Skrevet av Emne: Managerspill  (Lest 4257 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ferre

Managerspill
« på: Oktober 02, 2006, 05:03:18 »
Jeg spilte en gammelt managerspill for mange år siden, et ganske simpelt og enkelt spill. Man kunne vel velge mellom norsk, engelsk, tysk og italiensk liga. Jeg husker at på Leeds var bl.a Frank Strandli og Yeboah! [:p] Etter man hadde valgt lag kunne man lage nye spillere og fjerne spillere, og statsen til spillerne varierte fra game til game. Statsen på spillerne gikk fra 0 - 200. Når man spilte kamper var det en svart bakgrunn med en klokke som gikk rundt og viste kamptiden. Når det ble mål og gule/røde kort dukket navnet til spilleren opp.

Noen som vet hvilket spill jeg mener? Noen som har spillet evt. et sted jeg kan laste det ned? Tror det heter World Football Manger (er overhodet ikke sikker).

-WE'LL BE BACK-

ToreLA

Re: Managerspill
« Svar #1 på: Oktober 02, 2006, 05:21:08 »
Husker ikke hva det heter heller, men husker å ha såpilt det. Utrolig simpelt spill. Tror faktisk det var laget av en nordmann også.




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes


Ferre

Re: Managerspill
« Svar #2 på: Oktober 02, 2006, 05:29:24 »
Ja stemmer, er vel et norskt spill. Fikk lyst til å spille det igjen, ble helt hekta på det før! [:)]

-WE'LL BE BACK-
« Siste redigering: Oktober 02, 2006, 06:48:05 av Ferre »

Erik_

Re: Managerspill
« Svar #3 på: Oktober 02, 2006, 07:28:10 »
Ã…ååååååh nostalgi!

Takk for at du spurte om dette Ferre. Jeg tror ikke jeg husker helt hva spillet heter, men vet hva du mener. Uansett. Ingenting kan noensinne måle seg med:





Bortimot det eneste gode den mannen har gjort. Those were the days. I love you Graeme Souness! Jeg får tårer i øynene. Barndommen rippes opp igjen. Det var så mye bra spill på den tiden. Dagens spill mangler sjel. [8D][:)]

Det virkelige FM:





Eller Soccer Boss:



Bundesliga Manager var også en hit. Sensible Soccer, ja til og med et spill om Manchester United brukte jeg tid på. (Hysj) Og alle de andre sjangrene. Winter Games, Skate or Die, etc.

Noen som kjenner igjen noe av dette?

Forøvrig. Her finner du kanskje noe du selv har spilt. Trykk på linken og kom til managerspill himmelen:
Commodore 64, Amiga og Atari rocks!

Er ikke sikker på hva navnet er på spillet du søker etter Ferre. Men si fra når du finner det ut. Jaja, nå må jeg sove. (Hvis jeg greier)

Ã…h som jeg ønsker meg tilbake til det trygge 90 tallet...

Erik_

Re: Managerspill
« Svar #4 på: Oktober 02, 2006, 16:34:15 »
Kan det være League Soccer '91 du mener, Ferre?

http://s64.emuunlim.com/games/football/football3.htm

Det er i allefall en M. Petersen som har navnet sitt der. Uansett, det var litt av noen tider.[:)]
« Siste redigering: Oktober 02, 2006, 16:35:31 av Enrique »

Ferre

Re: Managerspill
« Svar #5 på: Oktober 02, 2006, 16:43:09 »
quote:
Originally posted by Enrique

Kan det være League Soccer '91 du mener, Ferre?

http://s64.emuunlim.com/games/football/football3.htm

Det er i allefall en M. Petersen som har navnet sitt der. Uansett, det var litt av noen tider.[:)]



Nei, fant ikke spillet. [V]

Men du fant noen andre klassikere i alle fall, takk for det!! [:D][:D][:D]



-WE'LL BE BACK-

Erik_

Re: Managerspill
« Svar #6 på: Oktober 02, 2006, 17:03:53 »
Hehe.

Må innrømme at jeg gjorde det mest for min egen del. Men det hadde vært feil å ikke gjøre et stort nummer ut av det jeg har funnet.

Ferre

Re: Managerspill
« Svar #7 på: Oktober 02, 2006, 17:09:29 »
quote:
Originally posted by Enrique

Hehe.

Må innrømme at jeg gjorde det mest for min egen del. Men det hadde vært feil å ikke gjøre et stort nummer ut av det jeg har funnet.



Helt enig...[:p]

-WE'LL BE BACK-

lojosang

Re: Managerspill
« Svar #8 på: Oktober 02, 2006, 22:24:53 »
Football Manager 2 har jeg spilt i mange timer, ja. Husker at jeg banka Tottenham 11-0 i FA-cupfinalen med Leeds.
Skjønt min versjon het HotShot, tror jeg. Sikkert bare de som hadde rippa spillet som skifta navn på det.

Og, i en helt annen sjanger, Scenario. Fantastisk avhegnighetsskapende strategispill.


"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Dennis

Re: Managerspill
« Svar #9 på: Oktober 02, 2006, 22:56:43 »
Herregud, dette var en genial tråd!

Commodore var min første spillopplevelse!

Husker onkel og jeg spilte. Han er Arsenal-fan, jeg var helt grønn i faget fotball.
Da det ble trukket hvem han skulle ha i semifinalen i køppen, sa han Spurs.
Jeg trodde han sa 'Det spørs!'
 
For en tid...

Marching On Together!
Marching on together!

Ferre

Re: Managerspill
« Svar #10 på: Oktober 02, 2006, 23:44:17 »
Faen, ingen som har det spillet jeg mener? Greit å ha et lite og enkelt spill som avveksling når FM blir for "komplisert". [:p]

-WE'LL BE BACK-

Erik_

Re: Managerspill
« Svar #11 på: Oktober 03, 2006, 01:03:39 »
Tenkte jeg skulle holde den helt til du kom med stygge ord. Men så fikk jeg med meg at du allerede har kommet med det.

WFM: Last ned og spill

Kyss meg senere. [;)]

Ps. Jeg er alt for snill.

Ferre

Re: Managerspill
« Svar #12 på: Oktober 03, 2006, 01:23:09 »
quote:
Originally posted by Enrique

Tenkte jeg skulle holde den helt til du kom med stygge ord. Men så fikk jeg med meg at du allerede har kommet med det.

WFM: Last ned og spill

Kyss meg senere. [;)]

Ps. Jeg er alt for snill.



Jess!! Takk takk, dette hjalp på humøret mitt under ex. phil. innleveringa! [:D] Bare si i fra, du skal få et kyss når som helst [:p]

Det var bra du stoppet meg på 'faen', kunne fort blitt mange stygge ord er jeg redd...[:)]



-WE'LL BE BACK-

Erik_

Re: Managerspill
« Svar #13 på: Oktober 03, 2006, 01:37:31 »
...eh, kyss de sure føttene mine. Skulle det selsvasgt stå.

Jeg kunne helt sikkert hjulpet deg med Ex.Phil også, men der går grensa. Lykke til med innleveringa. Men ikke la oss ødelegge denne flotte tråden med Platon, Aristoteles, Sofistene, fri vilje, osv. [:)]

Sten

Re: Managerspill
« Svar #14 på: Oktober 03, 2006, 01:38:38 »
quote:
Originally posted by Enrique

...eh, kyss de sure føttene mine. Skulle det selsvasgt stå.

Jeg kunne helt sikkert hjulpet deg med Ex.Phil også, men der går grensa. Lykke til med innleveringa. Men ikke la oss ødelegge denne flotte tråden med Platon, Aristoteles, Sofistene, fri vilje, osv. [:)]



selsvasgt!

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Ferre

Re: Managerspill
« Svar #15 på: Oktober 03, 2006, 01:40:36 »
Begynner å bli ferdig nå, bare to til før jul..[V]

Men nå blir det WFM! [:)]

-WE'LL BE BACK-

Erik_

Re: Managerspill
« Svar #16 på: Oktober 03, 2006, 01:40:58 »
quote:
Originally posted by pikselator

quote:
Originally posted by Enrique

...eh, kyss de sure føttene mine. Skulle det selsvasgt stå.

Jeg kunne helt sikkert hjulpet deg med Ex.Phil også, men der går grensa. Lykke til med innleveringa. Men ikke la oss ødelegge denne flotte tråden med Platon, Aristoteles, Sofistene, fri vilje, osv. [:)]



selsvasgt!

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman


Dog!

Germ

Re: Managerspill
« Svar #17 på: Oktober 03, 2006, 23:30:41 »
Premier Manager 99 rocket! Var Leeds helt fram til 2067. Vant serien 40 år på rad. Bygget ut stadion til 120.000 tilskuere, fullsatt hver kamp. Tilskuere fikk gratis drikke og en valgfri snack hver kamp. Det spillet vår helt rått.

"Shine On You Crazy Diamond"
"Shine On You Crazy Diamond"

dexter90

Re: Managerspill
« Svar #18 på: Oktober 03, 2006, 23:39:44 »
quote:
Originally posted by Germ

Premier Manager 99 rocket! Var Leeds helt fram til 2067. Vant serien 40 år på rad. Bygget ut stadion til 120.000 tilskuere, fullsatt hver kamp. Tilskuere fikk gratis drikke og en valgfri snack hver kamp. Det spillet vår helt rått.

"Shine On You Crazy Diamond"


Ja, helt enig! Slik som Premier Manager 98 og 99 var sinnsykt fete spill! Jeg har Premier Manager 98[:)]
 

Germ

Re: Managerspill
« Svar #19 på: Oktober 04, 2006, 04:00:09 »
Savner det. Good times...

Lånte vekk premier manager 99 til min fetter, fikk det aldri igjen. Sukk. Heldigvis har eg skrevet opp stats'ene et eller annet sted. ;)

"Shine On You Crazy Diamond"
"Shine On You Crazy Diamond"

R - R

Re: Managerspill
« Svar #20 på: Oktober 04, 2006, 05:22:09 »
quote:
Originally posted by Enrique

Kan det være League Soccer '91 du mener, Ferre?

http://s64.emuunlim.com/games/football/football3.htm

Det er i allefall en M. Petersen som har navnet sitt der. Uansett, det var litt av noen tider.[:)]



League Soccer 89 var vel spelet... var kanskje fleire sesongar og, men sjølv huskar eg berre at League Soccer 89 var det store spelet heime på commodoren.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune