Skrevet av Emne: Film og serie  (Lest 3149 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Germ

Film og serie
« på: Juni 18, 2007, 21:25:17 »
Heisann

Er på utkikk etter en film og en serie.


Filmen er en sci fi film eg såg når jeg var liten, uten tilatelse fra mamma og pappa. Tongue
Husker bare få glimt, men mener det var et romvesen av noe slag som enkelt gjorde kvinner gravid med et nytt romvesen/skapning, og hon "fødte" umiddelbart og døde under fødselen. Masse blod og greier. I tilleg mener eg å huske at et menneske i filmen spiste noen slange egg som låg i et bur inne på et vanlig rom. Mener og å huske en som satt seg inn i bilen sin også "sprengte" hodet.
Mye sykt som dere skjønner, mye nakenhet og tror jeg. Gikk noen ganger på tv3, og tipper den er fra 70 tallet, kanskje tidlig 80 tallet. Rimelig syke greier.



Også en serie som gikk på tv2, lørdags morgen for rundt 10 år siden. Skikkelig god-serie. Livet i det vill vesten het den på norsk, men finner den ikke på imdb eller noe. (Vet jo ikke hva den heter på engelsk, og husker ingen av skuespillerne). Husker en karakter som het "blue" eller noe tror eg, liksom yngstegutten i flokken. Var masse kriging med indianere og slikt, litt mer action enn såpeoperaen Bonanza... Tongue
Noen som vet hva denne heter på engelsk, evt. husker skuespillere?


Noen som har peiling?

"Shine On You Crazy Diamond"
"Shine On You Crazy Diamond"

pale

Re: Film og serie
« Svar #1 på: Juni 18, 2007, 21:34:33 »
Serien er V. En klassiker

Erik_

Re: Film og serie
« Svar #2 på: Juni 18, 2007, 22:56:55 »
Det er nok V ja. Du finner første del av filmen til nedsatt pris på Platekompaniet. Skal også gå an å få tak i en V - The final battle og V - The mini series. Det som gikk på TV3 var sikkert serien. Hvordan man får tak i alt vet jeg ikke.

Romvesene er forresten reptiler som lever på små uskyldige hvite mus.
Det skal spilles inn en ny film fra neste år tror jeg. Gleder meg allerede.

Ville vesten er sikkert - How the west was won. Med familien Macahan.
http://home.broadpark.no/~kwarberg/macahan.htm

Sydhagen

Re: Film og serie
« Svar #3 på: Juni 23, 2007, 18:50:50 »
anbefaler Battlestar Galactica..har kjøpt de 2 første sesongene nå..spennende og bra!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Re: Film og serie
« Svar #4 på: Juni 24, 2007, 07:10:20 »
quote:
Originally posted by Sydhagen

anbefaler Battlestar Galactica..har kjøpt de 2 første sesongene nå..spennende og bra!



Akkurat kjøpt første sesong og sett første disc (ca 3 timer) Virker veldig bra!

- Dennis
Marching on together!

Germ

Re: Film og serie
« Svar #5 på: Juni 26, 2007, 03:15:34 »
Viss noen vil vite det, så var det the High Capparal som var den western serien! ;)

"Shine On You Crazy Diamond"
"Shine On You Crazy Diamond"

Sydhagen

Re: Film og serie
« Svar #6 på: Juni 29, 2007, 02:55:19 »
er det noen som har en ny sci-fi film å anbefale?  gjerne serie også viss det finnes noen nye bortsett fra battlestar..
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Germ

Re: Film og serie
« Svar #7 på: Juni 30, 2007, 05:28:16 »
Sett Taken? Serie, men er litt gammel nå.



"Shine On You Crazy Diamond"
"Shine On You Crazy Diamond"

Sydhagen

Re: Film og serie
« Svar #8 på: Juni 30, 2007, 14:16:35 »
har ikke sett den nei...må sjekkes ut..
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Re: Film og serie
« Svar #9 på: Juni 30, 2007, 14:26:07 »
Mork & Mindy må bare ses



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

Dennis

Re: Film og serie
« Svar #10 på: Juni 30, 2007, 15:55:00 »
Taken er ganske bra, men litt langtekkelig syns jeg da.

Firefly har jo blitt en kultserie til tross for at den blei tatt av. Jeg har aldri sett den ettersom jeg ikke likte filmen Serenity noe særlig, men du skal visst ha måtte sett serien for å like filmen fullt ut. Hm, ond sirkel! :P

Og Sydhagen: Etter å ha sett sesong en på en snau uke, måtte jeg bestille Battlestar Galactica sesong to her om dagen. Veldig bra serie! :D

- Dennis
Marching on together!