Skrevet av Emne: Leppa Dennis  (Lest 3014 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Leppa Dennis
« på: Mars 20, 2007, 01:39:10 »
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leeds_united/default.stm

Og vår gode lille Dennis har igjen erta på seg dommere og FA og antagelig ny straff i vente. Det er rollemodellen sin det....[xx(]
Yeboahs vitne

RoarG

Re: Leppa Dennis
« Svar #1 på: Mars 20, 2007, 01:51:15 »
Hm. Wise vet hvor det bærer, og nå vil han bort. Taktikken er tydeligvis å oppføre seg så uggent at Bates må kvitte seg med han for ikke å ødelegge klubbens ry totalt. Skjønt det er mulig at jeg er en smule optimistisk her. Formannen har jo selv slengt med leppa i media, og bruker kamp-programmene til å hetse tidligere direktører.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Yeboah

Re: Leppa Dennis
« Svar #2 på: Mars 20, 2007, 01:52:40 »
Hehe, gode gamle Wisey.

palle

Re: Leppa Dennis
« Svar #3 på: Mars 20, 2007, 04:01:12 »
Ã…h, så overraskende! Tror vel forresten ikke Wise setter klubbens ry over sitt ego, Roar...?

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...

Trygve

  • Gjest
Re: Leppa Dennis
« Svar #4 på: Mars 20, 2007, 14:03:57 »
Det er bare sånn han er,og altid har vært.
Wise har alt og vinne om han klarer og holde leeds oppe.

RoarG

Re: Leppa Dennis
« Svar #5 på: Mars 20, 2007, 18:39:31 »
Man bør merke seg at Wise ennå ikke har forklart seg til FA om episoden mot WBA for 6 uker siden. Han risikerer 6 kampers utestengelse fra "the dugout". En "manager" som ikke får lede laget sitt i tidenes viktigste serieinnspurt! For en skam. Si meg, hvor mange selvskudd skal denne klubben egentlig legge ut? Nei, få ruklet ned der det p.t. hører hjemme, og skibb ut søpla, det være seg styret, trenerteam eller spillere. Jeg håper nesten at vi rykker ned. Greier vi fornyet kontrakt er jeg redd selvgodheten sniker seg inn på ER igjen ("We're Leeds and we're proud" og alt selvgodt pjatt!). Denne klubben må tydeligvis gjennom så mye lidelse for at "nervesystemet" skal våkne. Dette gjøres tydeligvis best v.h.a. "nær døden opplevelser" som å rykke ned til L1. Hvis det er det som skal til, so be it.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Trygve

  • Gjest
Re: Leppa Dennis
« Svar #6 på: Mars 20, 2007, 20:11:58 »
Godt sagt !!

A.B.

Re: Leppa Dennis
« Svar #7 på: Mars 20, 2007, 20:59:35 »
Blir så utrolig kvalm og forbanna over alt drittpratet om Dennis Wise. Utrolig mye usaklig. Hadde vi hatt en manager på linja uten engasjement så ville det vært mye verre. Han er en vinner... og derfor går han også ofte over streken. Mye bedre enn det motsatte.. (min mening). Han er iallefall ikke noe dårligere manager enn de vi har hatt de siste åra, og da inkluderer jeg DOL (fortsatt min mening).. OG.. han bør få all den støtten vi kan gi..!! Iallefall inntil sesongen er over, for han får neppe sparken før det.

quote:
Originally posted by RoarG

Man bør merke seg at Wise ennå ikke har forklart seg til FA om episoden mot WBA for 6 uker siden. Han risikerer 6 kampers utestengelse fra "the dugout". En "manager" som ikke får lede laget sitt i tidenes viktigste serieinnspurt! For en skam. Si meg, hvor mange selvskudd skal denne klubben egentlig legge ut? Nei, få ruklet ned der det p.t. hører hjemme, og skibb ut søpla, det være seg styret, trenerteam eller spillere. Jeg håper nesten at vi rykker ned. Greier vi fornyet kontrakt er jeg redd selvgodheten sniker seg inn på ER igjen ("We're Leeds and we're proud" og alt selvgodt pjatt!). Denne klubben må tydeligvis gjennom så mye lidelse for at "nervesystemet" skal våkne. Dette gjøres tydeligvis best v.h.a. "nær døden opplevelser" som å rykke ned til L1. Hvis det er det som skal til, so be it.

Change is the constant that cannot be changed.

 

Jon R

Re: Leppa Dennis
« Svar #8 på: Mars 20, 2007, 22:10:59 »
quote:
Originally posted by A.B.

Blir så utrolig kvalm og forbanna over alt drittpratet om Dennis Wise. Utrolig mye usaklig. Hadde vi hatt en manager på linja uten engasjement så ville det vært mye verre. Han er en vinner... og derfor går han også ofte over streken. Mye bedre enn det motsatte.. (min mening). Han er iallefall ikke noe dårligere manager enn de vi har hatt de siste åra, og da inkluderer jeg DOL (fortsatt min mening).. OG.. han bør få all den støtten vi kan gi..!! Iallefall inntil sesongen er over, for han får neppe sparken før det.


Hyggelig at du bidrar igjen, Arne. [:)]

I denne saken er jeg naturligvis svært uenig med deg. For meg er det helt utenkelig å "støtte" idiotfaktene til Wise. Inntil videre støtter jeg at Wise får sitte sesongen ut, men noen vinner har han definitivt ikke vært som Leeds manager, snarere tvert i mot. At han til stadighet gjør oss til latter i media og skaper uro med utenomsportslige saker, er ikke forenlig med min oppfatning av definisjonen på "engasjement". Jeg oppfatter mer hans gjentatte utbrudd i media som et forsøk på å flytte fokuset bort fra de elendige resultatene vi har oppnådd siden 28. oktober 2006, og hvem som må ta ansvaret for det. [8)]  



Jon R.
Jon R.

Kato

Re: Leppa Dennis
« Svar #9 på: Mars 20, 2007, 22:22:49 »
En vinner..... Den var bra.
 

A.B.

Re: Leppa Dennis
« Svar #10 på: Mars 20, 2007, 22:24:18 »
Jeg følger ofte med her inne Jon, men jeg føler at jeg ikke har noe særlig tid til å være aktiv med innlegg.
Mitt poeng er ikke å forsvare Wise, men det blir så utrolig mye dritt fra enkelte personer som dominerer her inne. Har vel også gitt uttrykk for (til brutter`n om det skulle bety noe) at du er en av de få som er saklig, men til og med en del av dine innlegg mot Wise får meg til å lure på om det ligger noe annet bak (Chelsea connections??). Du var en veldig saklig debattant når h.b. hersa som verst med KB. Men jeg synes dritten som en del her inne langer ut mot Wise er mye verre. Enig med deg at han gjør en del rart, snakker før han tenker osv.. Men han har et utrolig engasjement, og han vil det beste for Leeds. Og jeg mener at han faktisk sakte men sikkert har klart å forbedre Leeds som lag. Ikke enkelt å komme inn når det gikk stupbratt nedover.


Hyggelig at du bidrar igjen, Arne. [:)]

I denne saken er jeg naturligvis svært uenig med deg. For meg er det helt utenkelig å "støtte" idiotfaktene til Wise. Inntil videre støtter jeg at Wise får sitte sesongen ut, men noen vinner har han definitivt ikke vært som Leeds manager, snarere tvert i mot. At han til stadighet gjør oss til latter i media og skaper uro med utenomsportslige saker, er ikke forenlig med min oppfatning av definisjonen på "engasjement". Jeg oppfatter mer hans gjentatte utbrudd i media som et forsøk på å flytte fokuset bort fra de elendige resultatene vi har oppnådd siden 28. oktober 2006, og hvem som må ta ansvaret for det. [8)]  



Jon R.

[/quote]
 

HåvardK

Re: Leppa Dennis
« Svar #11 på: Mars 20, 2007, 22:39:17 »
Så kampen på lørdag, og min forakt for the mighty midget bare økte flere hakk. Det tok ca ti minutter før han startet sin vendetta mot linjemannen, og den fortsatte resten av kampen. Engasjement for klubben? Det bør kanskje være et minimum av forventninger en har lov å stille til en klubbmanager. Men det bør helst kombineres med en smule kløkt, ikke kun i barnslig raseri.

Leser i ulike kampreferat at ropene mot Wise kom fra våre egne. Faktum er at "Wisey, time to go" runget fra alle deler av tribunen - bortsett fra de av hjemmefansen som sto nærmest vår innbytterbenk, som vel hadde sin fulle hyre med å tørke lattertårer ettersom den lille klovnens forestilling tiltok.

Hans taktiske disposisjoner er et kapittel for seg, og det vil jeg komme tilbake til når jeg har opparbeidet nok energi til å skrive et kampreferat her inne. I en egen tråd.

baste

Re: Leppa Dennis
« Svar #12 på: Mars 21, 2007, 00:56:43 »
En manager skal sleng litt med leppa..Var på Lerkendal i -96.. da RBK mosa Brann 10-0...

14 min igjen og 10-0...Eggen står å kjæfta på spilleran..at det går da for faen ann å gå i angrep...det e ennå 14 min igjen..  he he...det kan æ lik..

Nu skal det sies at æ ikke e RBK fan..E LEEDS fan..

Men artig kamp var det, selv om buss turen tilbake til Tjelbergodden, sammen med bare Bergensera...var skummel.. E jo Bodø væring..og Mini scora vel de 3 siste målan,,og Tom Kåre storspella og.. he he..

Ikke mange som sang "hvis faen gjør vi det"....etter kampen....forståelig nok

fjellhaugen

Re: Leppa Dennis
« Svar #13 på: Mars 21, 2007, 01:13:47 »
Tror vel Wise ligger på nivå med kjære Peter Reid i poengfangsten så langt i sin Leeds karriere så spesielt begeistret kan jeg ikke akkurat innrømme at jeg er.
Og det er vel en overdrivelse å si at han har blitt taktisk klok med tanke på at "alle" utespillerne spiller i en ny rolle hver helg. Kunne vært greit med samme keeper to kamper på rad også, noen sa en gang at det hjelper å samspille et lag.... [:)]
Klart lillegutt skal få lov å si sin mening om hva han synes men dette ser bare ut som en patetisk versjon av mourinho. Må si at fergscumson som regel klarer å få frem sin misnøye uten å måtte svare til FA påfølgende mandag. uten videre sammenligning

PL2008
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Jon R

Re: Leppa Dennis
« Svar #14 på: Mars 21, 2007, 01:14:49 »
quote:
Originally posted by A.B.

Jeg følger ofte med her inne Jon, men jeg føler at jeg ikke har noe særlig tid til å være aktiv med innlegg.
Mitt poeng er ikke å forsvare Wise, men det blir så utrolig mye dritt fra enkelte personer som dominerer her inne. Har vel også gitt uttrykk for (til brutter`n om det skulle bety noe) at du er en av de få som er saklig, men til og med en del av dine innlegg mot Wise får meg til å lure på om det ligger noe annet bak (Chelsea connections??). Du var en veldig saklig debattant når h.b. hersa som verst med KB. Men jeg synes dritten som en del her inne langer ut mot Wise er mye verre. Enig med deg at han gjør en del rart, snakker før han tenker osv.. Men han har et utrolig engasjement, og han vil det beste for Leeds. Og jeg mener at han faktisk sakte men sikkert har klart å forbedre Leeds som lag. Ikke enkelt å komme inn når det gikk stupbratt nedover.


Dette synes jeg er en viktig diskusjon. Jeg har helt riktig en annen holdning til Wise enn jeg hadde til Blackwell. Hvorfor? Jeg kan love deg at Chelsea har ingenting med saken å gjøre for mitt vedkommende. For meg er de bare nok et lag som spiller i blått.

*Blackwell klarte raskt å skape et relativt solid defensivt fundament, vesentlig ved hjelp av vrakgods fra andre klubber.

* Han tok oss jevnt fremover sportslig sett i to sesonger, fra et utgangspunkt jeg mener var lagt verre enn hva Wise hadde da han kom inn.

* Det var aldri noe alvorlig noe tull med Blackwell, og vi opplevde sjelden eller aldri at han kom på kant med noen innad eller utenfor klubben. Jeg syntes han var en god ambassdør for klubben, frem til han mistet grepet etter forrige sesong og hans utspill i media ble stadig mer paniske, uforståelige og etterhvert potensielt skadelig for klubben.

*Wise har vært i "krig" med sine omgivelser fra dag en, det være seg dommere, motspillere, managere og etterhvert egne spillere.

* Hans uttalelser om at "youth and pace" skulle erstatte aldrende og "unfit" players, ble applaudert. Han gikk stikk motsatt vei, idet han stort sett hentet inn trege spillere ( for det meste aldrende) som knapt har spilt fotball denne sesongen.

*Forsvaret, som hadde vært relativt solid under Blackwell men utviklet seg i katastrofal retning under Carver, ble i løpet av noen få uker partert og til dels forkastet. Det har tatt han ca 4 mnd å få nogenlunde skikk på det defensive, noe som er lite imponerende med tanke på at vi kun slapp inn 9 mål på de 8 kampene vi spilte under Blackwell.

* De første 4 månedene under Wise har vært som en eneste lang pre-season, med prøving, feiling og null kontinuitet. Uholdbart med tanke på tidpunktet og den sportslige situasjonen da Wise tok over.

* Det tegnet seg raskt et bilde av en manager som pratet og agerte før han tenkte, det være seg før, under eller etter kampene. Etterhvert kom det oppførsel og uttalelser som jeg mener har vært direkte skadelig for klubben, med muldvarp saken som en foreløpig "høydare".
At kaptein Nicholls "meldte overgang" til en annen klubb bare et par uker senere, er jeg overbevist om kom som en direkte konsekvens av spliden og uroen som ble skapt i etterkant av det famøse utspillet til Wise.

Vi lå nest sist og to poeng opp til "trygg" plass over streken, da Wise tok over. Nesten 5 mnd senere, ligger vi "rock bottom" og har 4 poeng opp til laget som ligger som nr 21. Det er med andre ord meningsløst å snakke om en "fremgang", så lenge vi har tapt terreng til de andre klubbene vi kjemper sammen med i bunnen.

Jeg synes det er fint at noen klarer å se en positiv utvikling under Wise. For meg er det rett og slett umulig. Allikevel: Det var fristende å henge seg på "Wise out" ytringene da jeg var på Elland Road for et par uker siden. Jeg valgte å holde kjeft. Jeg har videre hatt mye på lager som jag har valgt å ikke poste på OEF. Det kan du gjerne betrakte som min lille "støtte" til Dennis Wise, Arne. [8)]


Jon R.
« Siste redigering: Mars 21, 2007, 01:26:15 av Jon R »
Jon R.

A.B.

Re: Leppa Dennis
« Svar #15 på: Mars 21, 2007, 02:45:34 »
Mye bra og saklig på det innlegget Jon, og jeg er enig med deg i det meste. Men jeg mener fortsatt at det var en veldig vanskelig periode for en ny manager å komme inn. Det begynte å gå veldig nedoverbakke under Blackwell, og jeg mener masse av det vi opplever nå under Wise egentlig først og fremst er hans forgjengeres skyld. Klart det kan se ut som om han har hatt vanskelig med å sette en elver, men han har da vært utrolig uheldig med skader også da. Når det gjelder hans tidlige uttalelser om "youth and pace" så tror jeg det rett og slett ikke er penger til å hente inn slike spillere. Han har vel vært nødt til å tenke kortsiktig med tanke på å redde plassen og har derfor hentet erfarne spillere som på kort sikt kan redde klubben.
Men uten at jeg kan uttale meg bastant fordi jeg ikke har sett så mange kamper live, så mener jeg at det faktisk er noe bedring å spore hvis man ser mellom resultatene.

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by A.B.

Jeg følger ofte med her inne Jon, men jeg føler at jeg ikke har noe særlig tid til å være aktiv med innlegg.
Mitt poeng er ikke å forsvare Wise, men det blir så utrolig mye dritt fra enkelte personer som dominerer her inne. Har vel også gitt uttrykk for (til brutter`n om det skulle bety noe) at du er en av de få som er saklig, men til og med en del av dine innlegg mot Wise får meg til å lure på om det ligger noe annet bak (Chelsea connections??). Du var en veldig saklig debattant når h.b. hersa som verst med KB. Men jeg synes dritten som en del her inne langer ut mot Wise er mye verre. Enig med deg at han gjør en del rart, snakker før han tenker osv.. Men han har et utrolig engasjement, og han vil det beste for Leeds. Og jeg mener at han faktisk sakte men sikkert har klart å forbedre Leeds som lag. Ikke enkelt å komme inn når det gikk stupbratt nedover.


Dette synes jeg er en viktig diskusjon. Jeg har helt riktig en annen holdning til Wise enn jeg hadde til Blackwell. Hvorfor? Jeg kan love deg at Chelsea har ingenting med saken å gjøre for mitt vedkommende. For meg er de bare nok et lag som spiller i blått.

*Blackwell klarte raskt å skape et relativt solid defensivt fundament, vesentlig ved hjelp av vrakgods fra andre klubber.

* Han tok oss jevnt fremover sportslig sett i to sesonger, fra et utgangspunkt jeg mener var lagt verre enn hva Wise hadde da han kom inn.

* Det var aldri noe alvorlig noe tull med Blackwell, og vi opplevde sjelden eller aldri at han kom på kant med noen innad eller utenfor klubben. Jeg syntes han var en god ambassdør for klubben, frem til han mistet grepet etter forrige sesong og hans utspill i media ble stadig mer paniske, uforståelige og etterhvert potensielt skadelig for klubben.

*Wise har vært i "krig" med sine omgivelser fra dag en, det være seg dommere, motspillere, managere og etterhvert egne spillere.

* Hans uttalelser om at "youth and pace" skulle erstatte aldrende og "unfit" players, ble applaudert. Han gikk stikk motsatt vei, idet han stort sett hentet inn trege spillere ( for det meste aldrende) som knapt har spilt fotball denne sesongen.

*Forsvaret, som hadde vært relativt solid under Blackwell men utviklet seg i katastrofal retning under Carver, ble i løpet av noen få uker partert og til dels forkastet. Det har tatt han ca 4 mnd å få nogenlunde skikk på det defensive, noe som er lite imponerende med tanke på at vi kun slapp inn 9 mål på de 8 kampene vi spilte under Blackwell.

* De første 4 månedene under Wise har vært som en eneste lang pre-season, med prøving, feiling og null kontinuitet. Uholdbart med tanke på tidpunktet og den sportslige situasjonen da Wise tok over.

* Det tegnet seg raskt et bilde av en manager som pratet og agerte før han tenkte, det være seg før, under eller etter kampene. Etterhvert kom det oppførsel og uttalelser som jeg mener har vært direkte skadelig for klubben, med muldvarp saken som en foreløpig "høydare".
At kaptein Nicholls "meldte overgang" til en annen klubb bare et par uker senere, er jeg overbevist om kom som en direkte konsekvens av spliden og uroen som ble skapt i etterkant av det famøse utspillet til Wise.

Vi lå nest sist og to poeng opp til "trygg" plass over streken, da Wise tok over. Nesten 5 mnd senere, ligger vi "rock bottom" og har 4 poeng opp til laget som ligger som nr 21. Det er med andre ord meningsløst å snakke om en "fremgang", så lenge vi har tapt terreng til de andre klubbene vi kjemper sammen med i bunnen.

Jeg synes det er fint at noen klarer å se en positiv utvikling under Wise. For meg er det rett og slett umulig. Allikevel: Det var fristende å henge seg på "Wise out" ytringene da jeg var på Elland Road for et par uker siden. Jeg valgte å holde kjeft. Jeg har videre hatt mye på lager som jag har valgt å ikke poste på OEF. Det kan du gjerne betrakte som min lille "støtte" til Dennis Wise, Arne. [8)]


Jon R.


« Siste redigering: Mars 21, 2007, 02:49:51 av A.B. »
 

Mats-

  • Gjest
Re: Leppa Dennis
« Svar #16 på: Mars 21, 2007, 03:53:33 »
Ja, hva skal man si?

Wise er engasjert. Mer kan man ikke si. Kunne vel enkelte ganger tenkt før han pratet. Men sånn er det med Wisey. Har sett at enkelte mener at han gjør dette på pur faen for å komme seg bort, men det henger jeg meg ikke så mye opp i, siden det er kommentarer fra steinalderen. Men en ting har jeg tenkt på, kanskje vi skal prøve å stick med en manager et par år nå? Wise har jo med allrespekt gjort en god jobb i tidligere klubber. Og, jeg kan ikke tenke meg at å bytte trener i hytt og gevær kan være så bra.

Før vi snakker om kontinuitet i laget, kanskje vi skal snakke om kontinuitet i stabben?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Leppa Dennis
« Svar #17 på: Mars 21, 2007, 04:13:09 »
Bra, Arne, at du skriver litt her igjen [:)]

Og kjempe at vi får litt "motvekt" i Wise-diskusjonene. [:)]

Selv er jeg ikke kar om å forsvare ham, til det ligger det for mye ehhh ... motvilje i meg [V]

...men han er Leeds Uniteds manager og vi må støtte laget som best vi kan. Så da håååper vi (jeg) jo at Leeds vinner kamper, og presterer best mulig.




I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn there's someone there, other times it's only me

B.Dylan
« Siste redigering: Mars 21, 2007, 04:13:57 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Re: Leppa Dennis
« Svar #18 på: Mars 21, 2007, 06:18:56 »
Somm mange skriver, så har Wise hatt 4 mnd i "stolen" uten å overbevise. Men man må hukse på at det nok var mange gode manageremner som neppe ville til Leeds pga av fortsatt turbulente omstendigheter og "dårlige arb.forhold". Hvorfor gå til Leeds hvis du enten a) har en jobb du trives i ( selv om den er mindre ) b) Hvis du er ledig, men har tid til å vente. Mye lettere hvis forholdene virker sunne, enten det er i League 1 eller CCC for både a) og b) personene.

Som mange er jeg veldig usikker på om Wise (noengang) får noe særlig dreis på Leeds, men inntil videre gidder jeg ikke å tenke på det. Vi merker nok når "tiden er inne". Er det nedtur også neste sesong, det være seg League 1 eller CCC, skjer det nok saker og ting.

So I'll stick with Leeds, not the manager. Klarer vi oss, føler jeg det er spillernes fortjenste, mer enn Wise/Poyet.
« Siste redigering: Mars 21, 2007, 06:22:30 av berlin »

Trygve

  • Gjest
Re: Leppa Dennis
« Svar #19 på: Mars 21, 2007, 12:43:45 »
Som manager har vel ikke wise noe særlige reultater,men som spillende manager har han gjort bra ting. Når han er på banen har han en unik måte til og få med seg de andre,og heve disse flere hakk. Det siste beviset fikk vi vel i fjor ,da han gikk inn og snudde alt for coventry.
Men nå kom han inn i en klubb som virkelig sliter. Du skal være kald i hodet når du er i denne situasjonen, og være trygg på det du gjør. Tror rett og slett at han sliter med og være der, og det har vel ikke akkurat vært en jobb der han har fått ro rundt seg.
Tror ikke han er mannen til og redde leeds fra nedrykk, men han kan være mannen til og få dem opp igjen. Men med all motgangen, frustasjonen og bråket rundt leeds klarer ikke wise og holde seg kald nok. Og når man blir frustert så kommer ofte sånne utbrudd mot alt og alle.
Men ting skal han ha : han tok seg en skikkelig dritt jobb :)

RoarG

Re: Leppa Dennis
« Svar #20 på: Mars 21, 2007, 15:09:50 »
Det er muligens bra med "engasjement" fra en manager, men ikke når konsekvensen av dette "engasjementet" kan bli at klubben mister sin øverste sportslige ledelse i tidenes viktigste periode i klubbens historie. Om påstanden om Wise som vinner: enhver som kan lese en tabell kan se at klubben innehar tidenes verste tabellsituasjon. Dette har skjedd under Wise sin sportslige ledeelse. En god manager finner på nok trekk til at laget hans vinner selv om kamplederne gjør fatale feil. I Leeds' tilfelle derimot, er det tilfeldighetene som styrer laget, ikke laget som styrer tilfeldighetene. Når dette handlingsmønsteret akkumuleres gjennom en hel sesong er det fordi laget mangler en plan for sitt spill. Det er managerens oppgave å komme opp med denne planen, og trene spillerne til å utføre planen, og motivere dem til å følge den. Navnet på denne personen i Leeds Utd. er Dennis Wise, og det er han som står ansvarlig for de sportslige resultatene. De er ikke av "vinner"-kategorien.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Trygve

  • Gjest
Re: Leppa Dennis
« Svar #21 på: Mars 23, 2007, 13:23:22 »
Dette var egentlig den størtse jobben wise har hatt muligheten på.
Tenker da på størrelsen på klubben,og med dens potensiale.
Og hadde han lykkes her, så hadde det vært noe og sitte på cvèn.
Men det virker ikke som om han har den kløkt og kunnskap som skal til for og ta et lag i krise ut av denne. Ingen lett jobb han tok på seg, kanskje ikke så lurt med tanke på en videre karriere som manager............