Skrevet av Emne: Engelske lag i E-cup  (Lest 3062 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Engelske lag i E-cup
« på: April 11, 2007, 16:09:21 »
Vet at jeg sikkert banner i kirka nå, men alikevel...
Siden jeg er av tippekamp-generasjonen henger jeg fortsatt fast i en fasinasjon for engelsk fotball generelt. Det gjør seg utslag i at jeg konsekvent holder med engelske lag i europa-cup'ene, og de britiske landslagene i em og vm-sammenheng.
Dette gjelder også for de lagene vi elsker å hate ellers. Satt å koste meg med Manchester Uniteds overhøvling av Roma i går, og når spenningen ble større i Chelsea-kampen svitsjet jeg dit bare for å se at de sendte det siste spanske laget ut av CL i siste minutt. En fin kveld for fotball mao!
Selv om Leeds ikke spiler mot disse lagene for tiden synes jeg det er artig å se at mitt lag spiller i det landet som har de beste lagene, hvilket burde være ettertrykkelig demonstrert i CL i år i alle fall.

Når lørdagen kommer, og de samme lagene spiller mot andre PL-klubber, krysser jeg alt jeg har for at de går på snørra. Sympatier for andre enn Leeds i engelsk seriespill varierer litt fra år til år, utfra hvilke spillere og spillestil de ulike lagene har. Nå for tiden synes jeg det er moro å se Tottenham, dels fordi det er mange gamle kjente der, og Everton/Newcastle.

Er det flere som har det sånn, eller er det bare jeg som er rar?

flynn

pale

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #1 på: April 11, 2007, 16:17:31 »
Synes det er vanskelig å like scum uansett, det samme med chelsea. Men det var en voldsom oppvisning igår. Tar meg selv i å heie på engelske lag jeg også, moro å se smith skåre igjen, en stund siden sist. Dette ble litt selvmotsigende ser jeg
Jeg er visst rar jeg også...har visst havnet på feil klode...

Carl Fisker

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #2 på: April 11, 2007, 17:01:39 »
Jeg ønsker Scum alt vondt, og synes det var sørgelig å se Alan Smith score for dem i går.

Knut-

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #3 på: April 11, 2007, 17:09:03 »
quote:
Originally posted by flynn

Er det flere som har det sånn, eller er det bare jeg som er rar?

flynn



Jeg melder meg herved også som rar. Håper på det beste for engelske lag i E-cupen uansett. Det hateopplegget som mange har mot flere andre engelske lag blir for meg noe fjortisaktig.

Medlem 191
medlem 191

lojosang

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #4 på: April 11, 2007, 17:51:47 »
Alt som går ut over verdens kanskje mest kvalme fotballag (og her mener jeg ikke Tottenham før en viss kamp mot Arsenal) er bra i min bok. Aldri har en ManU-seier gjort bedre for sjelen.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

RoarG

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #5 på: April 12, 2007, 17:42:45 »
Så heldigvis ikke den herostratiske 7-1-kampen. Nå gjenstår det kun 3 engelske dritlag (2 rød-scum og ett blå-scum), og et kynisk AC Milan. De 5 siste oppgjørene i CL er alle totalt uinteressante![}:)]

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Knut-

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #6 på: April 12, 2007, 17:56:48 »
quote:
Originally posted by RoarG

Så heldigvis ikke den herostratiske 7-1-kampen. Nå gjenstår det kun 3 engelske dritlag (2 rød-scum og ett blå-scum), og et kynisk AC Milan. De 5 siste oppgjørene i CL er alle totalt uinteressante![}:)]

Change is the constant that cannot be changed.



Jaja. Du får se på hotel Cæsar eller noe sånt så får vi som liker å se på de beste i Europa ta oss av det.

Medlem 191
medlem 191

dexter90

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #7 på: April 12, 2007, 18:09:54 »
quote:
Originally posted by RoarG

Så heldigvis ikke den herostratiske 7-1-kampen. Nå gjenstår det kun 3 engelske dritlag (2 rød-scum og ett blå-scum), og et kynisk AC Milan. De 5 siste oppgjørene i CL er alle totalt uinteressante![}:)]

Change is the constant that cannot be changed.


hehe, selv om det ikke er leeds det gjelder, syns jeg det er gøy å se fotball på høyt internasjonalt nivå[:D] Jeg gleder meg virkelig til semi i CL[:D]
 

berlin

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #8 på: April 13, 2007, 00:53:57 »
quote:
Originally posted by flynn


Er det flere som har det sånn, eller er det bare jeg som er rar?

flynn



melder meg på her, siden jeg er 1964-årgang.

Det var fint å holde med Leeds på skolen, som den eneste. Det førte til mye "krangling" med L'pool og Man U gutta, egentlig kult nok, jeg var fra dag 1 stolt Leeds-supporter.
 
Siden L'pool ( først og fremst ) var veldig gode da, og Leeds som kjent ble middelmådig etter sesongen 73/74, minus 1975-finalen,
opparbeidet jeg meg et stort "hat" mot L'pool og delvis ManU.
Så med unntak av de to lagene, så kjenner jeg meg veldig igjen.

Einar

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #9 på: April 13, 2007, 05:58:34 »
Samme her flynn, jeg kan ikke si annet enn at jeg gledet meg stort over ManU's nedsabling av Roma - det var nesten så både jeg og rullatoren hoppet på gulvet etter forarbeidet og målet til Smith.
Det er nok det gamle tippekampsyndromet som henger igjen ja, jeg finner meg derimot helt uinteressert i det som foregår i Italia, Spania og andre land på kontinentet når det gjelder ball. Det får holde med England og Norge i så måte.

Med et lite unntak, jeg kunne godt tenkt meg at Chelsea gikk på en smell i kvart'en, men det fikser forhåpentligvis Liverpool i semi'n... Det er et eller annet med dette Chelsea-laget som er helt uspiselig. Hva kan det være mon tro?
 

berlin

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #10 på: April 13, 2007, 15:06:14 »
quote:
Originally posted by Einar

 Det er et eller annet med dette Chelsea-laget som er helt uspiselig. Hva kan det være mon tro?



Der er du ikke alene. Mange nøytrale ekspertkommentatorer i England hevder at de eneste lagene som man er garantert underholdning av, er Manu og Asnl. De spiller attraktiv fotball, og når man betaler mellom 500 og 1000 kr, så vil man jo helst ha valuta for pengene.

Chelsea blir bekyldt for å spille mer kontrollert og til tider defensivt, og så hjelper det selvfølgelig ikke at Chelsea neppe hadde vært hvor de nå er uten den utømmelige pengebingen til russern.

Siden jeg misliker ManU og Loserpool så sterkt, har jeg mest sympati med Asnl, når det gjelder den ligaen.

Og med den ligaen mener jeg ikke Premier League. I virkeligheten dreier det seg om to ligaer i en liga, en med Manu, Chlesea, Scuser-scallies og asnl, og en med røkla. Vel har Bolton og Everton nesten kontakt med asnl nå, men det vil forundre meg noen andre enn de 4 nevnte kniper en CL-plass. Men jeg hadde digga at noen hadde vippet lpool eller asnl av pinnen.

Hva hadde skjedd om Leeds hadde oppnådd CL-kval før vi knakk sammen finansielt? I ettertid så kan man vel si at det umulig kunne reddet oss, i don't know.

Skulle vært interessant å se om asnl og lpool har ryggrad til å klare seg uten CL-penger. Man burde anta at de har lært av Leeds,
og tar sine forholdsregler.

Skulle også vært interessant om UEFA hadde kuttet ned med et lag fra
Premier League og La Primera Division. Da hadde det ikke blitt den sedvanlige firer-banden fra England. I Spania skjer det jo forandringer fra år til år ( bortsett fra Barca og Real Madrid ).

Nei, takke meg til med CCC, der er det spenning i topp og bunn,
og super "gampefotball".

« Siste redigering: April 13, 2007, 15:13:04 av berlin »

Per-Stian

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #11 på: April 15, 2007, 01:11:55 »
Forza Milan!

Runar

Re: Engelske lag i E-cup
« Svar #12 på: April 16, 2007, 02:13:40 »
Jeg husker fra PL dagene hvor intenst jeg mislikte Man Utd både i PL og europa - vet ikke om det er alder en eller hva det er, men Man Utd hatet er vekke, jeg synes faktisk at det er bra lag som spiller god fotball.

Men etter nedrykket til CCC så har hatet for Liverpool (en klubb jeg tidligere verken følte glede eller hat til) vokst seg stort. Jeg direkte misliker Liverpool!

Uansett andre lag suksess eller fiasko - Det finnes kun et lag for meg, L E E D S  U N I T E D