Skrevet av Emne: Bates selger i løpet av sesongen  (Lest 2979 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SveinArve

Bates selger i løpet av sesongen
« på: Februar 08, 2007, 05:52:57 »
Jada, jeg veit det er WACCOE.
Jada, jeg veit at det står mye tull der.
Men det var ett eller anna med en posten som gjorde at jeg ikke trodde det var tull:

"I know that people post this type of stuff all of the time, but I've been a WACCOE member for years now and only post when I have something to say. I've just had a call from somebody I work closely with who is a very good friend of one Pete Wilksinson (Freeserve, owner of Hull City and worth circa. £400m). He's been told by another one of the circle of friends that Bates has agreed to sell Leeds to Pete regardless of what happens in terms of relegation. Wilkinson is Leeds through and through and lives in Ilkley, and has, I know been mentioned before, but now he sees the time is right and that Bates has steadied the ship financially.

Our new manager will be Paul Jewell, who is resigned to the fact that, whether they stay up or not, he can't take Wigan any further, and Whelan has had enough with poor crowds.

I am sure that this will be treated with a trail of abuse, which is fine, but I know my colleague has connections throughout football and was right about Bates some time before it happened.

PS Adam Pearson will be taking over control of Hull."

------------------------------
http://www.godoyil.no
Svein-Arve Alnes, 95188625

Nicholls banker dritten ut av alle WBA spillerne " He's the midfield, the attack and the defence...alone!"


------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Ferre

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #1 på: Februar 08, 2007, 05:59:38 »
Leste det samme. Har en liten følelse (det er vel egentlig mest håp) av at dette kanskje ikke er bullshit. Men tror vi uansett skal ta dette med en STOR klype salt, det er ikke første gang slike rykter er ute på WACCOE.

-WE'LL BE BACK-

ragnar

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #2 på: Februar 08, 2007, 15:16:08 »
Time will tell.

Men hadde vært kjekt med en eier som er god for £400m. [}:)]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Kato

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #3 på: Februar 08, 2007, 15:23:44 »
Sant eller ikke sant, det er ihvertfall musikk av beste kvalitet det som blir sagt.
 

kjelvi

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #4 på: Februar 08, 2007, 15:24:42 »

tynn suppe, men det er lov å håpe. jeg er ikke i tvil om at Bates er på jakt etter et salg.
dette spillet kan Bates.

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7662

RoarG

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #5 på: Februar 08, 2007, 18:16:31 »
Rykter, rykter og atter rykter.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

trosetti

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #6 på: Februar 08, 2007, 19:00:36 »
Dette er jo Waccoe, Svein Arve, skjønner du ikke det? [;)]

Neida, over til alvor. Jeg er ikke i tvil om at et eierskifte hadde bidratt til en positiv bølge blant oss supportere. Om det er rett å skifte manager i hytt og pine er jeg mer skeptisk til. Men vi skal ikke se bort i fra at DW og GP også drar hvis KB drar. Det er klart at Paul Jewell hadde vært en klar forbedring i forhold til DW, det er vel de fleste enig i.

Det er morsomt å drømme seg bort en gang i blant!

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

Mats-

  • Gjest
Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #7 på: Februar 08, 2007, 19:31:30 »
Dette høres meget tynt ut, desverre.

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"

Dennis

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #8 på: Februar 08, 2007, 19:35:10 »
Waccoe er waccoe, men noe av det som står der er nødt til å ha røtter i virkeligheten. Jeg tror - det vil si, det er vel kun mest håp her også - at dette er noe som kan ha grunnlag i virkeligheten!

Hvis jeg skal fordype mine tanker om det, vil jeg trekke fram Ken Bates' sparing av midler i en krisesituasjon for Leeds. Vi er i ferd med å synke enda dypere ned i avgrunnen, uten at vår styreformann viser tegn til å gjøre noe som helst. Nei, han er mest interessert i å spare, spare og atter spare. Kutting av kostnader i form av solgt spillere, nedlagt 'husing' av talenter, osv....

En grunn til det kan selvsagt være at vi ikke har penger i det hele tatt, men jeg kan ikke forstå det helt. Hvisomattedersomatte det er slik at mannen ikke har en penny å bruke, så får det være så, og ingen hadde vel vært veldig overrasket over det. Det påstås jo derimot at Ken Bates har mye penger på sparegrisen sin, og han hadde definitivt slått hull på den og bidratt med £1-2 millioner, hvis det kunne redda Leeds fra nedrykk.

Dermed kommer vi til den andre eventuelle grunnen: Ken Bates ønsker å selge klubben i nær framtid, derfor sparer og kutter han i kostnader, slik at han kan selge klubben med størst mulig profitt.

La oss håpe det er det som er grunnen...! [8)]

- Dennis
Marching on together!

Robert H.

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #9 på: Februar 08, 2007, 19:36:17 »
Hva skulle så grunnen være for at ikke denne Wilkinson vil overta kontrollen over klubben allerede nå?

Synes det er helt OK at du poster denne historien Svein Arve, men sannhetsgehalten i den er vel omtrent lik konspirasjonsteoriene som konkluderer med at Bush stod bak terrorangrepene 09.11.01.

Dennis

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #10 på: Februar 08, 2007, 19:40:16 »
quote:
Originally posted by Robert H.
Synes det er helt OK at du poster denne historien Svein Arve, men sannhetsgehalten i den er vel omtrent lik konspirasjonsteoriene som konkluderer med at Bush stod bak terrorangrepene 09.11.01.



Eller at amerikanerne faktisk har landet på månen! [:D] [:o)]

- Dennis
Marching on together!

rd1

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #11 på: Februar 08, 2007, 19:52:57 »
og dersom noen kjøper oss, håper jeg det er noen med ambisjoner om å utvikle klubben fremover, bygge ny stadion på 50-60.000 seter, langsiktig satsning på å bygge merkevaren Leeds United osv..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Ferre

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #12 på: Februar 08, 2007, 20:04:35 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Hva skulle så grunnen være for at ikke denne Wilkinson vil overta kontrollen over klubben allerede nå?

Synes det er helt OK at du poster denne historien Svein Arve, men sannhetsgehalten i den er vel omtrent lik konspirasjonsteoriene som konkluderer med at Bush stod bak terrorangrepene 09.11.01.



Altså meget stor...

-WE'LL BE BACK-

Mats-

  • Gjest
Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #13 på: Februar 08, 2007, 20:23:03 »
Kom meget fort dette her, høres litt tynt ut. Hvorfor skulle han kjøpe klubben nå? Hvorfor skulle Bates selge? Hva er garantien for at tingenestilstand bedres? Og sist, men ikke minst, er dette sunt for Leeds? Uttalige managere og eiere i løpet av de siste årene. Vi trenger stabilitet og kontinuitet fremfor alt annet....

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"

Mats-

  • Gjest
Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #14 på: Februar 08, 2007, 20:26:12 »
Tror vi bør sette ordet Rykte: forran posten, siden kilden er veldig tynn. Dette betyr ikke at infoen er dårlig, men litt difust.

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #15 på: Februar 08, 2007, 20:33:45 »
quote:
Originally posted by Mats-

Kom meget fort dette her, høres litt tynt ut. Hvorfor skulle han kjøpe klubben nå? Hvorfor skulle Bates selge? Hva er garantien for at tingenestilstand bedres? Og sist, men ikke minst, er dette sunt for Leeds? Uttalige managere og eiere i løpet av de siste årene. Vi trenger stabilitet og kontinuitet fremfor alt annet....

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"



Ja, vi trenger det og det spørs om Bates kan bidra i så måte. Han virker faktisk lite interessert i hva som skjer med laget. Han grynter og kjefter litt innimnellom og truer med å trekke seg ut av klubben fordi supporterne synes bilettene er dyre osv. Nei, han har ikke gjort gode grep siden han tok over- selv om han reddet oss fra konkurs etc.
Stabilitet kan vise seg å være det motsatte av Batesilitet!
La oss få inn en søkrik Leedsfan!!!
Yeboahs vitne

SveinArve

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #16 på: Februar 08, 2007, 20:45:54 »
Joda, har mine tvil selv, men fikk bare en spesiell følelse av at det var ett eller anna i den historia.
Time will show, ikke sant?:)

------------------------------
http://www.godoyil.no
Svein-Arve Alnes, 95188625

Nicholls banker dritten ut av alle WBA spillerne " He's the midfield, the attack and the defence...alone!"


------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Mats-

  • Gjest
Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #17 på: Februar 08, 2007, 21:33:51 »
Etter en del lesning på WACCOE forumet har jeg fått info om og rundt saken og alle dens aspekter.

Hele greia går ut på at posteren av infoet har en såkalt "pålitlig" kilde som er en kjenning/medarbeider av Pete Wilkinson. Posteren sier ikke at dette er et rykte, men en overtakelse som vil skje i løpet av sesongen. Vist nok har denne posteren også postet om Ken Bates overtakelse en stund før det skjedde. Men, selv har jeg ikke lest posten, eller fått den bekreftet. Han er bestemt på at dette skjer og at Paul Jewel er tiltenkt oppgaven som manager.

Peter Wilkinson skal vist være en Leeds fan, tvers gjennom og holder til i Ilkley. Han skal også være god for 400 mil, eier av Hull City og Freeserve. Men hans rolle i Hull City er difus, noen mener at på det beste er han bare en person som gir lån til Adam Pearson, som er Hull Charimannen, dermed har PW ingen inflytelse på klubben.

Konspirasjons teorien som florer nå er slik; Noen mener at PW kjøpte opp Hull og fikk Adam Pearson til å være Chairman i klubben. Ved å gjøre dette fikk begge to innsikt i bransjen og erfaring til å ta over en så stor klubb som Leeds United er.

Nå det skal være sagt, så avkfrefet PW, jeg siterer " I'm never ever buying Leeds United". Dette var i 2003 i et næringslivs blad. Men, tider har forandret siden da, Leeds på dette tidspunktet var ryktet om å ha en gjeld på 100 mil £, og på tur ned fra Premiership.

For omlag tre måneder siden skal vist nok PW ha solgt ett IT technology firma til et Tysk selskap, noe som gjør at han har en meget god økonomi.

Så kommer vi til "leakasjen" hva oppnår PW, hvis dette er sant, at han leaker infoen til en venn, som re-leaker den på WACCOE? En teori er at det er for å få oppstyr og kanskje en reaksjon fra Bates. For å høre Bates uttalelse på dette tidspunkt om saken. Jeg personlig syns det høres meget uproffesjonelt å "leake" vital informasjon. Og hvorfor skal Bates egentlig selge? Kanskje for å oppnå en "helte" status som han gjorde i Chelsea. Der han fikk økonomien på fote, for så å selge til en større part. Eller fordi han har fansen mot seg? Eller at han vil ut av "gamet".

Så er det tidspunktet for kjøpet. Hvorfor akkurat nå? Leeds er på tur mot Leauge One, administrasjonen sier at økonomien er bedret, men dette har vi, supporterne, ingen innsyn in. Dette er fordi Leeds er meget privatisert for øyeblikket. Tror ingen store banker eller investorer har særlig troen på Leeds akkurat nå. Kanskje holder man infoen, og slipper ut kun info som setter klubben i best mulig lys?

Personlig tror jeg Bates vil se seg selv gjennom hele snu operasjonen som Leeds United A.F.C er nå.

Og vil en ny eier være bedre? Var inne på i en tidligere post at kontinuitet og stabilitet er viktig. Syns selv at Bates kan være "egen", men han får unnødvendig mye pepper. Ser vi fra et økonomisk perspektiv så er det å pøse inn penger i transfer "kittyen" ingen langsiktig og god plan. Jeg mener at infrastrukturen rundt Leeds må bli best mulig, slik at klubben kan opperere selvstendig og ikke trenger en pengesterk eier for å overleve. Trenden i engelskfotball om dagen er slik den var i NFL for noen år siden. Der alle store lagene har en mektig eier som pøser inn penger, kommersialiserer klubben og kaller arenaen for " McDonalds Stadium". Bates er av den gamleskolen og, slik som meg, mener at en klubb må bygges opp til å være selvforsynt med kapital. Ja, Bates kunne være litt mer aktiv i denne fasen for å sikre at ytterlige nedgang ikke skjer. Spørsmålet er; er det fordi han har troen på sin økonomiske ideologi, eller at ryktet stemmer og han er villig til å selge? Har dette ryktet vært kjent av kretsen i lengere tid? Eller er dette en WACCOE supportet som pratet med en sikkerhetsvakt på et av hvilket firma ,denne relative mystiske PW nå eier, som overhørte hva vaskehjelpen sa? Kanskje er å grave opp info om PW en jobb for encyklopediaet, orakelet,  kilden til all informasjon, den allmektige Kjelvi?

Det eneste som er sikkert er hvis ryktet blåses opp, så vil vi få en reaksjon i nærmeste fremtid.

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"
« Siste redigering: Februar 08, 2007, 21:43:53 av Mats- »

Kato

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #18 på: Februar 08, 2007, 21:51:14 »
Ingen langsiktig plan og god plan å komme med transferpenger????

Alternativet er jo nedrykk, tro om ikke det vil koste mer?

Nå fulgte jo Bates ditt råd om å ikke bruke penger, konsekvensen blir dessverre nedrykk.
 

Mats-

  • Gjest
Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #19 på: Februar 08, 2007, 22:03:34 »
"Ja, Bates kunne være litt mer aktiv i denne fasen for å sikre at ytterlige nedgang ikke skjer. "

Kjære Kato, vær så snill å les hele innlegget å tenkt gjennom det, før du pøser på med alle mulige slags tegn som ? !. Jeg sa og mente at man kunne ikke bare, bare med store bokstaver, pøse inn. Og som du ser ovenfor (et utdrag fra det originale skrivet), så mener jeg at han kunne vært mer aktiv. Men klubben må ikke bli avhengig av penger fra en rik eier.... "slik at klubben kan opperere selvstendig og ikke trenger en pengesterk eier for å overleve" også tatt fra originalen.

*Rister på hodet og er en smule oppgitt*

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"
« Siste redigering: Februar 08, 2007, 22:08:58 av Mats- »

Kato

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #20 på: Februar 08, 2007, 22:08:02 »
"Ser vi fra et økonomisk perspektiv så er det å pøse inn penger i transfer "kittyen" ingen langsiktig og god plan".

Mulig det er litt tabloid av meg å hente en setning ut av teksten, men her ligger uenigheten vår.

Jeg mener å bruk la oss si 5mill pund for å berge plassen, kan være ei mye bedre langsiktig investering enn å la være. Ikke minst økonomisk.

« Siste redigering: Februar 08, 2007, 22:11:14 av kato »
 

Mats-

  • Gjest
Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #21 på: Februar 08, 2007, 22:17:34 »
Ja, jeg mener det også, kanskje litt løs oppfatning å bruke ordet "pøse". Men mener at det å kun, understreker, kun å rette fokus mot å hente kapital utenfra til å pakke inn i "kassa" ikke er noen god langsiktig plan. Jeg sa ingenting om at vi måtte for all del ikke gi penger i kassen. Les bare det jeg har skrevet i en kontekst.

Poenget er transfer kassen størrelse bygger ikke en klubb, men den kan kort siktig redde/forsterke et lag. Og for andre gang gjentar jeg det faktumet at "Bates kunne være mer villig til å sette hjulene i gang". Det foreligger ingen uenighet, siden du er enig med meg "Jeg mener å bruk la oss si 5mill pund for å berge plassen, kan være ei mye bedr e langsiktig investering enn å la være". Men, å ha en Roman Abramovich er kanskje ikke det beste for en klubb. For en klubb varer nesten evig, en Abramovich gjør ikke det. En klubb som er kun avhengig av seg selv og ikke kapital utenfra, vil være best. I min mening. Hvis vi ikke er gjennom de neste årene heldig å få en pengesterk eier etter en annen. Tror du skjønner hva jeg er inne på.

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"

HåvardK

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #22 på: Februar 09, 2007, 02:18:01 »
quote:
Originally posted by Mats-

Og vil en ny eier være bedre? Var inne på i en tidligere post at kontinuitet og stabilitet er viktig.

Det Bates - som eier av klubben - pt bidrar til på transfermarkedet, er rett og slett det stikk motsatte av kontinuitet og stabilitet. Vi har som kjent brukt 36 spillere denne sesongen, og de aller fleste av spillerne Wise har bragt inn har vært 33+ og/eller lånesoldater.

Et sitat fra Poyet fra i dag er ganske illustrerende på hva som er rådende tankegang i klubben vår:
"We are looking everywhere to bring people in, to change the way we are playing, to bring something to the team, and bring competiiton".

Kontinuitet og stabilitet, sa du?



Og jeg har lest hele innlegget ditt.
« Siste redigering: Februar 09, 2007, 02:21:23 av HÃ¥vardK »

Mats-

  • Gjest
Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #23 på: Februar 09, 2007, 04:23:08 »
Så jeg regner med at du Håvard mener at nytt eierskap, ny trener, som helt sikkert vil ha hans egne menn med i trenerstabben er måten til stabilitet og kontinuitet.

Jeg sier ikke at det jeg sier er rett eller galt i min post. Jeg ville bare sette spørsmål og et litt innenfra/utenfra perspektiv på saken.

Der setter jeg et punktum, min post var tiltenkt for å opplyse folk om ryktet, ikke noe mer.

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"

HåvardK

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #24 på: Februar 09, 2007, 05:09:21 »
quote:
Originally posted by Mats-

Så jeg regner med at du Håvard mener at nytt eierskap, ny trener, som helt sikkert vil ha hans egne menn med i trenerstabben er måten til stabilitet og kontinuitet.

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"


Helt riktig - men håper dette skjer til sommeren, ETTER at vi har berget plassen i CCC.

GeirO

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #25 på: Februar 09, 2007, 13:35:40 »
Hadde vært å håpe på at dette var sant. EN ny Wilko til klubben ser bra ut.

Det som ser mest urealistisk ut er at Jewell, som lever gode dager i Premier Leauge, er villig til å gå en eller to (måtte Gud forby) divisjoner ned for å overta et lag. Men Wigan kan jo rykke ned....
MOT

kjelvi

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #26 på: Februar 09, 2007, 14:45:46 »

Consultancy costs Leeds

Ken Bates reiterated in an interview last month that he had "never taken a penny out of the game in 40 years" but one of his close associates has received funds from Leeds United. Patrick Murrin, the Guernsey-based accountant who was a Chelsea director during Bates's chairmanship there, has been acting for Leeds. The club's latest accounts show that the 54-year-old is a shareholder in Rivoli Limited, a company which received £186,000 in "consultancy costs" at some point between January 31 and June 30 last year.

A Leeds director stated that this payment was in respect of "arrangement fees on financing", a transaction in which, the director added, "Mr Murrin helped raise the money". It is not known what track record Rivoli has in raising finance because it was incorporated only six months before Leeds filed their year-end accounts, with its only directors the Maidenhead-based Brian and Nicola Jack. Neither has ever had any other directorial interests.
The biggest chunk of new borrowing came through Astor Investment Holdings Limited, which has more than £8m in loans and interest outstanding at Leeds. Intriguingly, Astor is one of the shareholders in the company that ultimately controls Leeds United. This is Forward Sports Fund, the Switzerland-registered investment vehicle in which Murrin also "has an interest", according to the club's accounts. Murrin was unavailable for comment yesterday.


Kilde: The Guardian (http://football.guardian.co.uk/Columnists/Column/0,,2009037,00.html?gusrc=rss&feed=5)

kjelvi

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #27 på: Februar 09, 2007, 14:48:00 »
Foreign investors remain focused on English clubs

LONDON, Feb 9 (Reuters) - Liverpool have become the latest Premier League club to come under foreign ownership, but the billions of pounds washing around the English game make it highly unlikely they will be the last.
Almost a third of England's elite clubs are now in foreign hands, with Liverpool following in the footsteps of Chelsea, Manchester United, Aston Villa, Portsmouth, West Ham United and Fulham.
Financial experts predict Manchester City, Newcastle United and Tottenham Hotspur could be among the next clubs to come under foreign ownership as investors with almost unlimited reserves seek to expand their spheres of influence and boost their fortunes at the same time.
The money men, who may not even follow the game and know nothing of the rich history and heritage of the clubs they are buying, are far more concerned with future profits than past glories.
They know that the new 2.7 billion pound ($5.31 billion) TV rights deal covering the three seasons from 2007 to 2010 will guarantee even more income -- with bigger deals than that predicted for the years beyond 2010.
Football may already be considered the world's game, but there is still plenty of room for expansion in Asia and, possibly, one day, the United States.
The latter will be of particular interest to Liverpool's new owners George Gillett and Tom Hicks, along with fellow Americans the Glazer family, who own Manchester United, and Randy Lerner, who bought Aston Villa earlier this season.
All stand to be among the biggest beneficiaries if former England captain David Beckham succeeds in his goal of putting football on the U.S. map during his time with LA Galaxy in Major League Soccer.
A far more reliable revenue stream, though, will roll in from Asia where the Premier League already has millions of TV fans and where clubs stand to make untapped fortunes from merchandising.
A glimpse into the future can be seen in developments at Chelsea.
The English champions, transformed by the billions of Russian owner Roman Abramovich, are keen to boost their profile with an economic giant such as China, while a five-year sponsorship deal with South Korean electronics company Samsung is already underway.
When chief executive Peter Kenyon said recently Chelsea aimed at being the biggest club in the world by 2014 he wasn't talking so much about their on-field achievements. He was referring more to the bottom line on the year-end accounting report.

TICKET ISSUE
Selling replica shirts in Asia is one thing: making sure stadiums are full in England so TV can continue to sell the idea of the Premier League as "an event" is another.
Tickets of course are another key source of revenue, but they are costing more and more money. The last thing the clubs, or the TV companies want, is televised matches from half-empty stadiums.
It is important for the marketing of the Premier League "package" that fans go to games -- but many are becoming more and more concerned by ticket prices than what passport the man who owns their club holds.
Gillett, who with Hicks is planning to put 215 million pounds towards a new stadium at nearby Stanley Park, was quoted as saying on Tuesday: "Costs will go up, and if costs go up, then we have to reflect that with things like the value of tickets."
But he added: "We may want to introduce a new structure of pricing to ensure there are enough seats that are affordable and available for fans."
The Sun newspaper has launched a campaign for affordable tickets, with a Web site petition (www.thesun.co.uk) that reads: "I hereby declare I am fed up paying too high a price for my loyalty."
In a Sun column this week, former England striker Jimmy Greaves warned: "It costs the average family more than 100 pounds to go to see a match. For too long football has relied on the loyalty of its supporters -- or should I say exploited that loyalty."
It is a key issue that owners must address.

WHO'S NEXT?
With Villa, West Ham and Liverpool all being snapped up in the last six months or so, the inevitable question is who will be next?
Speculation has focused on Manchester City, Newcastle United and Spurs -- three of the biggest clubs in England with glittering histories all boasting European and domestic honours -- but with very few trophies between them in the last 25 years.
What they all offer now though, is potentially big future profits.
Arsenal, with their impressive new 60,000-seater stadium and regular Champions League appearances, have much in their favour but are privately owned with the key shareholders not showing the slightest interest in selling.
Bolton Wanderers, like Newcastle and Spurs, have the appeal of a club in the UEFA Cup zone who could seriously bid for the Champions League if a flood of money came in, while Newcastle were courted as recently as last month.
There is only real certainty among all these possibilities. Football has long been the jewel in England's sporting crown -- now it's up for sale.
« Siste redigering: Februar 09, 2007, 15:34:02 av kjelvi »

baste

Re: Bates selger i løpet av sesongen
« Svar #28 på: Februar 09, 2007, 17:22:28 »
Ã… kjøpe LEEDS, få dem opp i PL topp 10...med ny stadion...da snakker vi om en gull gruve, må da friste noen ? Økonomien i byen LEEDS er jo på vei opp...så "løp og kjøp"