Skrevet av Emne: Hvorfor ikke Wise, egentlig?  (Lest 1222 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Hvorfor ikke Wise, egentlig?
« på: Oktober 21, 2006, 16:50:30 »
Det virker ikke som John Carver har det som skal til, for å ta Leeds tilbake til toppen. Jeg velger å ikke bruke redde Leeds, fordi jeg mener vi ikke burde ligger der vi gjør. Det heter seg at  Jeg mener bestemt at stallen er god nok for play-off, men at vi lider av enormt dårlig lagmoral og en elendig kaptein.

Jeg tviler ikke på at 'Concrete Carver' er en dyktig sjef, men det virker (for en utenforstående) som om spillerne ser på den midlertidige sjefen, som kun en vikar og derfor er ikke holdningene og respekten for han, som det burde. Det synes å råde delvis anarki på Thorpe Arch. [:(]

Vi må ha en ny manager!

Har jo selvsagt skjønt at Dennis Wise ikke er noen favoritt på The Kop. Egentlig kan jeg ikke skjønne hvorfor? Har han gjort eller sagt noe fornærmende til oss spesiellt? Eller er han ansett som en generell drittsekk pga tøff og litt skitten spillestil?

Spillere som Rob Savage, David Batty og Vinnie Jones er spillere som blir\ble forhatt av motstanders fans. Hvorfor? Jo, fordi de er dønn ærlige og ikke legger noe imellom i taklinger. Slik mener jeg også Dennis Wise var. Jeg må innrømme at jeg likte mannen da han spilte i blått, ikke bare fordi vi deler det samme bøllete fornavnet, men fordi han var en spiller som ga alt for klubben og en som spilte med hjerte utenpå drakta. [;)]

Seinere tok han lille Millwall til cupfinale, hvor de selvsagt ble slått klart. Likevel er det en enorm prestasjon, til tross for at den sikkert var veldig heldig også.

Uansett, han virker som en manager som krever enormt av spillerne sine. Er det ikke akkurat det vi trenger, med dagens egoister som ikke eier stolthet over å bære den hvite trøya?

Selvsagt er det en hårfin linje mellom å kreve av spillerne og å falle i egen felle, slik at de mister total respekt? Var det ikke det Brian Clough ble offer for med det gamle storlaget?

Wise er som kjent god kompis med Ken Bates også, så jeg regner med at han vil gi mannen penger til å handle for, om han sitter på noen...

Altså, hvorfor ikke?


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

Robert H.

Re: Hvorfor ikke Wise, egentlig?
« Svar #1 på: Oktober 21, 2006, 17:34:41 »
Fordi det rett og slett finnes bedre alternativer!

Ellers må jeg si du nesten fikk meg til å le når du skriver at Rob Savage er en dønn ærlig spiller. Ã… sammenligne Savage med Vinnie Jones og David Batty er i mine øyne et hån mot våre tidligere Leeds-helter[}:)]!

quote:
Originally posted by Mr Kaizer


Altså, hvorfor ikke?


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter


McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Hvorfor ikke Wise, egentlig?
« Svar #2 på: Oktober 21, 2006, 18:00:58 »
Flott innlegg Mr Kaizer, og jeg er hjertens enig, men tror du stikker hånda inn i et vepsebol her.

Wise er vel mislikt i hovedsak på grunn av sin Chelseabakgrunn, og fordi det foreligger en (feilaktig?) oppfatning av at han var en skitten spiller full av hodeløse taklinger og tjuvtriks.

Uten å trekke for store paralleller mellom Wise og våre store midtbanegeneraler gjennom tidene, synes jeg Wise representerer mye av de verdier JEG tradisjonelt har forbundet med Leeds - fysikk, tøffhet, innsats, team spirit etc - og i så måte vil Wise være en ønsket manager for min del - ihvertfall i den situasjon vi er oppe i nå. (Nå er jeg også av den oppfatning av Vinnie Jones var en langt større 'Leedsspiller' enn Harry Kewell - og da er jeg faktisk dønn seriøs....)

Det største problemet Wise idag er nok hans tette knytning til Bates, som vel færre og færre Leedssupportere har sans for - særlig etter hans virkelighetsfjerne uttalelser på radio igår.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Re: Hvorfor ikke Wise, egentlig?
« Svar #3 på: Oktober 21, 2006, 18:38:55 »
Ja, jeg beklager sterkt dårlig sammenligning! [:)]
Poenget var at jeg liker den defensive rollen (Derry) og med ærlig mener jeg hovedsaklig at han går foran for klubben og ikke tenker mer enn på neste takling, ikke på hvordan tjene mest penger (Ke*ell)

At jeg sammenlignet med feil spillere, tar jeg på min kappe.
Savage, Batty, Jones osv fikk nok en god del juling for å bli hissa til å pådra seg kort, så jeg skjønner godt hvorfor albuer, balleklyping og annet blir brukt. Jeg har spilt i posisjonen sjøl!

At en spiller er tøff og takler hardt, gjør han ikke til uærlig. Spillere som Ke*ell, Ronaldo og Drogda, spillere som filmer, er de jeg kaller uærlige!
Kan ikke si jeg har noe mot Wise!

quote:
Originally posted by Robert H.

Fordi det rett og slett finnes bedre alternativer!

Ellers må jeg si du nesten fikk meg til å le når du skriver at Rob Savage er en dønn ærlig spiller. Ã… sammenligne Savage med Vinnie Jones og David Batty er i mine øyne et hån mot våre tidligere Leeds-helter[}:)]!

quote:
Originally posted by Mr Kaizer


Altså, hvorfor ikke?


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter






Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

Robert H.

Re: Hvorfor ikke Wise, egentlig?
« Svar #4 på: Oktober 21, 2006, 18:46:09 »
Vi er ihvertfall enige om at et vinnerlag trenger en solid defensiv midtbanemann a la Batty eller Vinny. Derry har i år vært en stor skuffelse i denne rollen. Faktisk tviler jeg på at Derry har kvalitet nok i pasningsspillet til å fylle denne rollen selv når han er i bedre form.

I tillegg skal du ha ros for at du skriver engasjerende innlegg Mr Kaizer!

JanT

Re: Hvorfor ikke Wise, egentlig?
« Svar #5 på: Oktober 21, 2006, 18:48:06 »
Hadde ikke hatt noe problem med Wise som Leedsmanager.
Han er en person med et utrolig vinnerinstinkt, og jeg tror han hadde blitt en umiddelbar suksess.
Er av den formening av Wise er av de bedre alternativene.
Heller Wise enn f.eks Ranieri.
Ellers helt enig med Robert H ang. Savage.




Jan Tore
Jan Tore, luscos 1119

Dennis

Re: Hvorfor ikke Wise, egentlig?
« Svar #6 på: Oktober 21, 2006, 19:43:29 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Vi er ihvertfall enige om at et vinnerlag trenger en solid defensiv midtbanemann a la Batty eller Vinny. Derry har i år vært en stor skuffelse i denne rollen. Faktisk tviler jeg på at Derry har kvalitet nok i pasningsspillet til å fylle denne rollen selv når han er i bedre form.

I tillegg skal du ha ros for at du skriver engasjerende innlegg Mr Kaizer!



Vi er så enig, så enig om at det er en viktig rolle! Isolert sett, ser jeg på den defensive rolleinnehaveren som den viktigste spilleren i laget. Det er her et angrep imot ofte brytes, samt at et angrep startes.
Shaun Derry har IKKE vært god nok i år! Spesielt setter jeg spørsmålstegn ved hans evne til å starte raske overganger etter ballvinning. Også innsatsen lever ikke opp mot fjorsesongen...

Takk for ros, skriver etter hjertet!


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

Tom S

Re: Hvorfor ikke Wise, egentlig?
« Svar #7 på: Oktober 21, 2006, 19:45:03 »
Det som plager meg med Dennis Wise er at han er Chelsea, and I/we hate Chelsea.
I tillegg er han utan særlig erfaring som manager, eg er av den oppfatning at Leeds United per dags dato treng ein rutinert, proven og respektert sjef. Kanskje kan Wise, Macca, Penney o.s.v. vere rett, men eg meiner at United ikkje har anledning å bomme med valget av manager no og desse "ukjente" blir for stor risiko.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!