Skrevet av Emne: Ã…rsmøte  (Lest 12220 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bmoen

Re: Ã…rsmøte
« Svar #60 på: November 07, 2006, 16:56:41 »
Helt riktig! Har noen begått noen feil må man stå til rette for dette. Det spiller ingen rolle hvilke person(er)det gjelder og hvor god jobb man ellers har gjort opp gjenom årene. Lover og regler er til å følges, og det gjelder alle, og det er noe alle må forholde seg til.


quote:
Originally posted by Boxman

quote:
Originally posted by lojosang

Hør på Asleeds, folkens. Nå må vi legge dette bak oss og se framover.
Jeg syns hvert eneste medlem av LUSCOS skal gå i seg selv og se hva DE akn bidra med for å gjøre LUSCOS til en enda bedre klubb.

Ã… dvele ved fortiden, og bidra til å opprettholde den dårlige stemningen som har ulmet under overflaten er IKKE det. Uansett hvilken side du har vært på. Fra nå av har vi bare en side, og det er LUSCOS! Vi er på samme lag, folkens!

I denne tråden syns jeg dere skal suge til dere av JonRs åpenbare visdom (hvor kom den fra sånn helt plutselig? [:D] ) og ignorere alt annet som er blitt sagt.



Hvordan skal man da lære av de feil som har blitt begått, hvis det bare er å feie under teppet, og glemme det?
Moralen skal altså være; gjør hva faen du vil, mot hvem du vil, for i morgen er alt tilgitt og glemt likevel!?! Sorry Mac, men det holder ikke for meg!


Proud to be Leeds!



BMo
BMo - Leeds-fan siden 1964

lojosang

Re: Ã…rsmøte
« Svar #61 på: November 07, 2006, 17:16:29 »
De involverte HAR jo stått til rette, og trukket seg fra sine verv. Det gjelder både Sverre, Terje og Svend Anders. La nå saken ligge. Det er mennesker involvert i dette.
Mennesker gjør feil.

Selv mennesker som Boxman, Peacock, Lojosang og andre prakteksemplarer av rasen.
Noen ganger må man prøve å tilgi, og komme seg videre, og i hvert fall ikke fyre oppunder.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

GeirO

Re: Ã…rsmøte
« Svar #62 på: November 07, 2006, 17:45:25 »
Er det utnevnt ny redaktør til TPN?
MOT

Robert H.

Re: Ã…rsmøte
« Svar #63 på: November 07, 2006, 17:46:01 »
Helt enig med Lojosang. Ã…rsmøtet er avholdt og referatet foreligger. De som søker ytterligere informasjon utover dette kan ta direkte kontakt med de det gjelder. La oss nå se framover og støtte det nye styret i stedet for å rippe opp i det triste og leie som har vært.

SirOlsen

Re: Ã…rsmøte
« Svar #64 på: November 07, 2006, 17:57:35 »
AMEN! [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Erik M

Re: Ã…rsmøte
« Svar #65 på: November 07, 2006, 18:18:02 »
Ble Bates omtale av Sverre i programmet diskutert på Ã…rsmøtet eller ble dette for vanskelig?  Dette er den mest bizarre siden av denne saken, etter min mening.
 

SirOlsen

Re: Ã…rsmøte
« Svar #66 på: November 07, 2006, 18:20:38 »
Det er faktisk jeg nysgjerrig på også.. men er ikke den saken avsluttet nå egentlig?

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Jon R

Re: Ã…rsmøte
« Svar #67 på: November 07, 2006, 19:22:25 »
quote:
Hvordan skal man da lære av de feil som har blitt begått, hvis det bare er å feie under teppet, og glemme det?Moralen skal altså være; gjør hva faen du vil, mot hvem du vil, for i morgen er alt tilgitt og glemt likevel!?! Sorry Mac, men det holder ikke for meg!


Det er derfor alle medlemmer er invitert til årsmøtet, Boxman. Selv om ikke du var til stede, betyr det ikke at ting er feid under teppet. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: November 07, 2006, 20:06:13 av Jon R »
Jon R.

nellejr

Re: Ã…rsmøte
« Svar #68 på: November 07, 2006, 22:18:56 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Hvordan skal man da lære av de feil som har blitt begått, hvis det bare er å feie under teppet, og glemme det?Moralen skal altså være; gjør hva faen du vil, mot hvem du vil, for i morgen er alt tilgitt og glemt likevel!?! Sorry Mac, men det holder ikke for meg!


Det er derfor alle medlemmer er invitert til årsmøtet, Boxman. Selv om ikke du var til stede, betyr det ikke at ting er feid under teppet. [8)]

Jon R.




Er det en intern gutteklubb for de som har mulighet til å møte opp på årsmøtet du ønsker?

Her er det skissert en sak, som virker svært alvorlig, og så skal årsmøtet feie saken under teppe med et intetsigende referat, og beskjed om at her har intet kritikkverdig skjedd?? Hvis ingenting er skjedd, hvorfor i alle dager er det da så farlig å få ut informasjon. Da snakker jeg om svar på revisjonsrapporten.

Denne saken kommer ikke til å ta slutt før medlemmer av LUSCOS får svar!!!!!

Ellers så er jeg helt enig i berømmelsen av den jobben som Sverre har gjort for klubben.All ære til Sverre for den. Men akkurat i denne saken må det ut informasjon hvis ettermele til Sverre ikke skal bli svertet for evig tid.
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

tras

Re: Ã…rsmøte
« Svar #69 på: November 07, 2006, 22:51:27 »
Jeg er glad for at årsmøtet er overstått, at et styre er valgt og at forholdene ligger til rette for fred og harmoni, og fremgang for LUSCOS og naturligvis for Leeds. Selv om det siste neppe vil skje utelukkende fordi det nå er litt mer easy going i LUSCOS.

Jeg er forøvrig enig med nellejr når det gjelder informasjon. Jeg synes referatet er intetsigende, det sier lite eller ingenting om de alvorlighetene som ble tatt opp i brevet fra internrevisorene. Dette er beklagelig. Det er videre ikke slik at et årsmøte kan vedta frifinnelse, slik som noen her har hevdet. Et årsmøte er ingen domstol! Et årsmøte forholder seg til de faktiske forhold, som i dette tilfellet angår hvorvidt de uregelmessigheter som internrevisorene har påpekt, faktisk er reelle, og hvordan dette evt. skal rettes opp og taes tak i fra styrets side. Det sier årsmøtereferatet ingen ting om. Og, for å imøtekomme "dette er et åpent forum og vi diskuterer interne ting og dette er så uhørt at jeg får mark"-kommentarene: Ã…rsmøtereferatet er konkret på medlemskontingenten, som for 2007 er på 250 kroner. Dette er bra. Men, dersom foreningen skal rettferdiggjøre en kontingent, uansett størrelse, så bør den for svingende være i stand til å frembringe for offentligheten informasjon om hvordan revisormerknaden om at en god slump penger (var det 50 000?) er brukt uregelmessig, er imøtegått!! Og, ja: Da mener jeg offentligheten! Da mener jeg ikke LUSCOS-medlemmer gjennom TPN eller de 33 som møter på årsmøtet "hvor alle medlemmer er invitert til å delta." Dersom LUSCOS har som målsetting å rekruttere nye medlemmer, gjerne også medlemmer som er under 40 år, så bør det være et greit markedsføringstriks å si at detet er en supporterklubb med sunn økonomi.

Go United!

HåvardK

Re: Ã…rsmøte
« Svar #70 på: November 07, 2006, 23:40:51 »
Så flott at denne debatten blusset opp igjen, dere![:(]

Jon R

Re: Ã…rsmøte
« Svar #71 på: November 08, 2006, 00:22:51 »
Ordet "frifinnelse" passer vel ikke helt inn i denne sammenheng, tras. Sverre har da ikke vært tiltalt for noe som helst. [8)]

 Det ble gjort et forsøk på å belyse denne saken på OEF. Det bar etter min oppfatning helt galt av sted, uansett hvor gode intensjonene rundt det åpne brevet var i utgangspunktet. Jeg vet at sentrale folk i klubben vår, nå seriøst vurderer sin videre fremtid i LUSCOS mot et bakteppe av sjikanerende SMSer,mailer og ting som er skrevet på OEF. At folk som åpenbart ikke har noen tilknytning til LUSCOS har slengt seg på "debatten", har ikke gjort saken noe bedre. Jeg tipper at mange også vil tenke seg om to ganger før de takker ja til et verv i LUSCOS i fremtiden, dersom det skal være normen å "diskutere" interne ting på et åpent internett forum som dette.

Forøvrig er helt enig med de av dere som mener at det er behov for mer informasjon i denne (etterhvert) svært betente saken, men noen dager i tenkeboksen for de innvolverte partene har trolig bare være av det gode. Vi mennesker ser gjerne ting litt klarere når vi har fått det litt på avstand. Ideelt sett skulle jeg ønske meg en nøktern redegjørelse fra både Sverre, Svend Anders og Terje, men mulig det ikke tjener noen hensikt. Jeg er fortsatt av den oppfatning  at "interne stridigheter" tråden viser at OEF i sin nåværende form, ikke uten videre er stedet for mer utførlig informasjon, for ikke å snakke om diskusjonen som følger i kjølevannet av den. Jeg håper og regner med at det nye styret snarlig vil gjøre videre rede for hva som lå bak avgjørelsene på årmøtet, ikke minst for å drepe videre spekulasjoner og rykter rundt dette. Det nye forumet som er tenkt forbeholdt medlemmer, kunne jo være et egnet sted, hvis det er praktisk mulig å få til. Forøvrig klarte man å drive fagforeninger og klubber som LUSCOS lenge før internett var vanlig. Hvordan gjorde man det egentlig i gamle dager?  [8)]
« Siste redigering: November 08, 2006, 00:37:19 av Jon R »
Jon R.

Boxman

Re: Ã…rsmøte
« Svar #72 på: November 08, 2006, 00:43:00 »
quote:
Forøvrig klarte man å drive fagforeninger og klubber som LUSCOS lenge før internett var vanlig. Hvordan gjorde man det egentlig i gamle dager?  [8)]



Nettopp dette har jeg påpekt tidligere, da enkelte prøvde å argumentere for hvorfor det var så forbanna nødvendig å offentligjøre det berømte brevet, på denne siden. Fikk jeg noe svar tror du? Selvsagt ikke...


Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Gunnien

Re: Ã…rsmøte
« Svar #73 på: November 08, 2006, 01:08:21 »
Ville bare sei eg støtter Jon R`s innlegg her, spesielt tredje avsnitt[:)] og imøteser forhåpentleg vis meir utfyllande innformasjon frå årsmøtet i neste nr. av TPN[:)]


#1795
#1795

tras

Re: Ã…rsmøte
« Svar #74 på: November 08, 2006, 01:53:48 »
quote:
Originally posted by Jon R

Ordet "frifinnelse" passer vel ikke helt inn i denne sammenheng, tras. Sverre har da ikke vært tiltalt for noe som helst. [8)]

 Det ble gjort et forsøk på å belyse denne saken på OEF. Det bar etter min oppfatning helt galt av sted, uansett hvor gode intensjonene rundt det åpne brevet var i utgangspunktet. Jeg vet at sentrale folk i klubben vår, nå seriøst vurderer sin videre fremtid i LUSCOS mot et bakteppe av sjikanerende SMSer,mailer og ting som er skrevet på OEF. At folk som åpenbart ikke har noen tilknytning til LUSCOS har slengt seg på "debatten", har ikke gjort saken noe bedre. Jeg tipper at mange også vil tenke seg om to ganger før de takker ja til et verv i LUSCOS i fremtiden, dersom det skal være normen å "diskutere" interne ting på et åpent internett forum som dette.

Forøvrig er helt enig med de av dere som mener at det er behov for mer informasjon i denne (etterhvert) svært betente saken, men noen dager i tenkeboksen for de innvolverte partene har trolig bare være av det gode. Vi mennesker ser gjerne ting litt klarere når vi har fått det litt på avstand. Ideelt sett skulle jeg ønske meg en nøktern redegjørelse fra både Sverre, Svend Anders og Terje, men mulig det ikke tjener noen hensikt. Jeg er fortsatt av den oppfatning  at "interne stridigheter" tråden viser at OEF i sin nåværende form, ikke uten videre er stedet for mer utførlig informasjon, for ikke å snakke om diskusjonen som følger i kjølevannet av den. Jeg håper og regner med at det nye styret snarlig vil gjøre videre rede for hva som lå bak avgjørelsene på årmøtet, ikke minst for å drepe videre spekulasjoner og rykter rundt dette. Det nye forumet som er tenkt forbeholdt medlemmer, kunne jo være et egnet sted, hvis det er praktisk mulig å få til. Forøvrig klarte man å drive fagforeninger og klubber som LUSCOS lenge før internett var vanlig. Hvordan gjorde man det egentlig i gamle dager?  [8)]



Jeg er ikke veldig uenig med deg i det du skriver, Jon R., og som du sikkert vil registrere, dersom du leser mitt innlegg en gang til, så sier jeg nettopp det samme som deg hva gjelder frikjennelse. Jeg skrev dette da noen hevder at årsmætet har vedtatt at det ikke har skjedd noe galt. Anyway: Det du skriver kunne jeg nesten ha skrevet selv. Tror jeg.
Go United!

Jon R

Re: Ã…rsmøte
« Svar #75 på: November 08, 2006, 02:56:18 »
Vi er en gjeeeng, tras. [:)]

Jon R.
Jon R.

roaldv

Re: Ã…rsmøte
« Svar #76 på: November 08, 2006, 04:36:15 »
Takk til Sverre for strålende innsats for LUSCOS og Peacock News gjennom mange år! Din innsats har vært uvurderlig!

Ellers også takk til Svend-Anders og Terje for å ha rettet søkelyset mot noe som dere mente var kritikkverdig i klubben vår. Etter nærmere ettertanke synes jeg det er vanskelig å kritisere dere som whistle-blowere, og jeg ser ikke bort fra at jeg kunne ha handlet på samme måte i deres sted.

Jeg velger å tro at alle har handlet ut fra de beste intensjoner her, og synes vi bør avslutte denne tråden og heller rette fokus mot de saker vi alle egentlig er opptatte av: Hvordan klarer Wise/Poyet å "snu kjerringa" :-)

Gjort er gjort, spist er spist og vi har nå et nytt styre, så la oss avstå fra å prøve å henge ut kolleger og venner noe ytterligere!

Leeds United uansett!

Jon R

Re: Ã…rsmøte
« Svar #77 på: November 08, 2006, 05:03:15 »
Vel talt, Roald. Og nå: Sport! [:)]

Jon R.
Jon R.

SirOlsen

Re: Ã…rsmøte
« Svar #78 på: November 09, 2006, 15:29:55 »
AMEN!

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Svend Anders

Re: Ã…rsmøte
« Svar #79 på: November 09, 2006, 18:44:43 »
Inntrykkene fra Ã…rsmøtet har sunket inn, og det er tid for å sette sluttstrek etter noen krevende uker med mye turbulens. 33 medlemmer tok turen på Ã…rsmøtet i Trondheim, og jeg føler at alle parter fikk presentert sin sak. Det endte som kjent med at Tor Dalen og hans ”team” ble valgt inn som nytt Styre i vår supporterklubb. For mer om dette, henviser jeg til referat og uttalelse fra Tor selv (se link i bunnen av teksten).

Jeg ser ingen poeng i å snakke om detaljene; Ã…rsmøtet har allerede fattet sine vedtak, og derfra er man nødt til å se fremover. Det ble, både før og under (og sikkert også i etterkant) av møtet, fattet beslutninger som gjør at LUSCOS i fremtiden vil bli drevet slik klubben fortjener å bli driftet. Det har også vært mitt ønske gjennom hele denne prosessen, og jeg er fornøyd med at det nå har kommet på plass et styre med solid kompetanse og ”nye koster”. For meg har det aldri dreid seg om å drive ”svertekampanje” mot Sverre eller noen andre, og jeg stiller meg bak de som allerede har takket for den innsatsen han har lagt ned gjennom mange år, ikke minst gjennom medlemsbladet. I den anledning vil jeg også takke Tom, Terje og Torgeir (og Egil, som fortsetter i det nye Styret) for sine bidrag til LUSCOS gjennom sine styreverv.

Jeg har alltid sagt at jeg ikke skal stå i veien for at LUSCOS kommer seg videre. Derfor var det heller ikke vanskelig å trå til side for at Tor Dalen – som jeg anser som en meget dyktig leder – skulle komme til med det beste styrealternativet for LUSCOS som klubb. Tor, sammen med resten av Styret, har min fulle støtte når de nå går i gang med sin jobb for Leeds-supporterne over hele Skandinavia. Jeg tror LUSCOS går spennende tider i møte når ting er kommet på plass, og utviklingen av klubben går videre.

Det er viktig å legge stridigheter og konflikter bak seg; i LUSCOS så vel som ellers i livet. Jeg vil komme med en sterk oppfordring, både for involverte på alle fronter og til utenforstående, om å se fremover, og samle seg både bak det nye Styret. Støtte behøver også de som ser ut til å trenge det aller mest, nemlig de 11 i hvite trøyer på gressmatta på Elland Road.

Marching on together!

Med vennlig Leeds-hilsen
Svend Anders

Henviser også til:

Referatet fra Ã…rsmøtet 2006:
http://www.luscos.com/view_newsitem.asp?ID=461

Uttalelse fra formann Tor Dalen:
http://www.luscos.com/view_newsitem.asp?ID=460

Les om det nye Styret:
http://www.luscos.com/view_newsitem.asp?ID=459

Per-Stian

Re: Ã…rsmøte
« Svar #80 på: November 09, 2006, 18:51:40 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Inntrykkene fra Ã…rsmøtet har sunket inn, og det er tid for å sette sluttstrek etter noen krevende uker med mye turbulens. 33 medlemmer tok turen på Ã…rsmøtet i Trondheim, og jeg føler at alle parter fikk presentert sin sak. Det endte som kjent med at Tor Dalen og hans ”team” ble valgt inn som nytt Styre i vår supporterklubb. For mer om dette, henviser jeg til referat og uttalelse fra Tor selv (se link i bunnen av teksten).

Jeg ser ingen poeng i å snakke om detaljene; Ã…rsmøtet har allerede fattet sine vedtak, og derfra er man nødt til å se fremover. Det ble, både før og under (og sikkert også i etterkant) av møtet, fattet beslutninger som gjør at LUSCOS i fremtiden vil bli drevet slik klubben fortjener å bli driftet. Det har også vært mitt ønske gjennom hele denne prosessen, og jeg er fornøyd med at det nå har kommet på plass et styre med solid kompetanse og ”nye koster”. For meg har det aldri dreid seg om å drive ”svertekampanje” mot Sverre eller noen andre, og jeg stiller meg bak de som allerede har takket for den innsatsen han har lagt ned gjennom mange år, ikke minst gjennom medlemsbladet. I den anledning vil jeg også takke Tom, Terje og Torgeir (og Egil, som fortsetter i det nye Styret) for sine bidrag til LUSCOS gjennom sine styreverv.

Jeg har alltid sagt at jeg ikke skal stå i veien for at LUSCOS kommer seg videre. Derfor var det heller ikke vanskelig å trå til side for at Tor Dalen – som jeg anser som en meget dyktig leder – skulle komme til med det beste styrealternativet for LUSCOS som klubb. Tor, sammen med resten av Styret, har min fulle støtte når de nå går i gang med sin jobb for Leeds-supporterne over hele Skandinavia. Jeg tror LUSCOS går spennende tider i møte når ting er kommet på plass, og utviklingen av klubben går videre.

Det er viktig å legge stridigheter og konflikter bak seg; i LUSCOS så vel som ellers i livet. Jeg vil komme med en sterk oppfordring, både for involverte på alle fronter og til utenforstående, om å se fremover, og samle seg både bak det nye Styret. Støtte behøver også de som ser ut til å trenge det aller mest, nemlig de 11 i hvite trøyer på gressmatta på Elland Road.

Marching on together!

Med vennlig Leeds-hilsen
Svend Anders

Henviser også til:

Referatet fra Ã…rsmøtet 2006:
http://www.luscos.com/view_newsitem.asp?ID=461

Uttalelse fra formann Tor Dalen:
http://www.luscos.com/view_newsitem.asp?ID=460

Les om det nye Styret:
http://www.luscos.com/view_newsitem.asp?ID=459



Reflektert, modent og veltalt, Svend Anders[:)]

lojosang

Re: Ã…rsmøte
« Svar #81 på: November 10, 2006, 00:07:25 »
Andret! (Eller seconded, for de som bare forstår engelsk)
Skjønt, "både bak det gamle styret."?
Jeg føler meg litt snytt for et "og Leeds" her [:D]



Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

SveinArve

Re: Ã…rsmøte
« Svar #82 på: November 10, 2006, 01:15:19 »
Ja,la vi se framover no. Eller oppover:)

------------------------------
http://www.godoyil.no

Svein-Arve Alnes, 95188625
http://giskealnes.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Tom S

Re: Ã…rsmøte
« Svar #83 på: November 10, 2006, 01:44:52 »
Fram og opp!

Takker de "gamle" og ønsker de nye lykke til med driftinga av luscos!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

agehvitstein

Re: Ã…rsmøte
« Svar #84 på: November 10, 2006, 02:43:29 »
Voksent oppsumert Svend Anders! Synes det står stor respekt av at du har satt
klubben ve og vel fremst nå.

Synes også den nye formannen sier mye fornuftig i sin presentasjon av styrets
agenda fremover, særlig det med ønsket om en kommentar i et kommende Leeds-
program. Kommentarene til Bates kan ikke bli det siste i den saken. Sverre Røbech
spesielt og Luscos bør få bringe et riktig bilde av saken.

Har stor tro på Luscos fremtid etter dette.  

 

flynn

Re: Ã…rsmøte
« Svar #85 på: November 10, 2006, 14:55:43 »
Det er godt å se at ting tilsynelatende har roet seg ned nå. Vi ser ut til å ha fått et meget kompetent styre (basert på presentasjonene de selv gir, jeg kjenner ingen av dere), og det virker som om det har blitt en løsning også på de tingene som startet rabalderet i høst.
Jeg vil benytte anledningen til å takke Sverre jeg også, du har vært en bauta i klubben i gud vet hvor mange år, og jeg håper inderlig at du finner glede i å fortsatt delta, om enn i en annen rolle. Jeg vet ikke om det er avklart at Sverre fortsetter som redaktør av bladet vårt, men om så skjer er intet mer gledelig!
Hva angår Svend Anders og andre som har bidratt til å offentliggjøre revisjonsnotatet osv, så har jeg ingen problemer med å se dette fra deres side, og tror i alle fall jeg forstår hvorfor dere handlet som dere gjorde. Hvilke eventuelle andre agendaer dere måtte ha får bli opp til dere, jeg fokuserer på det jeg ser og hører, og prøver i minst mulig grad å tillegge folk meninger de ikke selv bærer til torgs. Jeg håper dermed også at SA og de øvrige involverte får hvilepulsen tilbake og fortsetter som gode og aktive støttespillere til beste for både LUSCOS og Leeds United.

Til slutt vil jeg si evig takk til alle som ofrer familie og fritid på LUSCOS-relaterte ting, jeg er selv ikke istand til å prioritere dette i denne fasen av livet mitt, og blir dermed helt avhengig av at dere stiller opp slik dere gjør for at jeg bl.annet kan sitte her å kose meg med forumet!

Jon R

Re: Ã…rsmøte
« Svar #86 på: November 10, 2006, 18:22:28 »
Jeg hyller dette innlegget ditt, Flynn. [:)]

*tar bølgen*

Jon R.
Jon R.