Skrevet av Emne: OPPKJØPSRYKTER!!!  (Lest 14307 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

veteranen

  • Gjest
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #90 på: Mars 19, 2007, 20:57:47 »
Jeg tror det er ting på gang!

Pearson og Wilkinson har begge en Leeds-historie. Pearson har tidligere hatt en sentral stilling i klubben og Wilkinson er mangeårig Leeds-fan.

Da kommunen ga en negativ respons på Bates' anmodning om kjøpe stadion og treningsannlegg, så var det i realiteten kroken på døra for Bates.

Bates har nå sansynligvis bare to alternativer:
1. Selge seg ut - med minimal fortjeneste.
2. Klubben går konkurs - og Bates taper penger.
Det siste er neppe Bates særlig interessert i...

Melvin Levi har nok rett når han sier at det trengs en investor som kan bruke 30-40 mill pund for å få klubben skikkelig igang igjen. Wilkinson har disse pengene, og Pearson har ekspertisen som trengs for å drive klubben.

Det er også interessant å se litt på hva som har skjedd med Hull etter at disse to kom inn i klubben. De ligger nå to divisjoner høyere og de spiller på et praktfullt stadionanlegg (samarbeid med kommunen).

Det finnes nå store planer om å ruste opp hele området rundt Elland Road, og gjøre det til det store sportsentraet i byen. Dette vet Wilkinson og Pearson. Og de vet selvsagt det som alle Leeds-supportere vet: Det ligger et enormt potensiale i Leeds!





Robert H.

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #91 på: Mars 19, 2007, 21:13:39 »
Dette var meget hyggelige og kjærkomne spekulasjoner. Ingenting ville vært bedre enn en sunn og god overtakelse av en lokal og dyktig forretningsmann som Wilkinson. Minner imidlertid om at eneste muligheten for at Wilkinson skal kunne KJØPE er at en mann som Ken Bates må SELGE. Ã… predikere hvordan en slik prosess eventuelt skal foregå synes jeg er vrient.

Bates er utvilsomt under et voldsomt press fra klubbens kreditorer. Dette gjør ikke handlingsmønsteret hans noe mindre vanskelig å forutse. Jeg er ikke sikker på at Bates nødvendigvis føler han må selge klubben med fortjeneste, men at pillen må sukres vesentlig på et vis som blir vanskelig for Wilkinson å svelge frykter jeg meget dessverre!
« Siste redigering: Mars 19, 2007, 21:14:49 av Robert H. »

LeedsUnited

  • Gjest
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #92 på: Mars 19, 2007, 21:13:47 »
Virket litt furten den personen som hadde skrevet innlegget.

Hadde vært bra hvis dette er sant.  Selvfølgelig er det best hvis vi beholder plassen og ikke rykker ned, men hvis klubben blir kjøpt spiller det egentlig ikke så veldig stor rolle.  Vi må bare smøre oss med litt mer tålmodighet så vil det sikkert gå bra.

rastafari

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #93 på: Mars 19, 2007, 21:21:41 »
Interesante er at saken dukker opp med nye vinklinger, noe som kan tyde på at noe er på gang. Men det jeg ikke forstår er hvorfor han bytter fra Hull til Leeds, når han har noe på gang der.(jada, ser det med potensiale, men allikevel) Og hvem skal overta Hull?? Han gir sikkert ikke det gratis fra seg.

Men om dette er seriøst, tror jeg det er dette vi trenger, og helst i CCC. Jeg tror Bates nå gir f.. og har skikkelig mista trua (har han vært på kamp i det siste??) Men Bates gir seg ikke før han får en god sum igjen. Så mitt nest verste mareritt er nedrykk og at Bates selger ER på rot til forretninger (vet vi egentlig hvem som eier ER?). Verste mareritt vil jeg ha for meg selv....

Men nå er det både tro og håp at vi klarer oss.

Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Svend Anders

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #94 på: Mars 19, 2007, 21:31:59 »
Rastafari nevner et VESENTLIG poeng: Dersom det er noe i ryktene, MÃ… det komme på banen en ny eier av Hull. Vi snakker nok da minimum £20 mill, kanskje mer dersom de overlever i CCC. Jeg har ennå til gode å se rykter om noen som vil ta over Hull...

Som Robert sier er det svært vanskelig å si hvor desperat Bates er/vil være i en slik situasjon.

SA

http://www.svendanders.com/

RoarG

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #95 på: Mars 19, 2007, 21:34:44 »
I himmelens navn, la nå en med penger og hjerte i klubben ta over klubben og få sparket ut fetterene til Marx-brothers, som nå regjerer der. Vi får heller bite i oss sarkasmen på Hull-sidene.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

veteranen

  • Gjest
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #96 på: Mars 19, 2007, 21:49:25 »
quote:
Originally posted by Svend Anders


Det Hull IKKE har fått er massive summer å kjøpe spillere for. de har vært opptatt av å god DRIFT, og å ha gode folk i de rette posisjonene. Dersom dette kjøpet går igjennom MÃ… vi supportere ikke stå på døra og forvente masse penger til dyre spillerkjøp. Da går alt galt - igjen.

TÃ…LMODIGHET, folkens!
http://www.svendanders.com/


Jeg for min del har aldri ønsket meg en eier som skal pøse inn penger i klubben, for på den måten muligens oppnå en kortsiktig suksess.

Jeg vil ha en eier (eiere) som har penger nok til å rydde opp i gammel dritt, og samtidig har en plan for hvordan vi på sikt skal bygge opp klubben.

Vi må selvsagt ansette de rette folkene i de rette posisjonene.  I en fotballklubb må manageren være den viktigste personen. Jeg vil at vi skal ansette en ung manager, med ideer og visjoner - og som samtidig har evne til å sette disse ut i livet. Han må også få tid til å utvikle både spillere og spillestil.

Og så må vi begynne å samarbeide med folk som har objektive interesser av at det går bra for klubben. Her tenker jeg først og fremst på supportere, lokale myndigheter og media - samt eventuelle andre investorer.

Jeg vil at vår fremtidige suksess skal være et resultat av vårt eget gode arbeid - og ikke noe vi kjøper fra andre.

Og hvis også unge og lovende Karlsen-Moum, slutter å opptre som en selvutnevnt talsmann og mikrofonstativ for de som til enhver tid sitter med makta i klubben, så skal nok dette bli veldig bra! [;)][:D]

HåvardK

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #97 på: Mars 19, 2007, 22:07:30 »
Nok en gang må jeg støtte meg til veteranens glimrende refleksjoner. Det viktigste for klubben er uansett på kort sikt å kvitte seg med Denis Wise. Skal komme tilbake med referat fra lørdagens bunnoppgjør når jeg får ånden over meg - noe som kan ta tid etter den begredelige forestillingen jeg var vitne til.
Enn så lenge er det bare å håpe. Selv om jeg er litt skeptisk til at jeg så langt kun har funnet én kilde til disse nyhetene.

marve

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #98 på: Mars 19, 2007, 22:35:31 »
quote:
Originally posted by Alta-White

http://hullcity.rivals.net/default.asp?sid=959&p=2&stid=8440722

Skjer det ting?

[:)]

Mvh

Alta-White


sjekka den linken og denne nyheten er vell datert den 7\3 .Så også på nyheten etter denne samme dato 7\3 hvor denne pearson blå nekter for at det er noe hold i ryktene ,sier også at han ikke har noe ønske om å jobbe for leeds u igjen .
Mulig jeg har blinksa her men det står da 7\3 -07 der .Og i demantien til pearson så hvirker det som om den mannen er ferdig med leeds u for godt,har hverken sympati eller noe ønske om å ta over leedsu den mannen .
 

Masinga

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #99 på: Mars 19, 2007, 23:22:40 »
Det er vel all grunn til å ta denne artikkelen med en klype salt, ja. Ellers riktig morsom lesning. Det er ikke greit å være lillebror tydeligvis, selv om Hull ligger høyere enn Leeds på tabellen for tiden.

Det mest bemerkelsesverdige er det som står om Bates: He`s retiring due to ill health. Hæ? Har mannen dårlig helse? Det er nytt for meg.

Dessuten tror jeg Bates har de sleipe fingrene sine rundt Elland Road gjennom stråselskapet på Jomfruøyene.

Masinga, medl.nr. 1250
« Siste redigering: Mars 19, 2007, 23:24:09 av Masinga »
Masinga, medl.nr. 1250

Ferre

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #100 på: Mars 19, 2007, 23:48:39 »
Vi får bare håpe det er hold i disse spekulasjonene, føler Bates har gjort det han kan for klubben vår. Nå trenger vi en ny eier med andre visjoner og ideer, som forhåpentligvis vil føre oss opp til PL om noen år.

-WE'LL BE BACK-

h.b

  • Gjest
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #101 på: Mars 19, 2007, 23:55:21 »
Dette med Leeds oppkjøp er vel noe som har vært spekulert i tidligere.Tror at en evt oppkjøper vil få klubben betydelig billigere ved å vente til klubben er satt under administrasjon.Det med at det kun er en storklubb i Leeds ser jeg på med negative øyne. Et skikkelig derby er noe som driver interessen opp for fotball. At Leeds mangler en stor flyplass er også et negativt argument.Til sist så ligger Leeds ganske langt unna London. Også dette negativt for interessen til rikfolk. Derfor er det nok størst sjanse for at det er lokale folk som tar over.



Jon R

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #102 på: Mars 19, 2007, 23:57:26 »
quote:
Vi må selvsagt ansette de rette folkene i de rette posisjonene.  I en fotballklubb må manageren være den viktigste personen. Jeg vil at vi skal ansette en ung manager, med ideer og visjoner - og som samtidig har evne til å sette disse ut i livet. Han må også få tid til å utvikle både spillere og spillestil.
 


Selvsagt enig i dette. Jeg har vært "tålmodig" i 32 år som Leeds supporter, og krever ikke instant success denne gangen heller. Så lenge det går fremover med små skritt, er jeg fornøyd. [:)]

Når det gjelder denne unge manageren: Noen spesiell du har i tankene, veteranen? [:D]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #103 på: Mars 20, 2007, 00:49:32 »
Av og til kan det være greit å lese flere innlegg i samme tråd...

Etter å ha lest de første av dagens tråder over her, begynte det å stige et sakte "yesss, skjer det virkelig nå..." Riktignok i svake signaler og med mange spørsmålstegn bak...

Men etterhvert skjønte jeg jo at dette nok bare var et rykte i rekken. Kanskje av noe som en dag skal bli en realitet, men "so into the distant future..."

Så da ønsker jeg Wilko & co lykke til videre, jo, jeg har et håp om at der arbeides seriøst om å få overtatt "favorittklubben" osv.
Men der er et hav av skjær som må passeres først.

Godt mulig det er flere som må passere førti før ting virkelig snur for oss...





But Mona Lisa musta had the highway blues
You can tell by the way she smiles

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #104 på: Mars 20, 2007, 01:53:13 »
Det største skjæret heter som kjent Ken Bates[B)].
quote:
Originally posted by Asbjørn

Av og til kan det være greit å lese flere innlegg i samme tråd...

Etter å ha lest de første av dagens tråder over her, begynte det å stige et sakte "yesss, skjer det virkelig nå..." Riktignok i svake signaler og med mange spørsmålstegn bak...

Men etterhvert skjønte jeg jo at dette nok bare var et rykte i rekken. Kanskje av noe som en dag skal bli en realitet, men "so into the distant future..."

Så da ønsker jeg Wilko & co lykke til videre, jo, jeg har et håp om at der arbeides seriøst om å få overtatt "favorittklubben" osv.
Men der er et hav av skjær som må passeres først.

Godt mulig det er flere som må passere førti før ting virkelig snur for oss...





But Mona Lisa musta had the highway blues
You can tell by the way she smiles

B.Dylan



Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #105 på: April 23, 2007, 00:27:00 »
Noe på gang.......?

MAC BID TO BUY LEEDS

By Alan Nixon
LEEDS United chairman Ken Bates is a target for a takeover move - which could see the Elland Road club under new ownership next season.
And former Sheffield United supremo Mike McDonald is tipped as the man to buy out Monaco-based Bates in the summer if he can find the funds.
Bates has been in charge at Leeds for over two years, but in the past few weeks there have been attempts by prospective bidders to start talks.
McDonald, now based in Belgium, has emerged as a potential buyer and could make a return to football after previous spells at Bramall Lane and also with Manchester City.
Questions about the ownership of the Elland Road ground and the size of the debts will have to be sorted out - with a sale price of £35million also being mooted.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Killa

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #106 på: April 23, 2007, 00:39:08 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

Noe på gang.......?

MAC BID TO BUY LEEDS

By Alan Nixon
LEEDS United chairman Ken Bates is a target for a takeover move - which could see the Elland Road club under new ownership next season.
And former Sheffield United supremo Mike McDonald is tipped as the man to buy out Monaco-based Bates in the summer if he can find the funds.
Bates has been in charge at Leeds for over two years, but in the past few weeks there have been attempts by prospective bidders to start talks.
McDonald, now based in Belgium, has emerged as a potential buyer and could make a return to football after previous spells at Bramall Lane and also with Manchester City.
Questions about the ownership of the Elland Road ground and the size of the debts will have to be sorted out - with a sale price of £35million also being mooted.




Hvilken kilde har du dette fra?? Høres jo spennende ut, men slike rykter har vi jo hørt før kan man si....




Promotion 2010

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #107 på: April 23, 2007, 01:46:47 »
quote:
Originally posted by Killa

Hvilken kilde har du dette fra?? Høres jo spennende ut, men slike rykter har vi jo hørt før kan man si....


Sorry, her er den... Ikke sååå pålitelig, men...

http://www.people.co.uk/sport/football/tm_headline=mac-bid-to-buy-leeds%26method=full%26objectid=18942976%26siteid=93463-name_page.html

Jeg hopper IKKE i taket over dette. Begrenset suksess i City og enda mer moderat i Sheff.U. Men en solid foretningsmann er han nok....men vi trenger en med penger, visjoner og et hjerte i Leeds. Kravstore bør vi være nå...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #108 på: April 23, 2007, 02:41:00 »
Det hadde vert greit å vete kva økonomisk situasjon Leeds United er i etter denne sesongen.
Det spekuleres i at vi er ferdig med gamle synder (les: løn til spelarar og managerar som ikkje lenger har ER som arbeidsplass) og at gjelda er overkommelig.
Men, kva er sant?

Dersom salsummen er kring £35M kan det tyde på at LUFC er på betringens veg.

Vi kan rekne med ein del rykter om oppkjøp framover og lyt nok ta dei med ei klype salt.
Lat oss håpe at det vert eigarskifte med påfølgande managerskifte til sommaren.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

baste

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #109 på: April 23, 2007, 03:13:09 »
silly ... En milliardær fra Statene kanskje? Oppe i PL på 2 sesonger..( kopiere B/G og Trond Sollied)...Og få han som manager....for pokker..

Budda

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #110 på: April 23, 2007, 03:18:54 »
quote:
Originally posted by baste

silly ... En milliardær fra Statene kanskje? Oppe i PL på 2 sesonger..( kopiere B/G og Trond Sollied)...Og få han som manager....for pokker..




Trond Sollied som manager? Nei, takk!
Endre

Promotion 2010

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #111 på: April 23, 2007, 03:23:52 »
Han eide bare en liten andel i Sheff Utd i 2006:

Sheffield United plc
 Notes:

Company shares are traded on the Alternative Investment Market (AIM) - since 2003, before that the company was listed on the London Stock Exchange since 1997. Important shareholders as at April 2006: Mike Macdonald: 4.2%, Scarborough Property: 36.7%, Texas Holdings: 3.9%, Kevin McCabe: (Chairman) 47.60%. 2005/06 was a good year for the club with promotion to the 'Premiership' and turnover boosted by a number of profitable property dealings.
 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #112 på: April 23, 2007, 05:09:35 »
For Trond Sollied har ikke bevist at han duger...men Wise, K.B, Terrybeles, m.fl har??[xx(]

Ikke undervurdere T.Sollied.... Trener angrep 90 % av tiden...tanken bak? scorer vi ett mål mer enn motstanderen..så vinner vi...Angrep er det beste forsvar..men det betyr litt morsommere og underholdene fotball...så nei takk ?? Budda my ass.. he he[:p]
« Siste redigering: April 23, 2007, 05:10:33 av baste »

trosetti

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #113 på: April 23, 2007, 05:47:32 »
35 mill pund for Leeds United? Er ikke det litt drøy kost? Mener å huske at Wolves var priset rundt 30. De kan være i PL, vi i L1. Gammel storhet kan da ikke koste så mye penger?[:D]

Og Trond Sollied; JA TAKK

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

h.b

  • Gjest
Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #114 på: April 23, 2007, 14:18:47 »
Prisen for Leeds uUnited vikl antagelig ligge på et sted mellom 10 og 15 millioner pund.Så har nok Bates esset i ermene ved at han leier tilbake E.R til de nye eierne.Altså profitt profitt profitt fra Bates sin side



MrK

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #115 på: April 23, 2007, 15:22:55 »
quote:
Originally posted by baste

For Trond Sollied har ikke bevist at han duger...men Wise, K.B, Terrybeles, m.fl har??[xx(]

Ikke undervurdere T.Sollied.... Trener angrep 90 % av tiden...tanken bak? scorer vi ett mål mer enn motstanderen..så vinner vi...Angrep er det beste forsvar..men det betyr litt morsommere og underholdene fotball...så nei takk ?? Budda my ass.. he he[:p]



Og etter angrepstreningen hang han på Hjørnet og kolvet innpå med GT

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

MrK

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #116 på: April 23, 2007, 15:24:30 »
quote:
Originally posted by h.b

Prisen for Leeds uUnited vikl antagelig ligge på et sted mellom 10 og 15 millioner pund.Så har nok Bates esset i ermene ved at han leier tilbake E.R til de nye eierne.Altså profitt profitt profitt fra Bates sin side






Det er ikke ulovlig å tenke profitt forøvrig - uansett om det handler om Leeds eller ei

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

chief

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #117 på: April 23, 2007, 16:01:42 »
quote:
Originally posted by MrK

quote:
Originally posted by h.b

Prisen for Leeds uUnited vikl antagelig ligge på et sted mellom 10 og 15 millioner pund.Så har nok Bates esset i ermene ved at han leier tilbake E.R til de nye eierne.Altså profitt profitt profitt fra Bates sin side






Det er ikke ulovlig å tenke profitt forøvrig - uansett om det handler om Leeds eller ei

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07



Men det burde det vært,så lenge det går på bekostning av Leeds United.
Resultatet av "profitt tenkinga" til Mr.Bates kan nemlig være at vi befinner oss i League 1. neste sesong.[B)]


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

RoarG

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #118 på: April 23, 2007, 18:59:24 »
Tid for spekulasjoner igjen, ser jeg. Take over? Sollied som manager? Hvorfor det? Hvorfor skal i det hele tatt skje noe positivt med klubben vår? Vi har en gnier til styreformann, en psycho til manager, eier ikke eget stadion, er lutfattige og har et elendig spillemateriale, og oppnår tidenes mest ræva sportslige prestasjon. Vi får bare innse det: vi er dritt, vi er fattige og alle ler av oss. Vi kan bare bestille likkister hele gjengen, legge oss nedi for aldri å stå opp igjen.[:(][xx(][:(][xx(]

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

MrK

Re: OPPKJØPSRYKTER!!!
« Svar #119 på: April 23, 2007, 21:30:08 »
Gi meg statsministeren i Thailand - hva faen skal han med Man City - forøvrig. Bates har vært en skandale for Leeds - få har skuslet bort så mye på kort tid. Risdale la en god grunnmur tiul falliten men makan - league 1 rundt hjørnet - en aldrende spillerstall, innlånte has beens og et management med tullinger - ingen kan kalle oss medgangssupportere!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?