Skrevet av Emne: Unggutter ut  (Lest 2041 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Unggutter ut
« på: Juli 12, 2007, 21:55:17 »
Danny Rose snakker med en primier league klubb, Ben Gordon vil vekk og Danny Ward vil vekk.

I tillegg kommer det frem at Franks og Morris bød mer enn Bates: "Sources revealed they had offered creditors £11.5m, with a further £5m if the club reached the Premiership  and nearly £25m would have been available for signings."


Gledelige nyheter dette. Snart har de fleste her inne den bakgårdsklubben som de så sårt har ønsket, istedet for at skumle menn med mye penger kommer inn å gir klubben ny kapital. Mange spillere rundt om har nok tro på Bates, Wise og fremtiden.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

  • Gjest
Re: Unggutter ut
« Svar #1 på: Juli 12, 2007, 22:49:12 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

Danny Rose snakker med en primier league klubb, Ben Gordon vil vekk og Danny Ward vil vekk.

I tillegg kommer det frem at Franks og Morris bød mer enn Bates: "Sources revealed they had offered creditors £11.5m, with a further £5m if the club reached the Premiership  and nearly £25m would have been available for signings."


Gledelige nyheter dette. Snart har de fleste her inne den bakgårdsklubben som de så sårt har ønsket, istedet for at skumle menn med mye penger kommer inn å gir klubben ny kapital. Mange spillere rundt om har nok tro på Bates, Wise og fremtiden.



Nei, det ærlig talt ikke det er rart at unge, talentfulle spillere stikker av når de får sjansen. Det er selvfølgelig trist at det er blitt sånn, men jeg kan vanskelig bebreide ungguttene, med tanke på hvordan ståa er i klubben for tiden.

Og som du er inne på; ingen noenlunde oppegående fotballspillere vil være interessert i en overgang til Leeds, så lenge klubben blir styrt av dagens regime.

Leeds United trenger en "kultur-revolusjon"! Men det er nok fullstendig illusorisk å tro på noen grunnleggende, positive endringer, med de menneskene som nå har festet sitt jerngrep rundt klubben.

h.b

  • Gjest
Re: Unggutter ut
« Svar #2 på: Juli 12, 2007, 23:18:45 »
Det er nok en ukultur i klubben når det gjelder unge spillere. Det at 16 årige spillere vil vekk i fleng er et sykdomstegn.
Er muligens det engang så berømte akademiet bare en skygge av seg selv og at det råder en hersketeknikk fra ledelsen i klubben.Da er det ikke rart at spillere vil vekk



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Adis

Re: Unggutter ut
« Svar #3 på: Juli 12, 2007, 23:21:52 »
Du tror ikke det har noe med at klubben bokstavelig talt har vært på skogstur de siste 6 årene å gjøre da hb?..





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
« Siste redigering: Juli 12, 2007, 23:22:13 av WeAreLeeds »
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

h.b

  • Gjest
Re: Unggutter ut
« Svar #4 på: Juli 12, 2007, 23:24:03 »
Muligens er den blanding av disse faktaene WeAreLeeds.Når det er fremtiden som skal bygges så flagger ungguttene ut



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Unggutter ut
« Svar #5 på: Juli 12, 2007, 23:26:14 »
Jævli trist hele greiene!
Yeboahs vitne

HåvardK

Re: Unggutter ut
« Svar #6 på: Juli 12, 2007, 23:53:25 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

Danny Rose snakker med en primier league klubb, Ben Gordon vil vekk og Danny Ward vil vekk.

I tillegg kommer det frem at Franks og Morris bød mer enn Bates: "Sources revealed they had offered creditors £11.5m, with a further £5m if the club reached the Premiership  and nearly £25m would have been available for signings."


Gledelige nyheter dette. Snart har de fleste her inne den bakgårdsklubben som de så sårt har ønsket, istedet for at skumle menn med mye penger kommer inn å gir klubben ny kapital. Mange spillere rundt om har nok tro på Bates, Wise og fremtiden.


Det er vel bare å montere et kølappsystem utenfor Elland, promo...

Ellers syns jeg denne artikkelen oppsummerer tragedien ganske bra:

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2492390,00.html

veteranen

  • Gjest
Re: Unggutter ut
« Svar #7 på: Juli 13, 2007, 03:44:29 »
quote:
Originally posted by HåvardK



Ellers syns jeg denne artikkelen oppsummerer tragedien ganske bra:

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2492390,00.html



Det er en veldig god artikkel du viser til her, Håvard.

Uttalelsene fra han som har hatt sesongkort i førti år, og som nå sier at han ikke vil sette sine føtter innenfor Elland Road igjen, forteller det meste.

I denne artikkelen kommer også det som lenge har vært mitt hovedpoeng godt frem: Leeds er iferd med å bli en drittsekk-klubb, som ingen hverken liker eller respekterer!

Så hva kan så fansen bidra med for å berge klubben ut av denne elendigheten? Vel, folk kan gjøre som han med sesongkortet: boikott hjemmekampene! Den eneste måten å presse Bates ut på, er å ramme ham på det eneste stedet fyren er istand til å kjenne smerte: i pengepungen!

Vi står midt opp i krig, folkens! Det foregår en krig om Leeds Uniteds SJEL! Og fienden har instalert seg i toppstolen i vårt eget hovedkvarter. Og til dere som synes at vi som ikke vil støtte Ken Bates` Leeds er illojale og dårlige supportere, vil jeg si følgende: Tenk dere om! Ken Bates vil at vi alle skal gjøre som dere: stikke hodet i sanden, snøvle "We are Leeds!", mens vi putter penger i hans lommebok. Jeg våger å påstå at de som nå ikke tar stilling mot Ken Bates og det den mannen står for - og viser det i praksis! - i realiteten ikke gjør annet enn å oppre som fyrens nyttige idioter! Det må dere gjerne gjøre, men kom ikke og fortell at det er dere som er Leeds Uniteds eneste sanne venner!

lowfields

Re: Unggutter ut
« Svar #8 på: Juli 13, 2007, 03:59:19 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by HåvardK



Ellers syns jeg denne artikkelen oppsummerer tragedien ganske bra:

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2492390,00.html



Det er en veldig god artikkel du viser til her, Håvard.

Uttalelsene fra han som har hatt sesongkort i førti år, og som nå sier at han ikke vil sette sine føtter innenfor Elland Road igjen, forteller det meste.

I denne artikkelen kommer også det som lenge har vært mitt hovedpoeng godt frem: Leeds er iferd med å bli en drittsekk-klubb, som ingen hverken liker eller respekterer!

Så hva kan så fansen bidra med for å berge klubben ut av denne elendigheten? Vel, folk kan gjøre som han med sesongkortet: boikott hjemmekampene! Den eneste måten å presse Bates ut på, er å ramme ham på det eneste stedet fyren er istand til å kjenne smerte: i pengepungen!

Vi står midt opp i krig, folkens! Det foregår en krig om Leeds Uniteds SJEL! Og fienden har instalert seg i toppstolen i vårt eget hovedkvarter. Og til dere som synes at vi som ikke vil støtte Ken Bates` Leeds er illojale og dårlige supportere, vil jeg si følgende: Tenk dere om! Ken Bates vil at vi alle skal gjøre som dere: stikke hodet i sanden, snøvle "We are Leeds!", mens vi putter penger i hans lommebok. Jeg våger å påstå at de som nå ikke tar stilling mot Ken Bates og det den mannen står for - og viser det i praksis! - i realiteten ikke gjør annet enn å oppre som fyrens nyttige idioter! Det må dere gjerne gjøre, men kom ikke og fortell at det er dere som er Leeds Uniteds eneste sanne venner!



Ja, det var jo det de spådde om AntiChrist....[}:)]
Jaggu fikk de ikke rett [xx(]

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

mari

Re: Unggutter ut
« Svar #9 på: Juli 13, 2007, 04:31:32 »


Ut fra et slikt tankesett skulle jeg slutte å holde med Vålerenga fordi John Fredriksen tusket med spilloljen på tankerne sine for 30 år siden. Og sikkert har drevet med litt forskjellig i ytterkant av lovverket i ettertid ....Uten Etterstads store sønn hadde jeg ikke hatt noe å irritere/glede meg over i den engelske fotballpausen.

For meg er fotball i utgangspunktet et spill som er 11 mot 11 på en forholdsvis grønn gressmatte some er va 105 X 70 meter.

For noen har dette blitt fullstendig borte i en tåke av hat mot Bates. Liker ikke skjegget og moralen hans hans selv, men dette klarer ikke - for min del - å ta bort kjærligheten til Pride of Yorkshire....

Tar med i aftenbønnen at vi får den gylne aksjen tilbake til uka og at jeg har et lag å følge fra 11. august
 

Sydhagen

Re: Unggutter ut
« Svar #10 på: Juli 13, 2007, 04:52:41 »
quote:
Originally posted by mari

For meg er fotball i utgangspunktet et spill som er 11 mot 11 på en forholdsvis grønn gressmatte some er va 105 X 70 meter.

For noen har dette blitt fullstendig borte i en tåke av hat mot Bates. Liker ikke skjegget og moralen hans hans selv, men dette klarer ikke - for min del - å ta bort kjærligheten til Pride of Yorkshire....

Tar med i aftenbønnen at vi får den gylne aksjen tilbake til uka og at jeg har et lag å følge fra 11. august



vel talt!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

veteranen

  • Gjest
Re: Unggutter ut
« Svar #11 på: Juli 13, 2007, 05:21:03 »
quote:
Originally posted by mari



Ut fra et slikt tankesett skulle jeg slutte å holde med Vålerenga fordi John Fredriksen tusket med spilloljen på tankerne sine for 30 år siden. Og sikkert har drevet med litt forskjellig i ytterkant av lovverket i ettertid ....Uten Etterstads store sønn hadde jeg ikke hatt noe å irritere/glede meg over i den engelske fotballpausen.

For meg er fotball i utgangspunktet et spill som er 11 mot 11 på en forholdsvis grønn gressmatte some er va 105 X 70 meter.

For noen har dette blitt fullstendig borte i en tåke av hat mot Bates. Liker ikke skjegget og moralen hans hans selv, men dette klarer ikke - for min del - å ta bort kjærligheten til Pride of Yorkshire....
Tar med i aftenbønnen at vi får den gylne aksjen tilbake til uka og at jeg har et lag å følge fra 11. august



Tror du misforstår det helt vesentligste her, "Mari". Det er ikke mangel på kjærlighet til klubben som gjør at sesongkort-innhavere gjennom førti år nå vender Bates ryggen. For det er Bates de vender ryggen - ikke klubben. Dvs: For å få Bates bort, må man - for en kortere periode - også holde "avstand" til klubben, på den måten at man ikke putter penger inn i hans prosjekt. For Bates tusler ikke stille og rolig ut dørene på Elland Road av egen fri vilje - han må tvinges! Så dette handler altså om å kunne ha flere tanker i hodet på samme tid - og at man evner å tenke over hva som er best for klubben i et perspektiv som strekker seg litt lengre frem enn neste fotballkamp!

Sammenligningen med Jon Fredriksen, skjønner jeg veldig lite av! Hva galt har Fredriksen gjort med Vålerenga? Når skapte han f,eks konflikter med klubbens supportere?

h.b

  • Gjest
Re: Unggutter ut
« Svar #12 på: Juli 13, 2007, 05:23:16 »
For å oppsumentere Veteranen. Putter du penger inn et sted hvor Bates har kontrollen så blir det vanskeligere å bli kvitt mannen uten hemninger



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

mari

Re: Unggutter ut
« Svar #13 på: Juli 13, 2007, 05:52:30 »

Mitt poeng var at jeg velger å se fotball som en kamp på gressmatta snarere enn å velge å vurdere lag ut fra klubbeierens/sponsorens moral. Som jeg - subjektivt selvfølgelig - synes at mange vært mer opptatt av enn det sportslige.

Det klassiske uttrykket om at bak enhver familieformue liggger det minst en kriminell handling har vel mer enn et snev av sannhet i seg ? For Bates del ligger det kanskje flere lik i lasten....og jeg ønsket han intenst bort. Fordi jeg trodde andre hadde mer å tilføre klubben.

 Men det ble som det ble og jeg velger jeg å fastholde min snart 40 årige kjærlighet til klubben snarere enn å velge å konsentrere meg om mishaget ved Bates. Det må vel være greit ?

 

 

h.b

  • Gjest
Re: Unggutter ut
« Svar #14 på: Juli 13, 2007, 05:54:42 »
Helt i orden det Mari. Er også enga supporter, men i motsetning til deg tror jeg det er en god politikk å legge press på bates ved ikke å støtte ham
quote:
Originally posted by mari


Mitt poeng var at jeg velger å se fotball som en kamp på gressmatta snarere enn å velge å vurdere lag ut fra klubbeierens/sponsorens moral. Som jeg - subjektivt selvfølgelig - synes at mange vært mer opptatt av enn det sportslige.

Det klassiske uttrykket om at bak enhver familieformue liggger det minst en kriminell handling har vel mer enn et snev av sannhet i seg ? For Bates del ligger det kanskje flere lik i lasten....og jeg ønsket han intenst bort. Fordi jeg trodde andre hadde mer å tilføre klubben.

 Men det ble som det ble og jeg velger jeg å fastholde min snart 40 årige kjærlighet til klubben snarere enn å velge å konsentrere meg om mishaget ved Bates. Det må vel være greit ?

 







Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

veteranen

  • Gjest
Re: Unggutter ut
« Svar #15 på: Juli 13, 2007, 06:55:39 »
quote:
Originally posted by mari


Mitt poeng var at jeg velger å se fotball som en kamp på gressmatta snarere enn å velge å vurdere lag ut fra klubbeierens/sponsorens moral. Som jeg - subjektivt selvfølgelig - synes at mange vært mer opptatt av enn det sportslige.

Det klassiske uttrykket om at bak enhver familieformue liggger det minst en kriminell handling har vel mer enn et snev av sannhet i seg ? For Bates del ligger det kanskje flere lik i lasten....og jeg ønsket han intenst bort. Fordi jeg trodde andre hadde mer å tilføre klubben.

 Men det ble som det ble og jeg velger jeg å fastholde min snart 40 årige kjærlighet til klubben snarere enn å velge å konsentrere meg om mishaget ved Bates. Det må vel være greit ?
 



Når jeg velger "å konsentrere meg om mishaget ved Bates", som du formulerer det, så gjør jeg ikke det fordi jeg misliker Bates mer enn jeg liker Leeds. Nei, jeg fokuserer på Bates (ta gjerne med Wise også, for den del!) fordi jeg ærlig og oppriktig mener at måten han leder klubben på er direkte skadelig og nedbrytende for klubbens identitet!

Siden du og jeg har holdt med klubben i omtrent like lang tid (og dermed er vi vel også jevngamle?), så er det neppe noe særlig forskjell på følelsene vi har for Leeds. Nei, det er nok i synet på hvilken betydning Bates måte å lede klubben på vil ha for oss, at du og jeg skiller lag.

Men jeg respekterer selvfølgelig fullt ut at du mener det du mener! [:)]

HåvardK

Re: Unggutter ut
« Svar #16 på: Juli 13, 2007, 17:53:37 »
Vi har vel beveget oss litt utenfor topicen her etterhvert(noe jeg kan ta ansvar for, siden jeg postet tråden til artikkelen fra Teamtalk). Men for å oppsummere situasjonen for min del: Det har etterhvert gått ca to døgn siden "nyheten" om fortsatt Bates-regime slo ned i mitt sinn. Min reaksjon på dette var temmelig lik den som veteranen, promo07 og h.b. på forskjellig vis har gitt uttrykk for i ettertid. Selv har jeg valgt å forsøke å la dette synke inn, for å se om et par dagers tenkepause har kunnet balansere min opprinnelige reaksjon. Dette har ikke skjedd.

For første gang på over 30 år opplever jeg nå at jeg ikke greier å se et eneste lite lysglimt i tunnelen. Den yrende følelsen av å se fram til seriestart, bestille den nye drakten og i det hele tatt glede seg stort til det som skjedde rent fotballmessig rundt Leeds United, er borte. Jeg greier rett og slett ikke å tenke på Leeds United, klubben jeg har ofret så mye tid og følelser på uten å tenke på Ken Bates og han våpendrager Denis Wise. Og tanken på disse byr meg så mye imot at det faktisk overskygger mitt inderlige forhold til selve fotballklubben. HVORFOR de byr meg imot har veteranen i tidligere innlegg beskrevet såpass inngående at jeg ikke orker å bruke energi på det her og nå.

Så ser jeg at det er noen som straks er ute med ekskluderingstrangen overfor slike som meg, og på bakgrunn av dette karakteriserer meg og andre som medgangssupportere. Utrolig nok lar jeg meg ikke engang provosere av dette(og jeg blir lett provosert til vanlig!), nettopp fordi jeg vet at jeg har opplevd adskillig mer motgang enn medgang med Leeds United. Imidlertid tror jeg ikke at jeg greier å engasjere meg i klubben igjen før de nevnte herrer er ute av portene på Elland Road(eller hvor vi nå måtte befinne oss når dette skjer. Merk ellers at jeg skriver "vi" og "når" her. Jeg regner altså med å overleve herrene.). I denne sammenheng blir faktisk resultater og ligaposisjon uvesentlig.

I flere uker har jeg nå hatt en bitteliten følelse av optimisme når jeg har gått inn på NewsNow for å innhente siste nytt om klubben. Etter onsdagen er denne følelsen erstattet med en tung, tung, tristhet som minner om følelsen av å miste noen du er glad i(pompøst, javel - men like fullt sant). Jeg og bekjente fotballsupportere har flere ganger reflektert over hvorfor vi har et så inderlig forhold til engelsk fotball, særlig slik den har utviklet seg med pengegriskhet, hooliganism, direkte lavpannet oppførsel av spillere som får heltestatus, spillerimport over en lav sko etc. Ingen av oss har egentlig greid å komme opp med et særlig rasjonelt svar. En av oss(Man U-supporter)konkluderte faktisk en gang  med at "om så Adolf Hitler skulle gjenoppstå og bli formann i Manchester United, så ville jeg fortsatt følge klubben". Da dette ble sagt, var det selvsagt ment som en lignelse - men jeg sitter akkurat nå med en temmelig lik følelse. Og jeg sliter nå.[V]