Skrevet av Emne: Bates på yorkshire radio...  (Lest 2755 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Bates på yorkshire radio...
« på: April 30, 2007, 17:54:29 »
nå klokka 12 norsk tid, tror jeg..

- Dennis
Marching on together!

Dennis

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #1 på: April 30, 2007, 18:10:55 »
foreløpig ingenting..

Han kommer straks på...


- Dennis
« Siste redigering: April 30, 2007, 18:16:31 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Svend Anders

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #2 på: April 30, 2007, 18:16:36 »
De sa nettopp at vi får høre fra Bates "later" i sendingen...

SA

http://www.svendanders.com/

rai

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #3 på: April 30, 2007, 18:25:12 »
Kunngjør han sin avgang?  I normale bedrifter og organisasjoner ville styreformannen ha trukket seg. Men når generalforsamlingen består av styreformannen så.....

Dennis

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #4 på: April 30, 2007, 18:25:23 »
Lower ticket prices and big spending on players doesn't go toghether. Big cuts in the summer. Wise sitter videre, omtales som en legende omtrent av Bates. Skal bruke unggutter mot Derby, for å la dem få erfaring fra vanskelige kamper før neste år.

Halve lønnsutgiftene kuttes. Tydeligvis må vi kutte her og der. Mulige investorer, men ingen ordentlige seriøse ennå I alle fall ikke på måten Bates vil.

Skryter av fansen, i dag starter første dagen av 07-08 sesongen. Bates hørte fra MacDonald rundt nyttår, ba han bevise kapital og har ikke hørt fra han siden. Mye prat om at fansen virkelig må stå bak klubben, ikke bare kreve en suksessfull klubb. Skuffet over manglende støtte fra Leeds-kommune og næringsliv.    

- Dennis
« Siste redigering: April 30, 2007, 18:32:21 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Bye

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #5 på: April 30, 2007, 18:27:31 »
Hmmm, eneste positive der må vel være at vi skal bruke unggutter om Derby! For han lover ikke akkurat mye penger til spillerkjøp..uff.
Trønder i Bergen!

Per-Stian

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #6 på: April 30, 2007, 18:30:33 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Lower ticket prices and big spending on players doesn't go toghether. Big cuts in the summer. Wise sitter videre, omtales som en legende omtrent av Bates. Skal bruke unggutter mot Derby.

- Dennis



Ingen "bomber" altså!

Svend Anders

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #7 på: April 30, 2007, 18:35:45 »
Ingenting veldig nytt: Det blir gjort finansielle grep i sommer for å tilpasse oss det økonomiske nivået i League One. Unggutter blir brukt i større grad, Wise har støtte, billettprisene ned og og det blir innført C-kamper igjen (altså tre priskategorier på enkeltbilletter).

Bekreftet å ha snakket med McDonald fire måneder tilbake men hadde ikke hørt noe mer fra ham. Liker ikke at potensielle investorer ikke står frem men går via mellommenn og uten "proof of funds". Opplagt at han er klar til å selge om noen legger penga på bordet.

SA

http://www.svendanders.com/

stefan

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #8 på: April 30, 2007, 18:41:03 »
Nå må vi ikke gå i City fellen og bli sparket ut av alle kampene fram til jul, da blir neste sesong unødvendig spennende. Har tro på at en tall basert mye på ungguttene kan ta league 1 med storm.

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

GeirO

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #9 på: April 30, 2007, 19:01:35 »
Så lenge det er teoretisk sjanse burde vi stilt med toppet lag. Enn hvis Hull ligger under 0-3 i pausen?

Skal sannelig bli godt å få nullstilt lønnsutgiftene, både for våre spillere samt ex-spillere i andre klubber. Betyr at vi kan få en sunn utgiftspost samtidig som inntektene går kraftig ned. Setter oss i bedre situasjon til å tackle et evt. opprykk.
MOT

auren

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #10 på: April 30, 2007, 19:05:17 »
Kanskje Derby også har tenkt å stille med unggutter? Kanskje dette er taktikk. Vi stiller med det beste laget, og får Derby til å tro at det kun er ungfoler som starter. Dermed vinner vi 8-0 og Plyten seirer over Hull... JAAAAA!

auren - med veldig tro på dette!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #11 på: April 30, 2007, 19:11:54 »
Egentlig så er vel mye av det økonomiske på plass bare man selger Healy & lar lånespillerne gå tilbake til klubbene sine- kan ikke forstå noe annet. Igjen, hvis vi vet om alle kostnader da - er redd det fortsatt ligger noe der!
Tror fortsatt 15000 håpefulle vil omkranse ER i snitt i League 1, fordi det rett & slett er kjernen.........

Har trua` jeg!
 

Dennis

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #12 på: April 30, 2007, 22:47:06 »
Cherry: Jeg tror ikke du da tenker på at vi har utestående gjeld som MÃ… betales ganske så umiddelbart pluss det faktum at vi ikke eier treningsanlegget eller Elland Road. Klubben er lutfattig og trenger investorer.

Vi kan hive ut spillerne som tar mye lønn, samt at gammel moro er ferdig betalt, men det er kun på driftskostnadene, det gir ikke klubben større kapital umiddelbart. Gjelden blir ikke mindre til tross for at våre ukentlige røde tall reduseres betraktelig. Vi trenger investorer som spytter inn penger og grunnen til at de er lunkne til det, er at nettopp (ettersom jeg forstår) opptil £20mill må betales i sommer.

- Dennis
Marching on together!

mari

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #13 på: April 30, 2007, 23:16:50 »
Hvor har du det fra at så mye penger skal betales i sommer ?

Har sett på endel engelske chatsider at man har spekulert i dette ettersom det i klubbens regnskap står en post på dette beløpet klassifisert som kortsiktig gjeld...

Uten å kunne engelske regnskapsregler i detalj vil jeg driste meg til å tro at det er på samme måte som i Norge - at kortsiktig gjeld er definert som gjeld som forfaller ila 12 måneder. Men som de fleste som har drevet litt med tall og økonomi vet fornyes ofte den kortsiktige gjelden minst en gang i året (ref årlig fornyelse kassekreditt mm). Spørsmålet blir i såfall hvorvidt klubben fremstår i en slik forfatning at kreditor er villig til å fornye gjelden for en ny periode...

Vi får se, men jeg SPEKULERER i at situasjonen er slik....snarere enn at man skal hoste opp 250 millioer ila kort tid. Hvis det virkelig er tilfelle er vi virkelig ute å kjøre.

 

Dennis

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #14 på: April 30, 2007, 23:18:17 »
Det lå et regnskap ute her for noen uker tilbake. Jeg husker ikke akkurat hvor, men det var store summer som ble diskutert måtte betales i sommer. Det er nok andre her som veit mer, ettersom jeg ikke er noen økonom. Vi er uansett i deep shit, ingen tvil om det.

- Dennis
Marching on together!

Robert H.

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #15 på: April 30, 2007, 23:27:14 »
Du klarer deg helt fint, Mr Kaizer [;)]

Det regnskapet du nevner viste med all tydelighet at det er 3 mulige utfall av den "økonomiske sommeren" i Leeds United:

1. Bates blar opp mer penger enn de fleste tror han har
2. Ny(e) eier(e) blar opp nok penger til å kjøpe klubben av Bates og hans medinvestorer samt til å dekke den kortsiktige gjelden alternativt nok til å kjøpe tilbake ER/TA som igjen kan brukes som sikkerhet til nye langsiktige lån.
3. Administrasjon

Personlig trodde jeg alternativ 3 var mest sannsynlig for noen måneder siden og det tror jeg fremdeles...[V]

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Det lå et regnskap ute her for noen uker tilbake. Jeg husker ikke akkurat hvor, men det var store summer som ble diskutert måtte betales i sommer. Det er nok andre her som veit mer, ettersom jeg ikke er noen økonom. Vi er uansett i deep shit, ingen tvil om det.

- Dennis

« Siste redigering: April 30, 2007, 23:30:19 av Robert H. »

veteranen

  • Gjest
Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #16 på: April 30, 2007, 23:37:18 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Cherry: Jeg tror ikke du da tenker på at vi har utestående gjeld som MÃ… betales ganske så umiddelbart pluss det faktum at vi ikke eier treningsanlegget eller Elland Road. Klubben er lutfattig og trenger investorer.

Vi kan hive ut spillerne som tar mye lønn, samt at gammel moro er ferdig betalt, men det er kun på driftskostnadene, det gir ikke klubben større kapital umiddelbart. Gjelden blir ikke mindre til tross for at våre ukentlige røde tall reduseres betraktelig. Vi trenger investorer som spytter inn penger og grunnen til at de er lunkne til det, er at nettopp (ettersom jeg forstår) opptil £20mill må betales i sommer.

- Dennis



Det kommer ingen store investorer inn så lenge Bates sitter med kontrollen. Folk som investerer store pengebeløp i en fotballklubb, vil bare gjøre dette hvis de får reel innflytelse over beslutninger som blir tatt, eller har stor tillit til dem som leder klubben. Det er umulig å få innflytelse over Bates, og bare naive og dumme mennesker vil ha tillit til ham.

Bates prøver tilsynelatende å invitere andre investorer inn i klubben, men jeg føler meg sikker på at han kommer til å mislykkes. Forklaringen har jeg gitt dere i avsnittet ovenfor - og utallige ganger tidligere.

Har noen av dere hørt Bates si følgende: "Jeg har ikke de finansielle musklene som må til for å få klubben på rett kjøl, og jeg er derfor villig til å overlate klubben til andre, forutsatt at de er villig til å betale meg tilbake det jeg har lagt ut på denne affæren."

Bates har ikke sagt noe sånt - og han kommer heller ikke til å gjøre det, så lenge han har fnugg av mulighet til å la det være! Derfor må ting bli så ille at Bates ikke er istand til å stille noen betingelser i det hele tatt. Dette er sannsynligvis den eneste måten vi kan bli kvitt ham på.

Blir Bates sittende lenge nok, er jeg redd for at resultatet blir at han bokstavelig talt tar klubben med seg i graven.





Robert H.

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #17 på: April 30, 2007, 23:44:05 »
Kloke ord som vanlig veteranen. Jeg er også redd for at Bates ikke forlater klubben før han bæres ut, men jeg er overbevist om at han ikke tar klubben med seg i graven. Dette blir løst i sommmer, antakeligvis via administrasjon/konkurs, men Bates er ikke Chairman i Leeds United 1. august, det blir jeg mer og mer sikker på!

veteranen

  • Gjest
Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #18 på: April 30, 2007, 23:56:28 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Kloke ord som vanlig veteranen. Jeg er også redd for at Bates ikke forlater klubben før han bæres ut, men jeg er overbevist om at han ikke tar klubben med seg i graven. Dette blir løst i sommmer, antakeligvis via administrasjon/konkurs, men Bates er ikke Chairman i Leeds United 1. august, det blir jeg mer og mer sikker på!


Eehh... du mener altså at han blir båret ut av chairmannstolen før 1. august ..? [8)]

Vel, siden det ligger til vår kultur å skrive pent om folk som ikke lenger er blant oss, så skal jeg allerede nå intenst fokusere på hans positive egenskaper, slik at jeg om 2-3 måneder kan hoste opp 3-4 positive ord om fyren! [:I]

Dennis

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #19 på: Mai 01, 2007, 00:09:46 »
Jeg skulle ønske du kom med mer positive ord i denne saken, veteranen, for jeg tror på hvert eneste ord du sier. At Bates ikke vil la noen andre ta kontroll over klubben har du helt rett i. Han sitter der til det gror måsa på han, eller han blir tvunget ut. [:(]

Dersom han får et bud som betaler tilbake det han har brukt, pluss en del som går i lomma hans, tror jeg han forsvinner, men hvem er nå interessert i å ta over denne gjelda vår? Jeg er redd at disse investorene som skal luske rundt Elland Road venter til denne gjelda er borte, før de åpner lommebøkene. Det som derimot er skremmende er hva som skjer dersom Leeds blir satt under administrasjon. Hvis Bates ikke har ei krone - som jeg tror - hva kan vi da selge unna for å holde kreditorene unna?

Kan det være begynnelsen på slutten for Leeds? Eller er det lyspunkter her, foruten at Bates kan være borte fra Leeds til høsten - på den ene eller andre måten? Talk to me, vettis!

- Dennis
Marching on together!

Robert H.

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #20 på: Mai 01, 2007, 00:11:48 »
Tror ikke vi legger helt den samme betydningen i å bli båret ut. For meg er ikke det ensbytende med at mannen dør for å si det sånn... Han kan bli "båret" ut av banker, fans eller forhåpentligvis nye investorer som gjør et skikkelig solid fremstøt.


quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Robert H.

Kloke ord som vanlig veteranen. Jeg er også redd for at Bates ikke forlater klubben før han bæres ut, men jeg er overbevist om at han ikke tar klubben med seg i graven. Dette blir løst i sommmer, antakeligvis via administrasjon/konkurs, men Bates er ikke Chairman i Leeds United 1. august, det blir jeg mer og mer sikker på!


Eehh... du mener altså at han blir båret ut av chairmannstolen før 1. august ..? [8)]

Vel, siden det ligger til vår kultur å skrive pent om folk som ikke lenger er blant oss, så skal jeg allerede nå intenst fokusere på hans positive egenskaper, slik at jeg om 2-3 måneder kan hoste opp 3-4 positive ord om fyren! [:I]

« Siste redigering: Mai 01, 2007, 00:14:22 av Robert H. »

veteranen

  • Gjest
Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #21 på: Mai 01, 2007, 00:21:47 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg skulle ønske du kom med mer positive ord i denne saken, veteranen, for jeg tror på hvert eneste ord du sier. At Bates ikke vil la noen andre ta kontroll over klubben har du helt rett i. Han sitter der til det gror måsa på han, eller han blir tvunget ut. [:(]

Dersom han får et bud som betaler tilbake det han har brukt, pluss en del som går i lomma hans, tror jeg han forsvinner, men hvem er nå interessert i å ta over denne gjelda vår? Jeg er redd at disse investorene som skal luske rundt Elland Road venter til denne gjelda er borte, før de åpner lommebøkene. Det som derimot er skremmende er hva som skjer dersom Leeds blir satt under administrasjon. Hvis Bates ikke har ei krone - som jeg tror - hva kan vi da selge unna for å holde kreditorene unna?

Kan det være begynnelsen på slutten for Leeds? Eller er det lyspunkter her, foruten at Bates kan være borte fra Leeds til høsten - på den ene eller andre måten? Talk to me, vettis!

- Dennis



Jeg er overbevist om at ting vil snu seg til det bedre - og det kan skje allerede denne sommeren.

Ã… diskutere Wise, spillere, eller hva det måtte være, blir nesten uvesentlig i disse dager, fordi det er eierskapet som er hovedproblemet.

Men jeg er faktisk optimistisk når det gjelder Leeds-fremtiden. Og når oppturen kommer, så vil vi antagelig verdsette den mere enn noen andre, nettopp pga all den dritten vi har vært igjennom. [:)]

veteranen

  • Gjest
Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #22 på: Mai 01, 2007, 00:25:39 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Tror ikke vi legger helt den samme betydningen i å bli båret ut. For meg er ikke det ensbytende med at mannen dør for å si det sånn... Han kan bli "båret" ut av banker, fans eller forhåpentligvis nye investorer som gjør et skikkelig solid fremstøt.



Jeg skjønte det, Robert, men jeg kunne bare ikke dy meg..! [}:)][:)]

Dennis

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #23 på: Mai 01, 2007, 00:42:16 »
Ja, vi får håpe det! Jeg er i alle fall stolt av klubben min, om enn ikke stolt av alle som er tilknyttet den. I dag står jeg på jobb iført Leeds-drakt og hevet hode. Det er utrolig få som slenger dritt, faktisk ingen så langt. Det må bety at folk skjønner at vi er tilhengere av en stolt klubb, som kommer tilbake! [:)]

Som så mange andre ser jeg også på Ken Bates som hovedproblemet i klubben vår i dag. Han har tydeligvis ikke evne til å styre en klubb med en sånn gjeldsbyrde. Hovedproblemet hans er nok at han er en jævel å samarbeide med og at klubben styres som et diktatur, i alle fall virker det sånn utad. Det skal derimot også nevnes at han lider under gjeldsbyrden som ble skapt av Ridsdale-regimet, så det er ikke vår nåværende styreformanns direkte skyld at vi sitter med skjegget i postkassa. Hadde han derimot vært mer åpen, jugd mindre og mer samarbeidsvillig, er jeg sikker på at klubben kunne spilt i CCC også neste år. [xx(]

Jeg ser ikke at det kan være managers skyld at vi rykker ned. Selvfølgelig, noen kunne sikkert redda oss, men Wise har gjort en god jobb i å binde sammen et lag som har vært helt uten moral og selvtillit. Vi er en av de bedre lagene de siste par månedene, men det kom for sent - etter min mening mye takket være Bates' handlinger, eller rettere sagt mangel på dem. [V]

Det er for oss selvsagt umulig å si hva som har skjedd i gangene på Elland Road i år, men noe er fryktelig galt med klubben. Jeg håper så inderlig at noen lokale investorer tar affære, skjønner at Leeds United reddes og kjøper Ken Bates ut av min kjære klubb. Dersom gjelda hadde blitt slettet, TA og Elland Road kjøpt tilbake, ville ett hundre kilo falt av mine skuldre. Da kunne vi startet på nytt, med frisk kapital og en spillerstall med unge talenter og et par smarte kjøp ved siden. En tid der vi har råd til å si nei til store bud, a la Southampton. En tid der Leeds United er et storlag igjen... [}:)]

- Dennis
Marching on together!

Robert H.

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #24 på: Mai 01, 2007, 23:53:58 »
Også Krasner tror vi blir "administrert" i løpet av kort tid. Denne mannen har bedre oversikt over Leeds United sin økonomi enn de fleste andre. Stålsett dere, dette blir en interessant sommmer...

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/sport/football.html?in_article_id=452014&in_page_id=1779

ragnar

Re: Bates på yorkshire radio...
« Svar #25 på: Mai 02, 2007, 00:13:55 »
Det blir noen meget spennende uker fremover nå. Både med tanke på det sportslige og det utenom-sportslige.

Om det er noen som har en skyld i at denne sesongen har resultert i et potensielt nedrykk, er som i alle andre klubber/bedrifter, de som sitter ved roret.

Summen av det Bates har gjort i Leeds er etterhvert begynt å vippe over på den negative siden. Så det er på et styrenivå et evt skifte må skje...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*