Skrevet av Emne: Forsvarer fra Pompey på vei?  (Lest 3775 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Totto

Forsvarer fra Pompey på vei?
« på: November 14, 2006, 16:49:52 »
Andy O'Brien linkes til oss.
Han ville i mine øyne vært en ok forsterkning i vår bakre firer.

http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagenews.asp?newsid=159440


Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Budda

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #1 på: November 14, 2006, 16:56:23 »
Det vil være en forsterkning spør du meg. Under 30 år er han også...
Endre

Lids

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #2 på: November 14, 2006, 18:34:07 »
Leeds United are chasing Portsmouth defender Andy O'Brien.
Leeds boss Dennis Wise wants O'Brien on an initial loan with a view to a permanent deal.

http://uk.sports.yahoo.com/fo/profiles/7826.html
http://www.uglyfootballers.com/genpage.asp?documentid=262
http://www.football.co.uk/portsmouth/players/andy_o_brien_8802.shtml

Thomas
Thomas

Sleivind

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #3 på: November 14, 2006, 18:59:42 »
Andy O'Brien er ikke det mannen som bortimot har verdensrekord i antall neseknekkinger?

Ferre

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #4 på: November 14, 2006, 19:45:55 »
quote:
Originally posted by Sleivind

Andy O'Brien er ikke det mannen som bortimot har verdensrekord i antall neseknekkinger?



Vet ikke, men ja takk til alle tøffinger som blør for drakta! [:)]

-WE'LL BE BACK-

SveinArve

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #5 på: November 14, 2006, 19:47:09 »
Ligner litt på Harald Rønneberg???:)

------------------------------
http://www.godoyil.no

Svein-Arve Alnes, 95188625
http://giskealnes.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

kjelvi

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #6 på: November 14, 2006, 19:51:29 »
Gjentar meg sjøl fra Andy Todd-debatten:

Hvorfor skal vi fylle opp stallen med reject-spillere?
Skjønner det økonomiske aspektet, men når en spiller ikke er god nok for Reading, Portsmouth, Leicester, Blackburn, m.m. - da er han neppe en solid forsterkning på Elland Road sjøl om dette er Premiership-klubber.

Mye låne-spillere inn og ut de siste årene. Har noen i det hele vært en reel forsterkning???
Nope!
 
Blir som å pisse i buksa. Hjelper litt (...?!) der og da, men ikke særlig smart etterpå.

Mitt råd er satse på noen kvalitetskjøp for de få pencene som er tilgjengelig. I tillegg må det jobbes langsiktig og systematisk i egne rekker og ikke minst sjekke ut spillermarkedet i Skottland og Irland, samt Skandinavia og kanskje Be-Ne(-Lux).

I dagens situasjon må det bygges sten for sten - for å ha et superlag om 3-5 år. Ikke plukke opp halvgode gamlinger/vrakgods som kommer på dagen - og ikke er noe å bygge fremover på.

Dagens tilstand på Elland Road er et bevis på det!

Eneste som gjelder nå: Tålmodighet, mine venner - tålmodighet!
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #7 på: November 14, 2006, 21:25:57 »
Mitt råd er satse på noen kvalitetskjøp for de få pencene som er tilgjengelig. I tillegg må det jobbes langsiktig og systematisk i egne rekker og ikke minst sjekke ut spillermarkedet i Skottland og Irland, samt Skandinavia og kanskje Be-Ne(-Lux).

Ja, da hadde jo alt vært såre enkelt! Vi har så lite penger at vi velger å kjøpe noen kvalitetspillere for dem isteden for vrakgods som har gått ut på dato!!![:o)] Du må for all del sende dette rådet til de som ikke har peiling på Elland Road!!!
Yeboahs vitne

Leedsulf

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #8 på: November 14, 2006, 22:57:56 »
quote:
Originally posted by Sleivind

Andy O'Brien er ikke det mannen som bortimot har verdensrekord i antall neseknekkinger?


Du fikk meg til å tenke på dette bildet: [8D]


Per-Stian

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #9 på: November 14, 2006, 23:01:52 »
Nei og nei. Vi har då Foxe i klubben, føler O'Brien blir noko lik han.

h.b

  • Gjest
Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #10 på: November 14, 2006, 23:22:13 »
Har Wise lest forumet vårt [:)] Det er jo ikke lenge siden jeg foeslo lån med opsjeon på kjøp. Jaja. Han følger opp. Det liker jeg
quote:
Originally posted by Lids

Leeds United are chasing Portsmouth defender Andy O'Brien.
Leeds boss Dennis Wise wants O'Brien on an initial loan with a view to a permanent deal.

http://uk.sports.yahoo.com/fo/profiles/7826.html
http://www.uglyfootballers.com/genpage.asp?documentid=262
http://www.football.co.uk/portsmouth/players/andy_o_brien_8802.shtml

Thomas





Robert H.

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #11 på: November 14, 2006, 23:29:08 »
Enig med Kjell Bjørn (velkommen som aktiv deltaker forresten Kjell Bjørn). O'Brien er ingen god løsning. Husker han fra Newcastle-tiden som en middels stopper med til dels store posisjoneringsproblemer. Håper heller Wise gir Foxe en skikkelig sjanse i midtforsvaret sammen med Kilgallon før kontrakten til førstnevnte går ut ved nyttår...

rasandeokse

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #12 på: November 14, 2006, 23:40:08 »
quote:
Originally posted by kjelvi

Gjentar meg sjøl fra Andy Todd-debatten:

Hvorfor skal vi fylle opp stallen med reject-spillere?
Skjønner det økonomiske aspektet, men når en spiller ikke er god nok for Reading, Portsmouth, Leicester, Blackburn, m.m. - da er han neppe en solid forsterkning på Elland Road sjøl om dette er Premiership-klubber.

Mye låne-spillere inn og ut de siste årene. Har noen i det hele vært en reel forsterkning???
Nope!
 
Blir som å pisse i buksa. Hjelper litt (...?!) der og da, men ikke særlig smart etterpå.

Mitt råd er satse på noen kvalitetskjøp for de få pencene som er tilgjengelig. I tillegg må det jobbes langsiktig og systematisk i egne rekker og ikke minst sjekke ut spillermarkedet i Skottland og Irland, samt Skandinavia og kanskje Be-Ne(-Lux).

I dagens situasjon må det bygges sten for sten - for å ha et superlag om 3-5 år. Ikke plukke opp halvgode gamlinger/vrakgods som kommer på dagen - og ikke er noe å bygge fremover på.

Dagens tilstand på Elland Road er et bevis på det!

Eneste som gjelder nå: Tålmodighet, mine venner - tålmodighet!
 




Er litt spent på hvordan det hjelper deg å pisse i buksa??? Har sjelden sett på det som en løsning på et problem, men kanskje jeg er rar.
 

h.b

  • Gjest
Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #13 på: November 14, 2006, 23:58:05 »
Det er ikke lett å bygge et superlag. Gode spillere vil gjerne til klubber som vil ha umiddelbar suksess. Skal man skape et suksessrikt lag så er det viktig å kjøpe inn rette spillere som slår til der og da Og ytterligere bygge videe på innkjøp av tallenter.Tottenham er på rett vei med satsingen på ungdommer.Jeg mener at Leeds for å få suksess, så må Leeds først opp i Premier League. Da må det videre settes av 20-30 mill pund til spillerkjøp for manageren.Etter det så kan Leeds da kjøpe lurt med ungdommer som kan bli noe over tid. Uansett så må det satses for suksess der og da.Men først må Leeds opp i Premier League før vi kan begynne å snakke om spillerkjøp av betydning. Derfor har jeg nå fått en lån spillere til vi er i Premier League mentalitet. Først da bør vi kjøpe godt. Men bevares. Skal en spiller som er et utrolig talent dukke opp nå, så sier jeg kjøp



Per-Stian

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #14 på: November 15, 2006, 00:15:52 »
No kan vi sannsynlegvis gjere eit kupp ved å hente Pelle Nilsson frå Odd. Dei forventar ein pris på cirka 20 millonar kroner. D bør Leeds ta seg råd til!

kjelvi

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #15 på: November 15, 2006, 02:05:25 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

quote:
Originally posted by kjelvi

Gjentar meg sjøl fra Andy Todd-debatten:
.....
Blir som å pisse i buksa. Hjelper litt (...?!) der og da, men ikke særlig smart etterpå.


Er litt spent på hvordan det hjelper deg å pisse i buksa??? Har sjelden sett på det som en løsning på et problem, men kanskje jeg er rar.



METAFOR!

jarle

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #16 på: November 15, 2006, 02:09:33 »
Spurs har jo halve Leeds laget på banen...

Peter7

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #17 på: November 15, 2006, 03:13:11 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

No kan vi sannsynlegvis gjere eit kupp ved å hente Pelle Nilsson frå Odd. Dei forventar ein pris på cirka 20 millonar kroner. D bør Leeds ta seg råd til!


Tvilsomt om spilleren selv vil til et lag som ligger i bunnen av CCC, men prisen er jo ikke avskrekkende.

***
Foxe 4 Australia!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Pål

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #18 på: November 15, 2006, 03:53:16 »
Han ville til Sunderland for en stund siden da de lå på bunnen av CCC...

Full mann, full kontroll
Full mann, full kontroll

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #19 på: November 15, 2006, 05:26:34 »
quote:
Originally posted by kjelvi
METAFOR!


Hehe, i riktig gamle dager hadde vi en egen tråd der vi drev "folkeopplysning" om det norske sprog.
Forvirringen rundt skrivingen av mandag/Mandag, oktober/Oktober osv, blant annet...

Hadde nok gjort seg med en gjenåpning her ja. [:)]
Kanskje flere hadde skjønt både Jon'erns ironiseringer og Hot Shots sarkasme bedre da...

Og dine metaforer [:)]



Dear landlord!
Please don't dismiss my case
I'm not about to argue
I'm not about to move to no other place
Now, each of us has his own special gift
And you know this was meant to be true
And if you don't underestimate me
I won't underestimate you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sander

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #20 på: November 15, 2006, 06:24:00 »
Grunnen te at vi må hente reject-spillere, er at vi ikke får annet! Enten må vi hente spillere fra vår egen divisjon (som mest sannsynlig er for dyre) eller å hente spillere fra divisjonen under.. Da stemmer jeg heller på å hente erfarne spillere fra divisjonen over!

Eller så kan vi hente sultne unggutter fra PL lag.. Det er stemmer jeg aller mest for!
 

Bites Yer Legs

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #21 på: November 15, 2006, 06:48:07 »
harry redknapp har en gang sagt at obrien er den hurtigste forsvarspilleren han noen gang har jobbet med, eg ser positivt på det å hente en rutinert spiller med noe å bevise(gjennopplive karrieren) og en del år igjen som toppspiller å gjøre det på. ønsker obrien velkommen eg..

unge engelske spillere er det absolutt dyreste på markedet nå tildags, det har vi fått smertelig erfare tidligere og eg tviler vel på at vi har peng til å kun handle ungt og engelskt i dag. isåfall må det bli lån og atter lån av ungutter fra pl, noe eg vegrer meg for imot det å ha noe permanent. bedre med et solid grunnlag av sålkalte "rejects" enn et lag fylt med unge midlertidige og kortsiktige løsninger.

Andy Johnson var vel en gang en "reject" i Birmingham.. blir for dumt å kalle spillere "rejects" pga at de faller utenfor i en pl-klubb, PL er tross alt en av verdens beste og tøffeste ligaer.. vi ligger i the championship, deal with it..

eg savner forresten konkrete eksempler på spillere når folk her inne sier de heller vil ha unge spillere enn "rejects", hadde vært fint å vite hvilke spillere det sikles etter.. Eks. takk!!

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!
« Siste redigering: November 15, 2006, 06:50:19 av bites yer legs »
KEEP FIGHTING!!

Milou

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #22 på: November 15, 2006, 11:17:17 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by kjelvi
METAFOR!


Hehe, i riktig gamle dager hadde vi en egen tråd der vi drev "folkeopplysning" om det norske sprog.
Forvirringen rundt skrivingen av mandag/Mandag, oktober/Oktober osv, blant annet...

Hadde nok gjort seg med en gjenåpning her ja. [:)]
Kanskje flere hadde skjønt både Jon'erns ironiseringer og Hot Shots sarkasme bedre da...

Og dine metaforer [:)]



Eit innlegg i folkeopplysningens ånd, om enn litt off topic...

kjevli sin metafor er velbrukt, men kjevli forkorta den litt slik at den mista litt av meininga. Uttrykket er "som å tisse i buksa for å halde varmen". Som kjent (?) fungerer dette ganske bra umiddelbart, men det tar ikkje så lang tid før det virkar mot sin hensikt.

Det eldste sitatet eg kjenner til er frå politikaren og humoristen Jon Leirfall, som skal ha sagt at "å devaluere er som å tisse i buksa for å halde varmen...". Eg tvilar imidlertid på dette er han var opphavsmannen til dette utrykket.

Papi

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #23 på: November 15, 2006, 15:50:45 »
Ja takk, tar gjerne i mot O`Brien! Med han inne skyes nok Heath ut av laget igjen, fungere som backup. Foxe kan fortsette på høgrebacken nå som det virker som Kellys dager også er talte....

O`Brien er nok bedre enn Heath, og på sitt beste i nærheten av Killer...

Men dette er min meining.





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

MrK

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #24 på: November 15, 2006, 16:12:54 »
Andy O'Brien er ingen toppspiller - men i nåværende situasjon så antar jeg at han er mer enn god nok for ett Leeds som lekker som en sil........
Martin Djetou ex.Fulham bl.a. er på prøvespill og jeg vet ikke hva han står for men mener å huske at han var skadeutsatt?
Anyway så trengs de påfyll av spillere som både har noe å bidra med rent spillemessig samt guts - og da er kanskje sagaen om disse to over før vi vet ordet av det - O'Brien skader seg i vanlig gange!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

R - R

Re: Forsvarer fra Pompey på vei?
« Svar #25 på: November 15, 2006, 18:09:16 »
quote:
Originally posted by bites yer legs

harry redknapp har en gang sagt at obrien er den hurtigste forsvarspilleren han noen gang har jobbet med, eg ser positivt på det å hente en rutinert spiller med noe å bevise(gjennopplive karrieren) og en del år igjen som toppspiller å gjøre det på. ønsker obrien velkommen eg..

unge engelske spillere er det absolutt dyreste på markedet nå tildags, det har vi fått smertelig erfare tidligere og eg tviler vel på at vi har peng til å kun handle ungt og engelskt i dag. isåfall må det bli lån og atter lån av ungutter fra pl, noe eg vegrer meg for imot det å ha noe permanent. bedre med et solid grunnlag av sålkalte "rejects" enn et lag fylt med unge midlertidige og kortsiktige løsninger.

Andy Johnson var vel en gang en "reject" i Birmingham.. blir for dumt å kalle spillere "rejects" pga at de faller utenfor i en pl-klubb, PL er tross alt en av verdens beste og tøffeste ligaer.. vi ligger i the championship, deal with it..

eg savner forresten konkrete eksempler på spillere når folk her inne sier de heller vil ha unge spillere enn "rejects", hadde vært fint å vite hvilke spillere det sikles etter.. Eks. takk!!

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!



Eit par unge spelarar eg kan tenke meg er Sharp og Jones, fraa henholdsvis Scunthorpe og Crewe. Sistenemnte vil vekk fraa klubben, og kontrakten hans gaar ut etter sesongen trur eg. Han er ettertrakta, men om klubben har litt ambisjonar om aa bygge opp eit nytt lag, saa er Jones ein perfekt spelar aa gjere det rundt. Til trass for at han berre er 19 aar gamal, saa har han spelt over 100 kampar, og har vore innom alle ungdomslandslag.

Sharp e eit anna stortalent, som har putta masse maal for Scunthorpe. Har 44 paa 68 kampar, og er berre 20 aar. Er og ettertrakta, men eg haapar Leeds i alle fall prover aa signe han naar vi kvittar oss med daukjottet Healy.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune