Skrevet av Emne: Hvorfor ventet Bates?  (Lest 2307 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik M

Hvorfor ventet Bates?
« på: Oktober 31, 2006, 07:46:06 »
Et spørsmål vi ikke kan få svar på, kanksje.  Jeg forstår bare ikke hvorfor en handlingens mann som Bates ikke reagerte tidligere.

Blackwell måtte tåle kontinuerlige rykter om at Wise lurte i kulissene.  Et par ganger gikk han til og med ut og kommenterte konkrete Wise rykter.

Hvis Wise er mannen Bates har trodd og tror på, hvorfor satte han ikke inn Wise...
a: I stedet for å ansette Blacwell.
b: Etter svak avslutning i fjor og nederlaget i play-off.
c: Etter en kaotisk sommer som ikke lovet annet enn tullball.
d: Da Blackwell ble sparket.
e: Etter 0-4 hjemme mot Stoke (etter mitt syn, tidenes svakeste resultat).

La oss håpe Wise har det som skal til. Men hvorfor Bates ikke har handlet tidligere er en gåte for meg.
 

SirOlsen

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #1 på: Oktober 31, 2006, 08:27:39 »
Muligens hadde det noe med tillatelse til å gå i dialog med Wise.. sånnt koster penger når Wise alt var kontraktet til en klubb.,..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

GeirO

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #2 på: Oktober 31, 2006, 13:19:34 »
Han håpet vel på en Petter Myhre-effekt. Hvis Carver hadde gjort det strålende hadde det vært det billigste løsningen for klubben.
MOT

berlin

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #3 på: Oktober 31, 2006, 16:02:08 »
Fra Maverick Whites:

It does look like Chairman Bates did have a plan when he finished Blackwell, Wise was the plan all along ... was the 5 week delay to ensure any initial anti-Wise sentiment had settled down and after a dreadful run any appointment would be welcomed?

Or is that just too cynical?

Min kommentar: Supporternes ( og forsåvidt hele klubben fra vaskehjelp til Bates ) syn/angst/panikk endret seg dramatisk fra West Brom tapet til Luton tapet. Stoke tapet tror jeg kom litt tidlig for en konkret lansering av Wise, altså ift til oponionen. Altså, styret bestemmer, men fansen hadde vært mer splittet i synet på ansettelsen, enn slik som det ble.
Stor-tapene og det dårlige spillet gjorde helt klart lanseringen av Wise enklere for Bates og styret, men det er selvfølgelig ikke snakk om "vilje-tap".



No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: Oktober 31, 2006, 16:04:30 av berlin »

Ferre

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #4 på: Oktober 31, 2006, 16:41:06 »
Tror Bates håpet på at Carver skulle bli løsningen, altså det billigste alternativet. Når det ikke funket og presset fra supporterne ble for stort måtte han handle.

-WE'LL BE BACK-
« Siste redigering: November 01, 2006, 16:07:14 av Ferre »

Karl Hot Shot

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #5 på: Oktober 31, 2006, 16:58:33 »
Nei, jeg tror Ken Bates forhørte seg med noen kanoner (type Alan Curbishley) først. Når han forstod at de økonomiske betingelsene med å hente inn en storkanon ble altfor kostbare, nøyde han seg til slutt med Dennis Wise, som sikkert godtar alle betingelser som Bates setter. Dette handlet til syvende og sist bare om penger. Elementet med at fansen skulle godta Wise (med noen flere tap i boka), holder ikke, siden heller ikke Bates er så dum at han ønsker at laget skal tape kamper.
 

Robert H.

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #6 på: Oktober 31, 2006, 17:08:18 »
Tror nok Mr HotShot er nærmest sannheten her...

Jon R

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #7 på: Oktober 31, 2006, 18:30:21 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Nei, jeg tror Ken Bates forhørte seg med noen kanoner (type Alan Curbishley) først. Når han forstod at de økonomiske betingelsene med å hente inn en storkanon ble altfor kostbare, nøyde han seg til slutt med Dennis Wise, som sikkert godtar alle betingelser som Bates setter. Dette handlet til syvende og sist bare om penger. Elementet med at fansen skulle godta Wise (med noen flere tap i boka), holder ikke, siden heller ikke Bates er så dum at han ønsker at laget skal tape kamper.



Ingen usannsynlig teori, med unntak  av dette: "..nøyde han seg til slutt med Dennis Wise, som sikkert godtar alle betingelser som Bates setter. [:0]

Dette passer ikke helt inn i mitt bilde av Wise, men kven kveit...

Jon R.
Jon R.

Erik M

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #8 på: Oktober 31, 2006, 19:52:22 »
Tror kanksje Wise i større grad enn andre vil være fornøyd med muntlige løfter fra Bates om betydelig bedre betingelser ved suksess (opprykk).  I gjengjeld får han arbeidsro som Kew ikke fikk samt helt sikker mer cash til kjøp enn Kew fikk.  They're family!
 

Dennis

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #9 på: November 01, 2006, 00:23:34 »
quote:
Originally posted by Ferre

Tror Wise håpet på at Carver skulle bli løsningen, altså det billigste alternativet. Når det ikke funket og presset fra supporterne ble for stort måtte han handle.

-WE'LL BE BACK-




Tror Wise var ganske fornøyd, med at Carver ikke ble løsningen jeg! [:D] [:p]


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

Milou

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #10 på: November 01, 2006, 06:13:56 »
Min teori er at sparkinga av Blackie var noko Bates bestemte seg for så brått at han ikkje hadde tenkt på ny manager før det skjedde, og at det var utanomsportslege årsakar som var viktigaste årsaken til dette. Eg har sett det nemnt at Bates oppgav "gross misconduct" som årsaken til at han sparka Blackie.

Dette blir sjølsagt spekulasjonar, men det virkar som tilhøvet mellom dei to blei meir tilspissa over sommaren, og eg trur at mykje av grunnen er at Bates blanda seg meir inn i transferhandlinga enn Blackie likte (pga den økonomiske situasjonen). Eg trur nok at Bates har hatt meir enn ein liten finger med i "rotet" på overgangsmarknaden i sommar som Blackie har fått skulda for, slik som kjøp / sal av den tidlegare Milwall-spelaren, som var så kort tid i klubben at eg ikkje hugsar namnet hans i farten, og utfrysinga av Bakke etter at Blackie tydeleg hadde satsa på han i sesong-førebuinga.

Då Bates først bestemte seg for å gje Blackie sparken, hadde han nok ikkje andre alternativ enn Carver. At Wise til slutt blei ansatt har sjølsagt samanheng med at laget kollapsa totalt, og sannsynlegvis også at forhandlingane med Chelsea gjekk mot slutten og ga Bates eit betre økonomisk fundament til å ansetta ein ny manager.

lojosang

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #11 på: November 01, 2006, 15:13:41 »
Dette med gross misconduct hadde vel med en periode der Blackie så ut til å lide av kraftig PMS og kom med lite kloke uttalelser i media. Noe om sannheter som skulle komme for en dag, og stadig klaging på å ikke få penger til å kjøpe inn spillerne han ville ha.

"Hva med en ny signatur, Lojo?"

Sten (Your Friendly Forum Groundsman)
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #12 på: November 03, 2006, 18:19:37 »
So what?!? Nå er Wise på plass og måtte fremtiden bli kritthvit!!!
Yeboahs vitne

SirOlsen

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #13 på: November 03, 2006, 22:40:47 »
Jepp, nå får vi håpe det blir ordning på sakene her i Elland Road gården [;)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

HåvardK

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #14 på: November 04, 2006, 16:19:40 »
Ja, det er jeg enig i, gitt!

Sheridan

Re: Hvorfor ventet Bates?
« Svar #15 på: November 04, 2006, 20:49:48 »
Tror Ken Bates fikk akkurat den duoen han ønsket i Dennis og Gus!
Ventetiden kan ha mange årsaker.

« Siste redigering: November 04, 2006, 20:50:23 av Sheridan »