Skrevet av Emne: Should we ban Leeds fans from Dean Court?  (Lest 1417 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lids

Should we ban Leeds fans from Dean Court?
« på: Mai 04, 2007, 01:01:23 »
With Leeds almost certain to go down, we ask whether we should ban United fans from Dean Court next season to prevent a repeat of the trouble in 1990.

http://bournemouth.rivals.net/default.asp?sid=913&p=2&stid=8445803

Og jeg som nettopp hadde pekt meg uten denne kampen for min neste tur til England. [:)]

Thomas
Thomas

Jon R

Re: Should we ban Leeds fans from Dean Court?
« Svar #1 på: Mai 04, 2007, 01:55:15 »
Kanskje de skulle utestenge alle tyskere også, for å unngå en repetisjon av trøbbelet på første halvdel av 40 tallet? [}:)]

Jon R.
Jon R.

Per-Stian

Re: Should we ban Leeds fans from Dean Court?
« Svar #2 på: Mai 04, 2007, 02:50:12 »
quote:
Originally posted by Jon R

Kanskje de skulle utestenge alle tyskere også, for å unngå en repetisjon av trøbbelet på første halvdel av 40 tallet? [}:)]

Jon R.




Hehe, god tiltale!

berlin

Re: Should we ban Leeds fans from Dean Court?
« Svar #3 på: Mai 04, 2007, 04:50:59 »
Folkens, kampen de sikter til var jo en sen vårkamp, som hadde stor betydning for vårt opprykk.
Vi vant, mener jeg å huske, men ikke uten dramatikk, og i 1990 bestod Leeds-fansen av mye hardcore-folk,
som "likte" å sette sitt preg på rammene rundt kampen, både på og utenfor banen.

Situasjonen er annerledes nå, det er lite rester av hooliganism og bråk.

veteranen

  • Gjest
Re: Should we ban Leeds fans from Dean Court?
« Svar #4 på: Mai 04, 2007, 07:37:59 »
quote:
Originally posted by berlin

Folkens, kampen de sikter til var jo en sen vårkamp, som hadde stor betydning for vårt opprykk.
Vi vant, mener jeg å huske, men ikke uten dramatikk, og i 1990 bestod Leeds-fansen av mye hardcore-folk,
som "likte" å sette sitt preg på rammene rundt kampen, både på og utenfor banen.




Den kampen sitter spikret i hukommelsen!

Vi vant 1-0 - og rykket endelig opp! Målet kom i andre omgang, da Kamara kom seg ned til dødlinjen på vår venstreside, og slo hardt inn foran mål, der Chapman (hvem ellers!) dukket opp og headet knallhardt over hodet på B'mouth-keeperen, som ikke rakk å løfte hendene. Det var stor lettelse og jubel i stua hos undertegnede den kvelden! [:)]

Vi vant divisjonen (bedre målforskjell enn Sheffield U), mens B'mouth, som ble ledet av Harry Redknapp, rykket ned etter den kampen.

Dette var en Bank-Holiday-weekend, noe som gjorde at det var ekstra mange Leeds-supportere som tok turen til sydkysten den helgen. Blant dem var det dessverre også noen liksom "supportere" som tok turen bare for å lage bråk.

Jeg mener at det var fredag kveld og natt til lørdag mesteparten av djevelskapen utspilte seg. Det var vold, vandalisme og faenskap i stor skala. En norsk Leeds-supporter som var tilstede, fortalte meg seinere at der og da var han nesten skamfull over å være Leeds-fan.

I dagene etter disse bruduljene var det flere aviser som mente at Leeds burde bli fratatt sitt opprykk pga fansens oppførsel. Personlig fryktet jeg i noen dager at forbundet skulle gjøre nettopp dette, men det gikk altså bra.

Men det er nå hele 17 år siden dette hendte, og da er det jo fullstendig latterlig å bruke denne hendelsen som et påskudd for å nekte Leeds-fansen adgang til Dean Court.



RoarG

Re: Should we ban Leeds fans from Dean Court?
« Svar #5 på: Mai 04, 2007, 14:34:54 »
Av alle tåpelige innspill tar denne artikkelen kaka! Tenk å henge seg opp i hendelser som skjedde for 17 år siden. Skal man følge "logikken" i denne artikkelen burde jo ingen engelske fotballsupportere i det hele tatt få reise utenlands grunnet tidligere hendelser. Urimeligheten i dette bør alle se. Kanskje man heller bør få Bournemouth flyttet nedover i ligasystemet etter som de tydeligvis ikke klarer å garantere for sikkerheten såpass "høyt" oppe i ligasystemet som i League One.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Re: Should we ban Leeds fans from Dean Court?
« Svar #6 på: Mai 04, 2007, 14:43:13 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by berlin

Folkens, kampen de sikter til var jo en sen vårkamp, som hadde stor betydning for vårt opprykk.
Vi vant, mener jeg å huske, men ikke uten dramatikk, og i 1990 bestod Leeds-fansen av mye hardcore-folk,
som "likte" å sette sitt preg på rammene rundt kampen, både på og utenfor banen.




Den kampen sitter spikret i hukommelsen!

Vi vant 1-0 - og rykket endelig opp! Målet kom i andre omgang, da Kamara kom seg ned til dødlinjen på vår venstreside, og slo hardt inn foran mål, der Chapman (hvem ellers!) dukket opp og headet knallhardt over hodet på B'mouth-keeperen, som ikke rakk å løfte hendene. Det var stor lettelse og jubel i stua hos undertegnede den kvelden! [:)]

Vi vant divisjonen (bedre målforskjell enn Sheffield U), mens B'mouth, som ble ledet av Harry Redknapp, rykket ned etter den kampen.

Dette var en Bank-Holiday-weekend, noe som gjorde at det var ekstra mange Leeds-supportere som tok turen til sydkysten den helgen. Blant dem var det dessverre også noen liksom "supportere" som tok turen bare for å lage bråk.

Jeg mener at det var fredag kveld og natt til lørdag mesteparten av djevelskapen utspilte seg. Det var vold, vandalisme og faenskap i stor skala. En norsk Leeds-supporter som var tilstede, fortalte meg seinere at der og da var han nesten skamfull over å være Leeds-fan.

I dagene etter disse bruduljene var det flere aviser som mente at Leeds burde bli fratatt sitt opprykk pga fansens oppførsel. Personlig fryktet jeg i noen dager at forbundet skulle gjøre nettopp dette, men det gikk altså bra.

Men det er nå hele 17 år siden dette hendte, og da er det jo fullstendig latterlig å bruke denne hendelsen som et påskudd for å nekte Leeds-fansen adgang til Dean Court.






jajamensann, sånn var det. Husker også at det var steikende varmt den dagen. Og masse Leeds-fans oppe på tak og gjerder. En stor dag for laget. [:)] Men kjipt med oppførselen. [V] Anyhow, that belongs to the past.

Axel Berlin
« Siste redigering: Mai 04, 2007, 15:06:38 av berlin »