. At andre ser på forumet som et chattested for personlige venner, får bli deres sak.
 

Erik_

Re: That's life...
« Svar #24 på: September 15, 2006, 19:34:01 »
Nei.

Jeg må nok ærlig innrømme at jeg ikke kjenner til dine personlige følelser, Karl. Og de synes jeg du skal få ha for deg selv, eller dele dem om du vil det. Jeg vil bare at du ikke skal tro at jeg som sitter her i Norge, ikke har sterke følelser for Leeds United. Og bare gjør ting for å være i opposisjon, for å si det slik.

Jeg har forstått det slik at du ikke liker tingenes tilstand. Og det respekterer jeg. Uten å komme med alt for mange flatterende ord. Så er jeg imponert over den informasjonen du har om klubben. Og dine egne meninger om saken. Og de synes jeg du skal fortsette å komme med. Selv om du skulle få meg til å se liten ut.

Runar

Re: That's life...
« Svar #25 på: September 15, 2006, 20:05:18 »
Bare for å komme med et eksempel når det gjelder satsning av ungespillere, så kan vi godt trekke fram Scott Carson....

Han sto så godt som alle pre season kampene den sommeren for å spille null minutter fram til vi solgte han til Liverpool for skarve 500.000£ (vist nok for å kunne betale lønnsutgiftene i januar) om det var opplest og vedtatt at det var Scott Carson man skulle satse på så hadde i verste fall vi kunne solgt ham i januar for 1-2 mill pund altså en 2-4 dobbling av prisen vi fikk....Der er dette jeg mener med å skape verdi i klubben...Scott ble solgt til billigst mulig penge, 2 år etterpå er han med i WM troppen til england.



quote:
Originally posted by Enrique

Takk for et flott innlegg Runar. Og jeg er tilbøyelig til å være enig med deg i en god del av det.

quote:
Originally posted by Runar

Jeg er en av de som storstett har vært uenig med KB sine disponeringer, ikke fordi jeg har bestemt meg for å være i mot alt KB mener, men fordi min filosofi er anderledes.....


Jeg hadde også sett for meg at Leeds kunne satse på unggutter, og lage et spennende lag som kunne kjempe om opprykk og kanskje ha samme stammen i PL. Men samtidig har jeg heller ikke bare prøvd å ha et ensidig syn på hvordan en klubb som Leeds bør bygges opp. Vi kan sikkert regne på det, men jeg tror det ville ha kostet klubben atskillig mer penger å gjøre det på denne måten. I allefall hvis vi skulle ha bygd opp med bedre spillere enn f.eks Simon Johnson og Dan Harding. Penger klubben neppe, eller Bates, ville ha brukt. Desverre.

Hadde forresten håpet at Simon Johnson skulle bli en hit. Men han greide vel ikke engang å få fast plass på Doncaster under David Penney?

Jeg er også for å gi unggutter sjansen. Og gi de flere sjanser enn en eldre spiller. Da det er en viktig motivasjonsfaktor. Men, jeg tror neppe Leeds United fansen hadde godtatt tre sesonger som middelhavsfarer i CCC. Selv hvor lys fremtiden skulle bli. (Det ser vi vel allerede nå)

Men jeg liker tankegangen din Runar. Og jeg ønsker jeg tar feil angående innflytelsen til fansen. Og at unggutter er måten å gjøre det på. Men jeg er heller ikke nølende med å si at det finnes flere veier til Rom. Selv de vi helst ikke ønsker å benytte oss av.

Og jeg må bare få skyte inn. Du er/var trener for noen smågutter var du ikke? Synes å huske at du var en som likte å toppe laget. Og ikke gi de unge ikke fullt så gode spillerne den samme sjansen. Jeg kan ta feil, og huske helt feil. Men det jeg vil frem til. Selv ikke en vanlig trener vil vanligvis satse på spillere han ikke har troen på. Alder eller ei. (dette var bare en tanke fra min side)

Håper Leeds en dag følger filosfien din Runar. Det gjør jeg virkelig.[:)]



Når det gjelder den småguttegreien...så var filosofien enkel....Vi plukket alle som vi mente det var en sjanse kunne kommen noen vei på fotballenbanen (16 utespiller og 3 keepre endte vi opp med), mens resten fra samme kullet fikk et redusert tilbud(eller et gjennomsnittlig tilbud - som sikkert passet for de) Dette var bare gutter født i 1991......

De "beste" trente 4-6 ganger i uken inkludert morgen trening før skolen og diverse.... Men ALLE som var i denne gruppen fikk spille mye fotball også i form av spilltid....Hvis noen satt på benken en hel kamp så spilte de hele neste - skjønner?

Kan ikke kreve at de skal legge ned så mye arbeid som disse gutta gjorde for å så ha "faste" innbyttere.....Resultatene var ikke prioritert foran prosessen i dette tilfeldet...
 

Jon R

Re: That's life...
« Svar #26 på: September 16, 2006, 00:36:35 »
quote:
Originally posted by Runar

Jeg er en av de som storstett har vært uenig med KB sine disponeringer, ikke fordi jeg har bestemt meg for å være i mot alt KB mener, men fordi min filosofi er anderledes.....

Jeg er en av de som mener at KB har ødelagt mer enn han har bygget opp de årene han har vært manager, men KB er ikke den eneste som har ansvaret for hvordan klubben drives (da tenker jeg på hvilken oppbyggnigstrategi som klubben har valgt). Styre og stell har ikke forvaltet klubben vår riktig på 5-8 år og jeg tror det er effekten av det man nå ser i at publikum har fått nok og tilskuertallet synker. En følelse av hjelpeløshet gjennomsyrer det meste av mine tanker som Leeds fan (selv i fjor når vi kjempe om opprykk)

Satsningen på "has beens" og et opprykk som kun et kortsiktig mål, har feilet 100%... Vi har i dag absolutt ingen verdi i klubben (kanskje 2,5 mill pund i Healy og Killa), men ellers så har vi vel ingen spillere andre klubber ville betalt penger for å hente. Og derfor tør nok ikke Bates å ta opp gjeld eller øke den økonomiske satsningen for om vi skulle få problemer med å betale regningene våre så finnes det ingen steder å hente en betydligsum med penger fra.

Jeg vet at dette har vært debattert opp å i mente like mange ganger som pund vi har i gjeld, men ettersom man tidlig kunne finne ut at det ville gå tre sesonger før vi hadde betalt ut gammel "moro" (tenker på x-spillere og managere) så burde etter min mening være følgene vært prioritert når man rykket ned fra PL:

1. Satse på egne spillere fra akademiet
2. Holde seg i CCC
3. Satse på ungespillere fra andre klubber
4. Skape verdi i spillerstallen
5. Holde på publikum - 3 sesonger i CCC tærer på tålmodigheten, men en lokalforanking i spillerstallen tror jeg kunne opprettholdt interressen. Så lenge publikum kan se at man bygger opp noe solid så er det "gøy" å være endel av.

Når den tredje sesongen er gjennomført skal det i følge de opplysningene vi har stå godt til med klubben økonomisk. Økonomi er mye i fotball, det så vi i fjor når vi var litt "big spenders." Da vil klubben være klar for et opprykk, økonomien ville vært bra. Spillerstallen ville ha vært ung og lovende, ikke minst kunne vi hentet 3-4 skikkelige spillere i stedet for 7-10 "has beens, eller hvem som helst."

Fundamentet etter 2 år i CCC nå synes jeg ikke aspirer til optimisme nesten uansett hvem som overta så skal et opprykk holde hardt, og selv om vi skulle klart det, så måtte vi vel stikke fingeren i jorden å handlet inn et helt nytt lag for å kunne holde oss...... Og da kan man ikke hjemme seg bak flotte strofer som "that`s life" - i fotball så bygger man sin egen lykke - og ingen suksess er gratis eller tilfeldig.



Til dels flott innlegg Runar, men jeg er naturligvis ikke enig i at Blackwell har ødelagt mer enn har bygget opp. Du forenkler også dette med publikumsinteressen. På midten av 80 tallet hadde vi en fantastisk oppblomstring av talenter i klubben under Eddie Gray. I 84-85 vant i vi de 4 første kampene og spilte til dels feiende flott fotball i perioder. Denne sesongen hadde vi resultater som 6-0 over Oldham, 5-2 over Wimbledon og 5-0 over Notts C på Elland Road. Allikevel dro vi bare ca 11 000 i snitt på disse tre kampene! Kun lokaloppgjøret mot Sheff U dro over 20 000 tilskuere den sesongen. ALLE forutsetningene du nevner over her lå til rette, men Leeds folket lot seg allikevel ikke lokke til stadion. Det er visst bare toppfotball som "teller" i denne byen. Dette gjør selvfølgelig ikke jobben enklere for en manager i denne klubben, så lenge vi befinner oss i CCC. Kravet om kortsiktig suksess vil dessverre ofte hemme utviklingen til unge spillere. Man kan ønske at dette var annerledes, men en Leeds manager vil alltid leve med dette presset. Det faktum at vi har vært en selgende klubb etter Ridsdale, kombinert med  noen litt "døde" årganger i akademiet, har forsterket dette problemet under Blackwell.

Jon R.
« Siste redigering: September 16, 2006, 00:39:41 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: That's life...
« Svar #27 på: September 16, 2006, 00:41:01 »
quote:
Originally posted by Jon R
. På midten av 80 tallet hadde vi en fantastisk oppblomstring av talenter i klubben under Eddie Gray. I 84-85 vant i vi de 4 første kampene og spilte til dels feiende flott fotball i perioder. Denne sesongen hadde vi resultater som 6-0 over Oldham, 5-2 over Wimbledon og 5-0 over Notts C på Elland Road. Allikevel dro vi bare ca 11 000 i snitt på disse tre kampene! ALLE forutsetningene du nevner over her lå til rette, men Leeds folket lot seg allikevel ikke lokke til stadion. Det er visst bare toppfotball som "teller" i denne byen.


Såvidt jeg vet forelå det heller ingen "Hate KB"-kampanje dengang... (i alle fall ikke på våre ehh Leeds'  breddegrader...)  Og prisene lå ehhh en tanke under dagens nivå.

Liiikevel lå vi altså på dette tilskuersnittet...


Nnei, waccoe-folket har da alltid vært en gjeng medgangssupportere[xx(]





I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
« Siste redigering: September 16, 2006, 00:42:31 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Re: That's life...
« Svar #28 på: September 16, 2006, 05:00:32 »
Liker ikke helt å angi 20 år gammle analyser som en fasit på hvordan det det kommer bli nå....

Men saken er vel det samme...publikum interesse eller ei....Man må bygge opp noe som kan vare og gi resultater og verdi i klubben...

HØR: De spillerne vi hittil har hentet har ikke steget i verdi, med d hederlige unntaket av Hulse og Healy....Og KB har hentet en hel haug med spiller...endel fordi han har vært nødt (som sagt det var jo bare han og Kelly igjen etter PL) men mange spillere har vært hentet helt uten å ha tilført klubben noe....

Her er min ananlyse av verdien på spillerne KB har hentet dersom de skulle forlate klubben....

Sully - ikke verdt noe annet enn årslønnen sin

Butler - Lukter free transfer

Gregan - Lukter free transfer i sommer eller kanskje 1-200.000£ i januar

Crainey - Kanskjen brukes i en byttehandel, ellers så er det 150.000£ eller lignende til en klubb i skottland

Stone - Free

Derry - 300.000£

Lewis - småpenger her å....1-300.000£

Gylfi - foløpig ingenting til 100.000£

Healy - 1-1,5 mill pund i januar....Til sommeren kanskje halvparten

Cresswell - vanskelig å gi en sum, men ihvertfall mindre enn det vi gav for ham

Blake - maks 500.000£ pga hans rykte og tidligere overgangsummer


Har bare vurdert spillere som har vært i klubben i over et år, har ikke noen hensikt å vurdere spillere som ikke har hatt tid på deg til å eventuelt sige/synke i verdi.

De unge spillerne vi har solgt i KB sin tid:

Carson - 500.000£ spilte ikke et minutt under KB og dermed denne latterlige lave overgangsummen

Lennon - bare et stort mysterie hvordan han kunne gå for 800.000£

Walton - 500.000£ sikkert en helt grei prisvurdering av en spiller som ikke var særlig ettertraktet - spørsmålet er er vel om det er vært det

Woods - gratis, 4 minutter innhopp som tydeligvis overbeviste Sunderland

Kevin Smith - Sunderland gratis....kjenner ikke til spilleren, men registerer at en PL klubb henter en spiller fra Leeds gratis.

Jamie Winter - til skotsk PL gratis Aberdeen, spilte fast første sesongen, men er nå på lån til første div der....

Dette vil si at vi har solgt 6 spillere til PL og sitter igjen med greie 1.8 mill£ - om spillerne er god nok eller ei for de klubbene som har hentet spiller liten rolle, men denne summen kan ikke regnes som tilfredstillende.....To av den har faktsik spilt landskamper for england og var med til VM....


Har ikke tatt med Milner på denne vurderingen for han skapte sin verdi under en annen manager enn KB....
 

Jon R

Re: That's life...
« Svar #29 på: September 16, 2006, 06:04:43 »
Jeg er rimelig sikker på at du undervurderer stallen generelt, og  Healy, Cresswell, Derry og Lewis spesielt, her Runar!

Healy 2- 2,5 mill £ i januar.
Cresswell: Skadefri og i den form han viste frem til skaden i februar: 1,5 til 2 mill
Lewis: 500- 750 000 £
Derry 750 - 1 mill £

Gode utviklingsmuligheter: Beckford og Carole

Nicholls: Uvisst, men kan stige i verdi fra 700 000 £ vi gav for han.
Douglas: Potensiale til å bli en 500 000- 750 000 £ spiller.
Westlake: Gode utviklingsmuligheter. Trolig verdt minst 500 000 £ allerede i dag.

Jon R.
Jon R.