Skrevet av Emne: Nei, det tar ikke slutt...  (Lest 5798 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Masinga

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #30 på: Mars 06, 2007, 01:18:19 »
Nå er galskapen kommet Dagbladet for øre.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/05/494032.html

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

Sten

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #31 på: Mars 06, 2007, 01:20:25 »
Et lite nøkternt hjertesukk:

«I disse tunge stunder bør vi holde sammen, og vende oss mot en fiende, Melvyn Levi. Kanskje du vil at han skal svare for oppførselen som ødela for Leeds framtidsplaner. Mr. Levi bor ...»,

Jeg klarer ikke se noe voldsomt "nazi-preg" over dette jeg men...

Sten
Sten

veteranen

  • Gjest
Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #32 på: Mars 06, 2007, 02:25:11 »
quote:
Originally posted by Sten

Et lite nøkternt hjertesukk:

«I disse tunge stunder bør vi holde sammen, og vende oss mot en fiende, Melvyn Levi. Kanskje du vil at han skal svare for oppførselen som ødela for Leeds framtidsplaner. Mr. Levi bor ...»,

Jeg klarer ikke se noe voldsomt "nazi-preg" over dette jeg men...
Sten



Her tror jeg vi gjør lurt i å tenke litt kultur og historie. Levi er jøde. I hans familie finnes det helt sikkert mennesker som i tidligere tider har fått folk på døra som ikke har kommet for å snakke pent med dem. Det skulle være unødvendig å antyde hvilket ideologisk tankegods disse "besøkende" var preget av.


En supporterskare for engelsk fotballklubb er en broket forsamling. De aller fleste er helt vanlige og hyggelige folk. Men det finnes utvilsomt også noen utskudd blant Leeds-fansen, som mildt sagt er av den tvilsomme sorten. Noen av disse er nazister - og det burde Bates vite!
 
Jeg finner det vanskelig å lese det Bates skriver som noe annet enn en oppfordring om å oppsøke Levi og lage faenskap for ham. Og derfor har jeg heller ingen problemer med å forstå at Levi trekker de sammenligningene som han gjør.

auren

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #33 på: Mars 06, 2007, 02:51:23 »
Enig veteranen. Forsåvidt "greit" at han kritiserer Levi, men når han gir adressen hans i samme åndedrag ber han indirekte om at folk skal oppsøke ham og gjøre ugagn. Han må da skjønne at dette kan få konsekvenser som kan sverte Leeds.

auren, som egentlig blir mindre og mindre sjokkert over det som skjer i Leeds om dagen... SUKK!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #34 på: Mars 06, 2007, 02:56:15 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg klarer ærlig talt ikke å se at dette er en oppfordring til "personlig oppmøte" hos Levi, selv om jeg forstår at han finner det lite behagelig. Men hvor mange BREV han får etter dette kan en jo lure på.

Det andre innlegget ditt var et svar på et annet innlegg (om Bates har skremt vekk folk som er venner av Levi), vær så snill å prøve å se det i kontekst til dette.


Svend Anders

http://www.svendanders.com/


Jo, jeg leste hele innlegget ditt. Det gjør jeg alltid når jeg finner det hensiktsmessig å svare på innlegg. Gjør meg den tjenesten at du argumenterer på et høyere nivå heretter, SA.
For øvrig registrerer jeg at vi er uenige i hvor mye en legger i det å oppgi et menneskes adresse i en slik artikkel, og jeg tviler på at vi vil nærme oss hverandre ifht denne saken.

pettern

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #35 på: Mars 06, 2007, 03:52:34 »
Svend Anders:hvorfor forsvarer du alltid manager eller styreformann i Leeds United?Husker du var en sterk støttespiller for Venables når flere av oss fordømte ansettelsen av ham og sa han kom til å bli en katastrofe.Og du fortsatte å støtte ham tap etter tap.Kan ikke huske at du fordømte Ridsdale noe særlig heller.....Som noen har sagt her:Har du fulgt med i 25 år så vet du at Bates er en bajas som alltid kommer i støy og trøbbel.Akkurat som at de fleste vet at en ansettelse av feks Souness alltid vil være en katastrofe.La oss håpe at noen andre enn Bates eier klubben snart.Jeg ber til Vårherre!
 

Papi

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #36 på: Mars 06, 2007, 03:58:43 »
Den som ikkje tolker innlegget til Bates som ein personlig oppfordring, må nok snu seg rundt ei kjegle på fotballbana 10 gonger og tenke seg godt om.

Dette er min meining!!


I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

SOL

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #37 på: Mars 06, 2007, 04:51:18 »
Hvordan kan SA ha fulgt med i 25 år, han er jo knapt fylt tyve......
Viktigper - spør du meg.
 

auren

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #38 på: Mars 06, 2007, 04:59:42 »
Her tenkte nok pettern på "du" som i at "man har fulgt med i 25 år" og refererte nok til dem som har fulgt med så lenge og ikke Svend Anders.

Synes det er mye negativt og drittslenging på forumet for tiden. Savner Leedsviks naive optimisme. Nå vinner vi resten av kampene og ender på 14 plass dere!!!

auren - som lurer på hvor Leedsvik er i disse stunder...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Erik_

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #39 på: Mars 06, 2007, 05:52:08 »
Nå vinner vi resten av kampene og ender på 14. plass dere!!!

berlin

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #40 på: Mars 06, 2007, 05:56:09 »
quote:
Originally posted by Budda

Er ikke rart at Bates og Wise er bestekompiser. De to snakker jo før de tenker. Jeg skjønner ikke tankegangen til disse to. Hvorfor i allverden har han tatt med dette i et kampprogram? Enten så har de to SVÆRT lite i hodet eller så har de en velkalkurert plan som ikke jeg får med meg.



Om Wise har en velkaklulert plan tviler jeg på, men at Bates har det kan du være sikker på. Planen er nok som følger: Han skal i hvertfall ikke tape penger på Leeds, og har dermed sikret seg en del avtaler som han har kontroll over, og gir avkastning slev om han forlater klubben. Mannen er definitivt ikke så dum som noen later til å tro, forretningsteft har han ( på kanten av loven ).

palle

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #41 på: Mars 06, 2007, 06:00:56 »
Jammen, berlin, tror du ikke på det Bates sier, at han aldri har tatt ut penger fra sine investeringer i fotballen? Tror kona hans kjører en del taxi i helgene for å få endene til å møtes...

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...

berlin

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #42 på: Mars 06, 2007, 06:29:37 »
quote:
Originally posted by palle

Jammen, berlin, tror du ikke på det Bates sier, at han aldri har tatt ut penger fra sine investeringer i fotballen? Tror kona hans kjører en del taxi i helgene for å få endene til å møtes...

PålK

...ooo, vi vandrar saman...




jeg tror det er rimelig sikkert at han i Leeds IKKE har tatt ut penger. Og at han finner det for risikabelt å investere, skjønner og tror jeg også. Men det vil altså ikke forundre meg om det viser seg i ettertid at han tjente penger på Leeds. Og det er kanskje fair enough, det er ikke så mange styrtrike som bare gir bort penger. Han skjønner selvfølgelig at Leeds er riski business for tiden, og handler deretter. Og så gammel som han er ( og ikke Leeds fan ) så tror jeg ikke han drømmer om å oppleve at Leeds reiser seg igjen ( med hans hjelp).

Dette er sånn jeg tolker det ( sett fra utsiden )

Men det kan finnes andre ( og litt yngre ) mennesker som tenker langsiktig, og er villig til å ta en slik sjanse mot avkastning.
Håper de etterhvet kommer på banen.

« Siste redigering: Mars 06, 2007, 06:31:26 av berlin »

Espen J

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #43 på: Mars 06, 2007, 06:50:51 »
Synest det er mye saklig og bra argumenter i denne tråden, men å begynne å kalle Bates for kjeltring synest jeg er feil, uansett om jeg heller ikke liker mye av det han sier/ gjør/ ikke gjør!
 Selvfølgelig ikke bra å kritisere en person slik han gjør og samtidig gi ut adressen hans!! Det tolkes meget lett som en oppfordring til "besøk".
Ã… kalle Bates for kjeltring er vel i seg selv nesten injurierende ( litt mye vin nå, riktig stavet? )

Med håp om bedre tider!!!
Espen
 

Svend Anders

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #44 på: Mars 06, 2007, 15:34:45 »
quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg klarer ærlig talt ikke å se at dette er en oppfordring til "personlig oppmøte" hos Levi, selv om jeg forstår at han finner det lite behagelig. Men hvor mange BREV han får etter dette kan en jo lure på.

Det andre innlegget ditt var et svar på et annet innlegg (om Bates har skremt vekk folk som er venner av Levi), vær så snill å prøve å se det i kontekst til dette.


Svend Anders

http://www.svendanders.com/


Jo, jeg leste hele innlegget ditt. Det gjør jeg alltid når jeg finner det hensiktsmessig å svare på innlegg. Gjør meg den tjenesten at du argumenterer på et høyere nivå heretter, SA.
For øvrig registrerer jeg at vi er uenige i hvor mye en legger i det å oppgi et menneskes adresse i en slik artikkel, og jeg tviler på at vi vil nærme oss hverandre ifht denne saken.



Håvard, jeg beklager den useriøse tonen og svaret til deg. Jeg innser at dette var feil måte å respondere på.

Og du har trolig rett i at vi får bli enige om at vi er uenige i hvor mye som legges i adresse-oppgivelsen.

Håper vi med dette kan fortsette diskjunen(e) som tidligere?

Svend Anders

http://www.svendanders.com/

Svend Anders

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #45 på: Mars 06, 2007, 15:43:30 »
quote:
Originally posted by pettern

Svend Anders:hvorfor forsvarer du alltid manager eller styreformann i Leeds United?Husker du var en sterk støttespiller for Venables når flere av oss fordømte ansettelsen av ham og sa han kom til å bli en katastrofe.Og du fortsatte å støtte ham tap etter tap.Kan ikke huske at du fordømte Ridsdale noe særlig heller.....Som noen har sagt her:Har du fulgt med i 25 år så vet du at Bates er en bajas som alltid kommer i støy og trøbbel.Akkurat som at de fleste vet at en ansettelse av feks Souness alltid vil være en katastrofe.La oss håpe at noen andre enn Bates eier klubben snart.Jeg ber til Vårherre!



pettern, jeg mener jeg ga en ganske omfattende redegjørelse om "forsvaringen" på den første siden i denne tråden.

Jeg støttet Venables som jeg støtter enhver ny arbeider i Leeds United. De fortjener alle en sjanse (og støtte) når de kommer til klubben vår, uansett fortid. Jeg støttet også Wilko, Graham, O'Leary, Reid, Gray og Blackwell, selv om jeg på langt nær var enig i alt de gjorde.

For min del ligger det litt i ordet SUPPORTER. Da må du nødvendigvis gi litt 'support' også.

Hva gjelder Ridsdale kan jeg ikke huske det var mange som "fordømte" han da vi var i Champions League, etc, men jeg ser selvfølgelig at jeg - og de fleste andre - ble lurt grådig akkurat der. Jeg var nok i "siste pulje" hva gjelder tidspunktet for å innse hva som gikk galt.

Og som andre allerede har påpekt, jeg må dessverre unnskylde meg med at jeg bare har hatt en teoretisk mulighet til å følge Bates i drøyt 23 år.

Ditt ønske om nytt, givende eierskap i klubben er noe jeg håper å komme tilbake til senere i år.

Svend Anders

http://www.svendanders.com/

veteranen

  • Gjest
Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #46 på: Mars 06, 2007, 15:55:47 »
quote:
Originally posted by Svend Anders



Håvard, jeg beklager den useriøse tonen og svaret til deg. Jeg innser at dette var feil måte å respondere på.Svend Anders


Bra, Svend Anders! Dette er et eksempel til etterfølgelse! [:)]

Noen ganger går det litt over stokk og stein her inne, og da blir ofte så som så med sakligheten. Så derfor følger jeg opp i Svend Anders "ånd" - og sender en ydmyk unnskyldning til dem jeg i "kampens hete" måtte ha tiltalt på en arrogant, spydig eller nedlatende måte. [:I]

« Siste redigering: Mars 06, 2007, 15:57:41 av veteranen »

SOL

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #47 på: Mars 06, 2007, 17:20:22 »
Ok,sorry SA. Blir bare så innmari deppa om dagen. Og siden du kanskje vet noe mer om Bates og økonomien i klubben, evt. nye eiere hadde det jo vært ålreit å fått greie på det..... Men viktigst av alt, det er fremdeles mulig å berge plassen.
 

HåvardK

Re: Nei, det tar ikke slutt...
« Svar #48 på: Mars 06, 2007, 17:42:47 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg klarer ærlig talt ikke å se at dette er en oppfordring til "personlig oppmøte" hos Levi, selv om jeg forstår at han finner det lite behagelig. Men hvor mange BREV han får etter dette kan en jo lure på.

Det andre innlegget ditt var et svar på et annet innlegg (om Bates har skremt vekk folk som er venner av Levi), vær så snill å prøve å se det i kontekst til dette.


Svend Anders

http://www.svendanders.com/


Jo, jeg leste hele innlegget ditt. Det gjør jeg alltid når jeg finner det hensiktsmessig å svare på innlegg. Gjør meg den tjenesten at du argumenterer på et høyere nivå heretter, SA.
For øvrig registrerer jeg at vi er uenige i hvor mye en legger i det å oppgi et menneskes adresse i en slik artikkel, og jeg tviler på at vi vil nærme oss hverandre ifht denne saken.



Håvard, jeg beklager den useriøse tonen og svaret til deg. Jeg innser at dette var feil måte å respondere på.

Og du har trolig rett i at vi får bli enige om at vi er uenige i hvor mye som legges i adresse-oppgivelsen.

Håper vi med dette kan fortsette diskjunen(e) som tidligere?

Svend Anders

http://www.svendanders.com/


Den er god. Case closed(eller hva det nå heter).[8D]