Skrevet av Emne: SISTE: Revie klar med bud!  (Lest 6924 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erik_

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #30 på: Mai 24, 2007, 21:50:10 »
quote:
Originally posted by fmtj

Tror faktisk jeg vil juble dersom våre guttær vinner med folk som heter Helmut, Pavel, Ali, Francois, Ole Petter, Sune, Ib, Pekka, Veigar


Jeg derimot kommer til å le meg "kvækk ihjæl" hver gang jeg ser den lagoppstillinga. [:)]

Når hele laget består av utlendinger (som i Arsenal), så er det ikke et nasjonalt engelsk lag i mine øyne. Alt med måte synes nå jeg da. Vil nok ikke slutte å juble for Leeds seier av den grunn, men tror ikke jeg vil like det noe særlig hvis det knapt finnes en engelskmann eller Leeds gutt i mils omkrets.

Da kan vi like godt bare lage internasjonale ligaer og lag med en gang, og legge ned de nasjonale. Greit at fotball er et internasjonalt språk og alt det der, men... [B)]

Skotter er da hjertelig velkommen!
« Siste redigering: Mai 24, 2007, 21:51:38 av Enrique »

Karl Hot Shot

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #31 på: Mai 24, 2007, 21:59:03 »
Må bare si meg enig med Enrique i hans synspunkter om bruk av utenlandske spillere. Jeg satt og så på AC Milan vs Loserpool i går kveld. Loserpool har jo denne avdankede Zenden på laget (selv om nederlendere jo kan virke temmelig britiske avseg), danske Agger (med en kriminell tatovering på den ene armen), sunnmørske Janne Andrine Riise, noen afrikanere, spanjoler, en argentiner osv., og da slo det meg plutselig, at Loserpool-fansen i det ene hjørnet av stadion faktisk er ganske bra supportere! [:0] De heier på et lag som nesten ikke har noe med byen deres der i vest ved den miljøforurensede elva å gjøre, men likevel holder de koken. Nei, da er det tross alt bedre å friste tilværelsen i de lavere divisjoner med et britisk lag. Når du kommer til Elland Road og prater med die hard-supportere, er det alltid en eller annen der som har vokst opp med noen på A-laget og kan gi deg noe juicy innsideinformasjon. Det er lokal tilknytning og tjalabais.
 

Budda

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #32 på: Mai 24, 2007, 22:18:26 »
quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Må bare si meg enig med Enrique i hans synspunkter om bruk av utenlandske spillere. Jeg satt og så på AC Milan vs Loserpool i går kveld. Loserpool har jo denne avdankede Zenden på laget (selv om nederlendere jo kan virke temmelig britiske avseg), danske Agger (med en kriminell tatovering på den ene armen), sunnmørske Janne Andrine Riise, noen afrikanere, spanjoler, en argentiner osv., og da slo det meg plutselig, at Loserpool-fansen i det ene hjørnet av stadion faktisk er ganske bra supportere! [:0] De heier på et lag som nesten ikke har noe med byen deres der i vest ved den miljøforurensede elva å gjøre, men likevel holder de koken. Nei, da er det tross alt bedre å friste tilværelsen i de lavere divisjoner med et britisk lag. Når du kommer til Elland Road og prater med die hard-supportere, er det alltid en eller annen der som har vokst opp med noen på A-laget og kan gi deg noe juicy innsideinformasjon. Det er lokal tilknytning og tjalabais.



Er delvis enig. Det er viktig med en kjerne av lokale og engelske spillere, men jeg ønsker også utenlandske spillere. Utenlandske spillere er med på å utvikle den engelske ligaen. Ønsker heller å være i Premier League med 5-6 utenlandske spillere enn å være i league one med 11 engelske! 60 - 40 hadde vært en god blanding. Liker bedre den fotballen som spilles i England nå enn den gamle kick and run.
Endre

Dennis

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #33 på: Mai 24, 2007, 22:37:57 »
Utelandske spillere er med på å utvikle den engelske ligaen, men det engelske landslaget derimot, det blir bare mer og mer rævva! Som det norske...

- Dennis
Marching on together!

Leeeeeeeeeeeeds

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #34 på: Mai 24, 2007, 23:06:37 »
« Siste redigering: Mai 24, 2007, 23:08:07 av Leedsvik »
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Stephenjazz

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #35 på: Mai 25, 2007, 00:02:34 »
Det blir aldri umoderne å vinne

RoarG

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #36 på: Mai 25, 2007, 00:24:06 »
Vi har da hatt gode utlendinger i Leeds de senere årene: Hasselbaink, Yeboah, Cantona,Kewell,Dacourt,Viduka,Radebe. Hadde ikke hatt det minste i mot at "den nye" Drogba, Ronaldo eller Vieira dukket opp i Leeds. Er vi rike nok, får vi bare være med på karusellen. Løp og kjøp.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Roy

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #37 på: Mai 25, 2007, 01:38:59 »
Hadde vi hatt en spiller som bøttet inn 30 mål per sesong så driter eg i navnet ass [8D][8D]

quote:
Originally posted by RoarG

Vi har da hatt gode utlendinger i Leeds de senere årene: Hasselbaink, Yeboah, Cantona,Kewell,Dacourt,Viduka,Radebe. Hadde ikke hatt det minste i mot at "den nye" Drogba, Ronaldo eller Vieira dukket opp i Leeds. Er vi rike nok, får vi bare være med på karusellen. Løp og kjøp.

Change is the constant that cannot be changed.

Stand up and sing for LEEDS UNITED

Erik_

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #38 på: Mai 25, 2007, 01:53:44 »
Joda Roar. Men vi har da hatt noen gode engelskmenn, skotter, irer, nord-irer og walisere i klubben som har gitt deg mang en god stund også. Dessuten regner jeg nesten ikke de fra Australia som utlendinger. Så det så.

Synes det er greit å ha noen utenlandske spillere i klubben jeg også. Men de bør liksom være "stjerner". Ikke middelmådig stallfyll. Det kan vi vel heller avle opp selv. Og kjenner jeg Revie rett så hører han på meg. Bates derimot, vel han bruker ikke penger uansett. [:)]

Vi bør kjøre karusellen med måte. Man kan bli kvalm og angre på at man ble med for mange ganger vet du.

Forresten. Veldig hyggelig å se at vi har likt syn på ting Karl.

Jon R

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #39 på: Mai 25, 2007, 02:06:25 »
quote:

Forresten. Veldig hyggelig å se at vi har likt syn på ting Karl.



Hvorfor det ? Da blir det jo driit kjedelig her inne. [xx(]

Jon R.



















[:D]

Jon R.
« Siste redigering: Mai 25, 2007, 02:07:17 av Jon R »
Jon R.

GeirO

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #40 på: Mai 25, 2007, 02:56:44 »
quote:
Originally posted by fmtj

Kjøpelag ditt og kjøpelag datt!! Tror faktisk jeg vil juble dersom våre guttær vinner med folk som heter Helmut, Pavel, Ali, Francois, Ole Petter, Sune, Ib, Pekka, Veigar istedet for Gary, John og Allan!
[:I]



HVA? Har vi kjøpt Pavel Nedved, Veigar Pall Gundersen og Ole Petter Solskjær? Med Helmut Schøn som manager?
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #41 på: Mai 25, 2007, 03:05:29 »
quote:
Originally posted by GeirO

quote:
Originally posted by fmtj

Kjøpelag ditt og kjøpelag datt!! Tror faktisk jeg vil juble dersom våre guttær vinner med folk som heter Helmut, Pavel, Ali, Francois, Ole Petter, Sune, Ib, Pekka, Veigar istedet for Gary, John og Allan!
[:I]



HVA? Har vi kjøpt Pavel Nedved, Veigar Pall Gundersen og Ole Petter Solskjær? Med Helmut Schøn som manager?


...for ikke å snakke om Francois Mitterand, Ib Postma & Sune Gabrielsen... [:0]

Das musste Schön sein, ja [xx(]





Gettin' harder and harder to recognize the trap
Too much information about nothin' Too much educated rap

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #42 på: Mai 25, 2007, 04:11:11 »
Det bare å se på Wengers virke i Arsenal. For knapt 15 år siden var backrekka deres full av engelske muskler (Adams,Bould,Keown,Dixon,Winterburn). Nå er det bare togolesere og ivorianere der. Hver måned popper det opp en ny 18-åring med navn vi ikke greier å uttale, men spille fotball kan de, og Gunners-fansen jubler like mye. Er det bare Leeds-ledelsen som ikke har hørt om det afrikanske kontinentet?

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Per-Stian

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #43 på: Mai 25, 2007, 06:13:19 »
Joda, alle lag har "godt" av utanlandske spelarar, spesielt unge framandstormande og såkalla stjerner. Det er nok likevel nokre år til vi får oppleve det i Leeds. Enn så lenge bør det satsast på eigen ungdom og britiske spelarar, kanskje ispedd eit par afrikanske savannegutar som vi ikkje klarar å uttale namnet på.

Liverpool, ManU, Chelski osv har riktignok mange utanlandske spelarar, men dei har alle to-tre spelarar som kan sjåast på som sine "eigne" (Carra, Gerrard, Neville, Scholes, Terry, Lampard m.fl.). Dette er ein modell eg likar godt. Har for all del respekt for Arsenal og likar spelestilen deira, men det likevel noko meir autentisk over for eksempel Liverpool.

GeirO

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #44 på: Mai 25, 2007, 13:17:38 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Joda, alle lag har "godt" av utanlandske spelarar, spesielt unge framandstormande og såkalla stjerner. Det er nok likevel nokre år til vi får oppleve det i Leeds. Enn så lenge bør det satsast på eigen ungdom og britiske spelarar, kanskje ispedd eit par afrikanske savannegutar som vi ikkje klarar å uttale namnet på.

Liverpool, ManU, Chelski osv har riktignok mange utanlandske spelarar, men dei har alle to-tre spelarar som kan sjåast på som sine "eigne" (Carra, Gerrard, Neville, Scholes, Terry, Lampard m.fl.). Dette er ein modell eg likar godt. Har for all del respekt for Arsenal og likar spelestilen deira, men det likevel noko meir autentisk over for eksempel Liverpool.



Lampard? Kjøpt og betalt....!
Liverpool autentisk? Kjøpt og betalt......!
MOT

h.b

  • Gjest
Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #45 på: Mai 25, 2007, 13:55:18 »
Healy kjøpt og betalt, Cresswell kjøpt og betalt.
Alle klubber har kjøpt og betalt rundt 70-90% av spillerne som starter en kamp. Forskjellen er at Chelsea,Liverpool og Manu m. flere har tatt seg råd til såkalte stjerner.
Hvis det viser seg at denne Dubaifamilien er bak Revie, så skal det lite tankegang å tro annet enn at de da vil kjøpe inn verdensstjerner den dagen Leeds er i premier league igjen. Leeds kommer til å bli som Chelsea,Manu,Arsenal eller Liverpool hvis de bak Revie har nok penger



Karl Hot Shot

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #46 på: Mai 25, 2007, 16:01:20 »
quote:
Originally posted by h.b

Healy kjøpt og betalt, Cresswell kjøpt og betalt.
Alle klubber har kjøpt og betalt rundt 70-90% av spillerne som starter en kamp. Forskjellen er at Chelsea,Liverpool og Manu m. flere har tatt seg råd til såkalte stjerner.
Hvis det viser seg at denne Dubaifamilien er bak Revie, så skal det lite tankegang å tro annet enn at de da vil kjøpe inn verdensstjerner den dagen Leeds er i premier league igjen. Leeds kommer til å bli som Chelsea,Manu,Arsenal eller Liverpool hvis de bak Revie har nok penger






Sist Leeds United var i Premier League bestod førsteelleveren også av noen utlendinger. Vi snakker om Dacourt, Viduka, Kewell, Radebe osv. Noen nye utlendinger vil sikkert bli innkjøpt igjen dersom Leeds United skulle komme seg tilbake til det gode selskap.

Poenget er vel mer at fansen vil juble litt mer intenst dersom førsteelleveren er mer britisk enn utenlandsk. Fansen til Liverpool, Chelski og Våpenlagret er sikkert glade dersom laget deres vinner, men de ville vært mer glade om lagene bestod hovedsakelig av lokale helter.
 

auren

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #47 på: Mai 25, 2007, 18:44:20 »
quote:
Originally posted by h.b

Healy kjøpt og betalt, Cresswell kjøpt og betalt.
Alle klubber har kjøpt og betalt rundt 70-90% av spillerne som starter en kamp. Forskjellen er at Chelsea,Liverpool og Manu m. flere har tatt seg råd til såkalte stjerner.
Hvis det viser seg at denne Dubaifamilien er bak Revie, så skal det lite tankegang å tro annet enn at de da vil kjøpe inn verdensstjerner den dagen Leeds er i premier league igjen. Leeds kommer til å bli som Chelsea,Manu,Arsenal eller Liverpool hvis de bak Revie har nok penger





Her er jeg helt enig med h.b.... dessverre så tror jeg at hvis Leeds får smaken på gull i PL igjen, så vil der kjøpes inn mange utenlandske stjerner, og få lokale helter blir å se på laget. Dessverre...

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

MrK

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #48 på: Mai 25, 2007, 18:57:40 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by h.b

Hva kan vi egentlig forvente da. Spillerkjøp i Chelseaklassen eller sakte men sikkert oppbygging av et lag som rykker opp til Premier League om 4-5 års tid




Ja takk til 4-5 års planen. Da beholder vi sjela og kan med rette hevde at "we"re Leeds and we`re proud of it." De av Chelsea supporterne med et minimum av intigritet ( om de finnes) må da ha en flau bismak i munnen hver gang de drikker seiers Champagne? [8)]

Jon R.




Synes vi ikke kan pisse på Chelsea og si at deres trofeer er "ikke gode nok" - det er og har alltid vært pengene som rår og hvis vi får tilgang til en Onkel Skrue så skal ikke jeg sutre - alternativet er å kikke til Nord korea og hvor fett er det?

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

MrK

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #49 på: Mai 25, 2007, 19:03:59 »
Forøvrig laget vi hadde i 2000/01 - var stort sett innkjøpte "stjerner" for tildels store summer og noen vil hevde at de faktisk bidro til de resultatene vi hadde fra slutten av 90 til begynnelsen av 2000 tallet. Vi jubla og koset over sportslig fremgang mv.
At finansieringen ikke holdt er en annen skål - men vi kjøpte suksess og vi vil gjøre det igjen!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

JanPSyse

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #50 på: Mai 25, 2007, 19:13:56 »
En ny Revie-aera hadde gjort seg naa. Men jeg innser nok at dette mest sannsynlig ikkje blir avgjort paa leeenge ennaa. Men det er jo alltid goey aa spekulere.
Hva annet skal vi bruke tiden til?
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Dennis

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #51 på: Mai 25, 2007, 20:26:03 »
quote:
Originally posted by MrK

Forøvrig laget vi hadde i 2000/01 - var stort sett innkjøpte "stjerner" for tildels store summer og noen vil hevde at de faktisk bidro til de resultatene vi hadde fra slutten av 90 til begynnelsen av 2000 tallet.


Du har delvis rett i det. Laget var delvis innkjøpt, men det er alle lag. Dessuten var ikke summen på de fleste noe i nærheten av å tilsi dagens såkalte "kjøpelag." Matteo, Martyn, Bowyer, Wilcox m.fl kan neppe betegnes som enorme kjøp og store stjerner. Egne produkter som Woody, Smith, Harte, Feite-Robbo, Kelly og Ke*ell (ettersom han var i Leeds fra fylte 15, regner jeg han som eget produkt) supplerte til et ungt lag, med mange egne juniorer.
Ferdinand er greit, mens spillere som Keane og Fowler opererte mest som backup og var delvis unyttige kjøp.

Vi kan ikke sammenlignes med Chelski, men kanskje heller med dagens Scumchester United. De er også bygd opp av mange av egne produkter, med et par store kjøp for å sette en spiss på laget.

- Dennis
« Siste redigering: Mai 25, 2007, 20:26:51 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Per-Stian

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #52 på: Mai 25, 2007, 20:43:16 »
Laget vårt mot Valencia i CL-semifinalen 2001:

Martyn
Mills-Ferdinand-Matteo-Harte
Bakke-Dacourt-Batty-Kewell
Viduka-Smith

Benk: Robinson, Woodgate, Kelly, Wilcox, McPhail, Burns og Maybury. Bowyer og Radebe var vel suspendert eller skadd.

No hugsar eg ikkje alle kjøpesummane det dreide seg om, men vi kan i alle fall slå fast at det var mykje britisk/irsk/australsk med fire-fem spelarar eg vil kategorisere som "eigne".
« Siste redigering: Mai 25, 2007, 20:44:02 av Per-Stian »

Runar

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #53 på: Mai 25, 2007, 21:11:11 »
Sukessen i 99 og i 00 var uten vanvittige kjøpesummer (uten ferinand) men med storsett fornuftige kjøp - disse "fornuftige" kjøpene var storsett britisk og var ganske dyre, men siden vi sammenligner de med dagens priser så virkere 4,5 for Matteo ikke så dyrt, selv om dte faktisk er det... Bowyer var vel storbritannias dyreste tenåring... 3 mill for Wilcox som kom fra en CCC klubb.. 5 mill for Duubs, dette er større summer enn hva de høres ut som pga av prisnivået er anderledes nå...

01 kommer jo det fullstendig hodeløse kjøpene i Fowler og Johnson samtfullføringen av Keane kjøpet - ALLE disse kjøpene er for dyre, ingen av spillerne var spes ettertraktet av andre toppklubber og det var helt emningsløst å betale toppris for disse
 

AndyMathie

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #54 på: Mai 27, 2007, 08:56:35 »
Ja når vi kommer tilbake til toppen igjen har vi nok av egen produserte klassespillere å kjøpe fra. Vi kan ta en hel haug av Batty dealer og signere guttan våres en etter en. Starter med Lennon(har enda hjemlengsel til Leeds), Milner, Smith, Woodgate, Kilgallon og Carson. Hele 6 spillere. Da gjør d ingenting om resten av laget er 5 utlendinger.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

auren

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #55 på: Mai 27, 2007, 09:41:00 »
likte ordet "emningsløst".... herlig!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #56 på: Mai 27, 2007, 16:24:40 »
stille rundt leeds nå...sitter de på kontoret og diskuterer den store take-over dealen..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #57 på: Mai 27, 2007, 16:38:17 »
Denne uka somvi når går inn i er den viktigste uka for Leeds sin eksistense.ingen kommer til å utale seg noe før Fredag kveld etter dette møtet blandt aksjonærer. Håper bare at disse budfolkene er med på dette møtet, slik at Bates ikke dikterer hele saken



GeirO

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #58 på: Mai 28, 2007, 02:33:02 »
Det blir vel en masse rykter og bråk og spekulasjoner sonm ender med at blakke Bates fortsatt sitter som eier etter budkrigen! Huff og gru!
MOT

John I

Re: SISTE: Revie klar med bud!
« Svar #59 på: Mai 28, 2007, 02:48:28 »
Sitter også og venter på den store "take-over dealen"
måtte det komme noen og kjøpe Bates ut...
Marching on together