Skrevet av Emne: 4-5-1 NÃ…!!!  (Lest 7443 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

4-5-1 NÃ…!!!
« på: Oktober 18, 2006, 18:40:02 »
Finnes ikke tvil i min sjel: Back to basic. Tilbake til 4-5-1. Se på målene vi slipper inn mot Bham, WBA og Stoke. Motstanderene, selv om de er i undertall, skjærer igjennom midtbanen vår som kniv i varmt smør. Det er enorme rom i boltre seg i. Hadde vi spilt mot Chelsea eller Arsenal hadde vi trolig tapt 10-0. Stallen vår er ikke tilpasset 4-4-2. Douglas og Westlake er verken vinger, playmakere eller "holding playere": De er klassiske indreløpere. Healy pakkes effektivt inn av gigantiske stoppere i kamp etter kamp. Med unntak av Douglas, har vi for øyeblikket ingen spillere som klarer å true bakrom. Plasser Healy på et sted der han i det minste vil få litt rom, åå høyre eller venstre kant, avhengig av om vi bruker Carole eller Lewis. Han kan fortsatt skjære inn fra kanten og avslutte selv, eller gjøre forarbeid til mål. Slik han brukes nå kan vi like gjerne spille med Blake eller Moore på topp. Vi har en naturlig targetman tilbake etter skade i Cresswell, men han er avhengig av mer bevegelse rundt seg og spiller som kan crosse en ball inn i boksen, eller spille 45 grader ut. Carole, Lewis eller Johnson har alle denne egenskapen, men de trenger støtte fra offensive backer og løsterke indreløpere. Howson og Rose er andre høyaktuelle spillere i offensive midtbaneposisjoner når de er tilbake fra skade. Howson kan feks spille i en posisjon mellom sentral midtbane og Cresswell.  

Bruk gjerne en klassisk stopper som anker bak de tre sentralt, ihvertfall så lenge Derry er totalt ute av form, og Nicholls er ute med skade.

 Vi kan tenke oss noe sånt :

------------------Sully(Warner)------------------------

Kelly----Gregan( Butler)----Kilgallon---------Wright( Crainey)

-----------------Foxe(Derry, Nicholls)-----------

--------Douglas------------------------Westlake----------

Healy(Carole,Stone)-----------------------------------Lewis( Johnson)

----------------------Cresswell ( Horsfield)-----------------

Jon R.
Jon R.

SirOlsen

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #1 på: Oktober 18, 2006, 18:45:53 »
Tror faktisk jeg er enig med deg i den der JonR

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #2 på: Oktober 18, 2006, 18:50:10 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Tror faktisk jeg er enig med deg i den der JonR



Neinei, jeg er jo ikke enig med Jon R da, men jeg mener jo det samme ... [:I]
Det virker jo ut som at Blackies "taktikk" det siste halvåret/året skjønnes bedre nå. Når en ser hvordan alternativet funker...



It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan
« Siste redigering: Oktober 18, 2006, 18:50:56 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Karl Hot Shot

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #3 på: Oktober 18, 2006, 18:51:54 »
Basis for engelsk fotball har i ca. tretti år vært 4-4-2-formasjonen. Den benyttet også John Carver i går. Leeds United var svært uheldige som ikke tok poeng mot Leicester City i går kveld. Innsatsen var langt større enn mot Stoke City på lørdag. Spillet gled tidvis godt, og det var synd at Tiatto hadde stjernetreff etter 29 minutter (denne gangen var det i hvert fall ikke Neil Sullivans feil at det ble baklengsmål). Jeg tror ikke det ligger noe hokus pokus i formasjonene. Motoren i laget (midtbanen) må styrkes vesentlig. Shaun Derry har hittil vært mannen vi kunne stole på. Men Derry er altfor enkel i spillestilen. Han trenger en kreativ midtbanemann ved sin side (eventuelt rett foran seg). Verken Douglas, Westlake eller Nicholls har disse kreative midtbanetalentene. Adam Johnson gjorde en meget god figur på venstreflanken, selv om innleggsfoten virket noe upresis i visse tilfeller. Først og fremst hadde vi trengt en omskolert og frisk Steve Stone i midten. Dessverre ser det ut til at Stone allerede har sett sine beste dager som fotballspiller. Borte er fintene, farta og pågangsmotet som karakteriserte ham tidligere. Vi trenger et solid laguttak, ikke formasjonsendring.
 

Lids

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #4 på: Oktober 18, 2006, 18:51:59 »
Noen som har direkte mail til KB - hvis ja, send forlaget til Jon - ASAP!

Thomas
Thomas

Ferre

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #5 på: Oktober 18, 2006, 18:52:27 »
Vil helst ikke se Leeds spille 4-5-1, men sånn som dagens situasjon har blitt er det kanskje det nødvendige?

Få heller inn en ny manager som gjør de rette grepene med 4-4-2, tror det er det beste. Vi trenger klare retningslinjer for hvordan vi skal spille, under Carver virker mye av det offensive spillet alt for tilfeldig og ustrukturet.

-WE'LL BE BACK-
« Siste redigering: Oktober 18, 2006, 18:55:55 av Ferre »

B-m

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #6 på: Oktober 18, 2006, 18:56:12 »
Glem "finspillet"! Legg om til 4-5-1 og drep mellomrommet(Siden Butler ikke makter støte). Og la oss se et dirty leeds igjen!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

SirOlsen

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #7 på: Oktober 18, 2006, 18:59:16 »
quote:
Originally posted by B-m

Glem "finspillet"! Legg om til 4-5-1 og drep mellomrommet(Siden Butler ikke makter støte). Og la oss se et dirty leeds igjen!



Ohh yeah!! Kunne ikke vært mere enig B-m.. Go you dirty white lads!... let`s see som dirt on your shirts after you have ripped 3 points! [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Jon R

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #8 på: Oktober 18, 2006, 19:06:01 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Basis for engelsk fotball har i ca. tretti år vært 4-4-2-formasjonen. Den benyttet også John Carver i går. Leeds United var svært uheldige som ikke tok poeng mot Leicester City i går kveld. Innsatsen var langt større enn mot Stoke City på lørdag. Spillet gled tidvis godt, og det var synd at Tiatto hadde stjernetreff etter 29 minutter (denne gangen var det i hvert fall ikke Neil Sullivans feil at det ble baklengsmål). Jeg tror ikke det ligger noe hokus pokus i formasjonene. Motoren i laget (midtbanen) må styrkes vesentlig. Shaun Derry har hittil vært mannen vi kunne stole på. Men Derry er altfor enkel i spillestilen. Han trenger en kreativ midtbanemann ved sin side (eventuelt rett foran seg). Verken Douglas, Westlake eller Nicholls har disse kreative midtbanetalentene. Adam Johnson gjorde en meget god figur på venstreflanken, selv om innleggsfoten virket noe upresis i visse tilfeller. Først og fremst hadde vi trengt en omskolert og frisk Steve Stone i midten. Dessverre ser det ut til at Stone allerede har sett sine beste dager som fotballspiller. Borte er fintene, farta og pågangsmotet som karakteriserte ham tidligere. Vi trenger et solid laguttak, ikke formasjonsendring.



Utgangspunktet mitt er å utnytte de totale ressursene vi har tilgjengelig, på en best mulig måte. Du skriver det jo selv, Hot Shot: Vi trenger noe vi ikke har i øyeblikket. Jeg mener at med de spillerne vi har i øyeblikket, utnytter vi ressursene best med en 5 manns midtbane. Det burde ikke være noe hokus pokus å skifte formasjon heller. Den er godt kjent for brorparten av spillerne i stallen, og sytemet var godt innarbeidet for bare få måneder siden.

Jon R.
Jon R.

Budda

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #9 på: Oktober 18, 2006, 19:07:57 »
Nei, for all del ikke. Heller spille 4-4-2 med offensive kanter og to spisser. Healy passer ikke som ving!!! Foxe som defensiv midtbane har jeg heller ikke trua på. 4-5-1 må være noe av den kjedeligste formationen et lag kan ha.
Endre

Karl Hot Shot

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #10 på: Oktober 18, 2006, 19:14:45 »
Når Jonny Howson og Danny Rose blir skadefrie igjen, kan en av dem benyttes ved siden av Shaun Derry i en 4-4-2-formasjon. Det er ikke ideelt å hive innpå unggutta i en krisesituasjon, men det bør likevel skje nå.
 

Jon R

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #11 på: Oktober 18, 2006, 19:26:42 »
quote:
Originally posted by Budda

Nei, for all del ikke. Heller spille 4-4-2 med offensive kanter og to spisser. Healy passer ikke som ving!!! Foxe som defensiv midtbane har jeg heller ikke trua på. 4-5-1 må være noe av den kjedeligste formationen et lag kan ha.


En myte skapt etter drillofotballen:  Noen av de flotteste kampene og de største seierne vi har opplevd med Leeds United de siste 5 åra ( 6-1 Charlton borte, 3-2 Arsenal borte, 6-1 QPR hjemme, har alle kommet med en tilnærmet 4-5-1 formasjon.) Selv lag som Arsenal og Manu har spilt mye glitrende offensiv fotball i 4-5-1 de siste åra. Uansett er det viktigste å begynne å kapre poeng igjen. Da må vi begynne med å tette igjen rom på midten. 3 mann istedet for to sentralt, bør være en "logisk" kur.  Vi har heller ingen kreativ kraft i vår 4 manns midtbane pr idag, fordi vi mangler play maker typen som en sånn spillestil krever. Dessuten er Healy overvurdert som midtspiss og undervurdert som breddeholder( eller tilrettelegger) etter mitt syn. Han trenger mer rom og bevegelse rundt seg enn hva han får som midtspiss i Leeds United pr idag.

Jon R.
Jon R.

AndyMathie

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #12 på: Oktober 18, 2006, 19:28:16 »
Utrolig bra vurderinger av deg Jon!

Tror også denne formasjonen passer veldig godt for vår gode venn Gylfi. Når han er tilbake i en slik formasjon så goaler han i alle fall 10 mål per sesong og det trenger vi sårt(en midtbanespiller som scorer mål).

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Papi

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #13 på: Oktober 18, 2006, 19:36:15 »
quote:
Originally posted by Jon R

Finnes ikke tvil i min sjel: Back to basic. Tilbake til 4-5-1. Se på målene vi slipper inn mot Bham, WBA og Stoke. Motstanderene, selv om de er i undertall, skjærer igjennom midtbanen vår som kniv i varmt smør. Det er enorme rom i boltre seg i. Hadde vi spilt mot Chelsea eller Arsenal hadde vi trolig tapt 10-0. Stallen vår er ikke tilpasset 4-4-2. Douglas og Westlake er verken vinger, playmakere eller "holding playere": De er klassiske indreløpere. Healy pakkes effektivt inn av gigantiske stoppere i kamp etter kamp. Med unntak av Douglas, har vi for øyeblikket ingen spillere som klarer å true bakrom. Plasser Healy på et sted der han i det minste vil få litt rom, åå høyre eller venstre kant, avhengig av om vi bruker Carole eller Lewis. Han kan fortsatt skjære inn fra kanten og avslutte selv, eller gjøre forarbeid til mål. Slik han brukes nå kan vi like gjerne spille med Blake eller Moore på topp. Vi har en naturlig targetman tilbake etter skade i Cresswell, men han er avhengig av mer bevegelse rundt seg og spiller som kan crosse en ball inn i boksen, eller spille 45 grader ut. Carole, Lewis eller Johnson har alle denne egenskapen, men de trenger støtte fra offensive backer og løsterke indreløpere. Howson og Rose er andre høyaktuelle spillere i offensive midtbaneposisjoner når de er tilbake fra skade. Howson kan feks spille i en posisjon mellom sentral midtbane og Cresswell.  

Bruk gjerne en klassisk stopper som anker bak de tre sentralt, ihvertfall så lenge Derry er totalt ute av form, og Nicholls er ute med skade.

 Vi kan tenke oss noe sånt :

------------------Sully(Warner)------------------------

Kelly----Gregan( Butler)----Kilgallon---------Wright( Crainey)

-----------------Foxe(Derry, Nicholls)-----------

--------Douglas------------------------Westlake----------

Healy(Carole,Stone)-----------------------------------Lewis( Johnson)

----------------------Cresswell ( Horsfield)-----------------

Jon R.




Heilt einig Jon R. Skreiv det ikkje så utfyllande i min eigen topic. Som du sier er midtbana utspelt med eit trekk frå Leicester, Stoke og WBA. Når begge dei sentrale midtbane er fremme og støter samtidig er det enklaste saka i verden og slå ballen gjennom midtbana.

Nå var midtbana totalt fråverande til tider i går, me spelte nesten god gammal Drillo fotball, eller Kamma fotball.
Men ville nok heller hatt Foxe bak med Killer. Butler har brukt opp min kvote av tolmodighet, sjølv om han scora eit flott mål. Korleis kommentatoren klarer og skryte han så opp i skyene i går er for meg ein gåte.





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Budda

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #14 på: Oktober 18, 2006, 19:43:13 »
quote:
Originally posted by Jon R

En myte skapt etter drillofotballen:  Noen av de flotteste kampene og de største seierne vi har opplevd med Leeds United de siste 5 åra ( 6-1 Charlton borte, 3-2 Arsenal borte, 6-1 QPR hjemme, har alle kommet med en tilnærmet 4-5-1 formasjon.) Selv lag som Arsenal og Manu har spilt mye glitrende offensiv fotball i 4-5-1 de siste åra. Uansett er det viktigste å begynne å kapre poeng igjen. Da må vi begynne med å tette igjen rom på midten. 3 mann istedet for to sentralt, bør være en "logisk" kur.  Vi har heller ingen kreativ kraft i vår 4 manns midtbane pr idag, fordi vi mangler play maker typen som en sånn spillestil krever. Dessuten er Healy overvurdert som midtspiss og undervurdert som breddeholder( eller tilrettelegger) etter mitt syn. Han trenger mer rom og bevegelse rundt seg enn hva han får som midtspiss i Leeds United pr idag.

Jon R.




Det er ikke slik at hvis du legger om formation til 4-5-1 så trenger du ikke kreativ kraft. Jeg vil heller si at du har større behov for en  kreativ kraft i 4-5-1 enn 4-4-2. Problemet med 4-5-1 og en spiss er at spissen blir ofte alene i feltet. Bare se på Frankrike i VM. Og vi har ikke akkurat en Henry som kan finne på ting på egenhånd. Nei, spill heller 4-4-2 med offensive kanter og Healy og Creswelll på topp.
Endre

Jon R

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #15 på: Oktober 18, 2006, 19:45:47 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Når Jonny Howson og Danny Rose blir skadefrie igjen, kan en av dem benyttes ved siden av Shaun Derry i en 4-4-2-formasjon. Det er ikke ideelt å hive innpå unggutta i en krisesituasjon, men det bør likevel skje nå.



Det er jeg enig i,men ville heller sett Howson i en 4-4-1-1 formasjon, der han ligger i en posisjon mellom en midtspiss og tre ( to) sentrale midtbanefolk. [8)]

Jon R.
Jon R.

samadhi

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #16 på: Oktober 18, 2006, 20:08:00 »
Skjønner poenget med 4-5-1 i dette tilfellet, men nå tror jeg mange etter søken på desperate løsninger glemmer hva vi har gjort de siste par sesongene. Helt siden Blackwell innførte 4-5-1 har det stort sett vært enstemmig her inne at vi måtte legg om til 4-4-2. Ingen tvil om at 4-5-1 ville gjort oss bedre bakover, men dette er likvel en primitiv formasjon som ikke innbyr til mye annet enn lange baller mot en stor og sterk spiss. Jeg skjønner at mange mener dette vil være bra i den situasjonen vi er i nå, men jeg mener likvel det ikke er en spillestil å bygge videre på. Med dagens situasjon må vi få inn en klar strategi på hvordan denne klubben skal drives videre, og jeg mener definitivt at fremtiden ligger i 4-4-2.

Blackwell spilte jo 4-5-1 senest denne sesongen mot Coventry noe som resulterte i 0-1 tap og ikke akkurat overbevisende spill...

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Jon R

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #17 på: Oktober 18, 2006, 20:20:49 »
[
quote:

Det er ikke slik at hvis du legger om formation til 4-5-1 så trenger du ikke kreativ kraft. Jeg vil heller si at du har større behov for en  kreativ kraft i 4-5-1 enn 4-4-2. Problemet med 4-5-1 og en spiss er at spissen blir ofte alene i feltet. Bare se på Frankrike i VM. Og vi har ikke akkurat en Henry som kan finne på ting på egenhånd. Nei, spill heller 4-4-2 med offensive kanter og Healy og Creswelll på topp.



Hele poenget er at to offensive indreløpere skal skape rom og bevegelse inne i boksen. Vi skal bli fler hvite trøyer inne i boksen når vi angriper, ikke færre. Jeg husker godt tilbake til 2003. Vi hadde tapt 5 kamper på rad i den foretrukne 4-4-2 formasjonen og hadde stø kurs mot div 1. Reid la om formasjonen før kampen mot formlaget Charlton, til en 5 manns midtbane med Matteo som anker og Eirik Bakke/ Alan Smith i offensive midtbaneroller. Vi knuste Charlton 6-1 og i de neste 6 kampene vant vi tre, spilte en uavgjort og tapte to, alle i 4-5-1 formasjon. Vi scorte bøtter med mål, tettet bedre igjen bakover og berget plassen etter en fantastisk 3-2 seier på Highbury. Hadde Reid tviholdt på sin 4 manns midtbane resten av den våren, er jeg overbevist om at vi hadde rykket ned allerde den sesongen. Av en eller annen grunn la Reid om til 4-4-2 igjen de påfølgende sesongen og vi vet alle hvordan det gikk. [V]
En lignende effekt hadde vi høsten 2004, da vi opplevde en umiddelbar oopptur idet Blackwell introduserte 4-5-1 i kampen mot Preston på Deepdale (4-2 seier), og endelig ifjor høst, da vi lå under 3-0 mot Soton og Blackwell igjen la om til tre spillere sentralt. Oppsvinget kom umidelbart og 4-5-1(4-3-3) ble fortrukket resten av sesongen. 4-4-2 har rett og slett ikke fungert for Leeds united siden DOLs glansdager! [:)]

Jon R.
« Siste redigering: Oktober 18, 2006, 20:22:02 av Jon R »
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #18 på: Oktober 18, 2006, 20:28:01 »
Jeg tror ikke poenget er om vi spiller 4-5-1 eller 4-4-2 er det som er det vesentlige. Med 4-4-2 så vil vi alltid ha 2 på topp. Med 4-5-1 så kan vi mere demme opp på midten og komme raskt over i en tilnærmende 4-3-3 formasjon. Men vi er uansett nødt til å ha en type spiller som kan være ankeret på midten uanstt. Problemet med de spillerne Leeds har.Problemet er det at vi har ikke fart nok i laget til denne omrokkeringa fra 4-5-1 til 4-3-3 Med en 4-5-1 som du nevner Jon, så er jeg mere redd det etterhvert blir  en 4-1-4-1 formasjon. Den dype midtbanespilleren er ikke raskt nok opp i midtbanen når vi gjenvinner ballen



MrK

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #19 på: Oktober 18, 2006, 20:51:38 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Basis for engelsk fotball har i ca. tretti år vært 4-4-2-formasjonen. Den benyttet også John Carver i går. Leeds United var svært uheldige som ikke tok poeng mot Leicester City i går kveld. Innsatsen var langt større enn mot Stoke City på lørdag. Spillet gled tidvis godt, og det var synd at Tiatto hadde stjernetreff etter 29 minutter (denne gangen var det i hvert fall ikke Neil Sullivans feil at det ble baklengsmål). Jeg tror ikke det ligger noe hokus pokus i formasjonene. Motoren i laget (midtbanen) må styrkes vesentlig. Shaun Derry har hittil vært mannen vi kunne stole på. Men Derry er altfor enkel i spillestilen. Han trenger en kreativ midtbanemann ved sin side (eventuelt rett foran seg). Verken Douglas, Westlake eller Nicholls har disse kreative midtbanetalentene. Adam Johnson gjorde en meget god figur på venstreflanken, selv om innleggsfoten virket noe upresis i visse tilfeller. Først og fremst hadde vi trengt en omskolert og frisk Steve Stone i midten. Dessverre ser det ut til at Stone allerede har sett sine beste dager som fotballspiller. Borte er fintene, farta og pågangsmotet som karakteriserte ham tidligere. Vi trenger et solid laguttak, ikke formasjonsendring.



Basisen har vært 4-4-2, som forøvrig bare er en oppstilling. En angriper og forsvarer seg annerledes!

Det som alltid har vært basis i fotballen derimot har vært INNSATS og den virker fraværende.
BLØ for skjorta og YTE maks gjør tap enklere å håndtere.
Hvis en derimot ikke legger dette til grunn så blir det ikke resultater over tid!

Hva har Cardiff og Preston - ihvertfall ikke store stjerner, men dønn ærlig innsats.............det funker over tid.
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Jon R

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #20 på: Oktober 18, 2006, 20:51:52 »
quote:

Blackwell spilte jo 4-5-1 senest denne sesongen mot Coventry noe som resulterte i 0-1 tap og ikke akkurat overbevisende spill...




Startet med 4-3-3 ja, og la om til 4-4-2 ved halvtid. Fungerte vel omtrent like dårlig begge formasjoner i akkurat den kampen. Vi må allikevel huske på at dette skjedde før det raknet for alvor spillemessig. Vi er i en annen situasjon nå enn vi var for halvannen måned siden. Vi er på strak vei mot League one nå, først og fremst grunnet kollaps på midten. [8)]

Jon R.
Jon R.

baste

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #21 på: Oktober 18, 2006, 22:08:29 »
----------------Sully(Warner)-------------


------Kelly-- Killa--Gregan(Butker)--Wright--

                                                                                        -----------------Derry --------------

Stone-----------------------Westlake                                    

------------Lewis-------------                                                      

------Cresswell-- Healy----------

Per-Stian

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #22 på: Oktober 18, 2006, 22:52:11 »
Følger argumenta dine heilt ut, Jon'ern. Slik laget og spelarane framstår idag må vi først og framst skape defensiv tryggleik og forsøke å skape overgongar og mål gjennom indreløparar. Vi framstår som offensivt fantasilause og utrygge bakover i dagens formasjonar, men d ska i framste rekkje spelarane ha skuld i.

Ny kamp, nye sjansar. The only way is up!

SirOlsen

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #23 på: Oktober 18, 2006, 22:54:56 »
Støtter oppunder det Per-Stian sier her ja..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

h.b

  • Gjest
Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #24 på: Oktober 18, 2006, 22:57:18 »
Uansett systemet. Vi må få en manager som får spillerne trygg på det han vil med laget. Er man utrygg i en 4-4-2 så er det lett å bli det i en 4-5-1. Spillerne har ikke tillit virker det som til manageren. Da hjelper det ikke uansett hva slags system Leeds spiller i



SirOlsen

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #25 på: Oktober 18, 2006, 23:03:05 »
Jo, men jeg tror uansett det kan være en start på veien til å tette igjen hullene som stadig oppstår i forsvaret... Aller helst skulle jeg sett noen bedre spillere der bak.. da tenker jeg først og fremst på å få gitt Killa en ny makker i sentralt forsvar.. Butler lager alt for mye fatale åpninger..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

flynn

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #26 på: Oktober 19, 2006, 01:21:14 »
Er litt ambivalent i forhold til dette jeg. Ideelt sett skal spillere tas ut for å passe inn i en spillefilosofi, men slik ståa er i Leeds om dagen blir det gjerne omvendt.

Fordeler med 4-5-1 i dagens Leeds-lag: Den sentrale midtbanen vil styrkes, Westlake og Nicholls passer best som indreløpere, mens Derry nok kommer mer til sin rett i David Batty rollen bak disse, der han kan dekke rom og få brukt fighteregenkapene sine. Foxe kan også være et alternativ der, men jeg er grunnleggende skeptisk til ham etter å ha sett ham i Sarpsborg.

Ulempene mener jeg er at denne formasjonen krever en skikkelig target man og løpssterke flanker, og at begge deler er mangelvare p.t. Hulse var OK i targetrollen, Chapman og Viduka konger, mens Cresswell ikke helt er av samme format akkurat der. Jeg mener i alle fall at han passer bedre i tospann med en spiss til. Som rene flankespillere i 3-5-1 er ikke Lewis & Stone mobile nok, mens Healy & Carole ikke har defensive fibre nok til å bekle denne rollen synes jeg.
Håper at Frazer viser seg fram snart, men tviler også på det.

Summa summarum tror jeg vi blir sikrere bakover i en slik formasjon, mest pga at det blir vanskeligere å spille seg tvers gjennom midtbaneleddet vårt, men jeg redd vi blir altfor baktunge og at vi ikke vil evne å flytte folk etter for å skape trykk not i angrepsfasen.

Artig med en saklig tråd om slikt forøvrig!

flynn

baste

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #27 på: Oktober 19, 2006, 02:07:25 »
Skulle vi gå fra 4-4-2, så mener jeg en 4-1-2-1-2 formasjon med Healy som AM kan bli bra..kommer oftere i skudd posisjon og på løp inn i boksen..

Peter7

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #28 på: Oktober 19, 2006, 04:35:26 »
Tror ikke formasjonen er det viktigste, går mer for spillernes motivasjon og vinnervilje - som ser tynnslitt ut hos enkelte. Noen er åpenbart ikke i form, tror ikke f.eks Derry vil være noe bedre nå selv om han spilte defensiv midtbane i en 4-5-1 formasjon. Spillere som Butler og Lewis bør også få en pause.

Synes forresten Foxe virket bunnsolid da han kom inn da vi måtte spille i undertall mot Leicester. I Sarpsborg hadde han noen suspekte avleveringer, men dette var så vidt jeg kunne se ikke noe problem nå. Sarpsborg var vel hans første eller andre kamp etter halvannet år ute med skade. Perfekt erstatter som makker til Kilgallon, etter min mening.

Ny manager vil forhåpentligvis gi laget et løft, uansett hvilken tallkombinasjon laget spiller etter.

***
Foxe 4 Australia!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Jon R

Re: 4-5-1 NÃ…!!!
« Svar #29 på: Oktober 22, 2006, 00:06:10 »
5 baklengs til idag. 17 baklengs på 5 kamper. Skal vi fortsette med denne suicidale 4-4-2 formasjonen? Vi slipper igjen inn mål fra alle tenkelige posisjoner. Hvorfor ikke gå tilbake til noe som har fungert før?

Jon R.
Jon R.