Skrevet av Emne: Potensialet i laget  (Lest 2075 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Will

Potensialet i laget
« på: Desember 14, 2006, 06:30:05 »
Ja, ja. Når ting går så dårlig for tida, velger jeg å drømme om et skadefritt leeds lag, som hjelper oss opp av gjørma:

Warner

Kelly Foxe Kilgallon Crainey

Richardson Derry Nicholls Lewis

Cresswell Blake

Huff og huff, dette laget er jo på papiret sterkere enn Derby, som ligger på andre plass. Det er vanvittig små marginer i denne ligaen. Derby imponerte meg ikke i det hele tatt. Spilte feigt og defensivt egentlig. Men, men, tre poeng for de borte mot leeds er vell et stort resultat for dem. Med laget jeg har ført opp hadde vi i hvert fall hatt en høyre side med en god del fart og offensiv entusiasme. Jeg krever å få se Richardson spille fra start snart. Han tør i hvert fall utfordre backen på sia si. Foxe kan ikke spille høyre back mer! Med foxe og crainey mister vi mye offensivt! Ugo har potensiale, er vell dårlig trent. Men han nærmer seg slutten, det kan man se. Han har ikke mange gode år igjen. Matt heath. Hva skal man si om denne mannen? At han har fotballyrket som jobb er vell en skam. Vinner få hodedueller, veldig dårlig til å plassere seg defensivt, offensivt på dødball har han vært god, feilaktig annulering og en mesterlig keeperredning har hindret ham fra å score to mål for klubben. Men, klønete i tacklingene er han også..Viste Wise hva han fikk når han lånte denne spilleren, eller var det en speider som fortalte ham et en god midstopper sliter benken i Coventry, løp og lån!

I kampen mot Derby så jeg positive takter fra vår kaptein Derry. Trudde ikke mine egne øyne i andre omgangen, da han valgte å vende opp med ballen på egen banehalvdel, for så å dra seg forbi en derbyspiller, sjokkert! Så også at han klarte å bidra med en del gode taklinger. Tror derry er på gang. Hviler et ekstra ansvar på ham også, siden han er kaptein. Skal gå foran og krige. Robbie Blake blir også viktig fremover. Den eneste leedspilleren i dagens mannskap som føler seg komfortabel med ballen i beina. Har gode dragninger, sterk i kroppen, godt skuddbein(to av dem, habil med venstra), og er ellers en intelligent fotballspiller. Tror ting vil snu når vi får tilbake Kelly, Kilgallon, Nicholls og Richardson tilbake i startsoppstilligen. Så lenge leeds har denne typen spillere i stallen klarer jeg ikke å forstå at vi skal kunne rykke ned i år. Blake, Lewis, Derry, Kilgallon, Kelly, Richardson. Kvaliteten er der. Så får vi se om Wise fortsatt velger å bruke Foxe på høyreback, Heath og Ugo som midtstoppere, Kandol og Healy på topp. Slike dårlige valg kan koste oss mye framover. Start å bruk Richardson Wise! Gutten er vell klar nå?? Ut med Heath, værsåsnill! Kandol, en slik kamp til, så bør d være benken neste.

Tror så absolutt vi holder oss i divisjonen. Tror mye ligger i enkelte endringer i laget, som f.eks richardson på høyreback(til kelly er klar), og Foxe isteden for Heath. Forsvarsrekke ser da allerede mye bedre ut. Blake og Kandol på topp kanskje? Carole bør få flere sjanser. Håper det blir noen endringer til neste kamp i hvert fall.

Marching on together.

WG
WG

h.b

  • Gjest
Re: Potensialet i laget
« Svar #1 på: Desember 14, 2006, 12:43:16 »
drøm videre du, men man må være Leedspatriot for å tro at Leeds har et bra lag på papiret.Av disse du nevner er det kun Kelly som noengang har spilt på et brukbart nivå. de andre er enten rejects eller aldri vært noe annet enn middelmådigheter.



GeirO

Re: Potensialet i laget
« Svar #2 på: Desember 14, 2006, 13:16:45 »
Det var jo faktisk endel av disse 11 som spilte play-off-finale i år. Potensialet må jo være der et sted. Det største problemet er at vi har fått en mye dårligere (skolert) manager i Wise kontra Blackwell. Tydelig at Wise har dårlig trenerutdanning når det eneste han snakker om er kjemping, kjemping. Jeg vil ha et Leeds som spiller ball.
MOT

larss

Re: Potensialet i laget
« Svar #3 på: Desember 14, 2006, 13:52:33 »
Det vil jeg også, problemet er bare at vi ikke har mannskap til å spille ballbesittende. La nå for H.. Douglas spille H. Back til Kelly er frisk og send Fox tilbake til kenguruland.

LarsS,som ser at denne julen blir den mest spennende som jeg har opplevd med Leeds United.
LarsS

asLeeds

Re: Potensialet i laget
« Svar #4 på: Desember 14, 2006, 14:11:25 »
tenk hadde me klart 2 seira på rad!! trur da kunne vært da me trenge,då hadde gutta fått litt trua tilbake. er vell ei stund siden sist da skjedde??

GOOOOOOOOOOOOOO   LEEDS

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

HåvardK

Re: Potensialet i laget
« Svar #5 på: Desember 14, 2006, 20:53:18 »
Det er vel strengt tatt lenge siden vi tok én seier på rad også?

Dennis

Re: Potensialet i laget
« Svar #6 på: Desember 14, 2006, 21:16:59 »
Klart at stallen Dennis Wise besitter i dag, er bedre enn det ligatabellen tilsier. Vi har da ikke på et halvt år - et snaut år, om du regner da den dårlige formen begynte - blitt så mye dårligere. Ok, vi har solgt Rob Hulse, men jeg trur på ingen måte at det er den fulle forklaringen for hvorfor vi har gjort det så ulidelig dårlig denne sesongen.

Mange påstår at Wise og Poyet er helt feil trenerteam. Jeg mener det er altfor tidlig å si. Jeg var stor fan av Blackwell - inntil jeg også skrek etter hans avgang - og jeg mener laget fortsatt lider etter det som skjedde mot slutten av hans periode som manager. Vi hentet ikke inn kvalitet i sommer og det kan vel egentlig legges på Ken Bates' skuldre. Han sitter på pengesekken (om han har noen) og det er han som valgte å holde den lukket. [:(]

Allikevel synes jeg også pre-season i år var merkelig dårlig! Det ligger på Blackwell og trenernes skuldre. Laget er ikke mye svekket på papiret, men spillerne holdt ikke ut mer enn en omgang. Utrolig, for en klubb hvor innsats og vilje er grunnpilarene i hvordan vi spiller fotball! [B)]

Dette savner jeg fra O'Learys tid. Vi hadde kun juniorer, et par reserver fra andre lag som Matteo og et par gode, gamle travere som Radebe og Martyn. Allikevel, med stormende kontringsfotball og lite respekt, tuktet vi de beste i Europa! Savner denne innstillingen! [}:)]

Derfor mener jeg at lite kan lastes Wises trenerteam for dagens situasjon. Han har gjort grep, som jeg mener er helt korrekte og han har gitt laget en litt mer primitiv innstilling, som passer for lag som kjemper i sumpa. Kanskje kan dette være et steg tilbake til O'Learys tid, med et par grep? [8)]

Om vi starter å plukke poeng igjen, vil selvtilliten og flyten komme. Deretter, vil forhåpentligvis Wise gi juniorene våre - som angivelig er meget lovende - sjansen til å vise seg fram. Det kan se lyst ut, men alt dette avhenger av, i og for, om onkel Kenneth er en sen julenisse i januar. Det tviler jeg dessverre på! [xx(]

Jeg skal være den første til å spise i meg ordene om Wise som manager, men foreløpig synes jeg han har gjort ting som er helt korrekte og som bygger en framtid for laget. Han har selvsagt også gjort rare ting (som å bytte ut Blake mot Burnley,) men jeg synes man må være veldig negativ om man allerede graver en grav for den lille mannen.

Jeg tror at med en skikkelig forsvarskommandantkjempe, pluss et par spillere her og der, kan laget løfte seg veldig utover våren. Husk Crystal Palace, som for noen år siden lå under streken til jul, men rykka opp. Vi kan gjøre det samme, men som sagt, hatten ligger på tallerkenen, klar til å spises...


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

samadhi

Re: Potensialet i laget
« Svar #7 på: Desember 14, 2006, 21:24:56 »
quote:
Originally posted by h.b

drøm videre du, men man må være Leedspatriot for å tro at Leeds har et bra lag på papiret.Av disse du nevner er det kun Kelly som noengang har spilt på et brukbart nivå. de andre er enten rejects eller aldri vært noe annet enn middelmådigheter.






Her har nok h.b. dessverre så alt for rett. Vi som leser om disse spillerne hver dag er nok blitt hjernevasket til å tro at de har ett veldig potensialet. Prøv å vise frem lagoppstilling eller se en kamp med en Arsenal- eller United- fan, så vil de bare riste på hodet å le av deg.



marching on together,
derudaf forever...
« Siste redigering: Desember 14, 2006, 21:25:18 av samadhi »
marching on together,
derudaf forever...

KeyserSoze

Re: Potensialet i laget
« Svar #8 på: Desember 14, 2006, 21:32:36 »
Nå er vel ikke arse og scum de vi skal sammenligne oss med for øyeblikket. At stallen skal være så mye dårligere enn lag som Burnley og Colchester som ligger like under kvalikkplass går jeg ikke med på.
 

Erik M

Re: Potensialet i laget
« Svar #9 på: Desember 14, 2006, 21:45:56 »
Ikke jeg heller.
 

Jon R

Re: Potensialet i laget
« Svar #10 på: Desember 14, 2006, 23:06:56 »
Jeg viser tommelen opp, Will. Vi har mange spillere i stallen som vil kunne gå inn på hvilket som helst lag i CCC. I sum burde det være mer enn godt nok til å berge plassen. Både Westlake og Douglas er spillere med utviklingsmuligheter, spesielt Westlake som på sitt beste minner mye om Lee Bowyer. Kanskje vi kan få noe ut Gylfi i andre halvdel av sesongen også. Frazer er jeg mer usikker på, men kven kveit. Han er uansett et bedre alternativ en Foxe på h. back. Først og fremst tror jeg nøkkelen ligger hos Dennis Wise og hvordan han velger å komponere laget, spesielt etterhvert som våre skadde spillere blir tilgjengelig for laget igjen. [8)]

Jon R.
Jon R.

berlin

Re: Potensialet i laget
« Svar #11 på: Desember 15, 2006, 04:48:27 »
Potensialet for å være nærmere midten av tabellen er der, men hvis de ikke overkommer dårlig selvtillit og ikke Wise klarer å lage et spillesystem som spillerne forstår og har tillit til, kan vi ryke. Det må jobbes hardt for å få oss ut av dagens "psyke". Det finnes nok av eksempler på lag som har rykket ned og egentlig vært "for gode til det". Forest f.eks, West Ham ligger dårlig an, og også Charlton ift spillermateriale i divisjonen over.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Potensialet i laget
« Svar #12 på: Desember 15, 2006, 04:53:42 »
quote:
Originally posted by berlin

Potensialet for å være nærmere midten av tabellen er der, men hvis de ikke overkommer dårlig selvtillit ...........    og ikke Wise klarer å lage et spillesystem som spillerne forstår og har tillit til, kan vi ryke.


Faktum er at jeg er i ferd med å begynne å frykte at vår største fare for nedrykk ikke heter "spillerne" men "Dennis Wise"... [|)]


Nå er dette fortsatt bare noe jeg frykter og ikke tror da...



I don't want to meet your kin Make you spin or do you in
Or select you or dissect you Or inspect you or reject you
All I really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

trosetti

Re: Potensialet i laget
« Svar #13 på: Desember 15, 2006, 04:56:18 »
Jeg minner om Tractor-boys, som alltid ligger laaaangt ned på tabellen hvert eneste år før jul, for så å karre seg til en Play-off plass. Nå er jo Leeds langt ute på bondelandet(?).. Kanskje vi kan følge kyst-guttas eksempel å spille oss opp betraktelig etter jul!;)

Jogging is for people who aren`t intelligent enough to watch television!
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

berlin

Re: Potensialet i laget
« Svar #14 på: Desember 15, 2006, 04:56:48 »
har den samme frykten selv, Asbjørn. Men klamrer meg til håpet om at han (Wise) ikke er SÃ… elendig.

berlin

Re: Potensialet i laget
« Svar #15 på: Desember 15, 2006, 05:00:37 »
quote:
Originally posted by trosetti

Jeg minner om Tractor-boys, som alltid ligger laaaangt ned på tabellen hvert eneste år før jul, for så å karre seg til en Play-off plass. Nå er jo Leeds langt ute på bondelandet(?).. Kanskje vi kan følge kyst-guttas eksempel å spille oss opp betraktelig etter jul!;)

Jogging is for people who aren`t intelligent enough to watch television!



Tractor-boys, ja. Ganske ufattelig ( men ikke helt uvanlig) det som skjedde med Ipswich i PL noen år tilbake. Et heidundrande combeack i PL, som vel endte med 4-5.plass første sesongen, for deretter å rykke ned. Sesong nr 2 pleier å være tøffere etter en slik suksess,
men fiaskoen var total i og med at de rykket ned.