Skrevet av Emne: Leeds kjøper Elland Rd  (Lest 1793 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik M

Leeds kjøper Elland Rd
« på: Januar 05, 2007, 17:49:05 »
... tilbake til sommeren for 12 mill.

Endelig får vi høre om planer.  Leeds har en opsjon om tilbakekjøp og akter å utnytte denne til sommeren.  Dette forklarer hvorfor likviditeten er dårlig og Chelski-pengene ikke går direkte til spillerkjøp, antar jeg.
 

Erik M

 

Jon R

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #2 på: Januar 05, 2007, 17:53:18 »
I såfall gir dette en viss mening ift mangel på transfer midler. Spørsmålet er om prioriteringen er riktig. Ville heller brukt 12 mill £ på nye spillere for å få oss opp i PL innen 2008, istedet for ned i League One innen 2007. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 05, 2007, 17:55:54 av Jon R »
Jon R.

Erik M

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #3 på: Januar 05, 2007, 18:58:13 »
Jeg er helt enig, Jon.  Jeg tror ikke EL forsvinner.  Det finnes klausuler som sikrer klubben rett til å spille der i evig tid, vil jeg anta.  Det vi ser både i England, Norge og mange andre steder er at et business-konsept rundt stadionanleggene, som ikke bare har med fotball å gjøre, skaper nye, store inntektsmuligheter.  

Tror vi skal være realistiske nok til å forvente at alt Bates gjør er utfra økonomiske motiver.  Heldigvis er ikke alltid disse i konflikt med de sportslige i en profesjonell fotballklubb.
 

KeyserSoze

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #4 på: Januar 05, 2007, 19:12:03 »
Denne re-buy opsjonen gjelder vel i lang tid fremover, så jeg mener det ville vært bedre å brukt disse pengene på å redde plassen i CCC og satse på opprykk neste år.
 

Leeeeeeeeeeeeds

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #5 på: Januar 05, 2007, 19:13:20 »
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

RoarG

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #6 på: Januar 05, 2007, 21:26:25 »
Ante ikke at vi hadde så god råd at vi kunne kjøpe ER tilbake allerede nå. Bates vet vel hva han gjør.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #7 på: Januar 06, 2007, 02:01:47 »
Grunnen til at Bates ønsker å kjøpe tilbake ER er at han vil være med på å utvikle området sammen med kommunen Leeds i de nærmeste årene. Da får han i tillegg gratis midler til sin drøm om Leeds Village eller hva det nå får til navn... :

"Leeds City Council has a plan to invest in a multi-purpose arena with conference and exhibition facilities and it is exploring the possibility of siting the £38m development at Elland Road. According to a council feasibility study, this would lead to up to £300m in economic benefits helping to regenerate the area and Leeds do not wish to miss out on the associated benefits."
« Siste redigering: Januar 06, 2007, 02:02:17 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #8 på: Januar 06, 2007, 02:18:22 »
Betyr dette at sjansen er stor for at Leeds settes i stor gjeld og klubben vil få veldig få midler til det sportslige i fremtiden, før dette skal begynne å avkaste seg eller er det kommunen som vil stå for utgiftene? Faren er dermed stor for at klubbens manglende sportslige satsing gjør at dette vil gi liten avkastning!

Det må være et stort reklamepotensiale for byen Leeds, dersom laget igjen kommer seg opp og ut i Europa, derfor bør de satse!

- Dennis
Marching on together!

Erik M

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #9 på: Januar 06, 2007, 02:50:53 »
Det betyr vel først og fremst at Leeds må eie arenaen for at ha et håp om å få andeler av disse inntektene.  Bates vil ikke ta risken på å miste sjansen.  Derfor går penger til investering i anlegg nå - og ikke til quick return to PL - er jeg redd.
 

stefan

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #10 på: Januar 06, 2007, 04:52:03 »
vi må tenke langsiktig. på sikt vil det å eie stadion selv, føre til at man kan satse mer. men det skjer jo ikke før alle superkontraktene går ut til sommeren (1.juni?)

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

stefan

Re: Leeds kjøper Elland Rd
« Svar #11 på: Januar 06, 2007, 04:59:16 »
quote:
Originally posted by Jon R

I såfall gir dette en viss mening ift mangel på transfer midler. Spørsmålet er om prioriteringen er riktig. Ville heller brukt 12 mill £ på nye spillere for å få oss opp i PL innen 2008, istedet for ned i League One innen 2007. [8)]

Jon R.



Jeg håper klubben også bruker en par mill £ i sommer for å få oss opp. Helst på unge spillere.

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields