Skrevet av Emne: Et aldri så lite varsko  (Lest 6945 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Robert H.

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #30 på: Juli 26, 2006, 16:37:32 »
Helt enig. Blackwell uttaler i YEP at han ser for seg en sentral midtbane bestående av Nicholls og Derry.

Dersom Blackwell ikke ser Eirik som et klart førstevalg så er mannen selvfølgelig uønsket med den lønna han er på! Dette stemmer bra med de korte samtalene jeg hadde med Eirik i Sarpsborg. Han nevnte ikke et ord om den mye omtalte "oppklaringssamtalen" med Blackwell. Derimot virket han fremdeles bitter over at han ble vraket i Cardiff...

quote:
Originally posted by kato

Glemte Bakke.

Kan ikke skjønne annet enn at en spiller som settes til side nesten hele våren,  + når vi spiller vår viktigste fotballkamp på mange år, er på tur ut porten.

Det handler om å bli kvitt han, og det er ikke enkelt uten O`Learys hjelp. Jeg tror han kun brukes som utstilling for å få spilleren bort.


MrK

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #31 på: Juli 26, 2006, 16:46:59 »
Synes det er for utrolig at han bare bestemmer hvem som spiller på midtbanen når faktisk Nicholls pt ikke har skrevet under....... forstår heller ikke at en kvalitets spiller som Bakke blir veiet og funnet for lett. At han er godt betalt i tillegg rimer dårlig.

Hvordan selge en spiller som kun har spilt mot topplag i Norge i pre season ( ironi) er meg en gåte.
Synes mye av det KB har foretatt seg i løpet av sin tid på ER har vært merkelig, siste er oppstillingen i Cardiff - der faktisk seier var det eneste som gjaldt, det så ut som en prøvde å forsvare seg til seier og slik sett var det greit.

Vi trenger stoppere da våre egne er tilårskomne samt minst en target man da en har usikre kort på topp. Kantspillere er og påkrevd.

Fryder meg over at B'ham mister Pennant - men nå har de fryktelig mye cash!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

gelderdend

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #32 på: Juli 26, 2006, 17:05:02 »
Noe av poenget er at vi skaper altfor få sjanser. Hulse var god en periode ifjor før skaden, men ble veldig isolert alene på topp de siste 10-15 kampene. midtbanen vår var altfor svak og kantspill fraværende. da er det heller ikke lett å være spiss.

Vi scorte vel kun 57 mål i fjorårssesongen, det samme som Crewe som rykket ned. Det sier en del, da vi var i PO finale.

Håper Nicholls er den spillertypen vi trenger, hvis ikke MÃ… Bakke slippe til.

Er også enig med en annen her inne at Cressy og Healy må få sjansen på topp sammen. Det fungerer overhodet ikke med Healy på vingen, nå må gutten få noen sjanser på topp sammen med en annen spiss.

Hulse salget var en liten strek i regningen for min del, men jeg skjønner samtidig klubben da de ikke kan si nei til en slik fortjeneste på en drøy sesong.

Killa must stay!!
 

HåvardK

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #33 på: Juli 26, 2006, 19:23:16 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

Jeg har fått en snikende følelse av at salget av Hulse (og det kommende salget av Killa?) kommer fordi det viser seg umulig å bli kvitt Bakke...

Spesielt nå som DOL er ute av dørene...

Budsjetter må holdes i det Bates'ske hjem.



The glamour and the bright lights and the politics of sin
The ghetto that you build for me is the one you end up in

B.Dylan


Akkurat dette murrer litt hos meg også, Asbjørn. Vi blir betydelig mer svekket - ikke minst på litt lengre sikt - hvis(når?)Killa forsvinner.

For øvrig syns jeg kato leverer en veldig riktig analyse av tingenes tilstand for tiden. Og med veteranens og Jon R´s presiseringer og andre innspill er det ikke mye som trenger å legges til. Annet enn at Asbjørn har bevart sitt falkeblikk - og glimtet i øyet.

Stewart Harvey

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #34 på: Juli 26, 2006, 20:41:05 »
Kato.
Du som har vært vår vandrede Kevin Blackwell-fan. Plutselig - gjennom en regnfull sommer i Nord-norge - er all truen din borte.

Jeg skjønner det ikke.

1. Etter min mening er vi ikke svekket på spissplassen. Jeg forventer derimot at Cresswell forutsatt skadefri vil gjøre en minst like god jobb som spiss som Hulse dersom han spiller fast. I tillegg har Blake fått en full pre-season, og kan etter det gi oss en overraskelse. I tillegg kan vel ikke Healy gjøre det dårligere enn i fjor. I tillegg kommer det kanskje inn en ny spiss etterhvert.

2. Midtbanen er styrket, og vil bli styrket. Miller og Douglas spilte helt ok i fjor, men jeg kan ikke se at disse hadde så stor betydning for fjorårets resultater. Særlig siden jeg mener at Stone og Bakke(antar at han blir)i god form samt Livermore og Carole vil gi oss en sterkere midtbane. I tillegg håper jeg virkelig at Nicholls kommer. Han tror jeg er en mann som vil passe meget godt inn hos oss. Jeg vil heller ikke bli overrasket om det kommer en forsterkning til på midten.

3. Forsvaret holder også mål. Venstrebacken var ikke et så stort problem i fjor. Vi kunne nok gjerne forsterket oss der, men det kommer kanskje før vi aner det. I tillegg har vi Lewis som kan trekkes ned dersom midtbanen forsterkes. Killgallon er nok også blitt et år bedre, og i det tilfelle han blir solgt, vil dette gi oss økonomisk ryggrad til å forsterke forsvaret vårt slik at forsvaret neppe blir dårligere enn i fjor.

4. Resultatet i treningskamper klarer jeg heller ikke å irritere meg over. Noen ganger vinner man alle og gjør det dårlig når sesongen startet og vice versa. Det er fra og med ligaåpningen det gjelder.


Laget bør dermed være minst like godt rustet som i fjor selv om vi ikke akkurat kan forvente å ta en Reading i år. Men med et par/tre ekstra innkjøp (som vi nå muligens har midler til etter salget av Hulse) må vi nok kunne forvente å kjempe om direkte opprykk.
 

Klausen

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #35 på: Juli 26, 2006, 21:21:40 »
Hvordan kan du unngå å mene at vi er svekket på spissplassen når vi mister forrige sesongs toppscorer? Mannen var skadet nesten hele sesongen, likevel scoret han 14 mål!
Vi står igjen med 3 spisser som ingen har vist seg å være storscorere, Cresswell er unntaket, men han har vært mye skadet og han er mest sannsynlig ikke klar til sesongstart.
Det kan ikke diskuteres en gang, vi ER svekket i angrep!
Du skriver at vi kanskje får inn en spiss etterhvert. Det er ingen sikkerhet, og så lenge vi ikke kjøper en like god spiss som Hulse, er og vil vi forblir svekket!

Midtbanen er muligens styrket i antall, men i kvalitet i forhold til det laget som avsluttet forrige sesong? Hvis du ikke klarer å se at Miller og Douglas hadde noen stor betydning for fjorårets resultater bør du se grundigere etter. De scoret ikke mange mål, men spilte tross alt over halvparten av kampene for Leeds og på den måten har de betydning for resultatene på lik linje
med alle andre som spilte! Uten Douglas Miller hadde vi knapt hatt midtbanespillere,og vi hadde garantert ikke nådd Play Off-finalen.
Du skriver videre at du HÃ…PER at Nicholls kommer,og TROR han passer hos oss... Du må gjerne tro og håpe, det får stå på din regning! Resten av oss får forholde oss til realitetene.

Venstrebacken er et stort problem! Alle som så Leeds spille i fjor vet dette, så å uttale noe annet blir usakelig!

Hvor har det blitt av holdningen om at selvtilliten skal bygges opp i treningskamper? Det er tross alt en grunn til at man velger å møte antatt svakere motstand i oppkjøringen...
Jeg hadde ikke gått til serieåpningen med all verdens selvtillit etter to strake tap mot dårligere lag!

Sydhagen

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #36 på: Juli 26, 2006, 21:27:16 »
et godt eksempel på at treningskamper er noe helt annet enn seriespill er brann i årets sesong her i norge..!!

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #37 på: Juli 26, 2006, 21:28:49 »
Så snart vi får chippet Bakke ut døra er han borte
 

Klausen

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #38 på: Juli 26, 2006, 21:32:50 »
Som noen har presisert tidligere så er Brann unntaket og ikke regelen... Det er sjelden det fungerer på den måten!

Stewart Harvey

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #39 på: Juli 27, 2006, 00:40:58 »
Jeg er rett og slett uenig i de konklusjoner DU trekker Klausen. Det betyr ikke automatisk at jeg er usaklig. Derimot at det er forskjellige meninger om ting. Jeg er ganske sikker på at du og "resten av oss" ikke har fasiten.

Hvis du ser nærmere på spissene våre i fjor scoret de omtrent like mange mål. Hulse var toppscorer, men det var IKKE som om at han bøttet inn mål for gøy. Det var heller ikke slik at Blake og Healy spilte spesielt mange kamper fra start. Etter min mening har både Blake, Healy og Cresswell vist at de er gode for mål i denne divisjonen - både hos oss og i klubbene de har vært tidligere. Har god tro på at spissene våre (om de er 3 eller 4) vil stå for i overkant av 40 mål med god støtte fra midtbanen.

Det er etter min mening heller ingen grunn for å hausse opp Rob Hulse som noe annet enn en middelmådig spiss som sannsynligvis ikke vil gjøre noe stor furore i premier league. Enig i at dersom Cresswell fortsatt blir skadet vil DET være et problem. Men nå spekulerer du i noe som ikke har kommet offisielt fra klubben.

Det er også fortsatt lang tid igjen før transfervinduet stenger. Jeg tror at vi vil hente nye spiller før fristen. Det betyr ikke at jeg tror på julenissen. Synes ikke vi skal ta helt av med negativiteten før sesongsstart.

Selvfølgelig har jeg registrert at Douglas og Miller spilte en rekke kamper i fjor for oss. Det jeg sier er at det absolutt er mulig å erstatte disse. Her er vi erstattet med Carole, Livermore, foreløpig en skadefri Bakke (tror ikke vi blir kvitt Bakke) og en skadefri Stone. I tillegg er det meget sannsynlig at vi får inn Nicholls (eller alternativt en annen lik spiller). Etter min mening - usaklig eller ikke - er dette med på å forsterke midtbanen vår både i antall og kvalitet.

Jeg minner forøvrig om at realiteten er at Leeds har fått akseptert budet på Nicholls, og at det sånn er sannsynlig at vi får kjøpe han. Alternativet er vel at vi bruker pengene på en annen spiller. Eller?

Når det gjelder venstrebackene våre, var vel også disse med på å spille oss til playoff. Selvfølgelig ønsker også jeg at vi skal få tak i en bedre venstreback (som de fleste plasseringer på laget vårt...), men jeg kan ikke se at vi er verre forspent der enn i fjor da vi kjempet om opprykk. Vi har som nevnt tidligere USA sin venstreback på laget. Kanskje en ide å prøve for oss og?

Når det gjelder treningskampene, er det selvfølgelig greit å vinne alt som er mulig. Men poenget mitt er at treningskampene fort er glemt. Det er i min verden i alle fall ikke noe poeng å sette varsellysene på FØR sesongen starter. Dere som ønsker det har full rett til det, men selvpining har aldri vært min styrke.
 

Stewart Harvey

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #40 på: Juli 27, 2006, 00:48:23 »
Forøvrig er realitetene at Nicholls er klar.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_1364828,00.html
 

Leedsfan

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #41 på: Juli 27, 2006, 01:04:13 »
quote:
Originally posted by Stewart Harvey

Kato.
Du som har vært vår vandrede Kevin Blackwell-fan. Plutselig - gjennom en regnfull sommer i Nord-norge - er all truen din borte.

Jeg skjønner det ikke.

1. Etter min mening er vi ikke svekket på spissplassen. Jeg forventer derimot at Cresswell forutsatt skadefri vil gjøre en minst like god jobb som spiss som Hulse dersom han spiller fast. I tillegg har Blake fått en full pre-season, og kan etter det gi oss en overraskelse. I tillegg kan vel ikke Healy gjøre det dårligere enn i fjor. I tillegg kommer det kanskje inn en ny spiss etterhvert.

2. Midtbanen er styrket, og vil bli styrket. Miller og Douglas spilte helt ok i fjor, men jeg kan ikke se at disse hadde så stor betydning for fjorårets resultater. Særlig siden jeg mener at Stone og Bakke(antar at han blir)i god form samt Livermore og Carole vil gi oss en sterkere midtbane. I tillegg håper jeg virkelig at Nicholls kommer. Han tror jeg er en mann som vil passe meget godt inn hos oss. Jeg vil heller ikke bli overrasket om det kommer en forsterkning til på midten.

3. Forsvaret holder også mål. Venstrebacken var ikke et så stort problem i fjor. Vi kunne nok gjerne forsterket oss der, men det kommer kanskje før vi aner det. I tillegg har vi Lewis som kan trekkes ned dersom midtbanen forsterkes. Killgallon er nok også blitt et år bedre, og i det tilfelle han blir solgt, vil dette gi oss økonomisk ryggrad til å forsterke forsvaret vårt slik at forsvaret neppe blir dårligere enn i fjor.

4. Resultatet i treningskamper klarer jeg heller ikke å irritere meg over. Noen ganger vinner man alle og gjør det dårlig når sesongen startet og vice versa. Det er fra og med ligaåpningen det gjelder.


Laget bør dermed være minst like godt rustet som i fjor selv om vi ikke akkurat kan forvente å ta en Reading i år. Men med et par/tre ekstra innkjøp (som vi nå muligens har midler til etter salget av Hulse) må vi nok kunne forvente å kjempe om direkte opprykk.




Støtter alt du skriver.. Douglas og Miller tilførte ikke mye etter min mening.. Ã…rets midtbane kan bli en suksess.

1: Sullivan
2: Kelly
3: Crainey
4: Derry
5: Butler
6: Kilgallon
7: Stone
8: Nicholls
9: Cresswell
10: Healy
11: Lewis

Innbyttere: Bakke, Carole, Blake, Livermore, Gregan (skulle vært en reservekeeper her) I tillegg har vi Richardson, Beckford, Einarsson og Harding samt noen unggutter!

Det laget er MER enn godt nok for opprykk og hvis de ikke spiller bra sammen så er det BAI BAI Blackie. Forhåpentligvis så kommer de inn et par forsterkninger til, siden Elliot har vært på trial så virker det som Blackie er ute etter en venstreback.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #42 på: Juli 27, 2006, 02:02:32 »
Blir vel litt feil aa si at Cresswell er en skadesforfulgt spiller. Foer han kom til Leeds hadde han nesten aldri gaatt skada. Det foerste imidlertid som skjer naar han kommer til Leeds er at han blir skada, det gjoer han ogsaa paa vaarparten. En skadeforfulgt spiller i Leeds, men ikke i andre klubber. Er det noe galt med treningsopplegg eller medisinsk stoetteapparat i Leeds?

Har virkelig Leeds hatt saa gode pre seasons de siste sesonger? I fjor tapte vi bla. mot FK Haugesund. Husker ikke de andre resultatene, men saerlig imponerende var ikke Leeds. Husk at vi har 2 kamper de naermeste dager aa spille oss mer i form paa.

auren; opp med humoeret... :-)

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Førde

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #43 på: Juli 27, 2006, 02:06:25 »
Håper dei 2 kampene holder for å få Leeds i stor form!:)
Cresswell har rett&slett vert uheldig med skadene...håper han får ein fin sesong i Leeds med mykje spilling og MÃ…L!!!

Marching On Together...
Marching On Together

SveinArve

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #44 på: Juli 28, 2006, 06:12:19 »
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

B-m

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #45 på: Juli 28, 2006, 07:00:26 »
quote:
Originally posted by SveinArve

http://www.freewebs.com/blackwellout/index.htm

------------------------------
http://www.godoyil.no



Er det kato som har laget den siden? [:D]
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kato

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #46 på: Mai 09, 2007, 05:32:47 »
Vi tar opp en gammel en til. Artig lesning.
 

ragnar

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #47 på: Mai 09, 2007, 07:22:13 »
Synserene fikk rett, men så skulle jo ikke det så mye til med det som skjedde i pree-season før denne sesongen.

Er det noen av de nye som imponerte oss? Kanskje med unntak av Beckford...

*Champions of L1 07/08*
*In El Loco we trust!*

Jon R

Re: Et aldri så lite varsko
« Svar #48 på: Mai 09, 2007, 15:45:29 »
En fantastisk tråd i retroperspektiv! [8)]

Jon R.
Jon R.