Skrevet av Emne: No quick fix  (Lest 2165 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik M

No quick fix
« på: Januar 07, 2007, 08:14:37 »
Jeg er like frustrert og lei av dårlige resultater som alle andre i forumet.  Jeg syns likevel at de som tror at fotball handler om KJØP og SPARK må ta seg en runde rundt huset.

Halvparten av alle innlegg på dette forumet handler om SPARK MANAGEREN og slik har det vært hver dag i fem år. "Kjøp tilbake de gamle stjernene" - ja så løser alt seg.

Det er langt tilbake til toppen, ingen tvil, men det finnes neppe en klubb i verden som har bedre forutsetninger for å komme tilbake - helt i toppen.  Neppe inhabil.

At det virkelig finnes et stort mindretall som mener tiden er inne for å sparke Wise nå, frustrerer meg virkelig. Noen er mildere og vil gi han noen få uker til. Hallo? Jeg var selv skeptisk til både Bates og Wise.  Men som Leeds supporter tror jeg det beste for klubben er å la dette regimet få prøve seg over en periode nå. Vår mest umiddelbare historie viser vel at Leeds United sparker seg selv nedover steg for steg, eller hva?

Det kommer til å ta tid.  Men jeg er villig til å gi min personlige garanti (no money involved) for at Leeds ikke rykker ned, Leeds kommer tilbake til PL ganske snart og Leeds kommer tilbake i toppen av engelsk og europeisk fotball.

Jeg bare vet det....
 

SirOlsen

Re: No quick fix
« Svar #1 på: Januar 07, 2007, 08:37:34 »
Vel, jeg har bare sett et ytterst fåtall som har ønsket å sparke manageren. Noen er det jo selvfølgelig men ikke så mye som du antyder. Den store frustrsjonen ligger vel kanskje hovedsaklig rundt eiersiden av klubben om hva de holder på med og ikke minst hva er status Leeds United pr. dags dato. Og rundt dette knytter det seg mange nye frustrasjonsspørsmål som; hvor stor gjeld har Leeds? Hvordan ligger Leeds an økonomisk? Hvilke forutsetninger har vi for å kunne komme oss på beina igjen? Hvorfor holdes alt så hemmelig? ja.. man kan ramse opp i evigheter...

Har jo også bemerket meg at en og annen legger all skyld på manager i situasjonen vi er i pr. dags dato. Men stort sett ser vel de fleste at det ikke er her det største problemet ligger.

Jeg håper og tror som deg at vi atter en gang skal få se Leeds i toppen hvor vi hører hjemme om ikke alt for lang tid!
-SirOlsen-

Erik M

Re: No quick fix
« Svar #2 på: Januar 07, 2007, 08:54:06 »
Herlig, Øisten. Jeg er bekymret for det samme. Men du er for snill når du sier "ytterst fåtall"...
 

HåvardK

Re: No quick fix
« Svar #3 på: Januar 07, 2007, 17:59:04 »
Jeg er en av de som er kritisk til manageren, men som samtidig ikke ønsker å sparke ham. Allikevel blir jeg litt lei av at vi skal "frede" Wise for enhver kritisk bemerkning, og at vi skal "gi ham tid", ihvertfall når vi ser at forsvarsorganiseringa er under enhver kritikk. Dette burde det ha vært mulig å gjøre noe med i løpet av ti uker, som er den tida Wise har vært i Leeds.
« Siste redigering: Januar 07, 2007, 17:59:31 av HÃ¥vardK »

Jon R

Re: No quick fix
« Svar #4 på: Januar 07, 2007, 19:58:23 »
Selvsagt skal vi ikke sparke Wise. Selvsagt skal vi gi kritikk, såvel positiv som negativ. Hvis ikke vi kan kritisere, debattere, spekulere, kan vi legge ned forumet. [8)]

Jon R, som har gått rundt huset mange ganger.
« Siste redigering: Januar 07, 2007, 20:00:06 av Jon R »
Jon R.

Erik M

Re: No quick fix
« Svar #5 på: Januar 07, 2007, 22:14:49 »
Vi skal ikke frede Wise hvis det betyr å fri ham fra kritikk - for all del.  Men vi er stuck med Wise og det beste for klubben er at han fullfører sesongen.  Ved sesongslutt bør det vurderes om han er rett mann for klubben videre.  Ã… sparke managere støtt og stadig - uten å ha en kandidat klar er meningsløst og meget kostbart for klubben.
 

Kato

Re: No quick fix
« Svar #6 på: Januar 07, 2007, 23:36:02 »
Jeg er i utgangspunktet av de som mener kontinuitet er svært viktig for å komme seg tilbake. Det er ikke gunstig å skifte managere i hytt og pine. Men da må man jo ha folk bak spakene som jobber ut fra kontinuitet. Vi har vel i snitt byttet 5 mann fra kamp til kamp under Wise, hvilken kontinuitet blir det av slikt. I tillegg stripper han spillerne for sist erest av selvtillit med å bytte mye, samt skrike om transfervindu.

Jeg mener Dennis Wise ikke har et fnugg av det som kreves for å føre oss tilbake (neppe berge plassen engang). Jeg mener ansettelsen er en katastrofe.

Og hvis du vil skal jeg gå mange runder rundt huset.

Beklager, men vi må få rett mann i stolen før vi kan begynne å tenke fremgang.

 

ragnar

Re: No quick fix
« Svar #7 på: Januar 07, 2007, 23:41:19 »
Wise er neppe mannen som kan føre Leeds til de store høyder igjen, men samtidig så tror jeg han er kapabel nok til å få Leeds til å berge plassen i CCC denne sesongen. Tror vi i løpet av denne måneden kan komme til å se antydninger til en første 11er eller i det minste en stamme fra kamp til kamp.

Tror det enda vil bli noen bytter fra kamp til kamp, men jeg tror det vil bli færre ettersom de nye kommer i bedre form og transfervinduet lukkes. [8]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

HåvardK

Re: No quick fix
« Svar #8 på: Januar 08, 2007, 00:18:42 »
quote:
Originally posted by ragnar

Wise er neppe mannen som kan føre Leeds til de store høyder igjen, men samtidig så tror jeg han er kapabel nok til å få Leeds til å berge plassen i CCC denne sesongen. Tror vi i løpet av denne måneden kan komme til å se antydninger til en første 11er eller i det minste en stamme fra kamp til kamp.
Tror det enda vil bli noen bytter fra kamp til kamp, men jeg tror det vil bli færre ettersom de nye kommer i bedre form og transfervinduet lukkes. [8]

*Champions of CCC 06/07*


Så får vi håpe at det ikke allerede er for sent.

rasandeokse

Re: No quick fix
« Svar #9 på: Januar 08, 2007, 01:28:56 »
quote:
Originally posted by Erik M

Jeg er like frustrert og lei av dårlige resultater som alle andre i forumet.  Jeg syns likevel at de som tror at fotball handler om KJØP og SPARK må ta seg en runde rundt huset.

Halvparten av alle innlegg på dette forumet handler om SPARK MANAGEREN og slik har det vært hver dag i fem år. "Kjøp tilbake de gamle stjernene" - ja så løser alt seg.

Det er langt tilbake til toppen, ingen tvil, men det finnes neppe en klubb i verden som har bedre forutsetninger for å komme tilbake - helt i toppen.  Neppe inhabil.

At det virkelig finnes et stort mindretall som mener tiden er inne for å sparke Wise nå, frustrerer meg virkelig. Noen er mildere og vil gi han noen få uker til. Hallo? Jeg var selv skeptisk til både Bates og Wise.  Men som Leeds supporter tror jeg det beste for klubben er å la dette regimet få prøve seg over en periode nå. Vår mest umiddelbare historie viser vel at Leeds United sparker seg selv nedover steg for steg, eller hva?

Det kommer til å ta tid.  Men jeg er villig til å gi min personlige garanti (no money involved) for at Leeds ikke rykker ned, Leeds kommer tilbake til PL ganske snart og Leeds kommer tilbake i toppen av engelsk og europeisk fotball.

Jeg bare vet det....




Kunne ikke blitt mer enig. Jeg blir så kvalm av all sutringen på forumet. og spark treneren går igjen. ene dagen hører man "vil gi wise  frem til sommeren" og neste dag "SPARK WISE!"  
Ta det med ro og la oss se hva siste tidens overganger kan gjøre med Leeds laget.. og ikke noe hyl og skrik om vi taper de neste kampene! West Brom og birmingham er etter min mening de 2 beste lagene i divisjonen!
 

Kato

Re: No quick fix
« Svar #10 på: Januar 08, 2007, 01:37:33 »
Du kan gjerne kalle det sutring å ikke ville ha Dennis Wise som manager. Jeg har tatt det valget ut fra mitt fotballfaglige inntrykk av han som manager. Det har INGENTING med sutring å gjøre.

Og det forbeholder jeg meg retten til å gjøre på et DISKUSJONSforum.

Er vel kanskje på tide å stikke fyrstikkene mellom øyelokkene å ta en titt på side 244 på tekst-tv. Vi er faktisk i ferd med å rykke ned. Og det er ingenting vi har gjort den første uka i januar som har forandret på det. Så det så.

Og for min del kan du bli så kvalm du bare ønsker.
 

Jon R

Re: No quick fix
« Svar #11 på: Januar 08, 2007, 01:47:08 »
quote:
Ta det med ro og la oss se hva siste tidens overganger kan gjøre med Leeds laget.. og ikke noe hyl og skrik om vi taper de neste kampene! West Brom og birmingham er etter min mening de 2 beste lagene i divisjonen!



Tror ikke vi kan ta det så altfor rolig. Faktisk må vi plukke poeng svært så jevnt og trutt for å berge plassen. Dessverre er situasjonen den at hvis vi taper de to neste kampene, og de andre lagene rundt oss tar poeng, kan vi ligge 5-6 poeng under streken og bare 16 kamper igjen. I tillegg har bunnkollega Hull og Barnsley vært i bedre form enn oss siste måneden. Det begynner allerede å bli veldig stor avstand opp til de "nest beste" lagene. Vi har gjort oss ferdig med 4 av kampene mot bunnkollegane siden Wise tok over og avgitt mange poeng , hvilket betyr at vi må ta poeng også mot de aller beste for å kompensere. Vi begynner rett og slett å gå tom for "matchballer". [:0]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 08, 2007, 01:50:56 av Jon R »
Jon R.

Jon R

Re: No quick fix
« Svar #12 på: Januar 08, 2007, 02:15:24 »
Ikke helt fritt for frustrasjon i England heller. Fra teamtalk:

Leeds Utd - Comment
Ja (Leeds United fan): "...Well (negative again and couldn't care less) I feel the real negative ones on this site are those who keep clinging to false dawns and the few scraps of hope that are thrown to us. As for example harping on a while back about Bates the man who saved us! So where are you all now? Now do you still feel saved? It's all about freedom of expression and it would be a dull site if we all followed the herd. Yesterday (all games matter) we were again a really poor and leaderless oufit out on the pitch agianst an average side. Bullied by Hartson & Phillips overun by pace and outplayed for most of the game. I don't feel Wisey & Co are improving any aspect of this club even more concerning we're turning the club into a home for the Chelsea pensioners. We have to stop bringing in old players and seriously need some more creativity and pace injected into this team. It's hard to see how we can afford or attract these types of players. Bates I feel has reached his shelf life and shouldn't have been allowed near the club. I'd prefer liquidation to the pitiful joke of a club we presently are. ..."

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_1822133,00.html


Jon R.
Jon R.

rasandeokse

Re: No quick fix
« Svar #13 på: Januar 08, 2007, 02:21:26 »
Jeg er enig JonR.. vi må plukke helst full pott mot birmingham og west brom. men man kan ikke skyte de nye spillerne om det blir tap her, det er tross alt to meget gode lag.

Og ja Kato et diskusjonsforum skal ha forskjellige meninger ellers er hensikten helt borte. Det er ikke ens betydene med å svinge som en værhane fra ene lørdagen til den neste.
 

Leeeeeeeeeeeeds

Re: No quick fix
« Svar #14 på: Januar 08, 2007, 02:40:18 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

Jeg er enig JonR.. vi må plukke helst full pott mot birmingham og west brom. men man kan ikke skyte de nye spillerne om det blir tap her, det er tross alt to meget gode lag.

Og ja Kato et diskusjonsforum skal ha forskjellige meninger ellers er hensikten helt borte. Det er ikke ens betydene med å svinge som en værhane fra ene lørdagen til den neste.


Tror vi taper mot Birmingham men at vi tar WBA hjemme 20 januar.
Hvis vi skulle være heldige å skrape med oss et poeng mot Birmingham borte ville dette være en kjempeprestasjon[8D][:D]

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

GeirO

Re: No quick fix
« Svar #15 på: Januar 08, 2007, 02:41:18 »
Ã…åååååå, som jeg lengter tilbake til ol' Blackie som manager. Hva er det som har skjedd de siste månedene? Bytte Blackwell ut og få Wise inn?? Må jo være tidenes dummeste trekk.
MOT

SirOlsen

Re: No quick fix
« Svar #16 på: Januar 08, 2007, 02:48:35 »
Vel, både WBA og Birmingham kampene blir to svært vanskelige kamper for oss. Personlig tror jeg vi kan få trøbbel med å slå de to, men vi er rett og slett nødt til å raske med de poeng vi kan få om vi skal holde tritt nå fremover. Riktignok så er det noen kamper igjen av sesongen, men det er for all del ingen hvilepute.

Uansett blir det spennende å se om og hvordan vårt "nye lag" løser de oppgaver som står foran oss fremover. Har vi de kvaliteter som trengs, og ikke minst kan vi trylle frem samspill så fort som det trengs? Andre spørsmål som kverner er jo om vi blir å kvitte oss med spillere som Healy og Killa. Enda er det tidlig i overgangsvinduet og ennå har vi ikke brukt noen voldsomme summer på lagforsterkning. Ikke at jeg tror vi har så store summer tilgjengelig for det heller, men en skulle da tro at man har øremerket noe for en og annen "sikker" kvalitetssigning. Nei vi står foran en av våre mest spennende perioder vi noengang(?) har vært utfor med vår kjære klubb. Kan vi håpe på en happy ending?
-SirOlsen-