Skrevet av Emne: OPPKJØPSRYKTER!!!  (Lest 14306 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ragnar

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #30 på: Februar 19, 2007, 20:49:27 »
Hehe. Får nå håpe at han er litt mer måteholden med sine egne penger enn Santa Claus Peter var med lånte penger...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

marve

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #31 på: Februar 19, 2007, 22:18:14 »
quote:
Originally posted by Tom S

Samme Blackie uttalte vel noko sånt som at ein dag ville sannheten om økonomien komme for ein dag, og at mange då ville bli (negativt) overraska. Han rauk vel på haue ut av ER også når han begynte å blande seg i økonomien...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!


Det at vår eier og manager oppfordrer alle leeds fans til å kjøpe cola ,for at vi skal kunne vinne 250 000p til å kjøpe en ny spiller sier vell alt om økonomien til vår kjære klubb i øyblikket .
 

Leeeeeeeeeeeeds

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #32 på: Februar 19, 2007, 23:55:51 »
Peter Wilkinson has exclusively revealed to skysports.com that reports linking him with a takeover of Leeds United are wide of the mark.

Reports on Sunday claimed that the internet entrepreneur was mulling over whether to launch a bid for the beleaguered Championship club.

Under Ken Bates' stewardship, the Yorkshire side have failed to snap out of the slump brought on by their spectacular collapse under previous chairman Peter Ridsdale and currently sit at the foot of the Championship table.

With fortunes on the pitch at a 20-year low, speculation had been rife that Leeds-born Wilkinson could jump to the rescue of his boyhood club.

However the multi-millionaire has now stated that such reports are misleading, and that he has had no contact whatsoever with Bates.

"I have no idea where the rumours are coming from," Wilkinson told skysports.com.

"I have never met or corresponded or had a conversation with Mr Bates.

"If I was interested in buying the club I would, out of courtesy, contact Mr Bates to have a preliminary discussion.

"I have no plans to contact him now or in the foreseeable future."

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Leeds04

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #33 på: Februar 20, 2007, 02:53:58 »
Hehe...rykter, rykter...

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

berlin

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #34 på: Februar 20, 2007, 05:02:47 »
altså, kanskje skjer det noe på forsommeren, kanskje ikke. Veldig løse rykter.

ToreLA

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #35 på: Februar 20, 2007, 05:06:49 »
Syns egentlig ikke Wilkinson legger sjelen sin i å benekte dette her sånn. Han er utrolig vag. Fikk faktisk mer troen på det etter den artikkelen enn jeg hadde før. For før den var troen lik null.




Mats-

  • Gjest
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #36 på: Februar 20, 2007, 05:08:50 »
Tror ikke man skal "lete" så mye i det han sier; "I have no plans to contact him now or in the foreseeable future." Disse ordene summer opp hva han mener. Vi må tåle Bates en stund til. Nå legger jeg personlig denne saken dø.

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #37 på: Februar 20, 2007, 05:22:17 »
quote:
Originally posted by ToreLA

Syns egentlig ikke Wilkinson legger sjelen sin i å benekte dette her sånn. Han er utrolig vag. Fikk faktisk mer troen på det etter den artikkelen enn jeg hadde før. For før den var troen lik null.





Hehe, Tore. Jeg har alltid sagt det; du er wise beyond your years...
En evt oppkjøper uttale seg slik i prosessen før oppkjøp.
Og, selvfølgelig, hvis han ikke er interessert også... [:I]



Well Frankie Lee he paniced, he dropped ev'rything and ran
Until he came up to the  spot, where Judas Priest did stand
"What kind of house is this", he said "Where I have come to roam?"
"It's not a house", said Judas Priest "It's not a house... it's a home"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

R - R

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #38 på: Mars 08, 2007, 17:35:34 »
Har lest litt på Waccoe, og kom over rekneskapsdokumentet for 2005/2006. Interessant lesing for dei som har interesse av faktiske tal om klubben.

Leeds 05/06

Har ikkje sett dei bli posta før, så... heile tråden der dokumentet blei posta: http://www.waccoe.co.uk/forum/index.php?showtopic=83720

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
« Siste redigering: Mars 08, 2007, 17:37:09 av R - R »
- Rune

rd1

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #39 på: Mars 08, 2007, 18:55:56 »
Dette var jo meget nedslående... Vi hadde pr 30.06.2006 totalt 32 mill pund som skal betales tilbake før 30.06.2007. Omsetningen var på 30mp og underskuddet på 4mp. Vi har en negativ egenkapital og er i praksis konkurs, dvs vi driver for kreditorsregning.

Av den kortsiktige gjelden var 3,4 til skattemyndighetene og forklarer vel salget av Hulse+ Killa.

Itillegg står det at 13,5mp må betales tilbake til kreditorer, avhengig av lagetssuksess. Styret vurderer imidlertid ikke dette som sannsynlig (at laget får suksess)..

På den positive siden, dersom noen går inn med 30mp er klubben gjeldsfri...



"Who needs Cantona??"
« Siste redigering: Mars 08, 2007, 19:02:18 av rd1 »
"Who needs Cantona??"

Dennis

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #40 på: Mars 08, 2007, 22:36:51 »
Fy faen, det blir verre og verre. [V]

- Dennis
Marching on together!

Svend Anders

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #41 på: Mars 08, 2007, 23:41:56 »
Wow, plutselig var klubben åpen som ei bok (eller pdf-fil i dette tilfellet).

Jeg merker meg følgende:

* Det vil koste £18.2 millioner å kjøpe tilbake både ER og TA - dette var noen millioner høyere enn jeg forventet
* Vi betalte over £2 millioner i leasing dette regnskapsåret, og vel alt av det er for overnevnte.
--- På bakgrunn av dette er det vel ikke vanskelig å forstå at det vil lønne seg å få kjøpt tilbake stadion så fort som mulig, da vi taper ca 25 millioner kroner i året på det.

* Lønnsbudsjettet forrige sesong var ca £15 mill, men dette er ikke inkl. de som ikke var i klubben lenger (og denne summen er nok redusert ned et par mill nå, med salg av bl.a. Bakke og Killa.

* svært mye av utestående gjeld later til å være ferdig betalt når sommeren 2007 passeres.

IGNORER:
De 32 millionene rd1 henviser til er vel ikke bare gjeld, det er alle utgifter som vil komme gjennom inneværende sesong. I dette ligger alle forpliktelser i kontrakter (lønn til spillere og eks-spillere), skatter, forsikringer, og selvsagt nedbetaling på gjeld/renter.

Tolker jeg det riktig ved at Leeds (basert på tall fra før denne sesongen) ser ut til å ende på rundt 10-12 mill i gjeld fra og med kommende sommer. Jeg vil tro at det meste av dette er bundet opp over minimum 20 år, ettersom Ridsdale og co jo tok opp sine gigantlån med nedbetaling over 25 år.

Understreker at mine punkter over må tas med en klype salt, jeg har kun skumlest dokumentet og ikke dobbeltsjeket.

http://www.svendanders.com/
« Siste redigering: Mars 09, 2007, 03:44:33 av Svend Anders »

Dennis

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #42 på: Mars 08, 2007, 23:49:24 »
Om dette stemmer, Svend Anders, så er jo ikke gjelden stor i det hele tatt. Mange klubber i Premier League har gjeld som overgår dette og vel så det.

Det som derimot er leit er at vi ikke eier stadion og treningsanlegget og vi går med underskudd...

- Dennis
Marching on together!

Svend Anders

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #43 på: Mars 08, 2007, 23:56:59 »
Jeg skal som sagt ikke si noe for sikkert.

Vårt største problem, utover nåværende tabellsituasjon, selvsagt, er at det ikke er penger til å "få igang hjertet" igjen. Vi vil ikke tape penger, kanskje gå litt i overskudd, men det finnes ikke penger til videre satsning.

Som jeg også har sagt tidligere, jeg er helt uvitende i forhold til om det faktisk planlegges et oppkjøp av ER eller ikke (noe som vil være desto større grunn til at pengekrana stenges igjen andre steder).

SA

http://www.svendanders.com/

rd1

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #44 på: Mars 09, 2007, 00:04:10 »
Gjelden på 32mp er høyst reel og må betales før 30.06.2007.

Svend Anders avdramatiserer for mye her og vi er sannsynligvis konkurs, om det ikke kommer/har kommet inn 30mp i løpet av sesongen.
Alternativt, at kreditorene frafaller/utsetter kravene sine.

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Dennis

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #45 på: Mars 09, 2007, 00:10:19 »
Altså, klubben blir satt under administrasjon til sommeren? Mest sannsynlig?

- Dennis
Marching on together!

Svend Anders

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #46 på: Mars 09, 2007, 00:14:07 »
Poenget mitt med de 32 millionene går jo på at det ikke er bare er "gjeld" i form av lån til kreditorene. Det er ALLE utgifter kommende år, altså ALT av lønn (gjennom kontraktsforpliktelser) både til nåværende og tdligere spillere (sistnevnte gruppe dreier seg vel etter ryktene om 6-7 millioner pund). Vi har vel nærmere 5 mill pund som skal til skattefuten også.

"om det ikke kommer/har kommet inn 30mp i løpet av sesongen" sier du.
Det er nettopp det det gjør. Disse utgiftene dekkes inn med de vanlige inntektene, blant annet vil jeg tippe 8 mill pund i billetter, noe i overgangssummer, Chelsea-pengene og ikke minst sponsoravtaler.

SA

http://www.svendanders.com/

rd1

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #47 på: Mars 09, 2007, 00:18:05 »
Dersom vi ikke klarer å betale lånene, og kreditorene går til retten, blir vi satt under administrasjon.

Så spørs det hvem lånene er til. Ser ut som 10mp er til Bates, og mye av det andre er sannsynligvis eks spiller og gammel morro. Får vel tror at de er villige til å vente på betalingene sine..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

rd1

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #48 på: Mars 09, 2007, 00:19:28 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Poenget mitt med de 32 millionene går jo på at det ikke er bare er "gjeld" i form av lån til kreditorene. Det er ALLE utgifter kommende år, altså ALT av lønn (gjennom kontraktsforpliktelser) både til nåværende og tdligere spillere (sistnevnte gruppe dreier seg vel etter ryktene om 6-7 millioner pund). Vi har vel nærmere 5 mill pund som skal til skattefuten også.

"om det ikke kommer/har kommet inn 30mp i løpet av sesongen" sier du.
Det er nettopp det det gjør. Disse utgiftene dekkes inn med de vanlige inntektene, blant annet vil jeg tippe 8 mill pund i billetter, noe i overgangssummer, Chelsea-pengene og ikke minst sponsoravtaler.

SA

http://www.svendanders.com/



Joda disse 32mp er penger som skal betales. Gjelden har allerede blitt belastet resultatet tidligere år. Og dersom de skal dekkes av driften i år, må vi gå med et overskudd på 30mp, evt selge spillere for 30mp. Jeg antar at vi vil ha en omsetning på 22mp i år(likt i fjor, men redusert med P.L fallskjerm) og kostnadene vil sannsynligvis bli litt lavere en i fjor. Totalt tipper jeg vi taper 10mp denne sesongen.


"Who needs Cantona??"
« Siste redigering: Mars 09, 2007, 00:26:36 av rd1 »
"Who needs Cantona??"

Robert H.

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #49 på: Mars 09, 2007, 00:42:34 »
Dersom dette regnskapet er autentisk så er Leeds United virkelig ille ute. Ettersom store deler av gjelden forfaller det nærmeste året så er situasjonen faktisk så ille at enten har vi nye eiere i løpet av sommeren ellers så går vi konkurs tror jeg. Med bakgrunn i dette er det ikke rart Bates begynner å bli så desperat etter å finne andre syndebukker (Levi) enn seg selv. Ved en konkurs vil innsatsen hans i Leeds Utd være tapt, og det gjelder både kjøpesummen han betalte Krasner & Co samt pengene han åpenbart har lånt til klubben. Dette forklarer utvilsomt klubbens salg av Hulse og Kilgallon samt den savnede aktiviteten i transfervinduet i januar[V]. Jeg tror Bates nå har innsett at hans investering i Leeds har vært hans dårligste noensinne...

Det eneste betydelige av verdi i balansen er opsjonene på å kjøpe tilbake Elland Road og Thorp Arch. Nøkkelen til om Leeds United overlever er m.a.o. at en potensiell kjøper vurderer verdien av disse opsjonene høyere enn den gjelden som klubben fremdeles har. Ut i fra en såkalt uavhengig verdivurdering skal visstnok eiendommene være verdt mer enn gjelden, men hvor sannsynlig dette er tør jeg ikke engang gjette på... Men noe som helt klart taler i mot at en slik verdivurdering er realistisk er jo at ER og TA sin leietaker driver så til de grader for kreditorene sin regning...[xx(]

Dette bare understreker for meg at de neste månedene blir mine mest spennende som Leeds-supporter, både PÃ… og UTENFOR banen...
« Siste redigering: Mars 09, 2007, 02:03:07 av Robert H. »

veteranen

  • Gjest
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #50 på: Mars 09, 2007, 03:00:38 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Dersom dette regnskapet er autentisk så er Leeds United virkelig ille ute. Ettersom store deler av gjelden forfaller det nærmeste året så er situasjonen faktisk så ille at enten har vi nye eiere i løpet av sommeren ellers så går vi konkurs tror jeg. Med bakgrunn i dette er det ikke rart Bates begynner å bli så desperat etter å finne andre syndebukker (Levi) enn seg selv. Ved en konkurs vil innsatsen hans i Leeds Utd være tapt, og det gjelder både kjøpesummen han betalte Krasner & Co samt pengene han åpenbart har lånt til klubben. Dette forklarer utvilsomt klubbens salg av Hulse og Kilgallon samt den savnede aktiviteten i transfervinduet i januar[V]. Jeg tror Bates nå har innsett at hans investering i Leeds har vært hans dårligste noensinne...
Det eneste betydelige av verdi i balansen er opsjonene på å kjøpe tilbake Elland Road og Thorp Arch. Nøkkelen til om Leeds United overlever er m.a.o. at en potensiell kjøper vurderer verdien av disse opsjonene høyere enn den gjelden som klubben fremdeles har. Ut i fra en såkalt uavhengig verdivurdering skal visstnok eiendommene være verdt mer enn gjelden, men hvor sannsynlig dette er tør jeg ikke engang gjette på... Men noe som helt klart taler i mot at en slik verdivurdering er realistisk er jo at ER og TA sin leietaker driver så til de grader for kreditorene sin regning...[xx(]

Dette bare understreker for meg at de neste månedene blir mine mest spennende som Leeds-supporter, både PÃ… og UTENFOR banen...



Her har vi også forklaringen på hvorfor Bates "ikke kunne" hoste opp 500.000 pund. Selvsagt kunne han gjort det, men han ville ikke, fordi han var redd for at han ikke ville få pengene tilbake (konkurs).

Hvis klubbens gjeld ikke er større enn det disse tallene som blir nevnt her, så ser jeg faktisk lyst på fremtiden!

Tallene viser også at Levi har rett når han sier at det trengs en investor som er villig til å spytte inn 30-40 millioner pund i klubben. Bates har ikke disse pengene. Og hans totale mangel på sammarbeidsevne gjør at andre mulige investorer vil vegre seg for å inngå noe sammarbeid med Bates.

Dermed sitter Bates i realiteten igjen med to alternativer:
1: "Overlate" klubben til noen andre (selge seg ut med minimal fortjeneste).
2: Klubben går konkurs - og Bates taper mesteparten av de pengene han har lagt ut.



Hvis noen nå synes at 30-40 milliner pund er mye penger i denne sammenheng, så vil jeg minne dere om at Eggert Magnussen betalte 85 mill pund for å overta West Ham, pluss at klubben har en gjeld på ca 25 mill, pluss at han brukte ca 20 mill på nye spillere i januar - og de er på vei ned!  

I den grad vi kan snakke gode investeringer i fotball, så vil jeg påstå at å bruke 30-40 mill på å få Leeds på fote er en sånn investering.

Jeg tror vi får nye eiere til sommeren! [:)]



Svend Anders

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #51 på: Mars 09, 2007, 03:42:52 »
*Holder hendende forsvarende i lufta med håndflatene synlig*

Jeg tok visstnok feil med mine kommentarer om at dette "ikke var så ille".

Robert kommer med mange poenger det er verdt å merke seg. Spørsmålet er jo selvsagt hvor mye "ekstramidlene" Bates har fått inn har betydd for den økonomiske situasjonen. Har Chelsea-penga gått til daglig drift eller faktisk kunne blitt benyttet på å dekke gjelden?

Det samme med Hulse- og Killa-pengene. Hvor mye mindre er de vanlige lønnskostadene i år kontra i fjor (husk at vi har spart inn en halv milliopn pund bare på Bakke).

Som påpekt av bl.a. Robert er dette en klar indikasjon på hvorfor det ikke er penger å bruke, og de som noen gang har agt at Bates tjener penger på denne klubben har vel forspilt sine poenger så det holder.

Det må nok £40 millioner på bordet for en overtakelse og helst mer - litt avhengig av hvilken divisjon vi befinner oss i og hvor mye Bates faktisk har klart å betale av siden denne rapporten ble skrevet.

SA

http://www.svendanders.com/

Svend Anders

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #52 på: Mars 09, 2007, 03:49:27 »
Jo, forresten:

Det er visst noen som skylder oss penger også. NETTO gjeld står jo på £27 mill. Av dette er over £8 mill lån til Bates selv (Astor-selskapet). Det innebærer at Bates "bare" må forhandle/betale ned £19 mill til andre dette året. Jeg mener å huske at fem av disse millionene er i skatt.

Skal prøve å skaffe mer info om dette men får det neppe før over helgen.

SA

http://www.svendanders.com/

veteranen

  • Gjest
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #53 på: Mars 09, 2007, 05:46:44 »
Beklager å måtte si det, men jeg betrakter situasjonen som bortimot "ideell"!

Gjelden er for stor og betalingsavtalene er for tøffe til at Bates kan klare dem. Samtidig er ikke gjelden større enn at solide og seriøse investorer kan leve utmerket med den. Vi må ikke glemme at potensialet i Leeds United er enormt!

Og hvis det nå skulle vise seg at de eneste alternativene er enten administrasjon/konkurs, eller at vi må fortsette å leve med Bates/Wise, så velger jeg det første alternativet - uten å nøle!

rd1

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #54 på: Mars 09, 2007, 14:16:50 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Jo, forresten:

Det er visst noen som skylder oss penger også. NETTO gjeld står jo på £27 mill. Av dette er over £8 mill lån til Bates selv (Astor-selskapet). Det innebærer at Bates "bare" må forhandle/betale ned £19 mill til andre dette året. Jeg mener å huske at fem av disse millionene er i skatt.

Skal prøve å skaffe mer info om dette men får det neppe før over helgen.

SA

http://www.svendanders.com/



Nettogjeld betyr her alle eiendelene våre minus gjelden. Mao dersom vi selger alt vi har (og får bokført verdi for dem) sitter vi igjen med en gjeld på 27mp..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

rd1

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #55 på: Mars 09, 2007, 14:20:38 »
quote:
Originally posted by veteranen

Beklager å måtte si det, men jeg betrakter situasjonen som bortimot "ideell"!

Gjelden er for stor og betalingsavtalene er for tøffe til at Bates kan klare dem. Samtidig er ikke gjelden større enn at solide og seriøse investorer kan leve utmerket med den. Vi må ikke glemme at potensialet i Leeds United er enormt!

Og hvis det nå skulle vise seg at de eneste alternativene er enten administrasjon/konkurs, eller at vi må fortsette å leve med Bates/Wise, så velger jeg det første alternativet - uten å nøle!



Tror dette med administrasjon er misforstått. Det er jo ikke slik at Bates mister aksjene sine og kontroll i Leeds selv om vi blir satt under administrasjon. Det som skjer er at fotballforbundet går inn og tar kontroll over selskapet, til situasjonen økonomisk forbedres. Når klubben blir friskmeldt igjen, får Bates igjen kontroll over klubben.

Dersom vi blir slått konkurs, må vi starte i bunnen av seriesystemet.. 7.div.

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

HåvardK

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #56 på: Mars 09, 2007, 14:58:56 »
quote:
Originally posted by veteranen

Beklager å måtte si det, men jeg betrakter situasjonen som bortimot "ideell"!

Gjelden er for stor og betalingsavtalene er for tøffe til at Bates kan klare dem. Samtidig er ikke gjelden større enn at solide og seriøse investorer kan leve utmerket med den. Vi må ikke glemme at potensialet i Leeds United er enormt!

Og hvis det nå skulle vise seg at de eneste alternativene er enten administrasjon/konkurs, eller at vi må fortsette å leve med Bates/Wise, så velger jeg det første alternativet - uten å nøle!


Dette med økonomi er kanskje det eneste området jeg faktisk innrømmer at jeg IKKE har særlig peiling på. Jeg velger derfor å støtte meg til gode, gamle vet´s forhåpninger på dette området. Vi satser på konkurs![:D]

R - R

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #57 på: Mars 09, 2007, 15:30:18 »
Det er viktig å huske på at dette rekneskapet snart er eit år gamalt, men situasjonen er nok mykje den same likevel.

Eg trur Svend Anders ligg nærare sanninga enn dei værste dommedagsprofetiane. Som nemnt er den reelle gjelda vårt på £27-28m pund, men dei fleste som har sett på tala på Waccoe meiner mykje av dette er langsiktig gjeld, slik at vi ikkje er i den situasjonen at vi må betale ned all gjeld denne sommaren. Dette gjev også meining sidan vi må betale renter på desse låna, slik at dei samla sett berre tener på å utsetje tilbakebetalinga.

Personleg trur eg som veteranen at vi kjem til å sjå eit eigarskifte på sikt. Samstundes trur eg ikkje situasjonen er ute av kontroll slik enkelte andre trur det er (konkurs o.l.), men med det sagt seier ikkje eg situasjonen er alvorleg, fordi vi har tydelegvis ikkje så store midlar tilgjengelege til kjøp (jmf. januar). Forhåpentlegvis kjem dette av at Bates er opptatt med å skaffe tilbake ER og TA.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

jeh

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #58 på: Mars 09, 2007, 17:32:53 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Wow, plutselig var klubben åpen som ei bok (eller pdf-fil i dette tilfellet).

Jeg merker meg følgende:

* Det vil koste £18.2 millioner å kjøpe tilbake både ER og TA - dette var noen millioner høyere enn jeg forventet
* Vi betalte over £2 millioner i leasing dette regnskapsåret, og vel alt av det er for overnevnte.
--- På bakgrunn av dette er det vel ikke vanskelig å forstå at det vil lønne seg å få kjøpt tilbake stadion så fort som mulig, da vi taper ca 25 millioner kroner i året på det.

* Lønnsbudsjettet forrige sesong var ca £15 mill, men dette er ikke inkl. de som ikke var i klubben lenger (og denne summen er nok redusert ned et par mill nå, med salg av bl.a. Bakke og Killa.

* svært mye av utestående gjeld later til å være ferdig betalt når sommeren 2007 passeres.

IGNORER:
De 32 millionene rd1 henviser til er vel ikke bare gjeld, det er alle utgifter som vil komme gjennom inneværende sesong. I dette ligger alle forpliktelser i kontrakter (lønn til spillere og eks-spillere), skatter, forsikringer, og selvsagt nedbetaling på gjeld/renter.

Tolker jeg det riktig ved at Leeds (basert på tall fra før denne sesongen) ser ut til å ende på rundt 10-12 mill i gjeld fra og med kommende sommer. Jeg vil tro at det meste av dette er bundet opp over minimum 20 år, ettersom Ridsdale og co jo tok opp sine gigantlån med nedbetaling over 25 år.

Understreker at mine punkter over må tas med en klype salt, jeg har kun skumlest dokumentet og ikke dobbeltsjeket.

http://www.svendanders.com/



Hei!

Har latt en av finansanalytikerne på jobben min skumme regnskapet.

Han mener det ligger en gjeld der på 13 mill pund og en burn rate (negativ cash-flow)på Nok 80 mill i året. Han anslår at det trengs ca 250 mill Nok i egenkapital.

Det store spørsmålet som han sier, hvor mange kommer på kampene, dersom vi rykker ned.

Hilsen
Jørn H.
 

Robert H.

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #59 på: Mars 09, 2007, 18:07:05 »
Hvordan denne finansanalytikeren klarer å analysere vekk nesten £ 20 mill i gjeld skjønner jeg ikke. Det står svart på hvitt i balansen hva gjelden er, og det er dessverre ikke £ 13 mill[V].

Det faktum at regnskapet er nesten et år gammelt gjør situasjonen heller ikke noe bedre som enkelte antyder. Dette betyr bare at det er enda kortere tid igjen til den kortsiktige gjelden forfaller. Min teori er at Chelski-pengene og salgene av Hulse og Kilgallon har blitt brukt for å betale de mest utålmodige kreditorene. I tillegg har vi garantert tapt på penger på driften også denne sesongen slik at en god del av pengene er gått i "det store sluket"[:(].

Hvor Bates skal hoste opp betalingen av den resterende gjelden må gudene vite, men salg av spillere blir jo vanskelig ettersom det er få av spillerne som er verdt noe som helst...

Ellers er det hyggelig at veteranen ser lys i tunnelen i form av en overtakelse av nye eiere i løpet av sommeren. Dette kan selvfølgelig skje, men det betinger at den verdivurderingen som verserer av ER/TA er riktig. Jeg synes den virker MEGET drøy ettersom leietaker som tidligere nevnt er Leeds United.

Jeg håper virkelig på et eierskifte, men tror sannsynligheten er større for en konkurs[xx(].
« Siste redigering: Mars 09, 2007, 23:04:20 av Robert H. »