Skrevet av Emne: vi er ferdige!!!!!  (Lest 5297 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #30 på: Januar 21, 2007, 21:16:54 »
JEG ser ikke noe positivt i et nytt nedrykk. Hvorfor skal unggutta blomstre noe mer i L1 enn i CCC? Hvilke talenter vil gidde å satse i Leeds hvis de vil spille i PL? Nedrykk til L1 vil være en katastrofe for Leeds. Eventuelle stortalenter får vi nok ikke beholde og Leeds status som farmerklubb vil bli vel sikret.[V]
quote:
Originally posted by marve

quote:
Originally posted by B-m

quote:
Originally posted by kato

Bare begynn å forbered Dere psykisk på nedrykk. Det må et under til om vi skal berge plassen.



Det har jeg sagt leeeeenge.

Men om vi rykker ned så er det ikke verdens største katastrofe. Forhåpentligvis forsvinner Bates og siste rest av medgangs-supportere!


HEHEHEHE tror du det finnes noen MEDGANGS SUPPORTERE igjen nå da .
Ileage one kan vi igjen begynne å slippe til ung gutta forhåpentligvis i fred å ro,da kan vi sakte men sikkert få lakt grunnlaget for et nytt og yngre lag som igjen vill kjempe mot de store  .Bates vill nok ikke forsvinne før vi er tilbake i prl.
Spill i leage one er nok meget realistisk ,men jeg nekter å tro at oppholdet i den ligaen vill bli langvarig ,så kansje 1 år i den ligaen bare vill gjøre oss godt .For all del håper vi slipper å gå ned enda et hakk ,men for å trøste oss litt så er det kansje ikke så dumt ,ungdommen vill slippe til og vi kan få bygd opp et nytt stor lag fra bunnen av .


"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sverre

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #31 på: Januar 21, 2007, 21:18:17 »
Har kikket litt tilbake på de siste to sesongene i The Championship...

Forrige sesong rykket Crewe A. ned som lag nr. 22 med 42 poeng. Det vil med andre ord si at 43 poeng hadde holdt. Det var et stort sprang på tabellen fra topp till bunn, og dermed en rimelig lav poengsum til de 3 lagene som gikk ned.

I 2004/05 gikk Gillingham ned som lag nr. 22. De nådde 50 poeng, mens Crewe berget plassen med samme poengsum og bedre målforskjell.

Vi har pr. i dag 24 poeng, og 18 kamper igjen å spille. Makter vi ett poeng i snitt pr. kamp, ender vi opp på 42. Det holder trolig ikke, og svært mye avhenger av hva Southend, Barnsley, Hull, Q.P.R. og Luton gjør i den resterende delen av sesongen. Det kan også komme noen "sent påmeldte" lag inn i bunnstriden, f.eks. Leicester, Coventry eller Norwich.

Uansett må nok lag nr. 21 (holde plassen) opp i rundt 50 poeng +/-. Det vil for Leeds' del si at vi må sikre oss 26 poeng eller mere på de siste kampene. Som noen var inne på tidligere, vil det si 7-8 seiere, og 2-4 uavgjorte kamper på de siste 18. Det i sin tur igjen betyr at vi kun har råd til ca. 8 tap på de siste 18 kampene.

Bare for å minne om det - vi har følgende kamper igjen - våre cup-finaler i 2006/07 sesongen;

30. jan. Hull C. (B) - Svært viktig kamp
3. feb. Norwich C. (B) - Svært viktig kamp
10. feb. Crystal P. (H) - Svært viktig kamp
17. feb. Cardiff C. (B)
20. feb. Q.P.R. (H) - Svært viktig kamp
24. feb. Wolves (B)
27. feb. Birmingham C. (B)
3. mars Sheffield W. (H) - Svært viktig kamp
10. mars Luton T. (H) - Svært viktig kamp
13. mars Leicester C. (B) - Svært viktig kamp
17. mars Southend U. (B) - Svært viktig kamp
31. mars Preston NE (H)
7. apr. Plymouth A. (H)
9. apr. Colchester U. (B)
14. apr. Burnley (H) - Svært viktig kamp
21. apr. Southampton (B)
28. apr. Ipswich T. (H) - Svært viktig kamp
6. mai Derby Co. (B)

Har selv merket de kampene som jeg mener er viktigst å vinne av de gjenstående. Kan vi vinne disse, har vi gjort den nødvendige delen av jobben for å holde plassen. Da har vi tatt våre poeng, mens vi har hindret våre hoved-opponenter i bunnstriden å ta poeng i kampene mot oss. Ser også kjapt at vi kun har 2 hjemmekamper av de neste 7 kampene. La oss håpe at vi ikke allerede har rykket ned når Sheffield Wednesday kommer på visitt til Elland Road 3. mars.

Tell poeng selv. Det blir en meget nervepirrende avslutning...!
Personlig tror jeg selvsagt ikke vi vinner alle de "svært viktige kampene", men man kan jo selvsagt håpe!
« Siste redigering: Januar 21, 2007, 21:22:29 av Sverre »
 

Torgeir

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #32 på: Januar 21, 2007, 21:31:29 »
quote:
Originally posted by Sverre

Har kikket litt tilbake på de siste to sesongene i The Championship...

Forrige sesong rykket Crewe A. ned som lag nr. 22 med 42 poeng. Det vil med andre ord si at 43 poeng hadde holdt. Det var et stort sprang på tabellen fra topp till bunn, og dermed en rimelig lav poengsum til de 3 lagene som gikk ned.

I 2004/05 gikk Gillingham ned som lag nr. 22. De nådde 50 poeng, mens Crewe berget plassen med samme poengsum og bedre målforskjell.

Vi har pr. i dag 24 poeng, og 18 kamper igjen å spille. Makter vi ett poeng i snitt pr. kamp, ender vi opp på 42. Det holder trolig ikke, og svært mye avhenger av hva Southend, Barnsley, Hull, Q.P.R. og Luton gjør i den resterende delen av sesongen. Det kan også komme noen "sent påmeldte" lag inn i bunnstriden, f.eks. Leicester, Coventry eller Norwich.

Uansett må nok lag nr. 21 (holde plassen) opp i rundt 50 poeng +/-. Det vil for Leeds' del si at vi må sikre oss 26 poeng eller mere på de siste kampene. Som noen var inne på tidligere, vil det si 7-8 seiere, og 2-4 uavgjorte kamper på de siste 18. Det i sin tur igjen betyr at vi kun har råd til ca. 8 tap på de siste 18 kampene.

Bare for å minne om det - vi har følgende kamper igjen - våre cup-finaler i 2006/07 sesongen;

30. jan. Hull C. (B) - Svært viktig kamp
3. feb. Norwich C. (B) - Svært viktig kamp
10. feb. Crystal P. (H) - Svært viktig kamp
17. feb. Cardiff C. (B)
20. feb. Q.P.R. (H) - Svært viktig kamp
24. feb. Wolves (B)
27. feb. Birmingham C. (B)
3. mars Sheffield W. (H) - Svært viktig kamp
10. mars Luton T. (H) - Svært viktig kamp
13. mars Leicester C. (B) - Svært viktig kamp
17. mars Southend U. (B) - Svært viktig kamp
31. mars Preston NE (H)
7. apr. Plymouth A. (H)
9. apr. Colchester U. (B)
14. apr. Burnley (H) - Svært viktig kamp
21. apr. Southampton (B)
28. apr. Ipswich T. (H) - Svært viktig kamp
6. mai Derby Co. (B)

Har selv merket de kampene som jeg mener er viktigst å vinne av de gjenstående. Kan vi vinne disse, har vi gjort den nødvendige delen av jobben for å holde plassen. Da har vi tatt våre poeng, mens vi har hindret våre hoved-opponenter i bunnstriden å ta poeng i kampene mot oss. Ser også kjapt at vi kun har 2 hjemmekamper av de neste 7 kampene. La oss håpe at vi ikke allerede har rykket ned når Sheffield Wednesday kommer på visitt til Elland Road 3. mars.

Tell poeng selv. Det blir en meget nervepirrende avslutning...!
Personlig tror jeg selvsagt ikke vi vinner alle de "svært viktige kampene", men man kan jo selvsagt håpe!



Phu....time will showe...redd det går den veien høna sparker,men håper att turen til Kypros vill gjøre gutta godt...MOT

"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


baste

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #33 på: Januar 22, 2007, 04:24:57 »
Mye endrer seg om vi slår Hull..bare det å se at man er nær en sikker plass hjelper på psyken. Vi trenger al hjelp vi kan få. Flo, scor i hver kamp er du snill.

h.b

  • Gjest
Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #34 på: Januar 22, 2007, 04:28:13 »
er redd for at vi taper våre 3 neste kamper. Da kan vi være over 12 poeng etter. Da er jeg redd det er alt for sent



Oggy

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #35 på: Januar 22, 2007, 04:47:36 »
quote:
Originally posted by h.b

er redd for at vi taper våre 3 neste kamper. Da kan vi være over 12 poeng etter. Da er jeg redd det er alt for sent






Våre 3 neste [?]
Når slo vi Cardiff borte sist [?]
Nei, vi MÃ… ha 1 poeng borte mot Hull, kom igjen gutter [:)]
Oggy

Jon R

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #36 på: Januar 22, 2007, 05:01:49 »
quote:
Originally posted by Sverre

Har kikket litt tilbake på de siste to sesongene i The Championship...

Forrige sesong rykket Crewe A. ned som lag nr. 22 med 42 poeng. Det vil med andre ord si at 43 poeng hadde holdt. Det var et stort sprang på tabellen fra topp till bunn, og dermed en rimelig lav poengsum til de 3 lagene som gikk ned.




Dette er flere måter å se dette på, Sverre. Lag nummer fire fra bunnen var QPR med 50 poeng. Skulle Crewe klart seg ifjor, måtte de ha karret til seg 51 poeng. [8)]

Jon R.
Jon R.

baste

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #37 på: Januar 22, 2007, 05:12:16 »
Hull     29 8 7 14 30-40 ....  31poeng
Luton    29 8 7 14 3 -50 ... .. 31poeng
Q.P. R.  29 8 6 15  35-45  ...  30poeng
Barnsley 29 8 5 16 31  48 ..  29poeng
Leeds    28 7 3 18 29-52 ......  24poeng
Southend 29 5 9 15 23 46 ..  24poeng
 
LEEDS er 1 av lagene på denne tabellen som vil klare seg. "
Soutend, Luton og Barnsley rykker ned

Marching on together"

berlin

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #38 på: Januar 22, 2007, 05:51:58 »
quote:
Originally posted by baste

Hull     29 8 7 14 30-40 ....  31poeng
Luton    29 8 7 14 3 -50 ... .. 31poeng
Q.P. R.  29 8 6 15  35-45  ...  30poeng
Barnsley 29 8 5 16 31  48 ..  29poeng
Leeds    28 7 3 18 29-52 ......  24poeng
Southend 29 5 9 15 23 46 ..  24poeng
 
LEEDS er 1 av lagene på denne tabellen som vil klare seg. "
Soutend, Luton og Barnsley rykker ned

Marching on together"




tipper det samme. Bra sikker på at Southend og Luton rykker ned, men det blir kniving mot Barnsley. Så får vi håpe at qpr forsetter dårlig form og at Hull starter nedturen med et tap for Leeds.

raggen

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #39 på: Januar 22, 2007, 12:25:54 »
ser heller ike NOE positivt i at laget skulle rykke ned. ville vært en katastrofe for leeds som klubb og for oss supportere. medgangs supporterene vil jeg si har forsvunnet for ei stund siden ja:)

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Runar

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #40 på: Januar 22, 2007, 13:15:09 »
husker noen var positive til et nedrykk fra PL i sin tid...det ble snakket om en ny start med blanke ark, satsning på ungdommen og lignende...Hvis vi ikke klarer det i CCC så ser jeg ikke helt hvordan vi skal klare det i League One...

Vi MÃ… for alt i verden holde oss denne sesongen, klarer vi det så KAN de sees lyst på med tanke på neste sesong, det snur fort i fotball, det er vel Leeds det beste eksemplet på...
 

Tom S

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #41 på: Januar 22, 2007, 13:42:22 »
Det er da for f... ingenting positivt med å rykke ned!

Skjerpings gutter - dette skal vi klare !!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

GeirO

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #42 på: Januar 22, 2007, 13:57:45 »
JonR var inne på noe interessant tidligere i denne tråden.

Hvorfor i alle dager kunne ikke vi lånt Wise i stedet for å "kjøpe" han?
Da kunne vi ha levert han tilbake nå, og heller gått for en manager MED hjerne!
MOT

baste

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #43 på: Januar 22, 2007, 15:46:02 »
vel talt...he he..men vi må nok holde ut med Wise denne sesongen. 2.omg virker nu litt lovende, og da bør man klare å heve seg mot de andre bunn lagene. Det er utfordringen nu.

WBA, Birmingham og de andre topplagene er for gode førr Leeds i år. Vondt bare å si slikt...s*tan....Come on LEEDS

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #44 på: Januar 22, 2007, 16:08:15 »
Godt gjort av deg å se positivt på dette! Er det 18 tap vi har så langt? Jeg begynner virkelig å se nedrykksspøkelset må jeg innrømme! Vi har hat enorme forsvarsproblemer i år, og de forsøk som er gjort for endring har ikke lyktes. Vi må kontrollere bakover, spille gjerrig. Det har ikke Leeds forsøkt engang. Midtbane og forsvar har ikke fungert sammen. Alltid mellomrom mellom der hvor motstanderne har utnyttet mangelen på fart og press hos oss!
Dette ser dessverre meget stygt ut!

quote:
Originally posted by roaldv

Til tross for nytt tap, horribelt forsvarsspill i 1. omgang (F... Foxe [:(!]) og 6 poeng opp til trygg grunn, så var det da vitterlig mer positivt i denne kampen enn på lenge:

[:)] Vi klarer å ta ledelsen
[:)] Flo putter
[:)] Sa begynner å vise at han har kvaliteter
[:)] Marques ryddet elegant og besluttsomt opp en del ganger
[:)] Etter å ha ligget to mål under, klarer vi faktisk å ta oss selv i nakken og lage et reduseringsmål i 2. omgang.

Det smaker ikke akkurat PL, men det er da iallefall noe! Dette kan fortsatt snu!

Yeboahs vitne

Peter7

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #45 på: Januar 22, 2007, 16:22:39 »
Med dette laget tror jeg ikke vi rykker ned.

***
Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

pale

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #46 på: Januar 22, 2007, 16:31:48 »
Toget er gått og vi sto igjen på stasjonen, dessverre.
Kan ikke se hvordan vi skal klare oss nå.
Skal vi plutselig bli samspilt defensivt med flere nye spillere?

Nei, jeg har begynt å forberede en sesong i den mørke kroken av skyggenes dal...

Men det er jo godt at noen ser noe postivt i at vi taper hjemme mot WBA, som har slitt hele sesongen på bortebane og slipper inn tre mål i tillegg.

Peter7

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #47 på: Januar 22, 2007, 16:36:57 »
Jeg tror sesongen snudde akkurat i det øyeblikket Wise gjorde sine offensive bytter mot WBA, men ... burde vel heller poste i positivitetstråden ...

***
Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

rastafari

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #48 på: Januar 22, 2007, 20:07:01 »
Jeg synes denne kommentaren på Teamtalk v/Ralph Shepherd er bra. Og ikke minst overskriften: Reality check needed....
 
quote:
First of all, Leeds have to face reality. They are no longer a big club in England. They aren't, in fact, even a big team in Yorkshire. Sheffield United and Wednesday - even Barnsley - have stolen their limelight as being the best sides in the region. Gone are the days of David O'Leary's team that beat European giants AC Milan, Lazio, Anderlecht and Deportivo in 2001 to reach the Champions League semi-finals. Bowyer, Viduka and Dacourt shirts are now filled with ageing campaigners Alan Thompson (33), Tore Andre Flo (34) and Neil Sullivan (37) .The Leeds side lacks youth and enthusiasm. The Champions League team was full of up-and-coming youngsters such Rio Ferdinand, Alan Smith and Jonathan Woodgate. Those three, like many others, had to be sold to keep Leeds afloat.


Og dette må gjelde oss også. Vi sloss om overleve på nivå2. Et nedrykk vil være fatalt, og jeg tror vi vil bruke laang tid på å komme igjen, selvom "alle" medgangsupportere er bort. Hvorfor skal vi ikke ha de med oss????
Om lørdagens kamp er det bare si:Crap, med unntak av Flo og Marques. Spesielt Marq var brukbar+. Healy er en totalt flopp, mens Kandol har noe å by på. Nicholls løper forhåpentligvis med brekket på. Han må vel være den tregeste som noen gang har spilt i Leeds.

Men 2.omg viser at det kan gå. De må stille opp for hverandre, jobbe sammen og gi hjerte hele tida. Spiller du i Leeds United så forplikter det.

PLAY  FOR the BADGE

Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

RoarG

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #49 på: Januar 22, 2007, 20:21:59 »
Det er fortsatt 18 kamper igjen og 54 pts. å spille om. Vi kan ikke henge med hodet ennå. Er situasjonen den samme 22. april, derimot, er svartmalingsmentaliteten helt på sin plass.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #50 på: Januar 22, 2007, 21:06:15 »
quote:
Originally posted by RoarG

Det er fortsatt 18 kamper igjen og 54 pts. å spille om. Vi kan ikke henge med hodet ennå. Er situasjonen den samme 22. april, derimot, er svartmalingsmentaliteten helt på sin plass.



Er det lov til å bøye hodet bittelitegrann fremover? [B)]

Jon R.
Jon R.

pale

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #51 på: Januar 22, 2007, 21:15:08 »
quote:
Han sad i "prisonen" i lange år,
der siges i fulde fem;
hans nakke bøjed sig, gråt blev hans hår
af drømmene om hans hjem.


Fra Terje Vigen av Henrik Ibsen. Det er vel omtrent sånn vi føler oss etter de siste fem årene også.

RoarG

Re: vi er ferdige!!!!!
« Svar #52 på: Januar 23, 2007, 03:52:01 »
Innvilget.[;)]
quote:
Originally posted by pale

quote:
Han sad i "prisonen" i lange år,
der siges i fulde fem;
hans nakke bøjed sig, gråt blev hans hår
af drømmene om hans hjem.


Fra Terje Vigen av Henrik Ibsen. Det er vel omtrent sånn vi føler oss etter de siste fem årene også.

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020