Skrevet av Emne: Bates uten plan?  (Lest 5763 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik M

Bates uten plan?
« på: September 24, 2006, 20:39:56 »
Det kan da ikke være mulig at Bates ikke har vurdert alternativer til Blackwell? At han ikke har en kandidat klar når han endelig sparker Blackwell synes jeg rett og slett er helt usannsynlig.  Curbs sier han ikke er aktuell, Ranieri sier han har lyst, men ikke har hørt noe. Hvis det er Wise som gjelder (God fobid) så hvorfor er det ikke out in the open nå? Swindon sier de ikke vil stå i veien.

Er planen rett og slett å kjøre low-budget med Carver og utsette oppgjøret med Blackwell lengst mulig gjennom juridiske krumspring? Er liveredd for at Bates ikke har ambisjoner i det hele tatt på vegne av klubben, men at han ser etter en OK return on investment gjennom et salg. Er det balance sheet og ikke new glory som er focus?
 

Ferre

Re: Bates uten plan?
« Svar #1 på: September 24, 2006, 20:50:51 »
Tror nok Bates leter etter en ny manager. Han vil vel finne det beste alternativet, men det må passe økonomien vår og ambisjonene våre. Ryktene har gått om at Curbs fikk tilbud om jobben, men han krevde for høy lønning. Vi må huske på at vi ikke har verdens beste økonomi og det er ikke like attraktivt for de "store" managerne å jobbe i CCC. Ã… gi Carver en liten sjanse for å vise hva han er god for er ikke dumt, men som sagt så tror jeg ikke at han er førstevalget til Bates. Men hvis mannen gjør en god jobb så skal vi ikke se bort i fra at han får jobben. At det er den beste løsningen for økonomien er helt klart, men om det er det beste på det sportslige plan kan diskuteres...

Bates har sikkert noen navn på blokka, men hvem det blir må vi nok vente i spenning på.

-WE'LL BE BACK-
« Siste redigering: September 24, 2006, 20:53:32 av Ferre »

Speedy

Re: Bates uten plan?
« Svar #2 på: September 24, 2006, 21:04:22 »
Det var da voldsomt til populær tråd. 726 har lest den etter 20 minutt.[:I]
« Siste redigering: September 24, 2006, 21:05:02 av Speedy »
 

SveinArve

Re: Bates uten plan?
« Svar #3 på: September 24, 2006, 21:08:05 »
Planen til KB er å få Leeds på fote igjen og selge den med stor profitt. Derfor tror jeg de velger Carver for han er eit ok og ikkje minst billig alternativ...

------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Erik M

Re: Bates uten plan?
« Svar #4 på: September 24, 2006, 21:10:20 »
Hvis Bates "leter etter" ny manager så er det nettopp det jeg frykter.  Ã… sparke Blackwell må ha vært bak i hodet hans ganske lenge.  At han ikke har ny manger klar i det han tupper synes jeg er rart. Jeg trodde bedre om Bates' management skills.

Man ser ikke mange eksempler på at assistenten til assistenten tar over og lykkes over tid.  Se på Rosenborg.  DOL er kanskje et unntak, selv om mangel på erfaring ble hans bane etter hvert også.

Vi må få en manager som har vært gjennom en del og som setter blikket høyt over horisonten der stjerne blinker....
 

Tom S

Re: Bates uten plan?
« Svar #5 på: September 24, 2006, 21:11:26 »
Den som lever får se...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

HåvardK

Re: Bates uten plan?
« Svar #6 på: September 24, 2006, 21:49:06 »
quote:
Originally posted by Erik M

Hvis Bates "leter etter" ny manager så er det nettopp det jeg frykter.  Ã… sparke Blackwell må ha vært bak i hodet hans ganske lenge. At han ikke har ny manger klar i det han tupper synes jeg er rart. Jeg trodde bedre om Bates' management skills.



Detter rimer jo ikke med at Blackwell faktisk skrev under treårskontrakt i mars.

Erik M

Re: Bates uten plan?
« Svar #7 på: September 24, 2006, 22:00:04 »
Det kan du si, men det var vel optimal timing for Blackie - da så det jo ut som Leeds var på vei til direkte opprykk..

Det tok en stund før Bates gikk ut og støttet Blackwell da han overtok - på tross av ubehagelig spekulasjon i pressen.

Treårskontrakten har kanskje med at Bates har et kortere perspektiv en tre år.  At Curbishly ble for dyr er et fryktelig dårlig tegn.  Da ligger ikke ambisjonen der.

Når Leeds går i pluss og gjelden er under kontroll blir den lagt ut for salg.  Men kanskje det er greit...
 

Thomas

Re: Bates uten plan?
« Svar #8 på: September 24, 2006, 22:01:15 »
quote:
Originally posted by Speedy

Det var da voldsomt til populær tråd. 726 har lest den etter 20 minutt.[:I]



Tror det er noen som har lekt seg med F5/refresh, jeg. [:)]


DON REVIE

Promotion 2010

Re: Bates uten plan?
« Svar #9 på: September 24, 2006, 22:34:00 »
quote:
Bates uten plan?

En idiotisk påstand.
For å si det med Blackwell - I can't play for them. I can't score for them. I can't defend for them.....

KB senior er i Leeds for å bli. Sikkert lengre enn vi selv ønsker. Han vil nok også stå i veien for eventuelle investorer som truer hans herredømme over klubben.
Bates vil ha et leketøy. Vi er det leketøyet. Leeds er det leketøyet.

Jeg tror heller han får til Leeds village enn at han stikker med halen mellom beina.

At Blackwell skulle være så defensiv og lite taktisk i sin måte å lede laget på ble heldigvis for mye for Bates. Men dessverre for Bates' plan. Han hadde håpet at Blackwell holdt skuta sånn nogenlunde flytende frem til den tid. Bates selv er imidlertid en svært så offensiv mann. Satser alt og får gevinster.

Det er nettopp gevinsten som innkasseres neste sommer, når klubben er så-godt-som gjeldfri som appellerer til Ken Bates. Da kan nye krefter på managersiden og i spillertroppen handles inn.

Selvfølgelig er Bates så lur at han utsetter og trenerer kompensasjonen til Blackwell. Selvfølgelig er Bates så lur at han får Curbishley ombord - selv om lønnskravet er høyt. Men kanskje Wise er en større vinner enn Curbs? Kanksje Wise's temperament og taktiske egenskaper etter spill på det høyeste nivå vil bære frukter. Kanskje han får med seg Gus Poyet som spillende co-trener. Da har vi plutselig en kreativ midtbanespiller eller to ekstra i klubben.

Ikke undervurder Bates. Mannen som kjøpte et radiostudio fra Chelski gjennom stråmenn og som er i ferd med å slå beina under en uting i engelsk klubbfotball - nemlig å stjele ungdomsspillere fra andre klubber (poaching - høres ut som en engelsk pudding).

Ken Bates er ingen pudding!!! [8D]

Promo 07

PS Bates eier ikke Leeds United - som noen påsto i en annen tråd. Han representerer investorer i fra Sveits som har spyttet inn gode penger. Bates er frontfiguren, i en periode har han også vært ulønnet sådan. Neste sommer trekker han nok ut en gevinst pga sin økonomiske kløkt!!!
« Siste redigering: September 24, 2006, 22:34:38 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik M

Re: Bates uten plan?
« Svar #10 på: September 25, 2006, 16:31:58 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

quote:
Bates uten plan?

En idiotisk påstand.



Overskriften avsluttes med et spørsmålstegn og er dermed ingen påstand.  Det er mulig at Bates har en plan - jeg ser den bare ikke.  Idiotisk nok?
 

Karl Hot Shot

Re: Bates uten plan?
« Svar #11 på: September 25, 2006, 16:38:26 »
Hvordan skal man vite om John Carver vil fungere som fast manager for Leeds United etter å ha latt han være caretaker i f.eks. to måneder? Alle lag som får ny manager, får en opptur, uansett hvem denne manager er, det kunne godt ha vært Karen Espelund for den saks skyld. Poenget mitt er at John Carver får gå læretida si som manager i en mindre klubb enn Leeds United. Når han har vært manager i en annen klubb i en to-tre år, vil vi vite hva han står for. Det må være slutt på at Leeds United gir voksenopplæringskurs til folk som Kevin Blackwell! My goodness!
 

h.b

  • Gjest
Re: Bates uten plan?
« Svar #12 på: September 25, 2006, 16:40:20 »
Hør Hør, men ærlig talt Karen espelund var mitt forslag [:D][:D][:D]
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Hvordan skal man vite om John Carver vil fungere som fast manager for Leeds United etter å ha latt han være caretaker i f.eks. to måneder? Alle lag som får ny manager, får en opptur, uansett hvem denne manager er, det kunne godt ha vært Karen Espelund for den saks skyld. Poenget mitt er at John Carver får gå læretida si som manager i en mindre klubb enn Leeds United. Når han har vært manager i en annen klubb i en to-tre år, vil vi vite hva han står for. Det må være slutt på at Leeds United gir voksenopplæringskurs til folk som Kevin Blackwell! My goodness!





Erik M

Re: Bates uten plan?
« Svar #13 på: September 25, 2006, 17:19:35 »
Enig Karl.  Mulig at John Carver er et talent helt utenom det vanlige.  Leeds trenger en fullt utviklet og erfaren topp-manager.  Vel og merke hvis klubbens ambisjon er å komme tilbake i toppen.
 

origo

Re: Bates uten plan?
« Svar #14 på: September 25, 2006, 18:16:23 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Hvordan skal man vite om John Carver vil fungere som fast manager for Leeds United etter å ha latt han være caretaker i f.eks. to måneder? Alle lag som får ny manager, får en opptur, uansett hvem denne manager er, det kunne godt ha vært Karen Espelund for den saks skyld. Poenget mitt er at John Carver får gå læretida si som manager i en mindre klubb enn Leeds United. Når han har vært manager i en annen klubb i en to-tre år, vil vi vite hva han står for. Det må være slutt på at Leeds United gir voksenopplæringskurs til folk som Kevin Blackwell! My goodness!

Det er nærliggende å trekke en parallell mellom O'Leary og Carver. O'Leary var uten managererfaring da han overtok etter George Graham....og hvordan gikk det? Leeds fikk en opptur som det er lenge siden vi har sett maken til. Forhåpentligvis kan Carver gi oss den samme suksessen.
« Siste redigering: September 25, 2006, 18:17:11 av origo »
 

h.b

  • Gjest
Re: Bates uten plan?
« Svar #15 på: September 25, 2006, 18:30:47 »
Er du villig til å gi Carver like mye penger som O`Leary og dermed like stor gjeld
quote:
Originally posted by origo

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Hvordan skal man vite om John Carver vil fungere som fast manager for Leeds United etter å ha latt han være caretaker i f.eks. to måneder? Alle lag som får ny manager, får en opptur, uansett hvem denne manager er, det kunne godt ha vært Karen Espelund for den saks skyld. Poenget mitt er at John Carver får gå læretida si som manager i en mindre klubb enn Leeds United. Når han har vært manager i en annen klubb i en to-tre år, vil vi vite hva han står for. Det må være slutt på at Leeds United gir voksenopplæringskurs til folk som Kevin Blackwell! My goodness!

Det er nærliggende å trekke en parallell mellom O'Leary og Carver. O'Leary var uten managererfaring da han overtok etter George Graham....og hvordan gikk det? Leeds fikk en opptur som det er lenge siden vi har sett maken til. Forhåpentligvis kan Carver gi oss den samme suksessen.





origo

Re: Bates uten plan?
« Svar #16 på: September 25, 2006, 18:38:20 »
Det er et helt annet spørsmål! Denne diskusjonen dreier seg ikke om penger, men hvorvidt Leeds bør drive med "voksenopplæring av managere uten erfaring."
quote:
Originally posted by h.b

Er du villig til å gi Carver like mye penger som O`Leary og dermed like stor gjeld
quote:
Originally posted by origo

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Hvordan skal man vite om John Carver vil fungere som fast manager for Leeds United etter å ha latt han være caretaker i f.eks. to måneder? Alle lag som får ny manager, får en opptur, uansett hvem denne manager er, det kunne godt ha vært Karen Espelund for den saks skyld. Poenget mitt er at John Carver får gå læretida si som manager i en mindre klubb enn Leeds United. Når han har vært manager i en annen klubb i en to-tre år, vil vi vite hva han står for. Det må være slutt på at Leeds United gir voksenopplæringskurs til folk som Kevin Blackwell! My goodness!

Det er nærliggende å trekke en parallell mellom O'Leary og Carver. O'Leary var uten managererfaring da han overtok etter George Graham....og hvordan gikk det? Leeds fikk en opptur som det er lenge siden vi har sett maken til. Forhåpentligvis kan Carver gi oss den samme suksessen.






 

h.b

  • Gjest
Re: Bates uten plan?
« Svar #17 på: September 25, 2006, 18:52:09 »
Alle vet nok hva jeg mener om manager til Leeds.Skal det komme inn en ny manager, så må det en manager til som har hat suksess de siste 10 årene



Jon R

Re: Bates uten plan?
« Svar #18 på: September 25, 2006, 18:58:18 »
Denne Espelund høres utvilsomt ut som en spennende type.

Jon R.
Jon R.

soumoh

Re: Bates uten plan?
« Svar #19 på: September 25, 2006, 19:01:17 »
Du mener rype [8D]

We'll be back.
« Siste redigering: September 25, 2006, 19:01:43 av soumoh »
We'll be back.

Jon R

Re: Bates uten plan?
« Svar #20 på: September 25, 2006, 19:09:45 »
quote:
Originally posted by h.b

Alle vet nok hva jeg mener om manager til Leeds.Skal det komme inn en ny manager, så må det en manager til som har hat suksess de siste 10 årene






Du får nesten definere suksess og på hvilket nivå, Håkon. Du har allerede innskrenket antall kandidater til en håndfull hvis du med "suksess" mener "vinne titler" i en europeisk topp liga. Hvilken suksessrik manager er egentlig villig til å ta over Leeds United anno 2006? Ranierei er vel den mest opplagte kandidaten av de som oppfyller et sånt krav. Uansett tror jeg vi igjen må senke lista for krav og forventninger til den nye manageren, med mindre vi ønsker en ny runde med skjellsord før den nye manageren har fått satt seg ordentlig til i stolen. Jeg mener fortsatt at vi har mest å hente i England, og da gjerne en up and coming manager fra de lavere divisjoner, som kan bringe inn en klar visjon og helhetlig plan, både på kort og lengre sikt. Kan Penney være en sånn type?

Jon R.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Bates uten plan?
« Svar #21 på: September 25, 2006, 19:27:57 »
Ps Lippi vil til England og Premier league neste sesong.



Lars E

Re: Bates uten plan?
« Svar #22 på: September 25, 2006, 19:38:51 »
Boothroyd hadde vel ingen tidligere managererfaring, og se hva han har gjort med Watford. Forhåpentligvis har Carver også et potensiale som manager, og jeg er spent på å se hva han kan få til. Så lenge resultatene går vår vei er det ingen grunn til at han ikke skal få fortsette.

Tar gjerne Lippi neste sesong forresten. Så kan han lokke med seg Buffon, Nesta, Cannavaro, Grosso, Zambrotta, Gattuso, Pirlo, Totti, Toni...Mhh *drømme*

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

Forever Leeds

h.b

  • Gjest
Re: Bates uten plan?
« Svar #23 på: September 25, 2006, 19:46:16 »
Kremt. Watford ligger 3 sist. Det kaller jeg ingen suksess
quote:
Originally posted by Larseirik

Boothroyd hadde vel ingen tidligere managererfaring, og se hva han har gjort med Watford. Forhåpentligvis har Carver også et potensiale som manager, og jeg er spent på å se hva han kan få til. Så lenge resultatene går vår vei er det ingen grunn til at han ikke skal få fortsette.

Tar gjerne Lippi neste sesong forresten. Så kan han lokke med seg Buffon, Nesta, Cannavaro, Grosso, Zambrotta, Gattuso, Pirlo, Totti, Toni...Mhh *drømme*

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds







Lars E

Re: Bates uten plan?
« Svar #24 på: September 25, 2006, 21:23:27 »
Gi dem litt tid. De overlever, tro meg, og med de begrensede transfermidlene må det sies å være en suksess. Uansett har han allerede gjort et dårlig CCC lag til et Premier League lag, det i seg selv er jo ganske imponerende.

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

Forever Leeds

h.b

  • Gjest
Re: Bates uten plan?
« Svar #25 på: September 25, 2006, 21:25:59 »
Har aaldri troa på at Boothy kan lede Watford til en top 3 plassering og dermed i Champions League



Lars E

Re: Bates uten plan?
« Svar #26 på: September 25, 2006, 21:28:56 »
Nei for han forlater Watford etter sesongen og tar over Leeds. Så vinner vi alt vi kan vinne.[;)]

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

« Siste redigering: September 27, 2006, 04:38:28 av Lars E »
Forever Leeds

h.b

  • Gjest
Re: Bates uten plan?
« Svar #27 på: September 25, 2006, 21:31:25 »
Ok så Bates gir en manager som har fått sparken jobben.    hhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmm  vanskelig å tro på det



lojosang

Re: Bates uten plan?
« Svar #28 på: September 25, 2006, 23:06:07 »
Du tror altså Booty får sparken om han ikke leverer topp 3-plassering, Håkon?
Jeg tipper Watfordstyret er noe mer tålmodig enn deg [:D]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

HåvardK

Re: Bates uten plan?
« Svar #29 på: September 25, 2006, 23:32:49 »
quote:
Originally posted by h.b

Er du villig til å gi Carver like mye penger som O`Leary og dermed like stor gjeld


Nå var vel ikke O´Leary direkte overlesset med penger de to første sesongene. For øvrig synes jeg vel å ha registrert en viss tendens til kjøpelyst hos deg også, Håkon?