Skrevet av Emne: DEBATT: Forsvaret  (Lest 51532 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #270 på: September 28, 2010, 23:01:21 »
Jaja, så ble denne tråden høyaktuell igjen! 6-4 målet er det verste forsvarsarbeidet jeg har sett av Leeds!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #271 på: September 28, 2010, 23:04:18 »
Jaja, så ble denne tråden høyaktuell igjen! 6-4 målet er det verste forsvarsarbeidet jeg har sett av Leeds!

auren

Synes det var bra jeg....i 40 minutter!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Ferre

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #272 på: September 28, 2010, 23:09:21 »
Collins er god duellspiller, men vi ser at han sliter med en gang han bli utfordret langs bakken. Alt i alt er han nok ikke god nok for dette nivået, og jeg gleder meg stort til Paddy kommer tilbake.

Jon R

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #273 på: September 28, 2010, 23:09:59 »
Jesus. Dette handler ikke først og fremst om enkeltspillere men om taktikk og organisering. Vi gikk jo fullstendig i oppløsning etter 4-1. Aner Grayson hva han driver med? 11 baklengs mot Barnsley og Preston er jo rett og slett ikke til å fatte. Det er tross alt ikke Ch League motstand vi snakker om her...
Jon R.

Evig Pint

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #274 på: September 29, 2010, 14:10:47 »
Jesus. Dette handler ikke først og fremst om enkeltspillere men om taktikk og organisering. Vi gikk jo fullstendig i oppløsning etter 4-1. Aner Grayson hva han driver med? 11 baklengs mot Barnsley og Preston er jo rett og slett ikke til å fatte. Det er tross alt ikke Ch League motstand vi snakker om her...

Enig, igår og Barnsley kampen handler om helt andre ting en enkeltspillere desverre. Taktikk og organisering. Hadde det bare vært så enkelt at vi kunne vraket en spiller og to foran neste kamp, men her er det først og fremst Larry som må ta en titt i speilet.
Marching on together

B-m

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #275 på: September 29, 2010, 14:57:32 »
Jesus. Dette handler ikke først og fremst om enkeltspillere men om taktikk og organisering. Vi gikk jo fullstendig i oppløsning etter 4-1. Aner Grayson hva han driver med? 11 baklengs mot Barnsley og Preston er jo rett og slett ikke til å fatte. Det er tross alt ikke Ch League motstand vi snakker om her...

Enig, igår og Barnsley kampen handler om helt andre ting en enkeltspillere desverre. Taktikk og organisering. Hadde det bare vært så enkelt at vi kunne vraket en spiller og to foran neste kamp, men her er det først og fremst Larry som må ta en titt i speilet.

Helt enig med Jon R!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kato

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #276 på: Oktober 30, 2010, 17:10:51 »
Det ble altså nesten november før Grayson satte ut Collins. Jeg hadde gjort det etter første serierunde
 

Jon R

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #277 på: Oktober 30, 2010, 17:45:39 »
Synes ikke Collins har vært av de verste. Er svært skeptisk til å erstatte han med en aldrende spiller som nesten ikke har spilt kamper det siste årert, selv om det tydeligvis har fungert brukbart defensivt akkurat idag. På lengre sikt har jeg ikke tro på at dette er noen god løsning. Tror dessverre vi vil få oppleve bøtta full bakover med O Brien på banen også...
Jon R.

Gufrias

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #278 på: Oktober 30, 2010, 18:48:49 »
Synes ikke Collins har vært av de verste. Er svært skeptisk til å erstatte han med en aldrende spiller som nesten ikke har spilt kamper det siste årert, selv om det tydeligvis har fungert brukbart defensivt akkurat idag. På lengre sikt har jeg ikke tro på at dette er noen god løsning. Tror dessverre vi vil få oppleve bøtta full bakover med O Brien på banen også...
Slik snakker bare en ekte optimist ;)
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #279 på: Oktober 30, 2010, 19:33:29 »
Synes ikke Collins har vært av de verste. Er svært skeptisk til å erstatte han med en aldrende spiller som nesten ikke har spilt kamper det siste årert, selv om det tydeligvis har fungert brukbart defensivt akkurat idag. På lengre sikt har jeg ikke tro på at dette er noen god løsning. Tror dessverre vi vil få oppleve bøtta full bakover med O Brien på banen også...
Slik snakker bare en ekte optimist ;)

Realist og klok av skade.  ;)
Jon R.

GeirO

Sv: Midtforsvaret med Collins i spissen.....
« Svar #280 på: Oktober 30, 2010, 19:36:19 »
Spent på O'Brien+Bruce framover.
Det eneste jeg er sikker på at det ikke blir stormsukseess i HVER kamp.....
MOT

Kato

Forsvaret vårt i går
« Svar #281 på: August 07, 2011, 10:06:47 »
Når nå den verste skuffelsen har lagt seg, kommer kanskje rasjonaliteten sigende.... Hjernen renses for frustrasjon, og man kan prøve seg på å diskutere litt faglig rundt kampen i går. Samtidig bør man vel vokte seg for å analysere en enkeltkamp sønder og sammen.

Her er mine inntrykk av forsvarsspillet:

1. Andy O`Brien ofte involvert da vi var i trøbbel. Relasjonen ut til Connolly svak. Se blant annet på tredjemålet, hvor avstandene mellom disse to er altfor store så nært egen kasse. O`Brien så ut til å slite med manglende kamptrening. Likevel mener jeg han i tospann med Kisnorbo er vårt klart beste stoppervalg. Tror faktisk det er et av divisjonens beste stopperpar når det får satt seg litt, gutta blir kjente, og de kommer i kampform. Seriespill er noe langt annet enn å kakke ball på sommeren. Gi de to tid sammen så blir det veldig bra.

2. Patrick Kisnorbo var mitt store lyspunkt i går. Blir sikkert bedre, men med skaden han har hatt var det herlig å se han tilbake med engasjement og glød. Trenger nok ennå mer tid, men dette blir kanonbra. Vår soleklare kaptein når han er på banen. Og trordisse to stopperne blir svært viktige for oss i år. Men de trenger tid.

3. Paul Connolly er den jeg trives minst med der bak. Svak offensivt, svak plasseringsmessig defensivt. I mine øyne en back som spiller fordi vi ikke har noen bedre. Milevis svakere enn Lichaj. Her må noe skje.

4. O`Dea spilte ingen stor kamp. Men det er ikke hans feil. Her mener jeg Grayson viser total mangel på forståelse av forsvarsspillets viktigste moment, å være samspilt. Det grenser til det latterlige å sende innpå fra start en spiller som kom inn dagen før. Parker  med flere føler seg sikkert viktig i dagens mannskap etter den manøveren. Gi O`Dea tid, og gi Grayson stryk.

5. For øvrig var vi verre defensivt mot Derby i fjorårets serieåpning, om det er noen trøst.

Min konklusjon:

Vi spilte med sesongens stopperpar i går. Gi venstrebacken litt tid til å bli kjent. Sørg for å hent Lichaj i full fart.
 

Leedsfan

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #282 på: August 07, 2011, 10:17:06 »
Takk for et flott innlegg.

O'Brien var i pølsebua flere ganger i går og det var forferdelig å se hvordan Soton spillerne danset forbi våre forsvarsspillere.

Jeg kan ikke si så mye da vi stilte det laget jeg ønsket.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Anders P

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #283 på: August 07, 2011, 11:15:58 »
Jeg synes ikke OB har vist nok til å være en god nok stopper for oss. Han manglet kamptrening, men da burde han ikke spillt. Det er Grayson sin feilvurdering. Enig at vi må gøre noe med backene.
Nå er jo keeperen og endel av forsvaret og jeg ble ikke helt overbevist i går.....men vi får se noen kamper til. Synes spesielt på det første målet at en keeper med den rekkevidden burde tatt den.
 

Kato

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #284 på: August 07, 2011, 11:46:25 »
Skuffelsen har lagt seg hos meg også, etter gårsdagens slette forestilling. Vel, den har ikke lagt seg, men jeg har et lite døgn ekstra å sette kampen i perspektiv på. Sannelig om jeg vet om det er noen hjelp i det.

Jeg er svært bekymret.
Det skyldes den mangel på utvikling og progresjon som preger laget vårt ift forsvarsspill og -organisering. Da tenker jeg ikke på forsvaret som lagdel utelukkende, men planen/systemet/spillerne og den kollektive tenkningen og handlingen rundt å tenke og spille forsvar. Midtbanens "bidrag" savner jeg å se den klare planen på. Hvor er spilleren som binder lagdelene sammen? Denne har flere enn oss hardcore supportere på dette forum etterlyst over et par sesonger.
Med det antall spillere vi nå har hatt innom både midtbane og forsvar, skulle man forvente noe begynte  å etablere seg. Det er dessverre liten lysning i horisonten.

Samtidig er det åpenbart at vårt management famler i blinde. Ansvaret for å etablere systemet, skaffe de riktige spillerne, overføre ideene, ligger i trenerapparatet. Hvor er planen? Hvordan tenkes det, og ikke minst;  - hva er mottrekket som settes inn når situasjonen er slik den er nå?

Dessverre kan jeg ikke si  jeg levner nåværende regime mye tro og tillitt til at dette lar seg løse, og man finner noen "quick fix" med det første.
Evalueres forsvarsorganiseringen de siste sesonger, forteller dette meg at klubben ikke innehar kompetansen til å finne de riktige mottiltak. Eller løsninger, om man vil. Resultatmessig står det til stryk, og når det er null forbedring å spore - slik kampen i går viste - så ser jeg lite poeng i å la dette fortsette.

Noen må inn som har et klart og tydelig blikk for forsvarsorganisering.

Egentlig 100 prosent enig med deg. Vi har over tid vist null forbedring. Men riktig tid for endringer er ikke etter første seriekamp. Grayson fortjener 10-15 kamper. I sesongtipset tippet jeg Grayson ut porten i slutten av november. Mulig jeg tippet i seneste laget.
 

Cherry

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #285 på: August 07, 2011, 11:52:21 »
...utfordringen er jo selvsagt HVEM som VIL ta over skuta , så lenge vi har Bates som eier...
der er ikke utvalget stort!
Hjleper ikke at vi er Leeds, så lenge eieren driver butikken som en sjappe på hjørnet!
 

HåvardK

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #286 på: August 07, 2011, 12:06:24 »
Veldig bra innlegg, NEO - og langt på vei enig med Kato også. Men jeg ser ikke helt hvordan du kan utrope AOB og Kisnorbo til divisjonens beste stopperpar, selv om de hver for seg innehar gode kvaliteter. Det relasjonelle (både ifht hverandre, backene og midtbanen) må også fungere, og jeg syns AOB slet voldsomt med dette i hele fjor, selv om han isolert sett hadde mange gode inngripener defensivt. Presshøyde, tidspunkt for å støte og helt elementære ting som å følge løp og å markere motspillere tett er elementer som AOB rett og slett ikke er god nok på, spør du meg.

Hovedproblemet er dog den generelle defensive organiseringa. Dessverre er det ingen i klubbens styre og stell som ser dette.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #287 på: August 07, 2011, 14:06:28 »
Kisnorbo får mye skryt og det et jo rett. Men på første målet gjør han en elendig 1.forsvarerjobb.Han er i ryggen på spissen, men slipper han fra seg, lar han vende opp og han slår ballen i gjennom til målscoreren. Elementært

B-m

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #288 på: August 07, 2011, 15:00:53 »
Latterlig forsvarspill av O'brien, lett å se at han ikke er matchfit. I intervjuet etter kampen klarte Grayson bragden å si at O'brian ikke var fit. Er ikke første gangen Grayson sier slikt. Et det må et 3-1 tap til for at Grayson ser det er utrolig.

Vi har Lees, Bruce og Bromby som alle er 100 %. Veldig naivt av Grayson. Det samme gjelder disse emercengy loanees som kommer til oss 1-3 dager før en kamp og blir spilt fra start. Hva i faen er det slags piss? Det er vel BARE Licahj som har klart å spille godt ved å bli hevet rett innpå laget. For det første skader det laget, og for det andre så ødelegger Grayson som regel all selvtillit til spillere som blir "hivd" innpå. O'dea spilte ok, men hadde vært bedre med Parker i går.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sleivind

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #289 på: August 07, 2011, 17:35:15 »
Blytunge O'Brien ble valgt foran Bromby, Bruce og ikke minst Lees. Kommer vi noen gang til å se Lees i den hvite trøya, i seriespill vel og merke?

Svend Anders

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #290 på: August 07, 2011, 18:45:12 »
Jeg fatter ikke helt valgene som tas med OBrien og O'Dea.

OBrien er altså "not fit" og vi har tre spillere med matcherfaring fra preseason klare. Jeg tror Lees ville klart seg meget bra med Paddy ved sin side. Bruce har jeg forsåvidt inntrykk av at blir frosset litt ut om dagen. Kan ikke se ham spille mange kamper til, om noen, for Leeds.

O'Dea er sikkert en bra spiller, men å sette ham inn i en forsvarsfirer før han knapt har lært navnet på han som spiller ved siden, er jo urutinert. Det måtte vært bedre å bruke Parker eller White - selv om de isolert sett kanskje er svakere spillere - i denne første kampen. Det gjør også noe med tryggheten tl både O'Dea og resten av laget med en slik start.

SA

David Harle

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #291 på: August 07, 2011, 19:33:43 »
Dette var det som gjør at jeg er i ferd med å miste tiltroen til Grayson.

MooCow

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #292 på: August 07, 2011, 19:59:04 »
Kisnorbo får mye skryt og det et jo rett. Men på første målet gjør han en elendig 1.forsvarerjobb.Han er i ryggen på spissen, men slipper han fra seg, lar han vende opp og han slår ballen i gjennom til målscoreren. Elementært

Beit meg merke i det samme. Ellers brukar Paddy utruleg mykje armar i Sandefjord og Southampton kampen, og blir avblåst mykje, men skal ihvertfall ha skryt for 100% innsats !

Promotion 2010

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #293 på: August 24, 2011, 19:16:51 »
Doncaster vs Leeds

LUFC Grayson again unhappy with defence

http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=252465
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28924
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #294 på: September 15, 2011, 12:24:11 »
Nå tar også Dom Matteo bladet fra munnen: Kanskje trenger vi nye folk i trenerteamet?

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_maybe_it_s_time_whites_got_a_fresh_perspective_matteo_1_3774558?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

If Leeds United’s eight games so far are anything to go by, the club’s Achilles Heel is going to be their defence.


The stats are there for all to see – no clean sheets and 14 goals conceded. It’s a continuation of the record that limited their chances last season and we’ve been talking about it for so long that I’m almost at a loss for solutions.

Perhaps Simon Grayson feels the same. He’s tried a lot of different players across the back four without any great success and Leeds look the same as ever – capable of scoring plenty of goals but likely to ship just as many. It’s not a recipe for success.

Simon doesn’t need any advice from me, but I can’t help wondering if it’s time for him to make an addition to his coaching staff; to bring in someone from outside who can take a fresh look at the squad and a fresh look at their tactics.

Defensive frailty has been an issue for a while and a new pair of eyes might be just what’s required. The longer this problem persists, the less confident you feel about it sorting itself out.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

4ever arcticwhite

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #295 på: September 15, 2011, 12:27:33 »
Nå tar også Dom Matteo bladet fra munnen: Kanskje trenger vi nye folk i trenerteamet?

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_maybe_it_s_time_whites_got_a_fresh_perspective_matteo_1_3774558?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Akkurat det har vel mange her på forumet hevdet ganske lenge...
Visste ikke at Dom kunne såpass godt norsk ;)
The future's so White I've got to wear shades 8)

DenHviteYeboah

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #296 på: September 15, 2011, 13:14:50 »
Ganske morsomt...denne setningen er det ihvertfall minst 10  stk på forumet som har skrevet....
"Simon doesn’t need any advice from me, but I can’t help wondering if it’s time for him to make an addition to his coaching staff; to bring in someone from outside who can take a fresh look at the squad and a fresh look at their tactics"

jacob burns

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #297 på: September 15, 2011, 13:27:58 »
Hvor tok nummeret til Crystal Palace spilleren veien......

lojosang

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #298 på: September 15, 2011, 13:47:49 »
Nå tar også Dom Matteo bladet fra munnen: Kanskje trenger vi nye folk i trenerteamet?

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_maybe_it_s_time_whites_got_a_fresh_perspective_matteo_1_3774558?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Akkurat det har vel mange her på forumet hevdet ganske lenge...
Visste ikke at Dom kunne såpass godt norsk ;)

Google translate? Babelfish?
- Leif Olav

Jon R

Sv: Forsvaret vårt i går
« Svar #299 på: September 15, 2011, 17:45:06 »
Nå tar også Dom Matteo bladet fra munnen: Kanskje trenger vi nye folk i trenerteamet?




Velkommen etter, Matteo! Du er  minst et år for seint ute med analysen din.
Jon R.