Skrevet av Emne: Leeds lagt ut for salg!!  (Lest 83343 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #30 på: Juli 07, 2007, 15:08:04 »
Dette er ikke så enkelt.De evt nye eierne må da gjennom et nytt møte med kreditorene som skal stemme over dette kjøpet. Dermed sitter nok en gang Bates med kontrollen. Tor muligens at summen for klubben må opp i 35 mill pund slik at Bates ikke taper penger. Da kan det hende han gir seg. Men han sitter da uansett videre med et trumfkort. Nemlig Elland Road
quote:
Originally posted by Sydhagen

kunne nesten ikke tro det jeg så når jeg stod opp av sengen idag...leeds put up for sale..og fristen for bud allerede på mandag.

dette ser jeg på som meget positive nyheter!  nå har vi sannsynlegvis nye eiere mandags kvelden, vi får kjøpe nye spillere og ikke minst: vi får starte sesongen! [:)]

finnes det en liiiiten gud likevel..?





Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg
« Siste redigering: Juli 07, 2007, 15:18:35 av h.b »

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #31 på: Juli 07, 2007, 15:33:55 »
Men hva med salget videre.
Hva skjer hvis la oss si Redbus for kontrollen på mandag. Kan de da med makt fjerne Bates på Tirsdag. Vil de da sitte med kontrollen over klubben frem til at dette salget skal bestemmes av aksjonærene. Vil de i det hele tatt betale løpende utgifter eller vil de vente med dette til aksjonærmøtet avklarerer dette.
Jeg får håpe at dette salget innebærer at klubben er ferdig med gammel morro og at kreditorene bare må godta pengene de får inn. Får håpe salget kommer opp i 35 mill pund slik at all gjeld bli strøket. Får håpe at dette er slutten på denne såpeoperaen kallt lødder



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg
« Siste redigering: Juli 07, 2007, 16:02:25 av h.b »

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #32 på: Juli 07, 2007, 17:03:10 »
quote:
Originally posted by Sydhagen

kunne nesten ikke tro det jeg så når jeg stod opp av sengen idag...leeds put up for sale..og fristen for bud allerede på mandag.

dette ser jeg på som meget positive nyheter!  nå har vi sannsynlegvis nye eiere mandags kvelden, vi får kjøpe nye spillere og ikke minst: vi får starte sesongen! [:)]

finnes det en liiiiten gud likevel..?



Ja, ja, det er beundringsverdig av deg å se denne muligheten...jeg fortsetter å gjøre det denne såpeoperaen har gjort meg flinkest til...avventer, sitter på gjerde, ligge på reia, ta tempen, sitte på gjerdet, stå på gult, se an været osv, osv osv!
Yeboahs vitne

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #33 på: Juli 07, 2007, 17:13:28 »
En bekjent på facebook har fått videresendt en sms fra Mark Taylor, som visstnok skrev følgende:

"he believes no one will bid and if someone does they have the power to block the cva and will do so"

Hvor realistisk en slik blokkering er jeg svært usikker på. Jeg kjenner ikke regelverket eller hvordan dette foregår, men KPMG har garantert visst hva de gjør her. At Taylor ikke tror noen byr har jeg overhodet ingen tro på.

Venter på at noen seriøse medier faktisk kan bringe på det rene hva som faktisk kan skje på mandag, hvem som har noe å si rundt budene, etc.

At selv al-Jazeera fanget opp nyheten sier vel litt om hvor "stor" klubben vår faktisk er i verden.

SA

http://www.svendanders.com/

berlin

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #34 på: Juli 07, 2007, 17:28:28 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by berlin
[br

er ikke enig i det, vet. SA er bare typen som liker å utdype en saks flere sider, og det har betydd at han har balansert Bates-hærsinga noen ganger.

Ellers er jeg som flere andre mer optimistisk enn på lenge, og håper at seigpiningen kan ta en ende ( men, hvem vet ).


Berlin, "som er lett i ganglaget nå".[:)]




Det er bare bra at noen forsøker å balansere det hele når kritikken blir for negativ og ensidig. Min "dult" til Svend-Anders, var av den vennskapelige sorten, utført med et "glimt i øyet", og det tror jeg SA forstår. [:)]

Jeg øyner også et håp i kveld. Men samtidig bør vi ikke glemme at dette dreier seg om Leeds! Vi bør - kloke av uttallige skader! - altså forsøke å holde våre forhåpninger på et meget edruelig nivå. [8)]

Ps: Når jeg skriver "edruelig nivå", så mener jeg altså noen promiller under det nivået du nå nærmer deg, berlin! [:)]



jammen så du ikke innlegget mitt [:I], før jeg slettet det og postet et standalone innlegg! Jeg så den "dulten", promillen var såpass lav.[:I][:)]
« Siste redigering: Juli 07, 2007, 17:35:05 av berlin »

Sverre

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #35 på: Juli 07, 2007, 18:27:08 »
Har akkurat hatt en prat med LUSC i England, og det går mot Redbus\Pearson. Trolig prøver Bates en verdig avgang...
 

raggen

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #36 på: Juli 07, 2007, 21:05:32 »
halleluja.. lys i tunnelen............... kanskje

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

MrK

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #37 på: Juli 07, 2007, 21:32:04 »
quote:
Originally posted by SveinArve

Har tømt nedpå to Strondbow. Smaker piss. Og på mandag skal jeg tømme Leeds-vinen min dersom gammern ikke er i klubben lenger. Og om Wise også går så blir det ei kasse med Strongbow. haha
------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com





Spar vinen den er ikke drikkandes!

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #38 på: Juli 07, 2007, 21:32:52 »
Leeds vinen er skvip. Den har jeg kun som en kuriositet



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #39 på: Juli 07, 2007, 22:12:49 »
quote:
Originally posted by veteranen


Hva er så årsaken til denne manglende tilliten fra Leeds-fansen overfor Morris? Vel, da han satt i Leeds-styret (sammen med bl.a. Krasner), ble hans navn nevnt i forbindelse med de utroligste historier. Det ble påstått at han var hjernen og pådriveren bak ideene om å redusere klubbens lønnsbudsjett ved å dope Duberry, brekke foten på Kelly, osv.. osv.. Det ble også påstått at han hadde forlangt penger under bordet, da han satt i Leeds-styret.

Morris selv har benektet alt dette, og har sagt at disse historiene er fabrikert av ondskapsfulle og løgnaktige mennesker, som han var naiv og dum nok til å befatte seg med en tid.

Men kanskje noen av dere har møtt Morris, og har dannet dere et selvstendig inntrykk av denne unge (30), pengesterke mannen..? Svend Anders?



Jeg skal forsøke å dvele litt ved min oppfatning av det hele. Først av alt må jeg si at jeg langtfra bruker sterke ord som "hater" o.l. om Morris - når jeg sier skeptisk er det først og fremst fordi jeg lurer på om han klarer å drive skuta med en sunn, langsiktig drift som mange av oss etterlyser.

Jeg har etter det jeg vet/husker, aldri møtt Morris personlig, men en venn av meg har gjort det noen ganger - han har inntrykket av at Morris er en fan av klubben som vil vårt beste. Det er vel det eneste jeg har av kjennskap til personen Morris. Vi vet jo med god erfaring at det å være fan ikke nødvendigvis stemmer overens med god drift.

Mye av skepsisen mot Morris, og spesielt på engelske nettsteder, bygger i hans store fokus på og ikke minst bakgrunn i næringsutvikling. For noen kan det virke provoserende å høre at han har £25 mill til å kjøpe/investere i klubben, men vil bruke hele £400 mill på å utvikle området rundt. Også Bates har fått så øra flagrer fordi han har brukt noe penger på utvikling av Elland Road til ikke-sportslige formål.

Skepsisen går altså på om MOTIVET til Morris dreier seg om å bruke/tjene penger på andre ting enn fotballen i Leeds, og at det fansen bryr seg om - de elleve ute på banen - blir nedprioritert.

I hvilken grad supporterne har rett i denne skepsisen er selvsagt vanskelig å si noe om. Man må også huske at andre parter har interesse i at dette negative stempelet på Morris vedvarer. Eksemeplvis har Ken Bates mye å tape pr-messig om fansen faktisk TROR på Morris pr-kampanjer tidligere i våres.

Tilbake til eiendomsutviklingen og satsingen på ikke-sportslige investeringer. Jeg er blant de som ønsker dette sterkt velkommen, selvsagt i godt samspill med sportslig og administrativ satsning. Jeg opplever at engelske klubber har MYE å lære av blant annet den utviklingen som har skjedd i Norge de siste par årene, med stadionanlegg som er tilrettelagt for annen inntektsbringende næringsvirksomhet.

For det kommer også klubben, sportslig sett, til gode. Butikker og kontoroer til utleie, samt konferansemuligheter - videre også anledning til å holde konserter, messer og andre arrangementer inne på selve stadion - kan alle være med å gi klubben svært viktig pengestøtte. Derfor nøyer jeg meg med en avventende skepsis til Morris sine ambisjoner om akkurat dette.

Det hører derimot til historien at Morris altså satt i styret og eierskapet før Bates kom i klubben. En avis som the Mirror, om enn ektremt sensasjonsbasert, hadde gode kilder på at han krevde penger under bordet både her og der da han var i denne posisjonen. At han var med å selge Elland Road for skarve åtte millioner pund, med en tilbakekjøpsklasul på oppmot det dobbelte, hjelper ikke akkurat. Heller ikke at dette i stor grad skyldtes eiernes behov for å betale vekk lån (etter sigende også private lån) de hadde tatt opp for å få råd til å kjøpe klubben. Det endte med et nytt salg av klubben, fortsatt med stor gjeld, enorme utgifter/tap - og uten egen stadion eller treningsanlegg.

Kombinasjonen av siste avsnitt og skepsisen til nevnte næringsutvikling-fokus, får Leeds-supportere som i årevis har lidd, blitt lurt og skviset av en rekke eiere til å skygge unna - spesielt når det ser ut til å være langt bedre alternativer å støtte.

Men dette er nå bare mitt syn, det finnes sikkert andre forklaringer og momenter oppe i det hele.

God lørdag!

SA

http://www.svendanders.com/

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #40 på: Juli 08, 2007, 00:15:40 »
Sak ute nå om at Bates går på lufta på Yorkshire Radio imorgen, søndag klokken 12.00.

Det bør være høyst interessant å få med seg. Dessverre er jeg da ikke i nærhetene av internett selv... håper noen følger med og gir et godt referat.

Forøvrig tar jeg med denne beskjeden fra en på engelsk nett - vet ikke om den stemmer...
"The new owner will be taking on all debts as they stand, which is £35m. If the buyer has these funds available than things get easy. If the buyer does not they will need to negotiate with the major creditors, Inland revenue, Astor etc to cut a deal. As this is not a CVA then all creditors do not need to have the same terms. However, any creditor not happy with the terms has the right to ask the courts to wind the company up. The creditors connected to Bates therefore could do this if they are not happy with what is on offer."

SA

http://www.svendanders.com/
« Siste redigering: Juli 08, 2007, 00:29:52 av Svend Anders »

Adis

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #41 på: Juli 08, 2007, 00:16:18 »
jeg sitter pal og hører på.






After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #42 på: Juli 08, 2007, 00:44:16 »
Har ingen tro på at han trekker seg i morgen. Det han kan si er at han er vilig for Leeds United sin beste fremtid er å høre på tilbud fra kjøpere hvis de kan vise til at de har penger og er villig til å dekke all gjeld 100 %.
Tipper at han nå fremover prøver å gjøre seg mere ydmyk da han vet at han har tapt



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Ferre

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #43 på: Juli 08, 2007, 00:44:20 »
La oss bare håpe det blir Bates' siste uttalelse som Leeds United chairman.

-WE'LL BE BACK-

Ferre

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #44 på: Juli 08, 2007, 00:47:17 »
Da var vi nettopp på TV2 sporten...

-WE'LL BE BACK-

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #45 på: Juli 08, 2007, 00:52:00 »
Og hva ble sagt der
quote:
Originally posted by Ferre

Da var vi nettopp på TV2 sporten...

-WE'LL BE BACK-





Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Ferre

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #46 på: Juli 08, 2007, 00:58:35 »
quote:
Originally posted by h.b

Og hva ble sagt der
quote:
Originally posted by Ferre

Da var vi nettopp på TV2 sporten...

-WE'LL BE BACK-





Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag



Kort innslag om at vi skulle tvangsselges og hvor stor gjelden vår var. Lite nytt m.a.o.

-WE'LL BE BACK-

Stifler

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #47 på: Juli 08, 2007, 01:04:41 »
Men litt gøy å se Leeds på sporten igjen[8)]




Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #48 på: Juli 08, 2007, 01:06:38 »
quote:
Originally posted by Stiffler

Men litt gøy å se Leeds på sporten igjen[8)]



De gidder i alle fall ikke betale Canal+ eller Viasat rettighetspenger for oss... derfor de viste bilder av YEBOAH-mål, da de selv viste kamper... for de som bryr seg om sånt.

SA

http://www.svendanders.com/

Yeboah

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #49 på: Juli 08, 2007, 01:14:37 »
Yeboah Yeboah Yeboah! FOR ET MÃ…L :) hehe

GeirO

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #50 på: Juli 08, 2007, 03:32:03 »
Målet var en nytelse å se på. Lurer fælt på om Bates fortsatt holder på at Leeds går i grøfta med denne løsningen...?
MOT

GeirO

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #51 på: Juli 08, 2007, 03:44:26 »
Mandag kl. 18.00 blir noe å se fram til gjennom helga. Håper vel Redbus med Adam Pearson som styreformann går av med seieren.
MOT

4ever arcticwhite

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #52 på: Juli 08, 2007, 04:10:47 »
The Times ( http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/football_league/article2039842.ece ) melder følgende:

According to Simon Franks, the chairman of Redbus, he will fight “tooth and nail” to gain control of the club and is close to joining forces with SR Morris to prevent Bates from regaining control. “It is an absolute travesty,” Franks said. “KPMG have asked us to submit bids by 5pm on Monday, but they are not giving us access to the management accounts. We have no idea what we are bidding for. I am livid and it is a travesty, but we are not fainthearted and we will not be giving up. We want to get the club without damaging it.”

Simon Morris, head of SR Morris, which proposed a £400 million package to purchase the club and redevelop Elland Road, said: “We have been contacted by KPMG and they are forwarding documentation to us. Until we see what is on offer, we cannot comment further. We remain very interested in bidding for Leeds United.
”


Først av alt frykter jeg at dette betyr at de nye eierne får kjøpe klubben, men at de da også overtar 100% av gjelden. Spørsmålet blir da hvem som er idiot nok til å gjøre noe slikt. Det vil bli fryktelig vanskelig å drive en klubb i League 1 med en slik gjeld. Selv om potensialet nok er der noen å fram i tid vil det være en enorm risiko å kjøpe klubben dersom man overtar gjelden.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #53 på: Juli 08, 2007, 04:43:55 »
Vel, om "kjøpssummen" er f.eks £10 mill - som jeg tror blir et MINIMUM - så er jo gjelden allerede nede i £25 mill. Om de har midler til å dekke ytterliger en del av dette  på kort sikt trenger det ikke være så håpløst, for driften vil uansett være bedre enn på svært lenge.

Men det er klart at DERSOM gjelden må innfris i sin helhet så vil det høyst sannsynlig svekke en kortsiktig satsing - så fremt flere av de interesserte altså ikke går sammen.

Igjen; jeg stoler ikke helt på dette med at all gjeld må innfris, men vet jo ikke sikkert. Det irriterer meg grenseløst at ikke et eneste nøytralt medie i England har tatt for seg dette. For meg virker det merkelig at det holdt med høyeste bud til å slette resten av gjelda i CVA-møtet, mens dersom KPMG gjør det med "tvangssalg" så må all gjeld betales enten via salgssum eller kombinert med fortsatt deler av gjelden stående.

SA

http://www.svendanders.com/

Gunnien

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #54 på: Juli 08, 2007, 04:48:01 »
According to Simon Franks, the chairman of Redbus, he will fight “tooth and nail” to gain control of the club and is close to joining forces with SR Morris to prevent Bates from regaining control. “It is an absolute travesty,” Franks said. “KPMG have asked us to submit bids by 5pm on Monday, but they are not giving us access to the management accounts. We have no idea what we are bidding for.

  hmm e KPMG på tur også??

#1795
#1795

Pheriox

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #55 på: Juli 08, 2007, 06:15:54 »
Nå skal jeg spekulere helt vilt om tingenes tilstand:

KPMG konstaterer at CVA'en med salg til Bates & co ikke lar seg fullføre før sesongstart, og dette setter klubbens fremtid i fare. Det blir sagt at KPMG har en klausul på å kjøpe tilbake klubben for £1. Det virker usannsynlig på meg, ettersom salget vel formelt sett ikke har gått igjennom enda og det derfor heller ikke er noe å kjøpe tilbake. Mer sannsynlig er vel at KPMG har anledning til å kansellere salget, og at det er noe de nå har gjort (eller signaliserer intensjoner om å gjøre). Men hvis de har kansellert salget, burde vi egentlig ha hørt noe om at den rettslige høring er avlyst. Uansett hvis KPMG avblåser salget står de muligens fritt til å gjøre en av tre ting:

1. Kjøre en ny runde tilsvarende den vi hadde sist, altså en ny CVA. Det vil sannsynligvis ta en måneds tid, og sette sesongstarten i fare. En CVA innebærer at minst 75% av kreditorene må godta en redusert tilbakebetaling, basert på det budet administratorene sender ut til avstemming.
2. Slå klubben konkurs. Lite ønskelig, og vil innebære at administratorene har mislykkes.
3. Selge "administrasjonen" (eller noe i den stilen). Salgssummen går til å dekke den mest kritiske delen av gjelden, og kjøperne overtar resten av gjelden. Hvis dette alternativet i det hele tatt eksisterer bør det kunne la seg gjennomføre med en budrunde, uten at kreditorene har noe de skulle ha sagt (utover å kunne kreve gjelden tilbakebetalt i henhold til opprinnelige avtaler, med mindre nye avtaler inngås med kjøper).

Som sagt; dette er bare ville spekulasjoner, jeg har ingen kjennskap til hvordan disse administrasjonsgreiene foregår.
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #56 på: Juli 08, 2007, 15:10:28 »
Tja... - finnes en del informasjon/dokumentasjon på nettet som kan gi litt mer innsyn i situasjonen, for den som gidder å lete....

SA og Pheriox er inne på det rette sporet tror jeg:

Den som kjøper klubben i denne situasjonen kjøper HELE gjelda, og må forhandle fram en avtale/betalingsordning med hver eneste kreditor. Jeg forventer at noen kreditorer vil avskrive deler av gjelda, mens andre vil insistere på å få sitt utestående dekket i sin helhet. Her kan det også finnes muligheter som å betale kreditorer med aksjer i det nye Leedsselskapet etc.

I denne situasjonen vil imidlertid alle kreditorer ha mulighet til å begjære klubben konkurs, om de ikke er fornøyd med tilbudet som kommer fra Leeds. I så måte er vi tilbake til situasjonen før Leeds ble satt under administrasjon - da HMRC hadde varslet en konkursbegjæring...

Unødvendig å si at det er svært risky business å kjøpe seg inn i noe slikt, og jeg vil tro at den som ønsker å kjøpe må gjøre en grundig gjennomgang av økonomien i klubben først (en mini-due diligence) - bl.a. sette seg inn i regnskapet, hvordan gjelda er strukturert, hvilke avtaler som ligger i selskapet etc...

Om noen til syvende og sist legger inn et bud (noe jeg IKKE er så sikker på), vil det isåfall være basert på en kald forretningsmessig vurdering av at det faktisk finnes en vei framover for Leeds United...

Forstår at det kommer my aggro ift Bates, men når det gjelder prosessen som har pågått etter at Bates kastet inn håndkleet (dvs satte klubben under administrasjon), er det faktisk KPMG som har driti på draget....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sverre

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #57 på: Juli 08, 2007, 15:25:41 »
Ny spennende dag på gang...

Hva kan vi forvente av dagen?

Jeg har tenkt litt Leeds United siden sist, og har også hatt meg en prat med "Mr. Leeds United" i Larvik, T.P.N.-skribent, Geir Wang.

Geir var mer enig med min siste advarende linje i et tidligere innlegg enn jeg satte pris på, og jeg har dermed også selv tenkt litt mere på at det sjelden (praktisk talt aldri) går som vi Leeds'ere håper. Vi er ikke - og har aldri vært - noen "heldig" klubb, og da kan vi vel ikke forvente det i denne omgang heller???

Dessuten frykter jeg det når Ken Bates skal uttale seg.  Han styrer (trolig) det meste som har med vår gjeld å gjøre, og jeg blir ikke overrasket om han har noen kort å trekke opp ennå.  Dessuten er det jo ingen som ennå har bekreftet at det kun er skattegjelden som betales nå.  Uttalelsene om at Redbus ikke får innsyn i regnskapene nå, er også meget besynderlige.

Vel - nok en gang er vi tvunget til å vente, og personlig er jeg litt mindre optimist i dag enn jeg var i går.  Litt sånn for sikkerhets skyld...
 

Sverre

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #58 på: Juli 08, 2007, 15:35:25 »
quote:
Originally posted by midjo

Tja... - finnes en del informasjon/dokumentasjon på nettet som kan gi litt mer innsyn i situasjonen, for den som gidder å lete....

SA og Pheriox er inne på det rette sporet tror jeg:

Den som kjøper klubben i denne situasjonen kjøper HELE gjelda, og må forhandle fram en avtale/betalingsordning med hver eneste kreditor. Jeg forventer at noen kreditorer vil avskrive deler av gjelda, mens andre vil insistere på å få sitt utestående dekket i sin helhet. Her kan det også finnes muligheter som å betale kreditorer med aksjer i det nye Leedsselskapet etc.

I denne situasjonen vil imidlertid alle kreditorer ha mulighet til å begjære klubben konkurs, om de ikke er fornøyd med tilbudet som kommer fra Leeds. I så måte er vi tilbake til situasjonen før Leeds ble satt under administrasjon - da HMRC hadde varslet en konkursbegjæring...

Unødvendig å si at det er svært risky business å kjøpe seg inn i noe slikt, og jeg vil tro at den som ønsker å kjøpe må gjøre en grundig gjennomgang av økonomien i klubben først (en mini-due diligence) - bl.a. sette seg inn i regnskapet, hvordan gjelda er strukturert, hvilke avtaler som ligger i selskapet etc...

Om noen til syvende og sist legger inn et bud (noe jeg IKKE er så sikker på), vil det isåfall være basert på en kald forretningsmessig vurdering av at det faktisk finnes en vei framover for Leeds United...

Forstår at det kommer my aggro ift Bates, men når det gjelder prosessen som har pågått etter at Bates kastet inn håndkleet (dvs satte klubben under administrasjon), er det faktisk KPMG som har driti på draget....




Dette var virkelig ille...  [:(]

Fryktet litt av dette, men var usikker på det med gjelden. Da er vi igjen prisgitt Ken Bates (Astor/?), og dette får vi vel klar beskjed om senere i dag...  

Bare et ørlite håp, du startet innlegget med "tror jeg".  Hvor sikker er du på at hele gjelden kommer inn i bildet igjen?
 

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #59 på: Juli 08, 2007, 15:51:52 »
Kan egentlig KPMG holde den reelle gjelden skjult da. Trodde det var sånn at den gjelden som ble presentert på det siste kreditormøtet var den gjelden som var reell.
Hvis det virkelig er slik at KPMG holder regnskapsbøkene skjult, så vil jeg påstå at de er kjøpt og betalt av Bates.
Tror fremdeles at en liten del av problematikken når det gjelder dette kjøpet av klubben er Rlland Road og Thorpe Arch.Disse er vel kontrolert av Bates, og vil derfor være en usikkerhetsfaktor.
Ikke vet jeg hva som faktisk vil skje med dette salget, men hvis la oss si Bates gambler på at han ved å legge inn et bud på 10 mill pund for deretter å betale ut skattegjelden. Kan jo være at han har fått tak i 17 mill pund. Samt at spillersalg vil innbringe penger, så framtvinger faktisk Bates en evt ny kjøper at han må være villig til å bla opp 50 mill pund når alt kommer til alt.
De nye kjøperne kjøper da klubben for ca 15 mill pund. Betaler skattegjelden på 7 mill pund. Betaler ut de 25 mill pundene til Bates & co, samt andre smågjeld på  ca 5-6 mill pund. Dette vil antagelig gi et utlegg på over 50 mill pund.
Jeg tror faktisk ikke dette vil skje og Bates og CO sitter med klubben i sin hule hånd igjen i morgen kveld



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag
« Siste redigering: Juli 08, 2007, 15:54:13 av h.b »