Skrevet av Emne: Midtbanen vår i de to siste kampene....  (Lest 1829 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Runar

Midtbanen vår i de to siste kampene....
« på: April 22, 2007, 20:49:59 »
Siden Dougie og Thompson ikke kan være med resten av sesongen mener jeg at Howson må komme tilbake i laget. I hvertfall mot Ipswich - jeg husker også fra 01/02 kampen at Gary Kelly gjorde noen solide kamper sentralt på midtbanen.....Wise må svelge stoltheten sin et øyeblikk og innse at Kelly   hjelpe oss å unngå nedrykk...Jeg er sikker på at en Kelly hadde spilte emd hjerte utenpå drakten i en skjebnekamp sentralt på midtbanen...
 

Per-Stian

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #1 på: April 22, 2007, 20:56:24 »
Ingenting skal visst vere uprøvd i vår desperate jakt på fornya kontrakt! Howson er hjarteleg velkomen tilbake på laget, og reknar med Wise tenkjer det same. Kelly forblir nok ute i mørkret, diverre.

auren

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #2 på: April 22, 2007, 21:03:38 »
Bare han ikke velger samme taktikk som mot Soton da vi ble redusert til 10 mann. Ã… spille med Foxe og Heath i forsvar, med Rui som defansivt anker på midtbanen. Det er ingen løsning. Vi må angripe, og da er nesten eneste løsning å spille med Howson sammen med Kish på midten. Hvem andre enn Rui (gud forby) og Howson er aktuelle til den sentrale midtbanerollen de siste to kampene? Og da regner jeg ikke med Kelly som noe alternativ, ei heller ikke Gylfi. Derry og Westlake er skadet, mens Nicholls er judas. Det blir vel for offansivt å ha JJ på høyreving og Blake i en offansiv rolle foran Kish sentralt.

Nei, det blir enten Howson eller Rui sentralt på midten, og jeg går absolutt for det første alternativet!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #3 på: April 22, 2007, 21:04:05 »
Ja....desverre..

jeg skjønner meg ikke på denne Wise - i det ene øyeblikket ser han ut som han vet hva han driver med og i det neste er jo alt bare kaos..

Kelly har aldri blitt noen stor favoritt hos meg...Jeg synes at det er helt ok at Frazer har spilte i det siste....Men denne totalt utfrysningen er latterlig....

Det samme gjelder Howson, han kommer inn scorer mål og er en av lagets beste spillere en periode - og så i neste øyeblikk ikke en gang på benken...

JJ spilte en god kamp mot Luton i mars - har jo ikke spilt siden omtrent, ikke på benken engang bak Ian Moore...

Seb carole spilte en god kamp - mer fikk vi ikke se av han....

Den benken han presenterer mot Soton er tragisk med tanke hvordan kampen mest sannsynlig kan komme til å se ut...

JJ skulle vært med - på borte bane vil det automatisk blir mulighter til kontringer, i hvartfall hos et desperat soton som jager playoff..Og ihvertfall med blake, thompson og kish på banen far start alle i stand til å slå den riktige gjennombruddspasningen
 

auren

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #4 på: April 22, 2007, 21:14:04 »
Gode betraktninger Runar. Mye av grunnen til at Wise ikke velger Howson er vel at han fortsatt er ung og urutinert. Vil matche gutten forsiktig. I det siste har vi også hatt en solid midtbane med Kish og Douglas som klare bankere. Men nå MÃ… Howson igjen få sjansen.

At JJ ikke var på benken mot Soton er meget rart. Han har ikke vært i troppen i det siste. Kanskje han er småskadet, kanskje han er laber på trening. Jeg aner ikke. Men uten tvil er han bedre enn Moore. Carole er nok ferdig i Leeds. Går nok til en annen klubb i sommer på samme nivå som Leeds og imponerer kraftig. Forundrer meg ikke.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #5 på: April 22, 2007, 21:22:47 »
Blir vel litt sånn som når vi gikk ned sist...Alle spillerne forsvinner fra Leeds og går til CCC klubber...
 

Svend Anders

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #6 på: April 22, 2007, 21:51:06 »
Flere gode spørsmål her, men jeg tro man skal være obs på at skadesituasjonen for flere av de omtalte nok med på å prege uttak/tropp. Howson hadde noen gode opptredener, ja - men var også svært nøytral i noen av kampene litt senere. Jeg har ingen problemer med å se at Wise har valgt å hvile ham litt, spesielt når Douglas og Kish har vært klare.

Jeg synes også Carole har vært ustabil. Han er en spiller det er lett å la seg fascinere av med sin hurtighet og tidvise initiativ, og man ser seg fort "blind" på slike ting selv om han kanskje er passiv i de 80 andre minuttene i kampen. Som sagt; det er gode spørsmål - men det er vanskelig å si sikkert at det hadde vært mye bedre med andre valg enn det Wise har foretatt de siste ukene.

Jeg tror vi hadde kunnet berge plassen med god margin på de tre siste kampene om Lubo, Gray, Douglas og evt Thompson hadde kunnet spille alle tre kampene. Såvel er det dessverre ikke, og da må Wise gjøre noen valg blant de BEGRENSEDE mulighetene han nå står igjen med.

SA

http://www.svendanders.com/

samadhi

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #7 på: April 22, 2007, 22:14:01 »
Jeg tipper vi får Kish og Blake sentrakt og enten Carole eller Sa på høyrekant. Aldri i livet om Wise kaster innpå unge Howson i en kamp som dette, og det har jeg egentlig stor forståelse for!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Jon R

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #8 på: April 22, 2007, 22:18:12 »
Er det ikke mulig å børste støv av Gylfi i en slik desperat situasjon? Han har vel spilt en del kamper på reservelaget? Løpssterk, god på hodet, rutinert....Idag er han tydeligvis Leeds "glemte" mann.

Jeg kan ikke forstå annet enn at Howson får spille fra start, slik situasjonen er nå.

Det er ikke sikkert at Rui er så galt valg i ankerrollen heller. Han spilte en kamp for Angola i den rollen i siste VM, og kom brukbart fra det. Problemet blir da at vi må bruke Foxe i midforvaret, og det er det vel ingen som ønsker.

Kelly burde være selvskreven på høyre midtbane i en slik kamp, men er tydeligvis sistevalg uansett posisjon.

Det sannsynlige alternativet:  Blake - Kish, Howson, Lewis  sub: Gylfi, Sa
Det ønskede alternativet: Kelly- Blake- Kishishev, Lewis  sub: Gylfi, Howson

Jon R.
Jon R.

Oggy

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #9 på: April 22, 2007, 22:45:54 »
Tror vel heller ikke at Howson velges, fremfor mer rutine i avslutningen.
Blake og Kish er vel et godt stalltips, med Sa eller JJ på høyre kanten.

Oggy

Promotion 2010

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #10 på: April 22, 2007, 22:49:56 »
quote:
Originally posted by Runar

Blir vel litt sånn som når vi gikk ned sist...Alle spillerne forsvinner fra Leeds og går til CCC klubber...


Du glemte ordet GRATIS i denne forbindelse....[xx(]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #11 på: April 22, 2007, 23:06:34 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Flere gode spørsmål her, men jeg tro man skal være obs på at skadesituasjonen for flere av de omtalte nok med på å prege uttak/tropp. Howson hadde noen gode opptredener, ja - men var også svært nøytral i noen av kampene litt senere. Jeg har ingen problemer med å se at Wise har valgt å hvile ham litt, spesielt når Douglas og Kish har vært klare.

Jeg synes også Carole har vært ustabil. Han er en spiller det er lett å la seg fascinere av med sin hurtighet og tidvise initiativ, og man ser seg fort "blind" på slike ting selv om han kanskje er passiv i de 80 andre minuttene i kampen. Som sagt; det er gode spørsmål - men det er vanskelig å si sikkert at det hadde vært mye bedre med andre valg enn det Wise har foretatt de siste ukene.

Jeg tror vi hadde kunnet berge plassen med god margin på de tre siste kampene om Lubo, Gray, Douglas og evt Thompson hadde kunnet spille alle tre kampene. Såvel er det dessverre ikke, og da må Wise gjøre noen valg blant de BEGRENSEDE mulighetene han nå står igjen med.

SA

http://www.svendanders.com/


Helt greit at Howson ble "hvilt" en stund, men tenker siden Dougie har vært susp og Thompson har vært ytterst tvilsomt fitness messig så skulle en tro han var nærmere laget...

Carole har knapt nok spilt 80 minutter på rad så å si at han vært ustabil synes jeg blir litt vanskelig...

Jeg reagerer også på at spillere er på vei inn i varmen så er de ute i kulden omtrent før de har kommet inn døren...

Gylfi kom på i et par minutter i en kamp etter han var tilbake fra skade...Da trodde jeg at han var på vei tilbake i varmen, mens iden så har ikke spilt annet en reskamper...
 

Jon R

Re: Midtbanen vår i de to siste kampene....
« Svar #12 på: April 23, 2007, 00:47:58 »
Vi kan jo saktens bruke Kaptein Sabeltann Nicholls i de to siste kampene. Vi betaler fortsatt lønna hans, gjør vi ikke? [:0]

Og så var det visekæptn Shaun Derry da. Har han kommet seg etter muldvarp ryktene, eller rusler han hånd i hånd sammen med Nicholls i skyggenes dal? [xx(]

Jon R.
Jon R.