Skrevet av Emne: Administrasjon og godt er det  (Lest 7028 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Administrasjon og godt er det
« på: Mai 02, 2007, 02:29:47 »
dette innebærer det faktiske forholdet om at Bates må fratre sin rolle i Leeds United.Dette er bare positivt for Leeds. Jeg sa det før Bates tok over.Det beste for Leeds United sin fremtid er en administrasjon. Da er vi kvitt all gjeld og en ny eier kan ta over en skute med mere handlefrihet enn hva Bates har i dagens situasjon. Nei jeg ønsker en administrasjon velkommen. Hvis Bates får lov å fortsette tror jeg faktisk Leeds vil kjempe for å overleve i Div 1. Muligens rykker vi enda lengre nedover



Joe Jordan

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #1 på: Mai 02, 2007, 02:33:39 »
Eh, kan noen forklare meg hva som i praksis skjer når en klubb blir satt under administrasjon? Har hørt flere motstridende beskrivelser angående dette...



'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

h.b

  • Gjest
Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #2 på: Mai 02, 2007, 02:38:36 »
Det er vel litt innvikla hele prosessen.Noen sier at man må starte med minus 10 poeng når serien starter opp. Noen sier at man må starte i bunnen av det proffesjonelle system. For Leeds sin del betyr det league 2.Det eneste som er sikkert er det faktum at all verdi i fotballklubben vil selges.Men nå eier jo ikke Leeds noen verdens ting da.ondsinnede rykter sier at stråselskapet til Bates eier både Thorpe Arch og Elland Road. Dette er vel en av grunnene til at Bates ønsker en adm. Han kan da selge overnevnte annlegg til de nye eierne. Eller enda bedre. Leie dem ut for en høy månedlig leie. Så for Bates er dette en vinn vinn situasjon


« Siste redigering: Mai 02, 2007, 02:40:30 av h.b »

Stifler

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #3 på: Mai 02, 2007, 03:13:02 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2100779,00.html



She has a face on her like a bulldog that's just licked piss off a nettle…….
-Nr 2 er den første taperen-

Per-Stian

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #4 på: Mai 02, 2007, 03:24:48 »
No vart eg iallfall forvirra! Skjønar fint lite av kva ein eventuell "administrasjon" vil bety for klubben[:(] Skal vi smile eller grine?

Svend Anders

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #5 på: Mai 02, 2007, 04:00:36 »
Jeg TROR jeg forklare i grove trekk:

Administrasjon:
Klubben tas over av et statlig (?) "team". Disse driver klubben videre med minst mulig kostnader i et forsøk på å betale ned gjeld, etc.
DETTE BETYR IKKE AT GJELDEN SLETTES på null komma null. Det blir akkurat det samme som tidligere, bare at folka som styrer KUN tenker penger og fotballen kommer i siste rekke.

Konkurs:
Selskap (evt klubb) må legges ned, kreditorene får ikke en dritt og mest sannsynlig må laget starte på bunnen av hele ligasystemet... litt avhengig av hvor fort det evt kommer nye på banen, etc.

For å understreke: Ken Bates har opptil £10 millioner i lån til klubben via sine selskaper (han har i alle fall hatt det tidligere). Dersom klubben går kok mister han ALT dette. Dersom klubben går i administrasjon må han stelle seg i kø sammen med alle andre klubben skylder penger, og det vil ta trolig ta lang tid før han får tilbake noe av det han har sprøytet inn.

Er det ingen som har tenkt tanken at dersom administrasjon eller konkurs hadde vært en slik glimrende idé, så ville det vært det første Bates foretok seg da han kom til klubben?

NÃ… derimot, er spørsmålet om han klarer å UNNGÃ… at klubben havner i administrasjon.

Jeg understreker at dette er min tolkning av reglene, og det kan godt være det finnes noen smutthull. Blant annet SPEKULERER noen i om Bates finner nye eiere som betaler han "under bordet" for å la klubben gå konk, slik at de igjen kan ta over klubben gratis, uten gjeld.

For ordens skyld: Bates eier, etter alle solemerker, ikke Teak TC.

Svend A

http://www.svendanders.com/

berlin

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #6 på: Mai 02, 2007, 04:03:47 »
Ã… bli satt under administasjon er egentlig "styrt avvikling", med mindre det kommer interessenter ( som nå ) og overtar resterende gjeld. Det er helt feil at "resterende gjeld" blir slettet.

Situasjonen kan være alvorlig for Leeds, fordi man har hendene bundet mens man er i administrasjon,
og det sportslige kan derfor lide mer enn når man kan "drive butikk med vanlig revisjon".

Poenget er at det er ingenting bra med adminstrasjon, bortsett fra muligens at man slipper å forhandle med Bates. Men Bates har jo div. interesser som andre har presisert, så man kommer ikke utenom gubben uansett.

berlin

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #7 på: Mai 02, 2007, 04:06:24 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg TROR jeg forklare i grove trekk:

Administrasjon:
Klubben tas over av et statlig (?) "team". Disse driver klubben videre med minst mulig kostnader i et forsøk på å betale ned gjeld, etc.
DETTE BETYR IKKE AT GJELDEN SLETTES på null komma null. Det blir akkurat det samme som tidligere, bare at folka som styrer KUN tenker penger og fotballen kommer i siste rekke.

Konkurs:
Selskap (evt klubb) må legges ned, kreditorene får ikke en dritt og mest sannsynlig må laget starte på bunnen av hele ligasystemet... litt avhengig av hvor fort det evt kommer nye på banen, etc.

For å understreke: Ken Bates har opptil £10 millioner i lån til klubben via sine selskaper (han har i alle fall hatt det tidligere). Dersom klubben går kok mister han ALT dette. Dersom klubben går i administrasjon må han stelle seg i kø sammen med alle andre klubben skylder penger, og det vil ta trolig ta lang tid før han får tilbake noe av det han har sprøytet inn.

Er det ingen som har tenkt tanken at dersom administrasjon eller konkurs hadde vært en slik glimrende idé, så ville det vært det første Bates foretok seg da han kom til klubben?

NÃ… derimot, er spørsmålet om han klarer å UNNGÃ… at klubben havner i administrasjon.

Jeg understreker at dette er min tolkning av reglene, og det kan godt være det finnes noen smutthull. Blant annet SPEKULERER noen i om Bates finner nye eiere som betaler han "under bordet" for å la klubben gå konk, slik at de igjen kan ta over klubben gratis, uten gjeld.

For ordens skyld: Bates eier, etter alle solemerker, ikke Teak TC.

Svend A

http://www.svendanders.com/



Jeg skrev mitt innlegg samtidig SA, og konstaterer at vi har tilnærmet lik oppfatning. Så det betyr vel at vi har rett.
Punktum finale. [:)]

berlin

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #8 på: Mai 02, 2007, 04:09:04 »
Et meget viktig poeng er også at om LUFC virkelig går konkurs, så er det faktiskt ENDEN på navnet LUFC.

....og da vet jeg sannelig ikke om jeg kommer til å henge med videre......

Erik_

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #9 på: Mai 02, 2007, 04:09:10 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Er det ingen som har tenkt tanken at dersom administrasjon eller konkurs hadde vært en slik glimrende idé, så ville det vært det første Bates foretok seg da han kom til klubben?


Jo, derfor synes jeg at det er rart at det snakkes om at dette skal skje akkurat nå. Men så er det mye annet jeg synes Bates kunne foretatt seg når han kom til klubben da. [:)]

berlin

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #10 på: Mai 02, 2007, 05:01:24 »
Grunnen til at det kommer opp akkurat nå, er jo fordi vi NÃ… vet at det blir L1 neste år, og det impliserer en god del mindre inntekter for å dekke utgifter. Hadde vi beholdt plassen, ville det neppe blitt spekulert i det.

Personlig håper jeg klubben kan fortsette sin dialog med kreditorene, men som de fleste (alle?) andre kunne jeg godt tenkt meg at noen hadde tatt steget og "kjøpt ut" Bates. Kreditorene kan man holde stand så lenge de tror det er større sjanse for at de får (sikret) pengene sine om klubben får fortsette sin drift. Det er antagelig stor forvirring om hvilken kreditor som får komme først til mølla, d.v.s en heftig juridisk greie, så min personlige mening er at det er lite sannsynlig at vi blir satt under administrasjon.

Men, som jeg skrev i en annen tråd, ingen, hverken jeg eller andre her på forumet eller i engelske medier, har nok innsikt i LUFC sin økonomi.

Men tråden inviterte til debatt om adminstrasjon er bra eller ikke for LUFC, ikke sannsynligheten for at det vil skje. Så dr har jeg vel bare preiket litt videre.....

Jon R

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #11 på: Mai 02, 2007, 05:54:17 »
Jeg tror fortsatt at du har et altfor "romantisk" syn på dette med administrasjon, håkon. [:)]

Jon R.
Jon R.

Ferre

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #12 på: Mai 02, 2007, 06:06:47 »
Kommer til florere rykter om det ene og det andre i ukene som kommer. Tror ikke administrasjon vil være løsningen for Leeds, la oss heller håpe at noen vil sprøyte inn litt penger i klubben vår. Blir i alle fall noen meget spennende uker fremover.

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #13 på: Mai 02, 2007, 14:54:20 »
Former Sheffield United chairman Mike McDonald has played down reports that he is tabling a bid to takeover Leeds United according to the BBC.

McDonald has met Ken Bates but does not want to takeover completely and has no interest in becoming chairman. McDonald said: 'I said if there was a consortium someone wanted me to join I'd consider it.

'But I didn't want to be on the board or chairman.'

However our great saviour Ken Bates, obviously doing the best for the club has told McDonald to go away and prove the funds. Good on you Ken, I'm sure these people wouldn't be bidding if they didn't have the money.

Rumours that McDonald was in talks with an Irish consortium linked to former Newcastle boss Graham Souness have been denied by the man himself:

I don't know where these stories come from,' he said.

'I have not spoken to Graeme Souness since all the problems Sheffield United had with Benfica over Brian Deane.

'If someone said, 'would you invest in Leeds?', I would be interested if I thought it was a good deal.'

Good deal or bad deal? I'd rather Bates didn't remain at the club for much longer.

http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=63676

h.b

  • Gjest
Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #14 på: Mai 02, 2007, 14:57:46 »
Per-Stian
Hvor mye har du fått i deg poå morrakvisten.
However our great saviour Ken Bates. Denne hører man ikke ofte



Per-Stian

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #15 på: Mai 02, 2007, 15:03:17 »
quote:
Originally posted by h.b

Per-Stian
Hvor mye har du fått i deg poå morrakvisten.
However our great saviour Ken Bates. Denne hører man ikke ofte






Hehe, heile saken er faktisk klipt frå VitalFootball. Eg har ikkje redigert eit einaste ord - eg kan ikkje engelsk!

Men såpass skjønar eg at denne setninga fort kan tolkast som IRONISK, Håkon:

However our great saviour Ken Bates, obviously doing the best for the club has told McDonald to go away and prove the funds. Good on you Ken, I'm sure these people wouldn't be bidding if they didn't have the money.
« Siste redigering: Mai 02, 2007, 15:05:30 av Per-Stian »

MrK

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #16 på: Mai 02, 2007, 15:06:58 »
Hva dette er kan en bare undre seg over!

Leeds veteran Gary Kelly is involved in talks with two consortiums interested in buying the club. (Daily Star)



"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Sleivind

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #17 på: Mai 02, 2007, 15:09:26 »
quote:
Originally posted by MrK

Hva dette er kan en bare undre seg over!

Leeds veteran Gary Kelly is involved in talks with two consortiums interested in buying the club. (Daily Star)



"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07



Så går kanskje all lønna Leeds har betalt til Kelly til noe vetig alikevel?

h.b

  • Gjest
Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #18 på: Mai 02, 2007, 15:11:23 »
Ole Brumm kjøper både Leeds og Milan. Ja takk begge deler.Milan som farmerklubb



Per-Stian

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #19 på: Mai 02, 2007, 15:14:05 »
quote:
Originally posted by MrK

Hva dette er kan en bare undre seg over!

Leeds veteran Gary Kelly is involved in talks with two consortiums interested in buying the club. (Daily Star)




[:0] Dette kan jo i og for seg vere bra greier, men håpar ikkje det er nokon samanheng mellom Kelly og det irske konsortiumet som inkluderar Souness!

RoarG

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #20 på: Mai 02, 2007, 15:30:22 »
Folk har visst gått helt over styr her på forumet[:(!]. Man vil ha klubben satt under administrasjon for å få vekk Bates??! Og så da? Hvem skal så eie å lede klubben? Er det sikkert at alle de andre såkalte "interessentene" er det spøtt bedre? At en supporter vil klubben sin så vondt at han/hun vil la den bli satt under adm. er bare sjokkerende.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #21 på: Mai 02, 2007, 15:33:20 »
Det å bli kvitt Bates er det samme som en verkebyll. I det lange løp er Leeds bedre tjent med administrasjon enn å ha en eier som Ken Bates



RoarG

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #22 på: Mai 02, 2007, 15:49:59 »
Og med adm. har vi ingen innflytelse selv, starter med poengtrekk, og man kan se laaangt etter spill i CCC f.o.m. sesongen 2008/09. Ã… ønske adm. er en "no option"-løsning.
quote:
Originally posted by h.b

Det å bli kvitt Bates er det samme som en verkebyll. I det lange løp er Leeds bedre tjent med administrasjon enn å ha en eier som Ken Bates






Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #23 på: Mai 02, 2007, 16:08:57 »
Hvis du tror at Leeds rykker opp med Bates som eier så er jeg redd at du tar fullstendig feil. Bates vil nok prøve å spare seg til opprykk. En slik tankegang fungerer ikke.Ved en administrasjon og det verste tenkelige skjer, så starter Leeds opp i League 2. Da er vi raskere tilbake i CCC enn vi vil være med Bates som eier



rd1

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #24 på: Mai 02, 2007, 17:26:49 »
Svend Anders og Berlin har skjønt hva administrasjon er for noe, mens h.b. stakkars er helt på jordet.

Det er ikke slik at Bates mister eierskapet over Leeds, men han mister kontrollen over klubben om Leeds blir satt under administrasjon. Dersom "administrasjonen" skaffer nok penger til kreditorene ved å selge alle spillere, kutte lønninger, legge ned youth academy etc etc. vil Leeds bli "frigitt" fra administrasjon og Bates får igjen kontrollen over klubben.



"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

espenm

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #25 på: Mai 02, 2007, 17:33:37 »
Hva skjer hvis administrasjonen slår klubben konkurs?
 

Budda

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #26 på: Mai 02, 2007, 17:36:35 »
Trur det vil være forferdelig for Leeds og havne i administrasjon. Da kommer nok de største talentene som Elliot og Rose til å bli solgt i alle fall. Slik jeg oppfatter det, så vil de salgbare spillerne forsvinne ved administrasjon. Da skal vi nok se langt etter ett opprykk
Endre

Adis

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #27 på: Mai 02, 2007, 17:56:32 »
En eventuell administrasjon er nok ikke en god løsning på noe som helst. Som det blir sagt her ville alle verdier som er mulig å kvitte seg med bli solgt og hendene til klubben vil være bundet i lang tid. Jeg på min side tror ikke klubben havner under administrasjon. Jeg tror at man vil foreta voldsomme kutt i flere avdelinger igjen, mange vil miste jobben, spillere uten kontrakt ryker garantert og særdeles billig arbeidskraft vil bringes inn. Og hva gjelde Bates avvising av diverse mennesker som er interesserte i klubben så har jeg ingen problemer med å forstå at han ber dem bevise at de har midler. Finnes sikkert en hele skokk useriøse mennesker som vil ha sine 15 minutes of fame og PR omtale av diverse grunner uten egentlig å ha noen seriøs interesse i å ta over Leeds United. Bates ville GARANTERT solgt klubben hvis det kommer noen med nok penger og som kan bevise det enkelt og greit. Bare husker da Kirwin intervjuet han tidligere i vår og de nevnte oppkjøperne av Villa el. hvem det var og Bates slang inn i bisetningen at summen de betalte var ridiculous, og at de kunne fått kjøpt Leeds for langt under halvparten. Klart gammer'n vil selge hvis han kan. Må innrømme jeg ikke ser på Bates som den gedigne byllepesten mange gjør. Ja jeg liker han selvfølgelig ikke ettersom han alltid vil være BlueScum og han gjorde vel ikke akkurat økonomien i Chelsea sunn, men hvilke andre alternativer har vi??!?! Hvor er alle de andre som vil kjøpe klubben i stedet for Bates?? Vi vet jo egentlig fryktelig lite om hvordan den økonomiske situasjonen i klubben egentlig er. Han ville jo aldri avslørt offentlig hvor dårlig det egentlig står til og i hvilken grad kreditorene henger på nakken hans. Mye mulig han er et grådig svin som bare vil klubben vondt og gjør alt han kan for å drive oss rett ut av ligasystemet, men det som taler kraftig i mot det etter min mening er at klubber i dag må drives som bedrifter og han er nå en gang styrtrik i forhold til menigman, så noe må han ha gjort riktig i livet for å komme dit han er. Og om han så er på jakt etter kun penger i Leeds, så må det vel i stor grad være slik at jo bedre klubben gjør det sportslig, desto mer penger tjener han. Så HVORFOR skulle han ha interesse av å ta over en CCC klubb og rævkjøre den med vilje?! Jeg ser ikke helt greia..





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Dennis

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #28 på: Mai 02, 2007, 18:14:36 »
Skremmende at det har gått så langt at flere ønsker administrasjon framfor Bates som videre styreformann! [:0] [:0] [:0]

Jeg håper for all del heller at Bates sitter videre, enn at klubben blir satt under administrasjon og det siste lille av verdier i klubben forsvinner, eller at vi går konkurs! Forhåpentligvis er det noe i ryktene som svirrer om overtagelse. Det er foreløpig kun en masse rykter, men som det heter; ingen røyk uten ild.

Gary Kelly som styreformann? Hm, ja takk!

- Dennis
Marching on together!

GeirO

Re: Administrasjon og godt er det
« Svar #29 på: Mai 02, 2007, 18:28:36 »
Et scenario:

Klubben blir satt under administrasjon. Vi må selge/gi bort alle spillere med en viss verdi. Kun rask igjen, OG VI RYKKER NED TIL LEAGUE 2......osv...
MOT