Skrevet av Emne: Ny æra?  (Lest 1433 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Erik M

Ny æra?
« på: Mars 06, 2007, 17:45:26 »
Jeg er usikker på akkurat hvilket år det var.  Da Don Revie overtok Leeds United tidlig på 60 tallet var klubben i en lignende situasjon.  Vi var truet av nedrykk til 3. div og jeg mener slaget sto helt til siste serierunde (correct me if I'm wrong).  Don Revie er i ettertid blitt beskyldt for å ha forsøkt ulovlige metoder for å sikre klubben dette året.  Vel, Leeds holdt seg med et nødskrik og RESTEN ER HISTORIE.

Jeg vet ikke hvor dypt vi må synke før det snur.  Det kommer til å snu før eller senere og da vil det bygge seg opp en positivitetsbølge rundt klubben og et nytt kapittel i engelsk fotball vil skrives.  

Jeg gleder meg alt jeg....
 

pale

Re: Ny æra?
« Svar #1 på: Mars 06, 2007, 17:51:40 »
Men det er vel å trekke det langt og sammenligne Wise med DR?

Men at det en dag vil snu og vi igjen vil være i toppen av engelsk fotball er like sikkert som amen i kirka. Men er redd jeg nærmer meg pensjonsalder før det skjer.....

Erik M

Re: Ny æra?
« Svar #2 på: Mars 06, 2007, 18:39:32 »
Jeg tror ikke jeg nevnte Wise og er ikke veldig sterk i troen på ham.  Don Revie er vel kjent for det han gjorde etter han kom til Leeds.
 

RoarG

Re: Ny æra?
« Svar #3 på: Mars 06, 2007, 19:27:41 »
Revie er Gud på ER. Wise er...? Tja, i alle fall ingen engel[}:)].

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Re: Ny æra?
« Svar #4 på: Mars 06, 2007, 22:49:54 »
Jeg har blandede følelser anngående fremtiden for Leeds, Erik M! Selvsagt blir jeg med til neste sesong, i det som sannsynligvis blir spill på et enda lavere nivå. Det er ingen supportere som kan velge å si: "Nei, nå vil jeg bruke den verdifulle tida mi på noe annet enn det drittlaget." Man har ikke noe valg!

Økonomien avgjør alt om hva som skjer videre. Som vi har snakket om på forumet tidligere, tror jeg det står mellom en av to ting:
* Vi har rett og slett ikke penger, men sliter med en fortsatt enorm gjeldsbyrde, som Bates dekker over.
* Ken Bates ønsker å selge og for at han skal tjene mest mulig penger på salget, bruker han ikke penger til sportslig satsning.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg vet hvilke av punktene jeg håper på, og hvilken jeg frykter!

Det virker jo som om Leeds har en bred juniordekning. Det som derimot bekymrer meg litt, er hvor få av disse som egentlig har fått særlig spilletid. Med unntak av Howson, er det ikke så mange av de yngre spillerne som har sluppet til på Elland Road i år. De få som kommer opp, spillere som Kilgallon, Walton, osv, blir solgt fort videre. Er juniorene virkelig så store talenter som vi håper? Når spiller Rothery, Parker, Rose, Lund og de andre seg inn på førstelaget? De kan jo ikke gjøre det stort verre enn de som innehar de plassene nå! Slår de igjennom i det hele tatt?

Jeg håper det! Det er disse spillerne vi blir avhengige av når vi mest sannsynlig rykker ned. La oss håpe Leeds' yngre garde kan vise seg fram og gjøre laget stabilt, aller helst en opprykkskandidat, neste år! Kanskje kan laget igjen, med en sunn økonomisk linje, vokse fra og igjen spise kirsebær, druer og epler med de store igjen ganske så snart! We are Leeds!

Jeg så at du ikke nevnte Wise og Bates i posten din. Jeg tror heller ikke disse to kan være på Elland Road, dersom Leeds skal komme tilbake til Premier League, eller Championship for den saks skyld, dersom vi skulle rykke ned.

- Dennis
« Siste redigering: Mars 06, 2007, 22:54:46 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Erik M

Re: Ny æra?
« Svar #5 på: Mars 07, 2007, 05:42:21 »
Mitt innlegg gikk absolutt ikke på at jeg ser noe stort i Wise - hold ham utenfor.  Hovedpoenget er at vi kan finne trøst i at ett sted stopper nedturen og da tror jeg Leeds med det enorme potensialet vil kunne starte en ny æra.  Og går det først oppover kan ting utvikle seg fort i riktig retning igjen. Jeg tror ikke vi forblir lenge i ingenmannsland slik som i 80-åra.
 

MrK

Re: Ny æra?
« Svar #6 på: Mars 07, 2007, 06:43:40 »
dette er å gi for mye kreditt til dagens lag . finnes ingen moral

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?