Skrevet av Emne: Hva ser Bates etter i en ny manager?  (Lest 1554 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Hva ser Bates etter i en ny manager?
« på: September 21, 2006, 18:49:04 »
Jeg synes det kunne være interessant å spekulere litt i hvilke kriterier Bates vektlegger ved ansettelse av en ny manager, så kunne dere kanskje tenke litt lengre ift deres egne foretrukne kandidater - fremfor hele tida å poste meldinger av typen ’han er bra’, ’han er ikke bra’, ’han hater jeg’ etc....

Vil Bates for eksempel legge vekt på å ansette:

- En manager han personlig kjenner? (Wise, Ranieri, Hoddle)
- En manager som kan vise til gode resultater over lang tid? (Curbishley, Graham)
- En ’billig’ manager? (Carver – eller en ung manager som pt er arbeidsløs – eks Penney, O’Leary)
- En ’fargerik’/utadvendt/engasjerende manager som vil øke publikumsinteressen? (Keegan,Boothroyd)
- En ung og relativt umerittert manager med stort potensiale (Wise, Boothroyd, Penney, Newell, Micky Adams)
- En manager som sverger til en gitt spillestil?
- En manager som kun gir et kortsiktig løft (Underforstått: Bates er maks kynisk, og ønsker å selge seg ut av klubben på svært kort sikt)

Et par andre spørsmål:

-Hvor eneveldig vil tilsettelsen være? I hvor stor grad vil Bates for eksempel rådføre seg med representanter fra spillergruppen, trenerstaben og fansen ved en manageransettelse?

- Hvilke premisser vil Bates legge ift utskiftingen av trenerapparat/stab? Vil han legge sterke føringer ift at en ny manager i stor grad må klare seg med den stab som allerede er i Leeds, eller vil han gi en stor åpning for at en ny manager kan gjøre store omveltninger?

Selv velger jeg å tro at Bates har et langsiktig perspektiv for Leeds United, og at han – om nødvendig - kan tillate seg å vente på den rette kandidaten, og også betale rundhåndet for å få tak i den rette. MEN – på kort sikt tror jeg han er opptatt av å få opp den generelle interessen for klubben, for å stoppe publikumsflukten vi har sett de siste kampene.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Will

Re: Hva ser Bates etter i en ny manager?
« Svar #1 på: September 21, 2006, 19:03:45 »
Har lest spekulasjoner om at leeds sparket KB nå, fordi de ikke ville risikere å miste Curbishley til West Brom. Kan være noe i disse ryktene. Får håpe Carver klarer å snu trenden imens. Vi går i hvert fall spennende tider i møte folkens!

WG
WG

palle

Re: Hva ser Bates etter i en ny manager?
« Svar #2 på: September 21, 2006, 19:04:17 »
Han vil vel neppe spørre fansen om råd...

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...

Arnie

Re: Hva ser Bates etter i en ny manager?
« Svar #3 på: September 21, 2006, 19:05:52 »
Jeg mener at alan Curbishley er den rette mannen for jobben..
Vi kan bare se på hvordan han gjorde det med Charlton, lite penger, lite hjelp, men skapte et topp 10 premier league lag
 

Robert H.

Re: Hva ser Bates etter i en ny manager?
« Svar #4 på: September 21, 2006, 19:24:46 »
Ingen svarer jo på spørsmålene til midjo, men det forstår jeg godt fordi det er ikke lett å forsøke å sette seg inn i hvordan Bates tenker.

Virker som de fleste tror at Bates kommer til å ansette en person han kjenner (les tidligere ex-manager for Chelsea). Jeg er ikke så sikker på det. Jeg tror mer på at han er interessert i å finne DEN RETTE mannen for de utfordringene klubben vår står overfor. I tillegg er nok også veldig opptatt av å finne en manager som får supporterne tilbake til Elland Road. Tror også Bates er oppegående nok til å skjønne at i så henseende er ikke Dennis Wise noe ideelt valg.

Jeg tror også at avgjørelsen til Bates vil være totalt eneveldig. Han er ikke typen til å spørre folk om råd og har nok en klar oppfatning selv om hvilken mann han vil gå for.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Hva ser Bates etter i en ny manager?
« Svar #5 på: September 21, 2006, 20:08:57 »
quote:
Originally posted by palle

Han vil vel neppe spørre fansen om råd...

PålK

...ooo, vi vandrar saman...




Nei – det er nok lite sannsynlig, men jeg tror at den alarmerende publikumssvikten de siste kampene var en sterkt medvirkende årsak til at Blackwell fikk sparken akkurat nå.  (Hadde Leeds tapt, men allikevel trukket bra med folk, ser jeg ikke bort fra at han kunne fått  noen uker til i ’prøvetid’)

Er det et språk Bates forstår, er det ’penger inn vs penger ut’, og det vil derfor overraske meg om det blir ansatt en manager som den jevne Leeds Utd-publikummer ikke kan utstå i utgangspunktet.  Jeg tror nok ikke dette vil være avgjørende ift hvem som til syvende og sist blir ansatt, men jeg håper og tror at Bates vil vektlegge det nok til at han kan benytte denne publikumsfaktoren til å eliminere noen åpenbare kandidater.

Var det ikke slik at Peter Lorimer skulle være en slags link mellom fansen og styret, men det var vel kanskje før Bates sin tid?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

ØysteinBL

Re: Hva ser Bates etter i en ny manager?
« Svar #6 på: September 21, 2006, 21:21:49 »
Bates forstår ikke fansen, eller bryr seg ikke! Dagens billettpriser er et eksempel på det. Og han har nok bestemt seg for hvem han vil ha inn (men det er jo ikke sikkert at han får inn førstevalget...?)

Det Bates ser etter? En manager som kan få bort resten av tilskuerne og forøvrig sørge for at Leeds rykker ned / forsvinner fra klodens overflate? Er jo ikke akkurat Leeds-fans han der?

"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969
"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969

Karl Hot Shot

Re: Hva ser Bates etter i en ny manager?
« Svar #7 på: September 21, 2006, 21:34:11 »
Leeds United har billettpriser tilpasset en klubb som år etter år plasserer seg blant de seks beste lagene i Premier League. Med dagens tabellposisjon som nest sist i Championship kunne selvsagt ikke Kevin Blackwell fortsette. Ken Bates blir tvunget til å punge ut for en erfart toppmanager som kan ta oss raskt opp på det nivået hvor billettprisene befinner seg. At sparkinga av Blackwell kom dagen etter at klubben gikk videre i ligacupen, skyldes nok nettopp press fra supporterne. Jeg tipper at det bare var ti prosent av fansen som støttet at Kevin Blackwell skulle fortsette, når partene skilte lag i går ettermiddag. En klubb uten supportere, er rett og slett ingenting. En klubb som Leeds United med så stor fanbase, kan ikke leve med at manageren er upopulær blant flesteparten av supporterne. Det var garantert det som fikk Bates til å grave dypt i lommeboka. Dette har nok lite med situasjonen til Alan Curbishley å gjøre (som om forresten Curbishley skulle være en idiot som lar framtida si prege av hva hans tidligere arbeidsgiver eventuelt ønsker).
 

ØysteinBL

Re: Hva ser Bates etter i en ny manager?
« Svar #8 på: September 21, 2006, 21:38:51 »
Det er visst noen som har sett David O'Leary på Elland Road nå...

"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969
"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969