Skrevet av Emne: Ranieri: I'll Leed us into Europe  (Lest 17309 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik_

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #30 på: September 28, 2006, 20:47:58 »
Men vil dette "løftet" være riktig på lang sikt for Leeds United?

Må innrømme at jeg deler skepsisen med en del andre her. Om det skulle være noe nytt.
Er usikker på hvordan Claudio takler motgang. Om det bare kommer et par italienere (som Mads håper på), men heller ymse fra flere land. Og om spillestilen er noe mer offensiv enn Blackwells?

Imponerer meg heller ikke at han snakker som Tarzan.
"Me Claudio, Ken call Claudio". [:)]
« Siste redigering: September 28, 2006, 21:01:34 av Enrique »

rd1

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #31 på: September 28, 2006, 20:59:39 »
I praksis er vi vel skeptiske til alle aktuelle managere for jobben!!

Ikke så rart kansje etter KB, Gray, Reid, Venables de siste årene..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

lufcwhites

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #32 på: September 28, 2006, 21:15:50 »
Ranieri är jag lite tveksam till. Vad som vi behöver är en manager som kan The Championship + är bra på att jobba med små resurser. Jag tror att John Carver kan vara denna man. Matchen mot WBA blir mycket viktig, vinner vi där så blir det intressant att se vad Bates gör?

LEEDS UNITED `TIL I DIE!!
LEEDS UNITED `TIL I DIE!!

Per-Stian

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #33 på: September 28, 2006, 21:23:56 »
Trur Leeds og Bates gjer lurt i å la Carver få bevise kva han e god for. Har Ranieri venta i to år, kan han saktens vente to år til. CR vil sikkert gi klubben eit "lyft" i sin første sesong, men på sikt e eg litt meir usikker på den sindige sølvreven.

Karl Hot Shot

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #34 på: September 28, 2006, 21:38:45 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer


Likevel er Boothroyd gud for flere her! Og han var jo kun head coach!




Aidy Boothroyd er definitivt ingen enorm kapasitet i mine øyne. At han er smartere enn Blackwell, forteller i grunnen ingenting. Boothroyd må i det minste stabilisere Watford på trygg Premier League-plass i noen år, før jeg er interessert (eller skriver innlegg om det her) i å ha ham som manager på Elland Road.

Dersom Ken Bates biter på Claudio Ranieris agn i The Sun, vil Leeds United for første gang få en manager som ikke kommer fra de britiske øyer (her innbefattet Republikken Irland). Ranieris erfaringer fra flere år i Chelsea betyr da mye, uansett om resultatene der var gode eller ikke. Leeds United vil med en ansettelse av Ranieri ikke gamble like mye som for eksempel Tottenham gjorde i sin tid med sveitseren Gross. Ranieri er nå brukbar til å snakke engelsk. Han forstår og elsker engelsk kultur og væremåte. Det er betydningsfullt i denne sammenhengen. Drillo dreit jo halvveis ut andre nordmenn i engelskmenns aktelse med alt lurvelevenet i Wimbledon. Ranieri er i det minste i stand til å ta ut en god førsteellever. Han forstår fotballspillets grunnprinsipper meget godt. Jeg har altså ingen problemer med Ranieri, om han skulle få sitt ønske oppfylt.
 

Dennis

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #35 på: September 28, 2006, 22:33:25 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"


Aidy Boothroyd er definitivt ingen enorm kapasitet i mine øyne.



Det har jeg heller ikke påstått. Holder derimot med deg i at Ranieri har grunnlag for å (igjen) kunne lykkes i England.

Marching On Together!
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #36 på: September 28, 2006, 23:54:40 »
Poenget er ihvertfall at Leeds trenger en manager som kan løfte laget og gi fansen optimisme igjen.Carver gir ikke fansen optimisme.Vi kan gamble på Carver. Vi kan sikkert ansette Wise eller en annen tulling som kun kan CCC. Et poeng som jeg mener må frem er det at ved et evt opprykk til Premier League så bør Leeds ha en manager som er kapabel til å lede Leeds i Premier League. Wise er det ikke, Hoddle,Robson og andre småmanagere er det ihvertfall ikke.Carver er for fersk til å lede en klubb på størrelse med Leeds United. Ranieri har merittene og ambisjonene klare. Leeds skal ut i Europa.Altså her er det en manager med ambisjoner for å lede Leeds uti Europa. Har Leeds egentlig råd til å si nei til en slik kapasitet.Selvsagt så vil han bruke penger, men hvis Leeds United og Bates ikke har tenkt seg å bruke penger på denne klubben, ja da kan vi like gjerne legge hele klubben død. Det koster å bli suksessrik


« Siste redigering: September 28, 2006, 23:55:39 av h.b »

Peter7

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #37 på: September 29, 2006, 00:01:21 »
Har det noen gang kommet noe godt til Leeds fra Chelsea?

Bates og Dubes?

Wise og Ranieri - ville foretrekke ingen av dem. Vi trenger resultater, ikke folk som bare er store i kjeften ...

Heller Carver som manager med støtte av en slags sportssjef - Eddie Gray, Lucas Radebe, McAllister, Batty?

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

MacMurder

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #38 på: September 29, 2006, 00:02:59 »
quote:
Originally posted by h.b

Poenget er ihvertfall at Leeds trenger en manager som kan løfte laget og gi fansen optimisme igjen.Carver gir ikke fansen optimisme.Vi kan gamble på Carver. Vi kan sikkert ansette Wise eller en annen tulling som kun kan CCC. Et poeng som jeg mener må frem er det at ved et evt opprykk til Premier League så bør Leeds ha en manager som er kapabel til å lede Leeds i Premier League. Wise er det ikke, Hoddle,Robson og andre småmanagere er det ihvertfall ikke.Carver er for fersk til å lede en klubb på størrelse med Leeds United. Ranieri har merittene og ambisjonene klare. Leeds skal ut i Europa.Altså her er det en manager med ambisjoner for å lede Leeds uti Europa. Har Leeds egentlig råd til å si nei til en slik kapasitet.Selvsagt så vil han bruke penger, men hvis Leeds United og Bates ikke har tenkt seg å bruke penger på denne klubben, ja da kan vi like gjerne legge hele klubben død. Det koster å bli suksessrik






Stiller meg 100% bak den. Ingen gambling nå Bates.

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #39 på: September 29, 2006, 00:03:15 »
Og Leeds vil forbli en CCC klubb i lang lang tid.De som er store i kjeften lykkes oftest. Et gammelt Eggen sitat
quote:
Originally posted by Peter7

Har det noen gang kommet noe godt til Leeds fra Chelsea?

Bates og Dubes?

Wise og Ranieri - ville foretrekke ingen av dem. Vi trenger resultater, ikke folk som bare er store i kjeften ...

Heller Carver som manager med støtte av en slags sportssjef - Eddie Gray, Lucas Radebe, McAllister, Batty?

***
Crainey 4 Scotland





27.10.1961

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #40 på: September 29, 2006, 00:06:52 »
Han kommer.
 

Kickthemdown

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #41 på: September 29, 2006, 00:47:30 »
quote:
Originally posted by B-m

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:
Originally posted by B-m

Leeds United er IKKE klubben for Ranieri.



Interessant at du mener det, b-m! Vil du presisere?

Marching On Together!




'hør på han, fyren er desperat! Vil vi ha en ny desperat fyr inn? Føler at det var det som knakk Blackie. Ã… begynne å prate om leeds og europa er bullshit, vi er i CCC og komme nok til å bli der noen gode år til, ihvertfall hvis big shot ranieri- som ikke kjenner til en eneste spiller i denne divisjonen- blir vår manager. Vet ikke hva han gjorde første åra i Valencia(visstnok bra), men han spilte elendig fotball med Chelsea(med myyyye penger), og gjorde det dårlig nå sist med Valencia.

Carver inn

Ok du vet best [8)]

Killa

Ove

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #42 på: September 29, 2006, 01:23:46 »
Jeg skjønner ikke hvorfor så mange ønsker Ranieri til klubben. Kanskje er man redd for å få Hoddle og Wise, ja da skjønner jeg det, men hva har egentelig Raniere oppnådd, til tross for ubegrenset med penger i Chelsea?

Nei gi oss heller en sulten Nils Arne Eggen klar til å bevise hva han kan få til.
 

MacMurder

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #43 på: September 29, 2006, 01:46:21 »
quote:
Originally posted by Ove

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange ønsker Ranieri til klubben. Kanskje er man redd for å få Hoddle og Wise, ja da skjønner jeg det, men hva har egentelig Raniere oppnådd, til tross for ubegrenset med penger i Chelsea?

Nei gi oss heller en sulten Nils Arne Eggen klar til å bevise hva han kan få til.



Og hva har egentlig Curbs, Hoddle, Wise, Megson, Kerr, Newell, Worthington, McCarthy, Adams, Vialli, McAllister, Jones og co oppnådd ???

nellejr

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #44 på: September 29, 2006, 01:49:45 »
Claudio Ranieri har oppnådd svææært mye - og spesielt med få midler.

Han startet sin managergjerning i Cagliari i serie C1, og to sesonger sesonger senere var Cagliari et serie A lag. Han fortsatte i Fiorentina og rykket opp i sin første sesong til serie A. Med Napoli havnet han på 4. plass i Serie A. Deretter tok han veien til klubber med litt bedre økonomi. Da står nok ikke resultatene helt til forventningene, men han tok både Valencia og Chelsea langt i Champions League. O'Leary sa gjerne at er man god nok, er man gammel nok. Det har ikke Ranieri sagt, men han har vist det i praksis. Det var Ranieri som i sin tid ga spillere som Zola og Mendieta sjansen i sin tid+++++.


Nellejr

"To build a team doesnt have to take a long time. To build a club does."   Claudio Ranieri
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

Ford Fairlane

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #45 på: September 29, 2006, 01:54:57 »
Dette ser virkelig lovende ut om jeg må få si min hjertens mening. Hvis en mann som Ranieri gjerne vil jobbe hos oss, er lista lagt. Her kan vi få en topp-mann til klubben fortsatt. Enten det nå blir Ranieri eller enn annen. Selv ville jeg nok foretrekke Curbishley av de som har blitt nevnt som aktuelle, men kan godt leve med Ranieri også. Glad nå!

Ford Fairlane
Ford Fairlane

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #46 på: September 29, 2006, 01:58:40 »
Har vi tenkt på hva som er vuiktigst for Bates.Hvis Bates vil noe med Leeds så ansetter han Ranieri eller Cubishley. Hvis hovedpoenget hans er å gjøre klubben gjeldfri for å selge den videre så ansetter han Carver.Hvis ikke noe skjer den nærmeste uka så er det nok alternativ 2 som frister Bates mes. Da vil vi om 7 mndr diskutere hva den nye eieren vil med Leeds



baste

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #47 på: September 29, 2006, 04:33:17 »
Sitter med en følelse at vi ( LEEDS ) ikke kan si "nei takk" til en profilert manager som Ranieri. Tror han lettere klarer å få "klasse" spillere til Leeds en hva KB klarte. Har litt å si hvem som er manager tror jeg. Mest av alt ønsker jeg mer £ til å kjøpe spillere. Venstre kanten er ikke bra, enda godt at Creswell er tilbake. Savner en + 20 spiss..eller en 20-20 spiss som de kaller Lfc nye, + 20 mål og + 20 assist....Det hadde hjulpet på.

Kato

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #48 på: September 29, 2006, 04:35:47 »
Vi skal være overlykkelige hvis vi får en manager av Ranieris klasse
 

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #49 på: September 29, 2006, 04:49:11 »
Med Ranieri er jeg sikker på at det kommer spillere fra kontinentet som kan heve Leeds. Han vil nok hente inn en kreativ midtbanespiller og få litt annen spillestil. Da blir det slutt på å hente inn spillere som ikke har teknikk og overblikk



Pål

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #50 på: September 29, 2006, 05:22:57 »
Ikke ofte jeg er enig i meningene dine her inne h.b men nå er jeg faktisk det... Tror Ranieri kan være et bra valg som viser at KLUBBEN Leeds vil noe framover...

Full mann, full kontroll
Full mann, full kontroll

oak-tjome

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #51 på: September 29, 2006, 05:45:54 »
Ja det hadde vært fint å vite hvilke tanker den gamle mannen har i hodet sitt!!!? Vi kan bare spekulere!! Men han er vel litt glad i penger!! Så..
 

lojosang

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #52 på: September 29, 2006, 15:42:07 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"
Ranieri er i det minste i stand til å ta ut en god førsteellever.



Unnskyld meg!
Er det Tinkerman du snakker om her?
Mannen som brukte rotasjonsprinsippet så intenst at Tore Andre Flo fortsatt er svimmel?

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Karl Hot Shot

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #53 på: September 29, 2006, 15:45:01 »
quote:
Originally posted by lojosang

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"
Ranieri er i det minste i stand til å ta ut en god førsteellever.



Unnskyld meg!
Er det Tinkerman du snakker om her?
Mannen som brukte rotasjonsprinsippet så intenst at Tore Andre Flo fortsatt er svimmel?

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates



Ja. (Indirekte lå det en sammenligning med Blackwells uttak av førsteellevere i min påstand.)
 

GeirO

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #54 på: September 29, 2006, 18:15:38 »
Får vi Ranieri, får vi Wise også - som spiller!
MOT

raggen

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #55 på: September 29, 2006, 22:08:24 »
er klart en mann som ranieri vil kunne trekke "store" navn fra kontinentet lettere en Blackwell gjorde.. så får vi da også håpe uansett hvem som blir manager at han får noe pund til disposisjon til kjøp av spillere.. jeg personlig hadde ikke hatt noe i mot ranieri. men blir det hoddle eller wise så graver jeg meg ned

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Jon R

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #56 på: September 29, 2006, 23:10:04 »
quote:
Originally posted by raggen

er klart en mann som ranieri vil kunne trekke "store" navn fra kontinentet lettere en Blackwell gjorde.. så får vi da også håpe uansett hvem som blir manager at han får noe pund til disposisjon til kjøp av spillere..



Ingen grunn til å tro at Raneirei kommer til å få noe mer penger enn Blackwell har fått, dvs en 5-6 mill £ over en to og et halvt års periode. Dette forutsetter vel og merke at han selger spillere for minimum det samme beløpet. Så får vi se hvor mange "store navn" han får fra kontinentet for denne summen, når makslønna er ca 6000 £ i uka.

Jon R.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #57 på: September 30, 2006, 00:15:21 »
Bare så synd at den politikken Bates fører ang spillere og lønninger gjør at vi innen 2 år er i div 1.Hvis ikke Bates begynner å ville bruke mere på vårt kjære Leeds, så er vi lilleputter i Yorkeshire. Barnsley blir da større enn Leeds og for ikke å snakke om Huddersfield. Nei begynn å investere i Leeds Bates før du taper mere på klubben enn du nå gjør



Jon R

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #58 på: September 30, 2006, 02:03:52 »
quote:
Originally posted by h.b

Bare så synd at den politikken Bates fører ang spillere og lønninger gjør at vi innen 2 år er i div 1.Hvis ikke Bates begynner å ville bruke mere på vårt kjære Leeds, så er vi lilleputter i Yorkeshire. Barnsley blir da større enn Leeds og for ikke å snakke om Huddersfield. Nei begynn å investere i Leeds Bates før du taper mere på klubben enn du nå gjør






Når en elendig manager som Blackwell klarte å ta oss til play off finale i løpet av to sesonger ( bare flaks seff), bør vel en mer erfaren og "proven" manager i det minste klare å styre oss unna nedrykk , selv om han må handle til "budsjett" vel? Dessuten er jeg ikke så sikker på om den gamle mannen er så Stein(E)rik som enkelte tror han er. [:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 30, 2006, 02:07:03 av Jon R »
Jon R.

R - R

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #59 på: Oktober 03, 2006, 05:50:03 »
Raniere i Leeds? Høyrest det riktig ut? Absolutt ikkje.

Det siste vi treng er ein italienar som er vant med ubegrensa lønningsposar og overgangsbudsjett i ein allereie sprengt klubb. Klubben kan ikkje tilby Raniere dei forholda han er vant til, med unntak av treningsanlegg, så kvifor skulle han lukkast her når han knapt har lukkast i andre klubbar?

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune